Ga naar inhoud

MCE : 4 september 2018 : Dr. Bodde : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

graag wil ik me even voorstellen, 

mijn naam is Martina en ik kom hier om meer informatie te krijgen over een eventuele borstvergroting.

donderdag ga ik naar de dokter om te vragen of er sprake kan zijn voor een vergoeding vanuit de verzekering. 

Op mijn 16e ben ik voor het eerst moeder geworden en dus nooit echt noemenswaardige borsten gehad. Nu 3 kinderen verder, 25 jaar jong/oud, kan ik er niet meer mee dealen dat ik gewoon niks heb.

ik draag altijd maximizers en het liefst slaap ik er nog mee, zolang het maar niemand opvalt dat ik bijna geen borsten heb. 

Nu vraag ik me af, nadat ik het een en ander gelezen heb, de eisen voor een vergoeding ook voor mij zal gaan  gelden. Is er iemand die mij daar meer over kan vertellen? Die reeds Een vergroting heeft gedaan op goedkeuring van de verzekering? 

 

Alvast bedankt,

 

groetjes Martina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MCE,

 

Wat spannend allemaal zeg! Ikzelf heb eventjes geprobeerd voor een vergoeding in aanmerking te komen wegens een aangeboren afwijking (ik heb aan 1 kant normale borstvorming andere kant niet), maar al snel dit naast mij neergelegd. Door middel van een echo wordt gemeten hoeveel borstweefsel je aanwezig hebt en per verzekeraar verschilt het hoe ze hiermee omgaan. Volgens de richtlijnen heb je dacht ik recht op een vergoeding vanuit de basisverzekering als je borstweefsel minder dan 1 cm is, maar dit gaat niet altijd even soepel. Bij mij werd er bijvoorbeeld aangevoerd ''Ja maar mevrouw u heeft aan de andere kant wel meer dan 1 cm''. Ik had dit kunnen aanvechten, maar ik heb dan het geluk dat ik het bedrag op de spaarrekening had en dacht ''fuck it, ik ga mijn tijd hier niet aan verdoen.'' Misschien als ik wel was doorgaan schoppen dat ik het wel vergoed had gekregen. In elk geval is de weg dat je naar je huisarts moet en een verwijzing moet vragen naar een echo. Met de uitkomst van de echo ga je naar een plastisch chirurg en die geeft dan nog een oordeel. Beide oordelen (echo en chirurg) gaan dan naar de verzekeraar en dan is het afwachten en bidden geslagen. 

 

Ik wens jou veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.