Ga naar inhoud

Ara : 21 augustus 2018 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hey meidon, 

 

Mijn naam is Ara en mijn borstlift + (waarschijnlijk) prothese staat gepland voor 21 augustus! In de eerste instantie ging ik alleen voor een borstlift, maar na veel nadenken denk ik dat het mooiste resultaat bereikt gaat worden met een lift + prothese. De arts gaf me ook de optie om lipofilling te doen, maar hier ben ik toch onzeker over omdat ik op dit forum las dat het resultaat vaak weer (deels) verdwijnt. 

 

Zodoende heb ik 25 mei een 2e consult waar we dieper in gaan op de opties van lipofilling en prothese. Ik wil niet perse grotere borsten, maar wel vollere. Spannend! :) 

 

Ik heb de operatie op 21 augustus gepland omdat ik daarna 2,5 week heb waarin ik niets hoef te doen. Nu begin ik daarna wel aan een nieuwe studie, daarvoor zal ik met openbaar vervoer moeten reizen en mogelijk in de eerste week ook al boeken/laptop mee moeten nemen. Volgens drs Schuringa was 2 weken tijd ruim voldoende en stelde de operatie niet zo veel voor als het soms op internet lijkt.. 

 

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Na 2 weken weer naar school? (En dus het sjouwen van de benodigdheden daarvoor) 

 

Ik ben heel benieuwd en hoor het graag! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ara ik word 9 mei door dr schuringa geopereerd. 

Ik blijf 2 en een halve week thuis daarna ga ik weer aan het

werk maar ik heb een kantoorbaan dus ik hoef geen zware

dingen te tillen. Ik zou het zelf ook niet zo snel doen

maar ik denk ook dat je lichaam snel genoeg laat weten dat 

je daar nog niet aan toe bent. 

Ik heb wel eens een navelbreuk gehad en daar ben ik 

toen aan geopereerd omdat ik niet meer kon sporten door

de pijn en met het herstel merkte ik al gauw genoeg wat ik

wel en niet moest doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey @Seen87, spannend! Ik ga inderdaad gewoon naar mijn lichaam luisteren, als het niet gaat dan gaat het niet en blijf ik thuis. Ik hoop stiekem dat de eerste week van school heel erg low key is en dat we nog niet echt aan de slag gaan maar meer een soort introductie.. 

 

Ik ga in ieder geval in die 2,5 week zo weinig mogelijk doen en goed eten/drinken en hopen dat het herstel goed verloopt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 ja graag, ben benieuwd! Op mijn eerste consult was er alleen sprake van een borstlift, dus over prothese hebben we het niet echt gehad, buiten het feit dat die optie er was. Vandaar dat ik op 25 mei voor een 2e consult ga waar we over details van de prothese gaan praten. Ben inderdaad ook benieuwd over de locatie daarvan, word hij bij jou achter of voor geplaatst? 

 

Waar ik vooral bang voor ben is dat het te groot wordt, ik heb redelijk wat weefsel van mezelf nog en wil de prothese echt alleen voor opvulling aan de bovenkant en de vorm.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ara bij mij is het achter de spier. Wat ik nu heb is sowieso diep triest en ik ben ook nog

eens mager dus voor de spier zullen de randen van de prothese te zien zijn. Achter de 

spier kost wel meer herstel heb ik gelezen. 

 

Ik was ook bang dat het te groot zou worden. Mijn eerste consult was goed maar daarna

werden ze elke droom groter en groter. Het waren eerder nachtmerries dus ben ik terug 

gegaan om nogmaals te kijken. Ik had mezelf gek gemaakt want zo groot is het niet.

Ik heb gekozen voor 300cc maar ik heb nu een 75A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben 5 dagen na mijn operatie naar school gegaan voor een tentamen. Dit lukt wel met het OV, ik hoefde alleen gelukkig geen boeken te dragen. Ik denk dat 2,5 week prima te doen is! Ik heb overigens geen lift gehad, dat is wellicht wel heel anders qua herstel.

 

Groetjes Marloes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ara, ja, alleen een vergroting inderdaad. Ik was overigens wel blij dat ik weer thuis was die dag hoor, maar het was wel te doen. En na twee weken ben ik weer gaan werken in de horeca, wel alleen licht tilwerk gedaan natuurlijk, maar dat ging zeker ook prima. Iedereen herstelt alleen anders en ik heb daarin wel heel erg geluk gehad omdat ik heel weinig pijn heb gehad. Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het een optie om een tas te kopen die je kan omhangen zodat je niks met je armen hoeft te dragen ? Ik heb ook een tas waar mijn laptop en boeken in kunnen die ik gewoon om kan hangen. Ik ben nu 5 dagen PO en moet over 2 weken naar school ( heb nu meivakantie ) wel hebben mijn lieve klasgenootjes al aangeboden om mijn tas te dragen als het niet gaat.

ik heb ook alleen een vergroting gehad dus ik weet niet of je het goed kan vergelijken. 

Daarnaast werk ik in het ziekenhuis op afdeling orthopedie waar ik aangepast werk krijg de eerste weken. Daar is het lichamelijk zo zwaar dat ik het echt nog niet zie zitten om over een week weer mensen ga helpen ondersteunen met lopen enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chikawahwah Ja precies, heb ik ook aan zitten denken. Eventueel dacht ik er ook aan om mijn zware spullen zoveel mogelijk op school te laten liggen in een kluis, maar met een laptop is dat misschien toch niet heel prettig. Nu is mijn laptop gelukkig niet zo heel zwaar.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.