Ga naar inhoud

Heeft iemand ervaring met.Dr. Tetering, Medisch Centrum Bloemendaal ( Borstverkleining)


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Nathalie, 45 jaar. Sinds mijn zwangerschap 16 jaar geleden ging ik van cup DD naar FF (of G) en dat bleef zo na de zwangerschap. 10 jaar geleden heb ik een consult gehad bij een plastisch chirurg maar ik heb dat uitgesteld omdat ik enorm tegen de littekens op zie en hoe mijn borsten worden na de operatie. Natuurlijk heb ik ook rugklachten tussen mijn schouderblad en de bh bandjes drukken zwaar op mijn schouders. Nu ik ouder word zet de zwaartekracht ook in ;-) en merk ik dat ik steeds vaker gevoelige borsten heb nadat ik mijn bh uit doe. Er zit rode een striem onder mijn borsten door de bh. Daarnaast is het ook iets psychisch. Winkelen is gewoon niet leuk, ik pas weinig en ik ben vaak gefrustreerd na het passen van kleding omdat het weer niet past of anders met een grotere maat ik vierkant lijk. (ik heb maat 38) Nu wordt het toch tijd om er iets aan te laten doen.

Een verwijsbrief vanmorgen gehaald. Ik zit met zoveel vragen nog. Buiten dat ik opzie tegen de operatie zelf vraag ik me ook af hoe het resultaat wordt. Nichten van mij hebben ongeveer 20 jaar geleden een borstverkleining gehad waarbij het litteken aan de zijkant van de borsten zit in plaats van verticaal onder de tepel. Ik kan helaas niets vinden over deze techniek. Na wat googlen ben ik er achter dat het een J vormig litteken is. Maar zie geen chirurg in Nederland die deze operatie uitvoert. Weet iemand daar iets over?
Ik denk dat ik het pas volgend jaar september/oktober wil laten doen, zodat ik mij er ook geestelijk op kan voorbereiden. Ik ben wel gehecht aan mijn borsten en ik ben bang dat ik het resultaat niet mooi ga vinden. Hoe vind ik een goede chirurg? En zag jij ook op tegen het resultaat van de verkleining? Esthetisch gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik zit nog in de oriënterende fase van een borstverkleining. Nu wil ik op consult gaan. Ik heb cup G, een D zou het beste bij mij passen. Ik sla verder het verhaal over van de klachten die ik erdoor heb. Ik denk ook aan het resultaat en de littekens. Mijn nichten zijn ongeveer 20 jaar geleden bij De. Tetering geweest voor een borstverkleining (zit in de familie ja haha) Zij zijn heel tevreden over het resultaat omdat het litteken aan de zijkanten (kant van de armen) zit. Inmiddels is het natuurlijk jaren later. Ik heb veel gegoogeld over die techniek maar ik kan weinig vinden. Ook over de ervaringen van borstverkleining door Dr. Tetering zag ik helaas weinig. Sowieso geen foto's. 

Ik zou heel graag willen weten of hier iemand op het forum een borstverkleining door hem heeft laten doen of gaat doen. Ik vind het allemaal nog een beetje eng en ik zoek wat zekerheid. Ik hoop dat er iemand is die mij kan antwoorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Nathalie4

 

Hoi hoi

 

Ik heb even topics samengevoegd en de andere weggehaald,anders krijg je 2 topics met precies dezelfde inhoud, en op deze manier blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk, dit is het topic dat je kunt gebruiken voor verdere vragen, updates etc

ik begrijp het. Sorry. Ik wilde eigenlijk alleen de titel aanpassen. Maar toen werd het twee keer geplaatst. Je mag het eerste bericht wel weghalen en de tweede met duidelijke titel laten staan. Als dat lukt. Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Nathalie4:

ik begrijp het. Sorry. Ik wilde eigenlijk alleen de titel aanpassen. Maar toen werd het twee keer geplaatst. Je mag het eerste bericht wel weghalen en de tweede met duidelijke titel laten staan. Als dat lukt. Alvast bedankt. 

 

Oh ok vandaar;)   ik heb bovenstaande titel gewoon aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @Nathalie4

Eerst en vooral veel sterkte met je traject en gefeliciteerd met de opgebrachte moed om deze beslissing te nemen. :35:

Ik raad je aan je eerst goed in te lezen op dit forum. Over verschillende PC's en methodes. Helaas zijn BVK's in de minderheid; maar er is toch wel heel wat leesmateriaal aanwezig.

Ik denk dat je je nu een beetje vast zet omdat je die bepaalde dokter wil en die bepaalde methode. Misschien moet je ook meerdere consulten plannen zodat je een PC vindt die je vertrouwen geeft en die je goed kan adviseren bij jouw situatie.

Ik had mijn BVK op 6 december 2017 (in Antwerpen) - ik kwam van een F-cup en heb nu een B. Ik had de ankermethode. En de littekens wegen volgens mij niet op tegen de nadelen en ze worden elke dag lichter (van kleur die littekens bedoel ik - het zijn niet mijn boobies die lichter worden :45:).

Ook de impact op je zelfvertrouwen is een aanrader om het te laten doen. Je voelt je gewoon veel beter in je vel en kijkt terug graag in de spiegel (ik nog elke dag). :123:

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat - veel succes en :71:

Waar ben je trouwens vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig dat je reageert en mjj helpt. Ik.zag inderdaad maar weinig berichten over BVK staan. Als ik Google kom ik alleen de.methodes tegen van de anker en sleutelgat methode. Voordat mijn nicht mij uitlegde wat zij had laten doen, had ik nog niet van de Oblique methode gehoord. Inmiddels al de kliniek gebeld. 

 

Fijn dat jij zo tevreden en gelukkig bent met je borsten na de BVK. Ik zie er nog wel tegenop. Ik denk dat ik het pas volgend jaar herfst wil laten doen. In de winter periode. Mentaal voorbereiden, stoppen met roken en gemoeg tijd nemen om er volledig achter te staan. 

En natuurlijk op consult gaan. Bij twee chirurgen. 

Hoe was het voor jou vlak na de operatie en de pijn? Wanneer kon je weer werken? Na 6 weken? 

Ik kom uit Nederland, Noord-Holland. 

De komende tijd zal ik de al bestaande berichten gaan lezen voor meer informatie. Dank je wel voor je tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Nathalie4:

Aardig dat je reageert en mjj helpt. Ik.zag inderdaad maar weinig berichten over BVK staan. Als ik Google kom ik alleen de.methodes tegen van de anker en sleutelgat methode. Voordat mijn nicht mij uitlegde wat zij had laten doen, had ik nog niet van de Oblique methode gehoord. Inmiddels al de kliniek gebeld. 

 

Fijn dat jij zo tevreden en gelukkig bent met je borsten na de BVK. Ik zie er nog wel tegenop. Ik denk dat ik het pas volgend jaar herfst wil laten doen. In de winter periode. Mentaal voorbereiden, stoppen met roken en gemoeg tijd nemen om er volledig achter te staan. 

En natuurlijk op consult gaan. Bij twee chirurgen. 

Hoe was het voor jou vlak na de operatie en de pijn? Wanneer kon je weer werken? Na 6 weken? 

Ik kom uit Nederland, Noord-Holland. 

De komende tijd zal ik de al bestaande berichten gaan lezen voor meer informatie. Dank je wel voor je tip!

Hoi @Nathalie4, graag gedaan.

Ik denk dat niet alle PC's alle methodes toepassen. Van die Oblique methode heb ik ook nog nooit gehoord (dat ga ik even opzoeken). 

Herfst en winter zijn goede seizoenen om dit te laten doen, denk ik. Ik mag er niet aan denken wat het met je wonden doet als het zo warm is en je begint te zweten. En in de herfst en winter is het wel gezellig om op de bank te kruipen.

Groot gelijk heb je om het rustig aan te doen en je er goed op voor te bereiden.

De pijn viel eigenlijk wel mee. Het waren vooral steken en een branderig gevoel. Ik heb 6 dagen pijnstillers genomen. Ik heb 3 weken niet gewerkt. Ik was 2 weken in de ziektewet en dan sloot onze organisatie voor een week met eindejaar. Dat kwam dus goed uit en ik heb het ook extra zo gepland.

Omdat ik alleen woon ben ik na de operatie een week en half bij mijn broer en schoonzusje gaan wonen. Dat was echt wel nodig. Ik had 2 weken thuisverpleging om me te wassen en te helpen met aankleden en steunkousen aandoen en spuitje met bloedverdunner zetten. Je kan er mijn operatieverslag (en dat van anderen) op nalezen.

Succes nog. :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik ook zo spoedig herstel als jij. Hoe lang geleden heb jij de.BVK gehad? 

De oblique methode is een methode waarbij de incisie rondom de tepel wordt toegepast en opzij naar de oksels toe. Dus hou je alleen een litteken rondom de tepel en horizontaal naar de oksel. Volgens de kliniek kan dat alleen vanaf een bepaalde cupmaat. Ik weet niet precies welke. De assistente van de kliniek vertelde mij ook dat mijn cupmaat lastig in te schatten is. Ik draag lingerie van Engelse merken zoals Freya en Fantasy. Mijn cupmaat varieert van FF, G en H. Afhankelijk welk merk het is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh sorry, ik zie nu dat je in december 2017 je BVK hebt gehad!

Wat goed dat je zo mooi hersteld. Ik zal je ooeratie verslag opzoeken. Ik moet nog een beetje wennen aan dit forum en.waar de onderwerpen staan. 

Ik snap dat je klachten bovenaan staan. De pijn in mijn rug tussen mijn schouderbladen heb ik vaak verweten aan stress of slechte houding. Maar dat zijn natuurlijk mijn borsten en het gewicht van de borsten. Ondanks het ongemak van lichamelijke klachten en psychische klachten door grote borsten., ben ik toch wel lang trots op mijn borsten geweest. Veel vrouwen willen mijn cupmaat. Ze zijn ook lang mooi geweest. Lang uitgesteld, deze beslissing om ze te laten verkleinen. Maar moet toch niet meer te lang wachten. Mede daarom houdt mij het resultaat na de BVK me erg bezig. Ik vind het ook wel moeilijk afscheid te nemen van mijn eigen borsten. Ik probeer ook de voordelen te zien. Een lift, eindelijk kleding kopen die ik pas, niet meer verbergen van mijn decolleté. Leuk om met jou te praten. Wat.is je leeftijd als ik vragen mag?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen @Nathalie4. Je moet er zeker je tijd voor nemen. Ik ben blij te lezen dat je ook afscheid wil nemen van je huidige borsten. Dat heb ik ook gedaan - in de aanloop naar de operatie heb ik de mijne extra verwend door ze dagelijks 2 keer met bodylotion in te smeren. Ik wou ook dat mijn huid in topconditie was voor de operatie.

Je kent duidelijk al alle voordelen van een BVK. Mijn rugpijn was met dag 1 weg. Ik moest vroeger 2 keer per jaar naar de fysio omdat mijn nek of schouder vastzat. Het was ook mijn fysio die me er in juli 2017 op wees dat mijn problemen wel eens aan mijn zware boezem konden liggen. In augustus zat ik bij de PC, september documenten ondertekenen, november naar de anesthesist en december operatie. Nu zaterdag heb ik mijn volgende controle; dan is het 6 maanden geleden. Ik kijk er naar uit om mijn mooiere, kleinere boobies nog eens te laten zien. :11: Deze man heeft door zijn kunde mijn leven danig positief beïnvloed.

Ik zat er vooral mee dat ik zou laten snijden in iets dat gezond is - maar de PC counterde dat door te zeggen: "ze zijn misschien wel gezond maar ze veroorzaken wel je nek-, rug- en schouderklachten". OK point taken.

Als je op bladeren klikt en dan naar beneden scrolt daar vind je een onderdeel borstverkleiningen en daar kan je de verhalen van veel dames lezen.

Ik heb de methode nog niet opgezocht maar die littekens naar je oksel lijken me dan wel erg zichtbaar.

By the way: ik ben er 55 (jij?) - en het is een cliché, maar ik had het 20 jaar eerder moeten doen - mijn leven had er anders uitgezien. Maar goed - ik heb het nu pas gedaan en dus geniet ik er nu van. 

Heb je eigenlijk al een voorsteltopic gemaakt hier op het forum?

Nou meid, ik moet nu weer verder. Veel leesplezier en succes met je traject. En heb je vragen ... kom maar op dan. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Ik heb zelf 5 weken geleden een bvk laten doen.

Ik heb zelf de sleutel gat methode gekregen.

Dat is dus rond de tepel en dan verticaal naar beneden.

En ze hebben als vlecht gehecht.

 

Ik ben super te spreken over de techniek.

En ben stiekem heel blij dat ik de ankermethode niet heb scheelt toch weer een litteken onder je borst.

Ik zie alleen weinig mensen die deze techniek hebben gekregen en ook niet zo heel ve pcs die deze techniek toepassen.

En in het begin zit het er niet zo fraai uit, zijn toch wonden nu 5 weken later zie je alleen nog een licht streepje naar beneden.

En het gaat er steeds mooier uitzien, ook zie je nu al dat mijn borsten een andere vorm aan nemen om dat de vochten zwellingen afnemen.

Natuurlijk duurt het nog wel een paar maanden voordat ze hun uiteindelijke vorm aan gaan nemen.

 

Maar ik zie elke week verbetering zeg maar.

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.