Ga naar inhoud

smizebra : 11 juni 2018 : Dr. van de Kar : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hai allen, 

 

Vrouw en moeder van twee jongens 3&5 jaar. Eerste consult bij Bergman kliniek gehad afgelopen dinsdagavond en morgen eerste consult bij Boerhaave. Ook contact met HA en verwijzing voor echo borsklierweefsel binnen hier as donderdagmiddag een afspraak voor. 

Ik wil graag ervaringen lezen van beide klinieken en lezen over vergoedingen door verzekeraar. Daarbij heb ik nog wat random vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste Reactie

Ben je wat wijzer geworden door de consulten? Ben je er tevreden over hoe het met de consulten is gegaan?

 

Ik lees hier even mee, want ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Bergman kliniek en Boerhaave. 

 

Zelf ben ik me aan het orienteren op een bv. Nog maar kort geleden de knoop doorgehakt en besloten er nu echt voor te gaan. Nu moet ik er nog wel voor sparen. Gaat nog even duren denk ik. Mijn oudste is 6 en mijn jongste 2. Ik til de jongste ook echt heel veel en lees dus dat je na de operatie echt rust moet houden en niet mag tillen. Dus ik wacht sowieso tot de jongste iets ouder is.... helaas... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi 

 

De Berman kliniek gaf aan dat ik een verwijzing vd huisarts nodig heb en een verwijzing voor een echoscopisch onderzoek bij het ziekenhuis. De desbetreffende chirurg acht te kans op vergoeding aanwezig. Verder een kort, ietwat warrig, gesprek met wat passen en foto's maken voor een 3d beeld. Daarna gesprek bij assistent voor kostenplaatje. 

Het consult bij de Bergman kliniek is mij een beetje tegengevallen en daarom verder gekeken voor een andere, goeie kliniek.

 

Vanmorgen een consult bij Boerhaave kliniek Amsterdam gehad. 

Zeer kundige, vriendelijke en tikkeltje humor,arts gesproken. Die heeft mij uitvoerig gemeten en meerdere foto's heeft gemaakt om een passende prothese te bepalen. Hij is stapsgewijs door de evt risico's gelopen en had logische antwoorden. 

Arts bij Boerhaave acht de kans op vergoeding erg klein maar geeft aan dat ik het zeker moet proberen. Daarna bij de consulent een gesprekke over de operatie, wat naslagwerk doorgenomen en meegekregen en de kosten doorgenomen. Scheelt paar honderd euro met Bergman. Ze hebben geen contract met mijn verzekering dus dan krijg ik niet 100% vergoed maar 75% en moet ik het zelf voorschieten. Het totaalbedrag wordt dan wel hoger omdat ze alles indienen bij de verzekering. 

 

De verzekering heb ik ook nog gebeld en zij geven aan dat met de verwijzing van de huisarts en de uitslag van het echoscopisch onderzoek de Plastisch chirurg een verzoek kan indienen. Dan duurt het 14-21 dagen tot verzekeraar met een antwoord komt. 

Hier moeten we nu dus op wachten maar we hebben wel vast een datum gepland, want ik zet het ook zonder vergoeding door. 

 

Mocht ik meer weten dan hoor je het! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag ben ik bij het ziekenhuis geweest voor de echo van het borstklierweefsel. Het liep allemaal erg uit en toen ik eenmaal aan de beurt was ging het snel. Beetje sarcastische arts die het gezeur rondom de vergoedingsregeling zat is (ze moeten meten maar niemand heeft verteld waar precies) en 'gewoon maar wat op schrijft'. Ik was verbaasd en vroeg haar toch even echt te meten dus dat heeft ze keurig gedaan en beide ruim onder de cm genoteerd. Mocht je ook een echo willen vraag dan of ze meten onder de tepel. In ieder geval de volgende dag de uitslag nog op papier bij de huisarts opgehaald en naar Boerhaave doorgestuurd. Zij gaan nu eea indienen bij mijn verzekering.... Afwachten nu. Mijn datum voor de operatie staat sowieso op juni! Zes weken daarna heb ik zomervakantie dus daar kijk ik naar uit, bikini's, jurkjes en topjes! 

Spannend en zin in! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens Boerhaave heeft geen afspraken met verzekering dus ik moet eea eerst voorschieten en het totaal bedrag is hoger wat zij dan indienen. Ik zal dan naar verwachting 75%terug krijgen. Bij andere klinieken (bij Berman) is er soms wel een afspraak en dan hoef je niks voor te schieten en wordt 100%vergoed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen contact gehad met Boerhaave. Ik moet voor een tweede consult komen ivm de daadwerkelijke aanvraag. Best balen want dat kan pas as donderdagavond. Ik was in de veronderstelling dat de aanvraag al gedaan was. De verzekering zei paar weken terug dat een aanvraag zo'n twee en max drie weken duurt.... Dus hopelijk nog op tijd voor de operatie. Verzetten is geen optie! Iemand ervaring met Hema zorgverzekering? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He lees net je verhaal en als ik je advies mag geven...? 

 

Ik heb mijn aanvraag bij Boerhaave destijds stopgezet, omdat het idd niet 100% vergoedt zou worden én je zou moeten voorschieten.. en dat ze nog maar weinig meiden hadden die zulke vergoedingen goedgekeurd kregen via hen. Al met al, heb ik toen toch een extra consult aangevraagd via Velthuis kliniek in Amsterdam. Zij hebben heel veel ervaringen met de aanvragen, mijn chirurg (Smits) zei dat het bij hen bijna altijd wel goedgekeurd is geweest als je aan alle eisen voldoet. Groot voordeel is ook dat Velthuis kliniek alles met je verzekering regelt en je dus niets hoeft voor te schieten. Mijn aanvraag was binnen 2 dagen goedgekeurd via Velthuis.

 

mijn punt is dat je je aanvraag maar 1x goed kan doen en dan liever wel bij ervaringsdeskundigen.. ik zou er even over nadenken om je aanvraag via Boerhaave te doen! (Heb niets slechts over de kliniek te zeggen hoor want vind het een hele fijne kliniek en de arts die mij hielp was geweldig) Alleen weinig ervaringen met de vergoedingsaanvraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik lees net dat verzetten geen optie is? Je wilt perse bij die arts en bij Boerhaave?

Dan duim ik dat je aanvraag wordt goedgekeurd en je dan 75% terug krijgt. Als je zo lang al wacht en al gespaard hebt dan is het zeker waard.. het is alleen een hele boel geld wat je misschien zelf kan houden maar dat is natuurlijk je eigen keuze!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Annefleurx

 

Dank voor reactie! 

 

Ik vind het niet erg om voor te schieten en dan een deel toch zelf te betalen. Ik ben bij Bergman geweest, waar ik wel 100% vergoeding kon krijgen, maar daar voelde het niet goed. Daarna dus bij Boerhaave en ik had direct een klik met deze arts. Ze gaven idd aan dat er weinig goedkeuringen zijn door verzekeraars, maar dat ligt dus naar mijn idee aan de verzekering. Als die dus blijkbaar makkelijker vergoeden bij gecontracteerde klinieken en ziekenhuizen dan gaat er iets goed mis in ons zorgstelsel. Ik voldoe naar mij idee aan de vereisingen dus ik heb hoop:). 

 

As donderdag 2e consult voor de definitieve aanvraag en dan meteen nog even navragen of er een cc groter kan bij mijn postuur en wensen. 

 

Gaaf dat je trouwens na 2 dagen al goedkeuring had bij Velthuis. 

De datum kan alleen 11 juni ivm mijn werk en de zomervakantie na 6 weken. Vandaar verzetten is geen optie want ik gok dat ik niet zo snel bij een andere kliniek nog terecht kan....? Afspraak voor eerste consult bij Velthuis ook gecancelt destijds omdat het zo lang duurde en ik in de tussentijd dus bij twee andere klinieken vrijwel direct kon komen. 

Nogmaals thx voor je feedback. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer bij Boerhaave geweest om samen met Pc een aanvraagformulier in te vullen. Hij heeft aangekruist hypoplasie, geen borstplooi en borstweefsel onder de 1cm. Bij verplichte opmerkingenveld heeft hij stukje geschreven over de voor geschiedenis(natuurlijke wijze opties geprobeerd). Indienen maar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar even weer naar Boerhaave gebeld maar helaas de chirurg wil het niet aanpassen. Immers heb ik wel borstontwikkeling alleen niet volledig (of afgenomen door langdurig borstvoeding) en dat het hypoplasie. Aplasie is als er helemaal geen borstontwikkeling is ontstaan bij het 'vrouw'. Dus het heeft geen zin om de aanvraag te doen denk ik bijna zeker te weten gezien de voorwaarden vd verzekering. Als ik het wel wil proberen en het wordt een 'nee' dan betaal ik alnog het bedrag dat ze indienen bij de verzekering oftewel duurder dan de offerte bij 'normale' chirurgie. Sowieso belachelijk want dat wist ik niet van tevoren. De kans is nihil dat het vergoed wordt en om nou met ruim €1000 te gokken.... Durf ik niet aan. Ik ben wel nieuwsgierig oft gelukt zoi zijn maar door dat ze ineens met die mededeling komen baal ik wel van de kliniek afdeling financiën. De arts heb Ik wel nog volle vertrouwen in! 

 

Ik heb dus geen borstplooi en de juiste echo qua borstweefdel, aplasie zou je zeggen.... maar omdat er wel borstontwikkeling is gestart is er hypoplasie is geconstateerd.... Heb ik pech. Ik draag bh voorgevormd 75A en bovenop plat... Maar dat volstaat dus niet. Langdradig verhaal maar je snapt me vast haha. 

 

Gauw loslaten hoop ik en weer uitkijken naar de operatie in juni. 270cc anatomisch dual plane. Maximale wat kan qua metingen bovenlichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2018 om 22:00 zei Annefleurx:

He lees net je verhaal en als ik je advies mag geven...? 

 

Ik heb mijn aanvraag bij Boerhaave destijds stopgezet, omdat het idd niet 100% vergoedt zou worden én je zou moeten voorschieten.. en dat ze nog maar weinig meiden hadden die zulke vergoedingen goedgekeurd kregen via hen. Al met al, heb ik toen toch een extra consult aangevraagd via Velthuis kliniek in Amsterdam. Zij hebben heel veel ervaringen met de aanvragen, mijn chirurg (Smits) zei dat het bij hen bijna altijd wel goedgekeurd is geweest als je aan alle eisen voldoet. Groot voordeel is ook dat Velthuis kliniek alles met je verzekering regelt en je dus niets hoeft voor te schieten. Mijn aanvraag was binnen 2 dagen goedgekeurd via Velthuis.

 

mijn punt is dat je je aanvraag maar 1x goed kan doen en dan liever wel bij ervaringsdeskundigen.. ik zou er even over nadenken om je aanvraag via Boerhaave te doen! (Heb niets slechts over de kliniek te zeggen hoor want vind het een hele fijne kliniek en de arts die mij hielp was geweldig) Alleen weinig ervaringen met de vergoedingsaanvraag.

Je had gelijk....! Los van dat de arts hypoplasie heeft gevinkt en dus de aanvraag kansloos maakt, waren de consulenten slecht op de hoogte van het indienen van zo'n aanvraag. Veel zelf moeten regelen, navragen, achteraan bellen. Ook moet je bij Boerhaave sowieso het hogere, verzekeringsbedrag betalen als de aanvraag wordt afgewezen (omdat t ze zogenaamd veel meer tijd kost om de aanvraag te doen) ipv het reguliere tarief. Hadden ze bij mij te laat gezegd maar iig wel vóór het indienen. Nu gaat de hele aanvraag niet eens ingediend worden maar toch dat gezegd hebben. Dames lees goed je verzekeringsvoorwaarden! 

 

Ik ben nu ook wel wat geld kwijt aan m'n verzekering gok ik ivm de echo bij het ziekenhuis.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smizebra, Hoihoi, wat een verhaal en wat jammer dat je nu tot die teleurstellende uitkomst aanloopt! Ik lees dat je de operariedatum wel laat staan. Ik word ook geopereerd op 11 juni! Er is een club voor dames die in juni worden geopereerd. Misschien ook iets voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, smizebra said:

Je had gelijk....! Los van dat de arts hypoplasie heeft gevinkt en dus de aanvraag kansloos maakt, waren de consulenten slecht op de hoogte van het indienen van zo'n aanvraag. Veel zelf moeten regelen, navragen, achteraan bellen. Ook moet je bij Boerhaave sowieso het hogere, verzekeringsbedrag betalen als de aanvraag wordt afgewezen (omdat t ze zogenaamd veel meer tijd kost om de aanvraag te doen) ipv het reguliere tarief. Hadden ze bij mij te laat gezegd maar iig wel vóór het indienen. Nu gaat de hele aanvraag niet eens ingediend worden maar toch dat gezegd hebben. Dames lees goed je verzekeringsvoorwaarden! 

 

Ik ben nu ook wel wat geld kwijt aan m'n verzekering gok ik ivm de echo bij het ziekenhuis.... 

 

@smizebra dat hogere bedrag was voor mij de druppel dat ik de aanvraag afblies! Vond dat zó raar, alsof je wordt “gestraft” omdat je via hen de aanvraag zou indienen en als het niet zou lukken je dan als straf ook nog het hogere bedrag moet betalen. Het extra werk is daadwerkelijk 1 formulier invullen en digitaal verzenden :rolleyes:

jammer dat je het niet probeert bij een andere kliniek zodat je ervaart hoe het ook kan! Iig succes met het uitkijken naar de operatie! Heel spannend en leuk om ernaar uit te kijken! Wanneer heb je de pas afspraak? 

Echo verzekering ligt rond de €100 overigens wat ik had betaald destijds! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Annefleurx:

 

@smizebra dat hogere bedrag was voor mij de druppel dat ik de aanvraag afblies! Vond dat zó raar, alsof je wordt “gestraft” omdat je via hen de aanvraag zou indienen en als het niet zou lukken je dan als straf ook nog het hogere bedrag moet betalen. Het extra werk is daadwerkelijk 1 formulier invullen en digitaal verzenden :rolleyes:

jammer dat je het niet probeert bij een andere kliniek zodat je ervaart hoe het ook kan! Iig succes met het uitkijken naar de operatie! Heel spannend en leuk om ernaar uit te kijken! Wanneer heb je de pas afspraak? 

Echo verzekering ligt rond de €100 overigens wat ik had betaald destijds! 

 

Nou inderdaad... Rare manier van klant is koning... Ik ben bij Bergman geweest maar dat voelde helemaal niet goed. Ik wil best nog bij een andere kliniek proberen maar als er sowieso geen aplasie is... Heeft dat dan zin...

Ik zit ook beetje vast aan de datum in juni want anders wordt het pas na de zomer en dat wil ik liever niet... Werk en oppas is al geregeld nl. Van Velthuis hoor ik ook goeie verhalen alleen ik kan daar niet op korte termijn terecht. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, smizebra said:

 

Nou inderdaad... Rare manier van klant is koning... Ik ben bij Bergman geweest maar dat voelde helemaal niet goed. Ik wil best nog bij een andere kliniek proberen maar als er sowieso geen aplasie is... Heeft dat dan zin...

Ik zit ook beetje vast aan de datum in juni want anders wordt het pas na de zomer en dat wil ik liever niet... Werk en oppas is al geregeld nl. Van Velthuis hoor ik ook goeie verhalen alleen ik kan daar niet op korte termijn terecht. 

 

 

 

Je kan altijd vragen of je bij een andere locatie in Velthuis kan eventueel? Ik kon vrij snel terecht in mijn woonplaats maar vriendin van me is gewoon naar een andere stad gereden omdat ze daar eerder aan de beurt kon! 

Over die aplasie aanvraag. Sommige klinieken vullen dat sowieso in als je echo goed is en ze constantere geen borstplooi. Want eerlijk gezegd betekent als je bv 0,5mm hebt dat je geen aplasie hebt officieel maar toch valt het voor de verzekering er wel onder!

 

wat je ook besluit, succes!! @smizebra Boerhaave is heel goed hoor, ik snap dat je gewoon het wilt doorzetten. Maar zij zijn iig niet de juiste voor een goede aanvraag geweest.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2018 om 09:02 zei Ganda:

@smizebra, Hoihoi, wat een verhaal en wat jammer dat je nu tot die teleurstellende uitkomst aanloopt! Ik lees dat je de operariedatum wel laat staan. Ik word ook geopereerd op 11 juni! Er is een club voor dames die in juni worden geopereerd. Misschien ook iets voor jou?

Ja wil ik wel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2018 om 15:31 zei Annefleurx:

 

Je kan altijd vragen of je bij een andere locatie in Velthuis kan eventueel? Ik kon vrij snel terecht in mijn woonplaats maar vriendin van me is gewoon naar een andere stad gereden omdat ze daar eerder aan de beurt kon! 

Over die aplasie aanvraag. Sommige klinieken vullen dat sowieso in als je echo goed is en ze constantere geen borstplooi. Want eerlijk gezegd betekent als je bv 0,5mm hebt dat je geen aplasie hebt officieel maar toch valt het voor de verzekering er wel onder!

 

wat je ook besluit, succes!! @smizebra Boerhaave is heel goed hoor, ik snap dat je gewoon het wilt doorzetten. Maar zij zijn iig niet de juiste voor een goede aanvraag geweest.. 

Hi 

Velthuijs heeft helaas voorlopig geen plek. Het is wat het is en we gaan er voor. Helaas van het geld maar ik wil niettotna de zomer wachten, eindelijk de stap gezet nu. Dan moet t ook gewoon haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smizebra

Ik zal je topictitel even aanpassen. Wie is jouw pc als ik vragen mag?

Dan kunnen we dat erbij vermelden.

 

Dit topic kun je blijven gebruiken, ook na je operatie, voor alle updates. Zo blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)

 

Straks krijg je nog een pb met de regels van de club. Na akkoord kan ik je toevoegen :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei best_boobie:

@smizebra

Ik zal je topictitel even aanpassen. Wie is jouw pc als ik vragen mag?

Dan kunnen we dat erbij vermelden.

 

Dit topic kun je blijven gebruiken, ook na je operatie, voor alle updates. Zo blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)

 

Straks krijg je nog een pb met de regels van de club. Na akkoord kan ik je toevoegen :)

 

xxx BB

Drs van de Kar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
37 minuten geleden zei smizebra:

11 juni mag ik me om 730 melden. Zo fijn zo vroeg. Minder zenuwen 's morgens, minder lang zonder eten en de hele dag om bij te komen. 

 

Dat is fijn zeg! Ik hoef me pas om 11.15 uur te melden. Dan ben jij waarschijnlijk al klaar! 

 

Heel veel succes met de zenuwen van het weekend en natuurlijk maandag succes! Ben benieuwd naar je operatieverslag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Ganda:

 

Dat is fijn zeg! Ik hoef me pas om 11.15 uur te melden. Dan ben jij waarschijnlijk al klaar! 

 

Heel veel succes met de zenuwen van het weekend en natuurlijk maandag succes! Ben benieuwd naar je operatieverslag!

Ja dan ben ik al klaar. Vriendlief had wel wat later gewild geloof ik haha. Kindjes gaan avond van te voren maar vast logeren want anders moeten ze wel heel vroeg op staan. Ik ben ook benieuwd naar mijn ervaring, infuus... narcose... Hoe is de arts... Hoe word ik wakker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2018 om 22:54 zei smizebra:

Ja dan ben ik al klaar. Vriendlief had wel wat later gewild geloof ik haha. Kindjes gaan avond van te voren maar vast logeren want anders moeten ze wel heel vroeg op staan. Ik ben ook benieuwd naar mijn ervaring, infuus... narcose... Hoe is de arts... Hoe word ik wakker...

 

Succes zo, @smizebra:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.