Ga naar inhoud

VickyP : 7 april 2011: Dr... : Groeninge Ziekenhuis: Kortrijk


Aanbevolen berichten

ja Vicky,

kan me voorstellen , mijn thuisverpleging zegt van zolang je het prikkende en stekende gevoel hebt is het etter en vocht die eruit moet

eens je dit niet meer voelt is het over

en kan het genezen

Het rechthijsen kan pijn doen, weet het zeker

dat heb ik ook.

nu we komen er ook wel hoor. Het zal gewoon wat meer tijd vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 213
  • Created
  • Laatste Reactie

staat jouw "slechte" borst ook dikker dan de andere? Hier dus wel, het verschil is echt duidelijk.

Ik heb geen drains gehad, vraag me echt af of dit er iets mee te zien heeft...

Ik mag ook dinsdag pas naar de pc, stom paasweekend ;)

Kindjes gingen hier vandaag eitjes rapen, maar we zullen het pas morgen of maandag doen. Zag het vandaag echt niet zitten met al die pijn...

Er ligt nu op mijn wondje isobetadine tule, daarover een gaasje en daarover een zelfklevend verband. Nu en dan voel ik er wat vocht uitlopen, maar dat prikt dus niet. Het is puur dat ontsmettingsmiddel. Vraag me af of ik niet beter iets anders zou gebruiken. Er bestaan toch zo niet-prikkende ontsmettingen? Heb dat nog gehad voor de kindjes. Maarja, ontsmet dat even goed????

En nu ga ik me ECHT uit de zetel sleuren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mijn slechte borst is ook dikker dan de andere, en idd. zie je het verschil duidelijk.

Ik heb wel drains gehad en kijk!!!!!!!

Ja het paasweekend he, we hebben nu pech maar ja, intussen verder verzorgen en het komt wel goed.

ja, isobetadine moet eigenlijk wat prikken schijnt het, is een teken dat het werkt.

een ander heb je zo niet.

Die ibuprofen is ontstekingswerend en pijnstillend

dat werkt ook hoor nu .

van mij is het isobetadine gel, en een melolin gaasje erover, en dan zo van het papier plakband erover. zo alles mooi dicht is.

is nu zo per dag 1x en moet zeggen van maandag tot nu is de ontsteking bijna weg.

Dus hopen dat er goed nieuws valt dinsdag. Zo het verschil in dikte weg is .

en 2mooie boobs heb en gelijk .

We zullen geduld moeten hebben he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn man vervangt het verband een paar keer per dag. Soms lekt het verband van het teveel vocht dat er uit gekomen is dusja...

ik kan het zelf niet goed zien zonder spiegel dus doet hij het en volg ik mee met de spiegel en geef aanwijzingen ;)

Ik heb al zo'n 150 euro uitgegeven bij de apotheek voor alles! Hopelijk dekt mijn hospitalisatieverzekering alle kosten ook erna...

De siliconepleisters waren het duurste, 60 euro. Die kleef ik op de littekens van mijn "goeie" borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe heb ik nog geen siliconepleisters nodig.

Daar het Rechts ook wat moet worden verzorgd. Dus is het afwachten.

Het teveel aan vocht die eruit komt van mij , vang ik op met een maandverband ertussen te steken.

Tussen borst en bh. het helpt ook de druk van de pijn te verminderen.

Normaal vergoed van mij de hospitalitatie alle kosten tot 3m na.

Zal dus ook zien als ik eens mijn gegevens van apotheek en al opstuur he.

Misschiend dat er dinsdag op de goeie borst wel siliconepleisters komen.

Dit zal ik moeten afwachten he.

Maar Daar de wonde enorm open is , is het beste enkel de verpleegster eraan te komen

zo ik iedere dag afwacht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wondje is piepklein en komt nog steeds beetje vocht uit.

Ik stop nu gewoon een dubbel gaasje tussen wondje en mijn bh, want die zelfklevende tape begon mijn huid te irriteren :-/

Ben toch benieuwd wat de pc zal zeggen dinsdag.

Douchen jullie met open wondjes? Mijn verpleegster zei dat het oké is, zolang ik geen zeep gebruik op mijn bovenlichaam. Dan zachtjes droogwrijven en borstplooi desnoods drogen met de haardroger. Nu weet ik niet of ik de wonde moet afdekken of gewoon bloot kan laten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi vicky,

toen ik een open wondje had. heb ik me alleen gedoucht vanaf onder de borst, me haren heb ik toen gewoon in de was bak gewassen. ik zal de want droog deppen in plaats van zachtjes wrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, maar je deed dus wel degelijk water op je borst? En de tepels ? Ben echt aan het twijfelen. Die paar dagen extra wachten kunnen er nu ook wel nog bij...

Ik neem nu maar 2 ibuproffen ipv 3 per dag, anders was ik de ganse dag door misselijk :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey vicky

Mijn verpleegster vind het beter niet te douchen met een open wonde

Daar er zonder dat je het weet toch een bacterie of zo in kan kruipen en dat dit

weer verder zou ontsteken.

Moest ik van u zijn zou ik geen nemen , Morgen is het dinsdag he , en dan weet je meer van je pc.

Nu ik wacht ook af. En hoop dat hij ev.morgen kan hechten opnieuw

Zal nog af te wachten zijn of ik weer volledig of als hij het lokaal zal kunnen verdoven

maar mijn verpleegster twijfelt of het lokaal zal kunnen , zij denkt dat het volledig weer open zal moeten

om weer mooi te kunnen hechten.

Ook afwachten nog 1dagje morgen moet ik er zijn om 8u45 dus is geen 24u nie meer he .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het nou met je borsten vicky? is de ontsteking zo goed als weg?..

Heb net gelezen wat voor medicijnen je neemt, en beide veroorzaken tijdelijke smaak reaktie en misselijkheid...erg vervelend allemaal...hopelijk zegt de pc snel dat je met de medicijnen kan stoppen..

Veel beterschap :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames!

Ik mag pas morgenavond bij de pc, dus nog even geduld...

er blijft gewon vocht uitkomen, en het is helder, dus denk niet dat ik me zorgen moet maken. Je leest zo vaak hier van vochtverlies...

zolang het helder vocht is. Morgen zal ik meer horen hé. ik blijf braaf mijn medicijntjes nemen en draag mijn sportbeha praktisch constant. enkel voor de verzorging gaat hij even uit.

voel me voor de rest prima, dus ik heb er goeie hoop op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow ik heb je foto's gezien, ze zien er fantastisch uit vicky :5: ...de litteken is minimaal en zal straks praktisch onzichtbaar zijn...jeej echt geweldig je chirgurg :136::136::136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind ze zelf ook heel mooi ;)

Vandaag op controle geweest. Pc maakt zich geen zorgen. Is waarschijnlijk een draadje dat nog niet goed verteert is en een uitweg zoekt. Ik moet dus niet schrikken als het iets groter zou worden. Maar nadat ik prutsekes verhaal gelezen heb, ga ik van zodra ik merk dat er verandering in komt, opnieuw contact opnemen.

Pc was heel positief over de littekens. Kan niet beter waren de exacte woorden :) :) :)

En sowieso, de definitieve vorm, pas na 4 maand. Dus moet me nog geen zorgen maken als de ene borst iets groter is dan de andere.

Ik kan pas vanaf augustus gaan klagen daarover hihi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vicky

ik heb je fotos bekeken en moet zeggen dat ik ze echt heel erg mooi vind geworden.Je mag er echt trots op zijn.

Valt de pijn nu mee??ik ben over 2 weken aan de beurt...

Spannend.

Gr Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je :116:

De pijn valt super mee. Nu voel ik niks meer. Ik heb enkel pijn gehad toen dat open wondje is begonnen. Het was een helse pijn, maar ik had het er voor over ;)

Ik zou het zo opnieuw doen.

Gewoon kalm aan doen, niets forceren (je voelt ook wel wat je wel en niet aankan). en op tijd en stond rusten in de zetel. Na de operatie heb ik 2 dagen een pijnstiller genomen, maar ik had zonder gekunnen. Het was meer preventief.

Ik vond het ook super dat er vanaf dag 1 een thuisverpleegster kwam om de verbanden te verversen enzo. Ik zou dat zelf nooit zo goed gekunnen hebben. Ik ben ervan overtuigd dat dat ook bijgedragen heeft aan het resultaat! :59:

Ik kan nu na 3 weken zelfs zalig slapen op mijn rug, wie had dat gedacht! :154: Ik heb 2 weken slaappillen moeten nemen :blush: wie weet blijf ik nu wel een rugslaper haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat je geen pijn en dat je weinig pijn hebt gehad.

je zit nog in de herstel fase dus nog lekker rustig aan doen, en op tijd je rust nemen. ik ga nu 2 halve dagen na school. maar ben echt dood op als ik thuis kom. het is toch zwaarder dan dat ik had gedacht.

meid doe het lekker rustig aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doe ik ook :)

Ik ben nog een weekje thuis en heb hulp met de kindjes. En dagelijkse thuisverzorging!!!! ;)

Ik heb vandaag voor het eerst in 3 weken gedouchet!!!! Wat een zalig gevoel! Het was een vluggertje maar het heeft me opgekikkerd! ;)

Nu kon ik ook de littekens zien zonder de opgedroogde zalf eraan, en ze zijn zo miniem!!!! Ik heb wel al gelezen dat littekens op 4 maand ofzo op z'n lelijkst zijn, rood en gezwollen. Kan me echt niet voorstellen dat dat nog gaat gebeuren ? We zien wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jouw littekens zijn nu al zo mooi :125: ...kan me niet voorstellen dat ze anders worden...straks mag je gaan smeren en worden ze nog mooier :126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow heerlijk zeg, fijn dat je kids hebt die je helpen. haha. ik woon deels op mezelf maar moet het grotendeels toch zelf doen. red het opzich wel hoor :rolleyes:

haha. ik ken het het douche, ik mocht 2 weken niet douche maar wat kan je je dan smerig voelen. ik was zo blij :rolleyes: pff dat hadden er echt geen 2 moeten zijn. ik zou gek geworden zijn hahah.

4 maanden het lelijkst? pff ben benieuwd, we zullen het af moeten wachten en het toch zelf moeten ervaren. ik denk dat het bij ieder mense verschillend is.

Welke littekencreme gebruik jij?

fijn dat je nu inmiddels weet hoeveel er af gegaan is.. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.