Jump to content

Annemieke : 20 april 2009 : Dr. Laban : Bergman Kliniek

Guest Annemieke

Recommended Posts

Guest Annemieke

Oké, voor jullie zoek gemak heb ik ook maar even een operatieverslag aangemaakt ;).

Even een korte samenvatting:

Op 20 april heb ik een borstverkleining ondergaan dmv de sleutelgatmethode. Alles ging goed, geen pijn, maar 's avonds jammer genoeg toch nog een nabloeding gehad, waardoor ik nog een keertje geopereerd moest worden. Volgende ochtend naar huis, nog steeds geen pijn.

Op 28 april eerste controle gehad, pleisters zijn verwijderd en alles was prima. Dinsdag 5 mei tweede controle gehad. De laatste pleistertjes zijn verwijderd en de paar uitwendige hechtingen. Alles was wederom prima in orde, zelfs zodanig dat ik niet meer op controle hoef te komen.

Alle wonden zijn dicht op een paar kleine korstjes na.

Inmiddels 3 weken verder en alles is nog steeds dicht en m'n borsten beginnen nu een mooiere vorm te krijgen. De littkens zijn nu al mooi dun en nauwelijks zichtbaar.

's Nachts hoef ik de mega steunbh niet meer aan, maar slaap nog steeds (op advies van de arts) met een andere bh (oude sportbh) voor een beetje steun.

Volgende week ben ik 4 weken PO en mag ik weer gewone bh's aan. Inmiddels mag ik eigenlijk alles weer, op zwaar sporten, tillen en bukken na en ik moet opletten met m'n armen. Na 6 weken mag ik alles weer, ook intensief sporten en zwaar tillen en bukken.

Eigenlijk gaat alles dus voorspoedig. Er staat een link van de website met mijn foto's in mijn profiel, voor degenen die even willen spieken ;).

• Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest niiietje

heb mijn naam in de lijst aangepast....er staat nu ANNITA (voorheen niietje).....

al die nieetjes is ook zo verwarrend :blush::106:

Guest Annemieke

Volgens mij probeer jij nu gewoon je berichten aantal omhoog te krijgen zodat je straks ook weer een advanced member bent ;).

Guest Annemieke

Vandaag voor het eerst stof gezogen --> was geen goed idee. Ben er dus ook maar weer heel snel mee opgehouden. Maar ja, je moet toch wat als je alleen woont. Ik kan absoluut niet tegen rotzooi op de grond, had het al een week uitgesteld, maar kon het nu echt niet meer aanzien. Ben er niet aan gewend om lichamelijke klachten te hebben, even doorbijten nog.

Guest niiietje
Volgens mij probeer jij nu gewoon je berichten aantal omhoog te krijgen zodat je straks ook weer een advanced member bent ;).

nee kan jullie gewoon niet missen :119: dus heb het aan iedereen rondgebazuint....... :106:

tot aan vervelens toe geloof ik :blush:

Guest niiietje
Vandaag voor het eerst stof gezogen --> was geen goed idee. Ben er dus ook maar weer heel snel mee opgehouden. Maar ja, je moet toch wat als je alleen woont. Ik kan absoluut niet tegen rotzooi op de grond, had het al een week uitgesteld, maar kon het nu echt niet meer aanzien. Ben er niet aan gewend om lichamelijke klachten te hebben, even doorbijten nog.

ja stel je voor dat we met z'n allen plots op de stoep staan....hahaha :125:

Guest Annemieke

Nou, dan ben ik er dus klaar voor :4: . Zolang je dan maar een bloemetje meeneemt :116: !

Sinds ik op mezelf woon heb ik een enorme netheid ontwikkeld :36:, m'n moeder gelooft het nog steeds niet (na 5 jaar ;)). Tja, ik heb een studentenkamer en dat betekent studeren, ontspannen, eten en slapen op dezelfde kamer. Ik kan dus niet weglopen voor rotzooi, kijk er de hele dag tegenaan en daar word ik chagerijnig van :angry: .

Guest niiietje

nou ik ben nou ook vet chagerijng :103:

kan wel janken!!!!!!!het was zooooo mooi dicht, ja echt *** hoor

waarschijnlijk is het door het transpireren te week geworden en eraf gegaan :28:

zit nu weer te luchten, heb morgen vrij gelukkig dus dat word een bh loze dag denk ik.... :blush:

-----------------------------------------

maar het zou eigenlijk best wel leuk zijn om elkaar een keer in levende lijve te ontmoeten...een boobie meeting hahaha :152:

hey

nou heb je foto's gezien

super hoor kan me voorstellen dat je er trots op bent..

en wat betreft boobymeeting mij voorlopig niet gezien haha

hoop dat ik straks er net zo blij mee ben als jullie

groetjes Marjan

Guest mariannev

He Annemieke,

Ik heb je foto's gezien (ik had ook al even gereageerd in mijn eigen topic) Het ziet er echt toppie uit.

Het is al heel goed aan het genezen en de vorm wordt ook steeds mooier! Je kan trots zijn :101:

Wat voor maat denk je dat je nu hebt?

Hoe lang en zwaar ben je eigenlijk? of stel ik nu een heeeel vervelende vraag :blush:

Groetjes,

Marianne

Guest Annemieke

Hoi Marianne,

Nee hoor, dat mag je best vragen. Ik ben 1.62 lang en weeg ongeveer 63 kilo. Tja, toen ik ongeveer 6 jaar geleden ging studeren zijn er toch wat kilo's bijgekomen, daarvoor woog ik tussen de 56 en 58 kilo. Had toen slechts één bh maat kleiner dan voor m'n operatie, dus daar had mijn gewicht niet zo heel veel invloed op. Ik heb denk ik nu een 70D. Wilde ook een grote C, kleine D. Past beter bij m'n lichaam, mijn lichaamsvet zit vooral op m'n heupen en billen. Anders is de verhouding wel erg scheef!

groetjes!

Guest mariannev

Hoi Annemieke.

Ik ben heel wat zwaarder :blush: maar het gekke is dat echt ook iedereen niet gelooft dat ik zo zwaar ben.

Ik ben bijna 31, 1.69 cm 75 kg en heb een Cup 80 F en met Sport BH zelfs een 80 G.

Vraag me niet hoe het kan maar ik heb het 3 weken terug nog op laten meten.

Bij mij zit het op mijn buik en inderdaad ook heupen. Mag ik toch wel een beetje een zwangerschap de schuld geven toch? :unsure:

Ik ben weer aan Sonja Bakkeren begonnen en ben afgelopen weken 3 kilo afgevallen dus dat gaat langszaam aan de goede kant op.

Ik wil nog 3 kilo kwijt en niet meer anders krijg ik van ingevallen wangen lijk ik net ziek.

Nu moet ik wel zeggen dat je na een bevalling toch een ander vorm van lichaam krijgt.

Want voor mijn bevalling woog ik 65 kg nou daar kom ik nooit meer op en het staat me ook niet meer helaas.

Ik wil pas in November geopereerd worden omdat mijn Man dan zorgverlof kan krijgen.

Zo wat een verhaal zeg.

O ja nog even verder :D

Over die littekenbehandeling daar had ik zelf naar gevraagd dit had ik gezien bij gewoon mooier.

Dan gaan ze je littekens masseren en met speciale cremes insmeren dit is voor je doorbloeding, zodat je littekens mooier en soepeler worden.

Ik heb daar een folder van gekregen ze raadden je aan om dit 2 x per week te doen in een totaal sessie van 12 x.

Maar ik heb nog niet naar de prijs gevraagd dat zal wel schrikken worden :107:

Die vraag ik wel als ik hopelijk een goedkeuring krijg van de verzekering.

Ik moet trouwens 6 weken die BH aanhouden voordat ik een andere BH aan mag.

Gek dat ze daar zoveel verschil in hebben per PC vind ik best vreemd.

Teminste 4 weken dag en nacht en daarna nog 2 weken overdag.

Nou nu stop ik echt hoor

Ciao

Marianne

Guest Annemieke

Hey Marianne,

Het verschil kan ook komen doordat ik door middel van de sleutelgatmethode ben geholpen, mijn uitwendige wonden zijn een stuk kleiner. Nou ja, het maakt ook niet zoveel uit. Eerst maar eens kijken of ik zaterdag leuke bh's kan vinden en of ze lekker zitten :).

groetjes!

Guest MiepC

Marianne,

goed idee van je hoor om nog wat kilo's voor de operatie kwijt te raken.

Ik ben in december naar de pc geweest, en hij zei als ik nog wilde af vallen dan kon ik dat beter eerst doen. Maar goed ik had zoiets van ok ik zie wel hoe ver ik kom, maar zet de boel toch maar in werking.

Met behulp van de weigth watchers methode ben ik 7 kilo afgevallen.

Ik ben net als jij 1.69 m en ik woog 77 kilo.

Nu schommel ik tussen de 69 en 70. Nu gedurende deze weken van bijna niets doen probeer ik zoveel mogelijk stabiel te blijven, alhoewel het nu met de borstontsteking erg moeilijk is, omdat ik dan de neiging krijg om te gaan snoepen, maar ik probeer me zoveel mogelijk te beheersen.

Ik wil nog naar 67,5 afvallen voor 1 juli, en dan heb ik er vrede mee. De rest wat strakker krijgen (wat lastig zal worden na al die zwangerschappen) moet dan maar met oefeningen gebeuren.

Maar even terug te komen op jouw afvallen, het is zeker de moeite waard.

Dus succes.

Groetjes

Miep

Guest MiepC

Nou wat denk je als je met z'n zessen in een huis woont, en je kan niets doen. Dat geeft rotzooi.

Ik leer nu echt dat de boel af en toe de boel blijft.Kan niet van mijn man verlangen dat hij naast het werken en alleen de zorg voor de kinderen hebben ook nog eens het hele huis spik en span houdt. Dus het hoogsnoodzakelijk wordt gedaan.

Gelukkig heeft mijn moeder vandaag een groot deel van de strijk weggewerkt.

Zat me al af te vragen hoe ik dat nou ging doen.

Guest MiepC
en aangezien je van het zorgen maken geen eetlust meer hebt....wil het er ook wel af :141:

geen eetlust, nou van de zorgen wil ik alles eten. Kan alleen maar denkenBossche Bol, Bossche Bol, ik wil een Bossche Bol.

En ik woon niet eens in Den Bosch.

Guest niiietje

hahaha, nou dan heb jij het inderdaad zwaarder te verduren dan ik wat dat betreft.... ik krijg juist geen hap door mijn keel momenteel..........ben zo akelig gespannen.

kon vanaf gisteravond lekker niksdoen maar morgen moet ik de hele dag weer werken en ben als de dood dat het dan weeeeeeer open gaat :74:

Annemieke,

Ik werd na t lezen van jouw verslag toch wel een tikkie nieuwsgierig. Ik heb net je foto's gezien, maar dat ziet er netjes uit!

Mijn complimenten hoor!

Hopelijk verloopt de rest jvan je genezing ook zonder problemen.

Guest Setteh
geen eetlust, nou van de zorgen wil ik alles eten. Kan alleen maar denkenBossche Bol, Bossche Bol, ik wil een Bossche Bol.

En ik woon niet eens in Den Bosch.

Hmmm, ik zie alleen maar Big Mac's om me heen... Vreemd dat als je van jezelf niets mag, je ogen dan alles gaan zien :S.... Maarre.... 1 bossche bol kan toch geen kwaad ;)

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.