Jump to content

Mijzelf voorstellen + hopen op tips voor vergoeding!

Desfira
 Share

Recommended Posts

Dag dames!

Graag zou ik mijzelf even willen voorstellen. Ik ben Daniëlle, 27 jaar oud en moeder van 2 prachtige dochters! 8 jaar en 7 maanden .

Op dit moment fulltime mama maar normaal gesproken secretaresse van beroep!

Al jaren kamp ik met mini borsten zoals ik ze noem!

cup AA, echt vreselijk! Iedereen bleef me vertellen, komt met de jaren wel.. of als je kinderen heb gekregen.. nou NOT! 

Ben 1,70 en weeg 56 kilo op t moment. (Zelfs toen ik 65 woog geen borsten)

In het verleden 2x poging gedaan om naar plastische schirurgie te gaan voor vergoeding maar helaas. Ik word alleen bekeken en de deur gewezen.

Nu wederom gevraagd aan huisarts me door te sturen en ik wacht op een afspraak naar het ziekenhuis. Alleen zie ik deze afspraak niet rooskleurig in natuurlijk. 

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wil mijzelf zo graag mooi voelen maar voel me al jaren spuuglelijk zo. Ik zwem nooit met Mn kinderen (durf ik niet) en mooie lingerie draag ik al helemaal niet (voel me te man :()

Heb veel research gedaan naar de vergoedingen maar veel wijzer word ik er niet van, ik hoop via hier wijzer te worden in hoe ik dit kan aanpakken zodat ik mijzelf ook eindelijk vrouw kan voelen. Want zelf financieren zit er helaas niet in.

Dus dames als ik zo vriendelijk mag zijn om dit te vragen, hoe hebben jullie je borstvergroting vergoed gekregen? Wat zijn de normen? Hoe ben je erachteraan gegaan? Heeft het lang geduurd voor je toestemming kreeg? Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten? Kan ik bijvoorbeeld beter naar een kliniek dan in het ziekenhuis hiervoor?

Alvast bedankt voor het antwoorden! x

Groetjes een gefrustreerde mama

Hi

Ik zal mijn verhaal even doen, misschien heb je daar wat aan. 

Ik ben vorige week donderdag bij de huisarts geweest met dezelfde vragen als jij en de mededeling dat ik naar Bergman kliniek Amsterdam de dinsdag er op. Zij kon helaas weinig voor mij betekenen. Behalve dat ze best een verwijzing wil schrijven mocht hier naar gevraagd worden. 

De Berman kliniek gaf aan dat ik een verwijzing vd huisarts nodig heb en een verwijzing voor een echoscopisch onderzoek bij het ziekenhuis. De desbetreffende chirurg acht te kans op vergoeding aanwezig. Verder een kort, ietwat warrig, gesprek met wat passen en foto's maken voor een 3d beeld. Daarna gesprek bij assistent voor kostenplaatje. 

De huisarts de volgende dag gebeld en ze zou de verwijzing voor HA en echo klaarleggen. 

Het consult bij de Bergman kliniek is mij een beetje tegengevallen en daarom verder gekeken voor een andere, goeie kliniek.

Vanmorgen een consult bij Boerhaave kliniek Amsterdam gehad. 

Zeer kundige, vriendelijke en tikkeltje humor,arts gesproken. Die heeft mij uitvoerig gemeten en meerdere foto's heeft gemaakt om een passende prothese te bepalen. Hij is stapsgewijs door de evt risico's gelopen en had logische antwoorden. 

Arts bij Boerhaave acht de kans op vergoeding erg klein maar geeft aan dat ik het zeker moet proberen. Daarna bij de consulent een gesprekke over de operatie, wat naslagwerk doorgenomen en meegekregen en de kosten doorgenomen. Scheelt paar honderd euro met Bergman. Ze hebben geen contract met mijn verzekering dus dan krijg ik niet 100% vergoed maar 75% en moet ik het zelf voorschieten. Het totaalbedrag wordt dan wel hoger omdat ze alles indienen bij de verzekering. 

De verzekering heb ik ook nog gebeld en zij geven aan dat met de verwijzing van de huisarts en de uitslag van het echoscopisch onderzoek de Plastisch chirurg een verzoek kan indienen. Dan duurt het 14-21 dagen tot verzekeraar met een antwoord komt. 

Hier moeten we nu dus op wachten maar we hebben wel vast een datum gepland, want ik zet het ook zonder vergoeding door. 

Mocht ik meer weten dan hoor je het! 

Guest Wendje
23 uur geleden zei Desfira:

Dag dames!

Graag zou ik mijzelf even willen voorstellen. Ik ben Daniëlle, 27 jaar oud en moeder van 2 prachtige dochters! 8 jaar en 7 maanden .

Op dit moment fulltime mama maar normaal gesproken secretaresse van beroep!

Al jaren kamp ik met mini borsten zoals ik ze noem!

cup AA, echt vreselijk! Iedereen bleef me vertellen, komt met de jaren wel.. of als je kinderen heb gekregen.. nou NOT! 

Ben 1,70 en weeg 56 kilo op t moment. (Zelfs toen ik 65 woog geen borsten)

In het verleden 2x poging gedaan om naar plastische schirurgie te gaan voor vergoeding maar helaas. Ik word alleen bekeken en de deur gewezen.

Nu wederom gevraagd aan huisarts me door te sturen en ik wacht op een afspraak naar het ziekenhuis. Alleen zie ik deze afspraak niet rooskleurig in natuurlijk. 

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wil mijzelf zo graag mooi voelen maar voel me al jaren spuuglelijk zo. Ik zwem nooit met Mn kinderen (durf ik niet) en mooie lingerie draag ik al helemaal niet (voel me te man :()

Heb veel research gedaan naar de vergoedingen maar veel wijzer word ik er niet van, ik hoop via hier wijzer te worden in hoe ik dit kan aanpakken zodat ik mijzelf ook eindelijk vrouw kan voelen. Want zelf financieren zit er helaas niet in.

Dus dames als ik zo vriendelijk mag zijn om dit te vragen, hoe hebben jullie je borstvergroting vergoed gekregen? Wat zijn de normen? Hoe ben je erachteraan gegaan? Heeft het lang geduurd voor je toestemming kreeg? Zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten? Kan ik bijvoorbeeld beter naar een kliniek dan in het ziekenhuis hiervoor?

Alvast bedankt voor het antwoorden! x

Groetjes een gefrustreerde mama

Hoi,

Ik zat in een andere situatie dan jij zit,

maar ik ben heel lang bezig geweest met het uitzoeken hoe het zit met een vergoeding.

In mijn geval ben ik 15 jaar geleden aan 1 borst geopereerd, deze operatie is toen compleet vergoed, toen is mij verteld dat ik na ong 15 jaar mijn prothese zou moeten vervangen.

Dat was dit jaar dus ben ik vorig jaar al rond gaan bellen.

Dikke pech voor mij, de richtlijnen zijn strenger geworden en het komt bijna niet meer voor dat zoiets vergoed word, zelf niet als het in het verleden wel gedaan is...

Behalve bij vrouwen die bijv door ziekte een reconstructie nodig hebben.

Mijn verzekeraar vertelde dat het ook bijna niet meer vergoed wordt bij dames met kleine borsten, voor meiden met AA lukt het heel soms nog wel maar ook niet zo makkelijk als vroeger.

Ik ben in het ziekenhuis geweest en als ik het daar zou laten doen, was het dubbel zo duur als in de kliniek waar ik nu geholpen ben.

Dus oriënteer je goed, de prijsverschillen zijn enorm.

Ik hoop voor je dat het je lukt, maar hoop er niet teveel op.

Succes!

Dag dames!

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Vandaag ga ik naar de radioloog voor een mammografie en hoop natuurlijk op een goeie uitkomst! Op 1 juni afspraak bij de pc namelijk.

Ik ben erg nerveus maar laat het maar over mij heen komen. In mijn polisvoorwaarden staat dat zodra agenesie of aplasie word geconstateerd je voor een vergroting in aanmerking komt! Dus we gaan gewoon op goed geluk. Word de 1e keer dat ik zo’n mammografie zal krijgen dus weet ook niet wat mij te wachten staat.imageproxy.php?img=&key=d459bed84487f045

mocht ik vandaag bij de radioloog zijn geweest plaats ik nog een berichtje!

groetjes, Daniëlle 

F09ABA6E-1D48-4EC4-B4DF-E0E6CC75CB92.png

Dag dames!

ben ik weer  haha. Ik heb de uitslag van de mammografie! Bij de linker 0,6 en bij de rechter 0,7 borstweefsel.

geweldige uitkomst dus!

Nu afwachten op Mn afspraak bij de pc en dan de aanvraag indienen!

voor nu ben ik erg blij (hopelijk niet voor korte duur haha)

groetjes

Gefeliciteerd Desfira met je kleine borsten haha. Wat gek hoe blij je dan opeens bent dat ze zo klein zijn he? Ikzelf heb een B cup aan de ene kant en aan de andere kant totaal geen borst. Een aangeboren afwijking. Ik kon de vergoeding vergeten, omdat in de andere borst wel weefsel zat boven de 1...juist ja. Geweldige redenatie. 

Op 8-5-2018 om 19:43 zei Desfira:

Dag dames!

ben ik weer  haha. Ik heb de uitslag van de mammografie! Bij de linker 0,6 en bij de rechter 0,7 borstweefsel.

geweldige uitkomst dus!

Nu afwachten op Mn afspraak bij de pc en dan de aanvraag indienen!

voor nu ben ik erg blij (hopelijk niet voor korte duur haha)

groetjes

je bent op de helft.

er zijn 2 voorwaardes en dat is, borstklierweefsel minder dan 1cm en je mag geen borstplooi hebben. 

De pc die de aanvraag indient! 

Toen ik mijn aanvraag deed via Velthuis wist ze dat bij zulke aanvragen aplasie in de aanvraag moet staan etc etc. Ze doen daarmee de best mogelijke aanvraag voor je. 

Bij Bergman moest ik diegene bijna overtuigen of ie aplasie kon invullen etc.

Mijn eerste aanvraag is niet gelukt terwijl ik wel aan alle eisen voldoe. Toch volgehouden, overgestapt op een andere verzekering en vervolgens wél gelukt! En sinds een paar dagen loop ik met mooie borsten rond! 

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.