Ga naar inhoud

smizebra : 11 juni 2018 : Dr. van de Kar : Boerhaave


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Eerste verslag van vanochtend.

 

Ik was vanmorgen dus al om 5 uur wakker....en tot 6 uur geprobeerd weer te slapen maar helaas te onrustig. We zijn om 6:50 vertrokken en om 7:15 meldden we ons bij de receptie van Boerhaave. Lieve vrouw gaf ons twee formulieren mee (gezondheidsverkl en 'ik ben mij bewust form') om in te vullen. Daarmee natuur in paar minuten klaar dus volop zenuwen in de wachtruimte. Ik las maar wat in de JAN. 

 

Vervolgens werden we, samen met een ander duo, opgehaald door een spontane verpleegkundige. Zij begeleid ons naar de operatie/dagbehandeling gang en wijst mij een bed toe. Ik kreeg 2 pcm, een operatieschort, haar netje en slofjes. Ik gaf aan erg zenuwachtig te zijn en daar reageerde ze heel lief op en haalde een pilletje voor me (dormicum). Die werkte vrij snel en de buik/stress zenuwen verdwenen snel. Ik werd er zelf beetje snufjes en lacherig van.

Vlak daarna kwam de anesthesist voor mijn hartslag en longen luisteren. En misschien ook mijn bloeddruk maar dat weet ik even niet meer zeker. Ook tegen hem gezegd zenuwachtig te zijn en hij vroeg of ik er wat voor wilde. Gauw gezegd dat ik al iets gehad heb, maar weer zo lief. Als laatste kwam drs van De Kar nog even dag zeggen en aftekenen. En om 7:55 uur werk ik naar OK gebracht. Hier was het ijskoud dus ik kreeg soort warme deken over me heen (plasticzak) waar warmte in geblazen werd. Ondertussen werden er plakkers voor de monitor op geplakt en een infuus op mijn linkerhand gemaakt. Dat deed die jonge man keurig in 1x netjes. De anesthesist stelde nog een vraag waar ik voor kwam en ging grapjes maken over vierkante implantaten. Drs van de Kar kwam daadwerkelijk met twee vierkanten dozen.waar de implantaten in zitten voor mij neus, goeie grap. Daarna zei de anesthesist dat ik maar aan iets leuks moest denken dan zou ik blij de narcose in gaan, hij vroeg naar mijn vakantieplannen en ik weet dat ik iets zei over Frankrijk en dat ik daar naar uit kijk en toen werd ik wakker was het na half elf haha. Ik was van de recovery weg en van de monitors af. Alleen nog aan het infuus. Keurig volgens afspraak hadden ze mijn bril op gedaan (normaal lenzen). Ik viel weer even in slaap en vlak daarna kwamen ze zeggen dat er iemand voor me was: mijn schatje. Samen beetje van boven af bekeken en een traantje en slik van blijdschap. 

 

Even liggen snoozen toen nog een theetje en beschuitje. Geplast (wel dissy) en rond 12:00 uur mocht ik naar huis. De dokter had evt kunnen komen nog maar die was in bespreking. Daarbij viel er voor hem niet meer te zien dan voor de verpleegkundigen. Aangezien ik al was aangekleed. Bh en topje dan. 

 

Onderweg moesten we wel ff stoppen. Ik zat half slapend in de auto maar door het file rijden werd ik ineens erg misselijk (icm narcose, weinig eten). Reed daarna snel door dus 12:30 uur thuis. Thuis ook wat gegeten en daarna als een blok een uur geslapen. 

 

Mijn moeder kwam op bezoek en eventjes mijn oudste gezien. Ook weer crackertje gegeten en theetje gedronken

Bij plasronde even kort de bh uit gedaan en zag er gaaf uit. Wel mega stijf, glimmend, pleisters en jodium plekken maar zeker mooi maatje. Wel snel die bh weer aangedaan want voelt niet fijn los en ik werd misselijk.

Zojuist weer anderhalf uur geslapen. En net lekker gegeten. Mijn vriend had gekookt couscous sla mix bosuitje kippendijfilet en munt uit eigen tuin gemaakt. Lief en lekker 

 

En dan straks.... Weer lekker slapen hoop ik want ik voel me moe en suf. En flinke spierpijn en borsten voelen net als na mijn bevalling en de stuwing op zijn hoogste punt is. Gek hoe veel ik mijn borstspieren normaal eigenlijk gebruik. Dus lekker veel door de pijn heen slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 dag PO

Eerste nacht volgend op de operatie dag is goed verlopen. Ik werd om 5 uur wakker om te plassen en toen weer 2x pcm genomen. Daarna was het ineens 8 uur. Ik heb wel meer pijn dan gisteren en opstaan gaat lastig. Gelukkig zorgt mijn vriend goed voor me. Ik heb toch even kort gedoucht om ook die ontsmettingsvloeistof, mooi roze, er af gewassen. Daarna weer twee uur geslapen. Vanmiddag kwam mijn moeder weer even op bezoek en mijn oudste uit school. Straks komt ook mijn jongste weer thuis. Ik ga nu weer even slapen is toch wel erg fijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei fitgirl90:

Hoi @smizebra,

 

Gefeliciteerd met je boobs!

 

wat fijn om je uitgebreide verslag te lezen. Toch best een aanslag op je lichaam die operatie / narcose, gezien je zo moe bent. Wel lekker dat je veel kan slapen zeg! Hopelijk verloopt het bij mij ook zo.

 

sterkte met je herstel!

Ja ik denk dat het inderdaad van de narcose is icm alle spanningen van de afgelopen dagen. Ook slecht geslapen de nacht voor de operatie dus wat in te halen. Ik heb me ook voorgenomen zo min mogelijk te doen nu ik hulp heb van mijn vriend en moeder en nu ik vrij ben. 

 

Slapen geneest en voel je de pijn minder zeggen ze! 

 

Ik ga aan je denken als jij aan de beurt bent! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smizebra gefeliciteerd meis met je nieuwe vriendinnen. Leuk verslag heb je ook geschreven. Ben zelf ook in Boerhaave geopereerd en heb t als heel prettig ervaren. Had jij ook die gezellige oudere man als anesthesist? Zo aardige vent. Rust goed uit en doe heel rustig aan en geniet van je nieuwe aanwinsten. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Vonnepon:

@smizebra gefeliciteerd meis met je nieuwe vriendinnen. Leuk verslag heb je ook geschreven. Ben zelf ook in Boerhaave geopereerd en heb t als heel prettig ervaren. Had jij ook die gezellige oudere man als anesthesist? Zo aardige vent. Rust goed uit en doe heel rustig aan en geniet van je nieuwe aanwinsten. Xx

Hai 

Dank je! Ja heel veel Boerhaave! Zulk lieve en meedenkende personen. Die anesthesist was idd een iets oudere man, Henny oid? . Klein met beetje slag in het haar. Wreef lief over mijn wang en zei dat ik aan iets leuks moest denken. 

Soms onwerkelijk als ik mijn hand op mijn borst leg, flinke hand vol nog. Zal nog wel iets afzwakken maar toch nu al blij mee. Dank voor je berichtje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag!

 

Hier nu dag 2 na operatie. Vannacht geslapen van 23:00 tot 4:00 uur en daarna tot 7:00 uur. Vanmorgen lekker gewassen en m'n normale kleding aan. Fijn gevoel en fijn beneden op de bank.

Mijn moeder was er en heerlijk buiten een rondje gewandeld ( even wennen grond dreunde wat door en gaf wat pijn) en half uurtje in de tuin gezeten daarna.

 

Na de lunch net een uurtje geslapen. Ik had wel langer kunnen slapen, maar de kliniek belde (gisteren stonden ze op de voicemail). De telefoon op trilstand. Viel vervolgens de telefoon op de grond en moest raar bewegen... Auw. Maar okay ik dus slaperig opgenomen. Ze vroegen hoe het met me gaat of ik goed eet en drink en of ik vragen had. Nu had ik die wel maar half slapend niet aan gedacht dus die bewaar ik wel voor as. maandag bij de controle. Nu beetje gek wakker geworden.... En meer moe dan daarvoor. Tijd voor pcm en lekker chillen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei smizebra:

Goedemiddag!

 

Hier nu dag 2 na operatie. Vannacht geslapen van 23:00 tot 4:00 uur en daarna tot 7:00 uur. Vanmorgen lekker gewassen en m'n normale kleding aan. Fijn gevoel en fijn beneden op de bank.

Mijn moeder was er en heerlijk buiten een rondje gewandeld ( even wennen grond dreunde wat door en gaf wat pijn) en half uurtje in de tuin gezeten daarna.

 

Na de lunch net een uurtje geslapen. Ik had wel langer kunnen slapen, maar de kliniek belde (gisteren stonden ze op de voicemail). De telefoon op trilstand. Viel vervolgens de telefoon op de grond en moest raar bewegen... Auw. Maar okay ik dus slaperig opgenomen. Ze vroegen hoe het met me gaat of ik goed eet en drink en of ik vragen had. Nu had ik die wel maar half slapend niet aan gedacht dus die bewaar ik wel voor as. maandag bij de controle. Nu beetje gek wakker geworden.... En meer moe dan daarvoor. Tijd voor pcm en lekker chillen! 

 

Klinkt goed, @smizebra! Ik merk dat het aan het einde van de dag steeds minder goed gaat. Heb jij daar ook last van? Ik ben ook nog geen wandelingetjes wezen maken. Misschien morgenochtend maar eens proberen! Heel goed herstel nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was gesloopt na het eten... Kindjes probeerde ook echt uit maar gelukkig was oma er nog ter ondersteuning van vriendlief. Ik heb nu ook luchtborreltjes (bubbeltjes) in mijn rechterborst. Heb jij dat al ervaren? Ik heb dat wel eens ergens gelezen dat dat er bij hoort dacht ik. Gek idee dat maakt me even bewust dat er echt een implantaat in zit. Ik had mijn bh ook ff uit vanavond en voelde dat de plek bij de rechter pleister / hechting flink dik is, een rolletje. Links is dat stuk platter. Kan het ook zwellen op de plek vd hechting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen borreltjes of belletjes nog. Ik heb ook gelezen dat dat redelijk normaal is ja. Er zijn er wel meer die het hebben... 

 

ik denk inderdaad dat het kan zwellen op de plek van de hechting. Bij mij ziet het er aan beide kanten nog plat uit. Als het netjes dicht zit, zou ik me geen zorgen maken!

 

ik begreep dat vanaf dag 3 het echt beter gaat, dus ik ga zo slapen en hoop op een wonder voor morgen :D . Fijne nacht vannacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ganda:

Nee, geen borreltjes of belletjes nog. Ik heb ook gelezen dat dat redelijk normaal is ja. Er zijn er wel meer die het hebben... 

 

ik denk inderdaad dat het kan zwellen op de plek van de hechting. Bij mij ziet het er aan beide kanten nog plat uit. Als het netjes dicht zit, zou ik me geen zorgen maken!

 

ik begreep dat vanaf dag 3 het echt beter gaat, dus ik ga zo slapen en hoop op een wonder voor morgen :D . Fijne nacht vannacht!

Hi

 

Ik neem aan dat het netjes dicht zit ja.... Dat kan ik natuurlijk niet zien ivm de pleisters. Ik zie geen nieuwe bloedplekken of pusplekken door de pleisters heen dus.... Zal wel goed gaan. 

 

Ik heb net 2 pcm op en ga ook slapen. Goede nacht!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei essie85:

@smizebra Gefeliciteerd met je nieuwe boobs!! Je hebt ze nu gewoon! Ik wens je een voorspoedig herstel toe. Lekker rustig aan doen. 

Dank je wel! Ja zo fijn alle zenuwen vam de afgelopen maanden zijn weg en hebben plaats gemaakt voor trots en nieuwsgierigheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei leek:

hoi! hoe gaat het nu met je?

 

Hi!! 

Het gaat best goed eigenlijk. Nog wel erg moe, mede door combinatie maandelijkse periode, maar dat neemt al wel iets af. Ik ben ook wat mobieler. Aangekleden lukt aardig op topje  en knoop dicht doen na. Vanmiddag naar ijssalon gewandeld. Armen hangend naast lijf doet wat pijn dus liep langzaam met armen over elkaar. Had hemdje aan met vestje maar bloedheet dus tussendoor wel vest uit. Gek idee niemand weet het op straat maar voelde me toch wel ongemakkelijk. Ijsje was lekker en weer wat  vitamine D binnen gekregen. 

 

Met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen. 

Vandaag, nu, 6 dagen geleden ging ik de OK op. Ik heb steeds minder pijn en slik nu nog tussen de 6&8 uur 2 pcm. Maar ik voel me nog wel beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Zo heb ik nog hulp nodig met douchen, net name haren wassen, bukken en armen normaal gebruiken doet zeer en met wandelen voelt het alsof ik m'n borsten moet ondersteunen. Vooral links voelt het echt nog als flinke stuwing. Onderzijde borst thv hechtingen is nog gevoelloos. Tepels en bovenzijde voel ik wel en ze zijn al iets zachter. 

Heeft iemand tips om op mijn borst te leggen tegen die stuwingspijn net als bij borstvoeding heb je ook tips. 

 

Ik ben verder wel heel blij en tevreden met de stap die ik heb gezet en de uitvoering. De pijn is er wel maar te handelen vooral de bewegingsvrijheid en niet knuffelen vind ik vervelend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik volg je even want je loopt 3 dagen voor op mij. Herken heel veel in je verslagen. Maar ik begrijp dat je nog wel echt pijn hebt na 6 dagen ookal is het minder. Pff vervelend. Moet zelf ook nog heel erg wennen, voelt heel gek en zijn zo kei hard nog maar gelukkig geem heftige pijn zoals dag 1 meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei melons:

Hoi! Ik volg je even want je loopt 3 dagen voor op mij. Herken heel veel in je verslagen. Maar ik begrijp dat je nog wel echt pijn hebt na 6 dagen ookal is het minder. Pff vervelend. Moet zelf ook nog heel erg wennen, voelt heel gek en zijn zo kei hard nog maar gelukkig geem heftige pijn zoals dag 1 meer..

Hey leuk dat we zo vlak na elkaar zijn geopereerd. Wat heb jij laten doen en wat was je voor situatie? Ik had 75 aa/a en heb 270cc dual plane anatomische van mentor. 

 

Nu een week PO gaat het weer een stukje beter. Kan iets meer bewegen en minder pijntjes. Vooral bovenop nog gevoelige plekken en rondom de hechting wat druk en jeuk. Maar inderdaad niet te vergelijken met de eerste paar dagen en het zou alleen maar beter moeten gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera vandaag 1 week met mijn nieuwe aanwinsten. 

 

Vorige week rond deze tijd kwam ik net thuis en nu al weer een week verder.

Vanmiddag op eerste controle, ik heb er zin in. En ik ben reuze benieuwd wat de arts er van vindt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smizebra:

Hey leuk dat we zo vlak na elkaar zijn geopereerd. Wat heb jij laten doen en wat was je voor situatie? Ik had 75 aa/a en heb 270cc dual plane anatomische van mentor. 

 

Nu een week PO gaat het weer een stukje beter. Kan iets meer bewegen en minder pijntjes. Vooral bovenop nog gevoelige plekken en rondom de hechting wat druk en jeuk. Maar inderdaad niet te vergelijken met de eerste paar dagen en het zou alleen maar beter moeten gaan. 

Ik had 85B en heb 450 cc rond mentor laten plaatsen. Wat zijn ze ineens groot he haha. Gaat de ene keer heel goed en de andere keer duizelig maar voel wel steeds vanalles in mn nieuwe melons. Niet perse pijn maar wel dat het genezingsproces bezig is. Vind ze soms net nep nog omdat ze zo hard en gevoelloos zijn. Heb jij dat al minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.