Ga naar inhoud

Drains?


Aanbevolen berichten

Hay meiden!

 

Ik heb een vraagje;

 

Ik lees soms dat meiden drains krijgen na de borstvergroting, maar ook dat heel veel meiden dat niet hebben..

Hoe zit dit? Waarom en wanneer doen ze dat? Kan iemand mij dat uitleggen..

Dat lijkt me helemaal niks namelijk..

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt echt aan de persoonlijke voorkeur van chirurg, lees wel steeds vaker dat ze niet geplaatst worden.
Als ik het goed heb, lees ik vaker drains bij chirurgen die in het ziekenhuis werken dan bij chirurgen die in een (privé-)kliniek werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is per kliniek verschillend. Bij mijn vorige bv kreeg ik de drains zelfs een week mee naar huis:rolleyes:omdat ik daarvoor kapselvorming had en de drains het overtollige wondvocht sneller afvoeren heb ik begrepen (correct me if I’m wrong)..mijn huidige pc gebruikt helemaal geen drains.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei; als je je voor een borstvergroting ergens laat opereren en ze gebruiken standaard drain dan werken ze met oude troep en zou ik me daar niet laten opereren ivm verhoogde kans op infecties en andere complicaties. (Als tip voor als ik nog elders op consult zou gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb er niks over gehoort maar ik las dat bij sommige en toen dacht ik; daar heb ik geen zin in.. 2 van die zakjes met 3 kids:lol: lijkt me niet verstandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in het ziekenhuis en daar doen ze bij een bvk standaard een drain en blijven patiënten 1 nacht. Als je dan minder dan een bepaald aantal cc in de drain hebt gaat die de dag erna weer eruit! De chirurg bepaald dat.

bij een vergroting wordt het vaak alleen nog bij nabloedingen en andere complicaties gedaan. Het is toch een 'open' verbinding met de buitenwereld dus de drain moet er het liefst zsm uit. Je ziet wel steeds meer pc die een drukverband aanleggen om zo het wondvocht af te drijven 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb 2 drains gekregen.

Ik had blijkbaar veel bloed verloren en last van nabloedingen. Als ze geen drains hadden geplaatst had ik nog een keer geopereerd moeten worden om het bloeden te stoppen en de boel "schoon te spoelen".

 

Ik heb  me via een privékliniek laten opereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.