Ga naar inhoud

Bottoming out


toetje12

Aanbevolen berichten

Het is alweer een aantal jaar geleden maar in februari 2014 heb ik mijn borsten laten vergroten bij drs schiettecatte via Diana Gabriels in een kliniek in Antwerpen met 350cc dual plane geplaatst. 

 

Na 8weken had ik al een vermoeden dat mijn prothesen gezakt was en ben ik tussentijds ook nog terug geweest. Maar dit was volgens de arts in orde. 

Ook heb ik last van rimpeling aan de bovenzijde van mijn prothesen en zijn de randen goed zichtbaar. En staan mijn borsten heel erg uit elkaar. Zeker bij aanspanning. 

 

Nu ben ik afgelopen februari terug gaan naar Gabriels bij drs Gabrietz omdat drs schiettecatte inmiddels niet meer werkzaam is. 

En nu blijkt het idd een bottoming out en dat kon opgelost worden met in borstlift en en vervanging van implantaten met een andere Cohevisie. (Tepels zitten op dit moment ook boven de bolling van de prothesen. Ze komen nog net niet boven mijn bh rand uit. )

 

Vandaag een gesprek gehad met de consulente van Gabriels voor de kosten van deze behandeling. 

Ik hoef alleen de behandelingkosten en materiaal kosten te betalen omdat Schiettecatte niet meer werkt voor Gabriels. En de kliniek in Antwerpen failliet is.

 

Mijn antwoord was eigenlijk dat ik daar ook niks aan kon doen omdat ik via Gabriels de operatie heb laten uitvoeren. Waar ik weer een antwoord op kreeg dat ik toendertijd een contract heb afgesloten met Schiettecatte en de kliniek en niet met Gabriels.

 

Heeft iemand een advies voor mij want mijn borsten worden er in de loop der jaren echt niet mooier op en ik heb ze pas vier jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs Gabrietz had ook het vermoeden dat de implanten voor de borstspier geplaatst waren ipv dual plane. 

Volgens de consulente was het mogelijk dat ze onder de spier uit geschoven waren en nu dus voor de borstspier zaten. 

Is dat inderdaad überhaupt mogelijk? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de spier uit geschoven? Nog nooit van gehoord.
Maar als ik jou was zou ik naar een andere chirurg gaan die niet bij Gabriels werkt voor een second opinion, niet eens voor de operatie maar gewoon kijken wat die zegt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Rocker:

Onder de spier uit geschoven? Nog nooit van gehoord.
Maar als ik jou was zou ik naar een andere chirurg gaan die niet bij Gabriels werkt voor een second opinion, niet eens voor de operatie maar gewoon kijken wat die zegt. 

 

Op ‎3‎-‎5‎-‎2018 om 15:57 zei toetje12:

Drs Gabrietz had ook het vermoeden dat de implanten voor de borstspier geplaatst waren ipv dual plane. 

Volgens de consulente was het mogelijk dat ze onder de spier uit geschoven waren en nu dus voor de borstspier zaten. 

Is dat inderdaad überhaupt mogelijk? 

 


Hoi @toetje12

Oef, dat is wel erg balen zeg.... Je hebt dus eigenlijk het vermoeden dat die bottoming out al in een heel vroeg stadium begonnen is, als ik het goed begrijp he? 
Het zou best kunnen dat de prothese onder de spier uit gekomen is, dat komt wel eens vaker voor helaas.. Vaak is dan in beginsel al een fout gemaakt bij de operatie, of er is een te hoge druk komen te staan op je spieren/pocket tijdens de eerste weken van je herstel. 
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Schiettecatte destijds je prothese voor de spier geplaatst heeft.. Dit is niet zijn normale werkwijze namelijk.. Hij plaatst eigenlijk, zover ik weet, meestal achter de spier of dual plane..

Wat ik niet goed begrijp is dat Gabriels aangeeft dat, doordat de kliniek in Antwerpen failliet is, en Schiettecatte niet meer voor hun werkt, jij geen contract aangegaan bent met hun, maar met Schiettecatte persoonlijk???? Heb je toevallig nog een contract van toen, waarop dit ook expliciet vermeld staat?

Heel eerlijk gezegd weet ik niet of Gabrietz de juiste persoon is om deze hersteloperatie uit te voeren... Een lift is doorgaans niet de gekozen strategie bij een bottoming out. Er wordt meestal een verstevigde borstplooi gemaakt (door kapsel om te vouwen en te hechten aan het weefsel op de ribben, zover ik dat begrepen heb bij mijn eigen operatie destijds) en dan wordt de prothese terug geplaatst. 
Wel is het zo dat als je een prothese neemt met cohesivie II, dat deze minder kans op rimpeling geeft. Ik weet niet hoe jouw postuur is? Maar normaal gezien, als je een normaal postuur hebt, en een prothese die onder de spier geplaatst is, dan zou je eigenlijk al weinig kans moeten maken op rimpels, als de prothese op de juiste plek zit (en niet uitgezakt is, zoals nu)

Is er nog een andere pc werkzaam bij Diana waar je je evt goed bij zou voelen, en evt nog een consult mee aan kunt gaan? Of misschien elders een second opinion doen zodat je weet wat een andere pc zou adviseren in dit geval? Dan weet je tenminste, dat je tegen materiaalkosten de juiste behandeling krijgt straks... Stuur mij of Desert-Rose daar anders eerst ff een pb over, dat praat iets makkelijker dan hier :) 

Of.. misschien is het wel een optie om contact op te nemen met Schiettecatte? Stel dat hij idd geen contract had met Gabriels in die zin, dan is het misschien ook wel goed om Schiettecatte te laten weten wat er gebeurd is en of hij jou misschien verder kan helpen. Hij werkt op het moment in kliniek Veldhoven, als ik me niet vergis.. Ik zou, als ik jou was, zeker eerste even contact opnemen met hem, hij is tenslotte diegene die geopereerd heeft en dus misschien ook ervaring heeft met jouw specifieke probleem.
Heel veel succes meid!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Dag beste dames,

 

Na vier jaar dual plane 325 cc voel ik ineens een wat hardere bollere rand aan de midden-onderrand van linkerborst. Dus richting borstbeen. Niet uitzonderlijk pijnlijk maar wel duidelijk anders dan de andere borst. De aangedane borst voelt wel soepel behalve op die verharde wat bollere rand en plek in de midden-onderborst

 

Ik lees hier dat bij dual-plane het implantaat onder de spier kan uitzakken? Begrijp ik dit goed? Want dat zou mogelijk dit weefsel verklaren. Natuurlijk drukt het gezakte implantaat dan het klierweefsel wat daarop zit ook naar beneden?

 

Het gekke is dat ik alleen die hardere bolling en rand voel als ik lig en niet als ik zit of sta.

 

Zou deze theorie kunnen? Of zou er iets anders kunnen zijn? Ik dacht ook even aan lidtekenweefsel wat ineens is gaan reageren en verhardt? Ik ben 58 jaar en maakt me natuurlijk best zorgen.

 

Bedankt voor het reageren alvast.

 

Groetjes, Boebje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.