Ga naar inhoud

Seen87 : 11 mei 2018 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Na lang twijfelen heb ik in januari de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij Boerhaave kliniek.

Mijn twijfels hebben te maken met de eventuele complicaties. Infectie, overmatig kapselvorming of een 

verkeerd eindresultaat. Begin dit jaar dacht ik: als ik het nu niet doe dan moet ik het zo laten. Waarop 

ik een afspraak bij Boerhaave gemaakt heb.

 

Midden maart kwam ik op consult bij dr schuringa. Ik koos voor hem omdat ik bij zorgkaart nederland

geen slechte recensies vond. Maar recensies die geschreven zijn zijn niet erg informatief. Vaak maar

1 regel dus weinig tekst! Zelf ga ik ook een recensie plaatsen na afloop.

 

Op het consult keken we welke maat ik geschikt vond. Ik paste een 280 en een 230. De PC vertelde

me dat de echte prothese 15cc meer bevat. Dat zou dus betekenen dat het een 245 of een 295 zou zijn.  

Ik ben 1.71 en 55kg. Nu heb ik een 75A en ik zou graag uit willen komen op een C. De PC kon mij niet

vertellen welke cupmaat het zou worden. Hij dacht aan een volle B of een kleine C. Maar nu ik al even

op dit forum kijk lees ik dat veel meiden uitkomen op D of E! Dat zou ik nou juist niet willen! Ik ben

mager dus dat zou er misschien nep uitzien. Mijn man en de PC hadden de voorkeur aan de 295CC.

Hier heb ik ook voor gekozen maar nu twijfel ik of het niet te groot gaat worden. :unsure:

 

Ik ben 31 jaar en mijn jongste kind is nu 5 jaar. Mijn operatie staat gepland op 9 mei. Dit omdat er

rond die tijd feestdagen zijn en ik daar door minder verlof dagen hoef op te nemen. Ook de kinderen 

zitten op school waardoor ik ook wat meer rust heb. Mijn man is 2 weken vrij. En ik zelf 2 en een halve

week. Ik hoop dat dat genoeg is! 

 

Nou ik heb mijn verhaal zo kort mogelijk getypt en nog is het een heel verhaal!

 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste Reactie
12 uur geleden zei Seen87:

Beste iedereen,

 

Na lang twijfelen heb ik in januari de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij Boerhaave kliniek.

Mijn twijfels hebben te maken met de eventuele complicaties. Infectie, overmatig kapselvorming of een 

verkeerd eindresultaat. Begin dit jaar dacht ik: als ik het nu niet doe dan moet ik het zo laten. Waarop 

ik een afspraak bij Boerhaave gemaakt heb.

 

Midden maart kwam ik op consult bij dr schuringa. Ik koos voor hem omdat ik bij zorgkaart nederland

geen slechte recensies vond. Maar recensies die geschreven zijn zijn niet erg informatief. Vaak maar

1 regel dus weinig tekst! Zelf ga ik ook een recensie plaatsen na afloop.

 

Op het consult keken we welke maat ik geschikt vond. Ik paste een 280 en een 230. De PC vertelde

me dat de echte prothese 15cc meer bevat. Dat zou dus betekenen dat het een 245 of een 295 zou zijn.  

Ik ben 1.71 en 55kg. Nu heb ik een 75A en ik zou graag uit willen komen op een C. De PC kon mij niet

vertellen welke cupmaat het zou worden. Hij dacht aan een volle B of een kleine C. Maar nu ik al even

op dit forum kijk lees ik dat veel meiden uitkomen op D of E! Dat zou ik nou juist niet willen! Ik ben

mager dus dat zou er misschien nep uitzien. Mijn man en de PC hadden de voorkeur aan de 295CC.

Hier heb ik ook voor gekozen maar nu twijfel ik of het niet te groot gaat worden. :unsure:

 

Ik ben 31 jaar en mijn jongste kind is nu 5 jaar. Mijn operatie staat gepland op 9 mei. Dit omdat er

rond die tijd feestdagen zijn en ik daar door minder verlof dagen hoef op te nemen. Ook de kinderen 

zitten op school waardoor ik ook wat meer rust heb. Mijn man is 2 weken vrij. En ik zelf 2 en een halve

week. Ik hoop dat dat genoeg is! 

 

Nou ik heb mijn verhaal zo kort mogelijk getypt en nog is het een heel verhaal!

 

Groetjes!

 

Hoihoi welkom hier! 

Bij Boerhaave ben je sowieso in goede handen!! Ik ben zelf geopereerd door vd weij dus geen ervaring met Schuringa maar hij zal vast goed zijn!

wat betreft de BH maat: nepborsten ogen altijd kleiner dan de bh maat die ze nodig hebben. Omdat nepborsten harder en ronder zijn heb je een grotere cup nodig. Mijn borsten zien er met 250cc uit als een volle B/kleine C, maar in BH een 70D. Bij Hunkemöller laatst zelf een 70E (maar Hunkemöller valt wel echt kleiner dan duurdere merken) Ik dacht er precies t zelfde over als jij en vind het nu juist tgeenvallen. Doordat iedereen t hier maar had over grote cupmaten, verwachtte ik toch iets groters hihi. Dus ik denk dat je voor een C qua zicht zeker wel de 295cc kan nemen! Krijg je ze trouwens voor de spier? In dat geval valt het herstel vaak heel erg mee (bij mij ook)

 

Succes alvast! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desi3 tot nu toe ben ik ook tevreden over Boerhaave. Ze hebben zich echt moeite gedaan om een afspraak te maken voor de operatie datum. Ik had al vrij genomen. In januari wilde ik een afspraak maken bij velthuis kliniek maar die waren nogal stug. Daarna belde ik met Boerhaave en dat was echt een verschil! Ik hoop dat de operatie en de nazorg net zo goed zijn!

 

Ik krijg dual plane dus dat zou een langer herstel zijn. Ik laat het maar op me af komen. Het enige waar ik echt tegen op zie is slapen op mijn rug! Anderhalf jaar geleden had ik een buik operatie en mocht ik ook alleen maar op mijn rug slapen. Uiteindelijk heb ik meer last gehad van rugpijn dan van pijn aan de operatie wond! 

 

Wat was jou voor situatie? Had jij een cup A? Ik heb ieder geval een A Zelf dat is misschien nog veel! Er zit totaal geen vulling meer in! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag werd ik gebeld door Boerhaave.

Ze wilden weten of mijn gezondheid nog steeds het zelfde is en ze hadden nog wat meer vragen. Ik verteld dat ik eigenlijk nog wel een keer langs wilde komen om toch nog een keer te passen en dat hebben ze gelijk geregeld. Daar kan ik mijn laatste vragen stellen en zij eventueel nog vragen die ze voor mij hebben. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe erg netjes vind hoe het gaat! Ik hoop dat de operatie en de nazorg net zo goed geregeld zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 Hee meid! Weet niet of ik nou al een keer naar je geschreven had, maar ik zit beetje in de zelfde ‘maten’, 175 cm en 56 kg en heb een A (misschien kleine B ). 

Voor hoeveel cc heb je uiteindelijk gekozen? 

Ik heb volgende week vrijdag mijn eerste consult bij d’r van der weij. Ben heel benieuwd !

succes en liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97 volgens mij hebben we al eerder met elkaar geschreven ^_^

Ik ben altijd op zoek naar anderen die ook naar Boerhaave gaan of rond

de zelfde periode geopereerd worden of de zelfde maten hebben!  

Ik ga voor 295cc anatomisch van mentor dual plane. Tot nu toe ben

ik tevreden vandaag ga ik betalen en word ik gebeld met nog wat 

gezondheidsvragen. Over 2 weken is het dan zover! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Morgen ochtend om half 10 is het zover! 

Ik heb er alle vertrouwen in dat ik in goede handen ben.

Maar toch blijf ik me afvragen hoe zal ik me morgen rond deze tijd voelen?

De pijn? nieuwe tieten? pfff....

het duurt nu niet lang meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goed gegaan zei de pc.

Ik voel me wel behoorlijk gehavend.

Hele zware rugpijn! Wat zou ik nu graag op mijn zij willen liggen!

 

Om half 10 waren we in de kliniek. Mijn man was al gauw vertrokken met de kinderen. De kinderen waren zo druk! Vervolgens mocht ik mee naar de kamer. Hier heb ik me omgekleed. De anesthesioloog kwam vrijwel direct. Hij vroeg nog wat dingen en keek naar mijn ingevulde vragen formulier. Een grappige man. De arts was er ook al snel. Daarna ging ik mijn sloffen aan doen en liggen maar voor ik het wist stonden er al 2 mensen di me op kwamen halen. 

 

Het laatste stukje moest ik lopen naar de ok. Ik ben gaan liggen en de anesthesioloog was nog bezig met het infuus. Een ander ik dacht de operatie assistent plakte van alles op voor mijn hartslag. Als eerst kreeg ik midazolam in gespoten. Dat voelde wel prima. Daarna ging hij verder met propofol en lidocaine. Dit deed hij heel langzaam. Hij vertelde dat propofol brand in je aderen dus vandaar de lidocaine erbij. De arts vroeg nog wie ik was en waarvoor ik kwam en sinds dien weet ik niets meer. 

 

Na verloop van tijd werd ik wakker op de uitslaap kamer. Er lag al een beschuitje klaar met hagelslag. jam jam jam! Ik vroeg me alleen af of ik daar zelf om gevraagd had. Ik weet het me niet meer herinneren. Maar ik besloot dat ik liever wilde slapen dus ik probeerde mijn bed weer helemaal plat te krijgen. Dat was het moment waarop ik dacht. zo! Ik ben inderdaad geopereerd. Uiteindelijk lukte het me om die afstandsbediening te pakken te krijgen en mijn telefoon. 

 

Ik lag eigenlijk helemaal niet zo lekker. Mijn rug deed pijn. Ik heb nooit rugpijn maar nu heb ik wel medelijden met de mensen die hier vaker last van hebben. Ik zat nog vast aan een infuus dus ik kon ook weinig. Nadat ik mijn beschuitje op had en er ook nog lekker mee geknoeid had in mijn bed kwam er een verpleegkundige. maakte me los van het infuus en ik ging naar de wc. Ik moet zeggen ik heb me beter gevoeld maar het ging goed. Vervolgens heb ik me aangekleed en kwam mijn man met kinderen me ophalen. 

 

Buiten was warm buiten en in de auto ook. Voordat we langs schiphol waren werd ik goed misselijk op de snelweg en zijn we aan de kant gestopt. Ik werd niet goed. Mijn man heeft de airco extra hoog gezet om het koel te krijgen in de auto. Na een tijdje ging het weer en zijn we aan een stuk doorgereden naar huis. Thuis ben ik nog even gaan slapen en nu probeer ik rustig te zitten met rugpijn. Mijn borsten heb ik ook last van maar dit is tot nu toe nog minimaal. Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Seen87:

Alles is goed gegaan zei de pc.

Ik voel me wel behoorlijk gehavend.

Hele zware rugpijn! Wat zou ik nu graag op mijn zij willen liggen!

 

Om half 10 waren we in de kliniek. Mijn man was al gauw vertrokken met de kinderen. De kinderen waren zo druk! Vervolgens mocht ik mee naar de kamer. Hier heb ik me omgekleed. De anesthesioloog kwam vrijwel direct. Hij vroeg nog wat dingen en keek naar mijn ingevulde vragen formulier. Een grappige man. De arts was er ook al snel. Daarna ging ik mijn sloffen aan doen en liggen maar voor ik het wist stonden er al 2 mensen di me op kwamen halen. 

 

Het laatste stukje moest ik lopen naar de ok. Ik ben gaan liggen en de anesthesioloog was nog bezig met het infuus. Een ander ik dacht de operatie assistent plakte van alles op voor mijn hartslag. Als eerst kreeg ik midazolam in gespoten. Dat voelde wel prima. Daarna ging hij verder met propofol en lidocaine. Dit deed hij heel langzaam. Hij vertelde dat propofol brand in je aderen dus vandaar de lidocaine erbij. De arts vroeg nog wie ik was en waarvoor ik kwam en sinds dien weet ik niets meer. 

 

Na verloop van tijd werd ik wakker op de uitslaap kamer. Er lag al een beschuitje klaar met hagelslag. jam jam jam! Ik vroeg me alleen af of ik daar zelf om gevraagd had. Ik weet het me niet meer herinneren. Maar ik besloot dat ik liever wilde slapen dus ik probeerde mijn bed weer helemaal plat te krijgen. Dat was het moment waarop ik dacht. zo! Ik ben inderdaad geopereerd. Uiteindelijk lukte het me om die afstandsbediening te pakken te krijgen en mijn telefoon. 

 

Ik lag eigenlijk helemaal niet zo lekker. Mijn rug deed pijn. Ik heb nooit rugpijn maar nu heb ik wel medelijden met de mensen die hier vaker last van hebben. Ik zat nog vast aan een infuus dus ik kon ook weinig. Nadat ik mijn beschuitje op had en er ook nog lekker mee geknoeid had in mijn bed kwam er een verpleegkundige. maakte me los van het infuus en ik ging naar de wc. Ik moet zeggen ik heb me beter gevoeld maar het ging goed. Vervolgens heb ik me aangekleed en kwam mijn man met kinderen me ophalen. 

 

Buiten was warm buiten en in de auto ook. Voordat we langs schiphol waren werd ik goed misselijk op de snelweg en zijn we aan de kant gestopt. Ik werd niet goed. Mijn man heeft de airco extra hoog gezet om het koel te krijgen in de auto. Na een tijdje ging het weer en zijn we aan een stuk doorgereden naar huis. Thuis ben ik nog even gaan slapen en nu probeer ik rustig te zitten met rugpijn. Mijn borsten heb ik ook last van maar dit is tot nu toe nog minimaal. Hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen!

Gefeliciteerd met je boobs meid:116:!!!

Leuk verslag heb je geschreven.

Een paar tips; ik weet niet of je nog misselijk bent maar drink dan even wat cola dat helpt tegen de misselijkheid.

Als straks de medicatie van de operatie is uitgewerkt zal je wel meer druk op de borst krijgen en is plat liggen heel benauwd, tenminste dat had ik. Zorg dan dat je veel kussens in bed hebt liggen zodat je een beetje rechtop zit. Ik heb ook een voedingskussen geleend en daar slaap ik nu nog in. (16 dagen po) Heb je een medicatieschema gekregen? Ik heb aan BestBoobie gevraagd of ze er een wilde maken en dat hielp mij goed door de nacht heen.

De eerste 3 dagen waren bij mij wel pijnlijk, maar wel goed te doen. Daarna zal het snel beter worden.

Als je nog vragen hebt, hoor ik wel van je!

Liefs

Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht heb ik goed geslapen maar toen ik vanmorgen wakker werd van de rugpijn ging het een stuk minder. Ik heb die rugpijn al sinds ik wakker ben van de narcose. Mijn man hielp me overeind en toen kwam ik er achter dat ik niet alleen die zware rugpijn heb maar ook nog mijn tieten en mijn armen pijn deden.

 

Ik werd misselijk van de pijn dus ik ben weer gaan liggen. Ik heb eerst mijn paracetamol ingenomen en na een half uur weer geprobeerd. Toen ging het wel een stuk beter. Ik hoop dat die rugpijn snel verdwijnt want dat belemmert mijn bewegingen nog meer!

 

Zijn er nog meer dame's die na de narcose zo een rugpijn hebben en hoe lang duurt dat dan? Ik ben wel blij met mijn elektrische bed. Zo kan ik wel hoog liggen of mijn benen wat omhoog doen.

 

En nog een vraag... hoe niezen of hoesten jullie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi mag ik in je album meekijken?

Ben 30 mei aan de beurt voor n wissel:wub:

 

Fijn herstel gewenst!

 

Ik weet nog van mijn 1e x dat mn vriend me destijds ook omhoog moest helpen. Na n weekje gaat t sowieso stukken beter, let maar op:)

 

Xx noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai meis, gefeliciteerd met je boobies!! 

Ik heb niet direct rugpijn gehad na de narcose maar wel nu ik alleen maar recht mag zitten en op mijn rug mag liggen.. Echt naar! 

Mijn advies is om in ieder geval aan het medicatieschema te houden, zeker ook voor het comfort van alle bijkomende ongemakken, zoals rugpijn.. Ik heb met hulp van @best_boobie een ander schema gekregen waar ik echt baat bij heb. De eerste dagen is het sowieso behappen en wennen aan alles, onthaasten, de boobies, het slapen etc. Soms sta ik op met mega stijve, gevoelige boobies en dan helpt mijn vriend mij uit bed, maar over het algemeen gaat dat wel oké. 

Ik ben nu 4 dagen po en elke dag gaat steeds beter! Succes het je herstel! Liefs

 

Tip voor als je het niezen aan voelt komen, je topje van je neus hard omhoog duwen (naar je voorhoofd zeg maar). Ziet er niet uit maar BOEIUHHH. 

 

Hoesten helaas geen advies voor, ik hou mijn tieten vast :152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sigrid tot nu toe zit ik alleen aan de paracetamol maar dat is nog best pittig! Vanmorgen werd ik gewoon misselijk van de pijn maar ik moet zeggen dat ik vandaag vaker misselijk ben geweest. Ik ben een grote eter maar daar moet ik nu ook maar even iets in minderen. Kleine porties zijn op dit moment beter. Gelukkig maar een keer moeten niezen maar dat voelde alles behalve fijn. Ik heb alleen nog maar mijn sportbh gezien maar jeetje mina! Het is dan natuurlijk wel nog gezwollen. Maandag of dinsdag ga ik mijn foto's van mijn telefoon halen en hier het een en ander plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen andere pijnstilling gehad?

Ik heb ook Naproxen en Oxycodon gekregen (Oxycodon wanneer ik het echt niet meer trek maar die heb ik niet gebruikt ik vind dat iets te heftig spul). De combi van Naproxen en pcm is goed te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sigrid alleen paracetamol zou voldoende zijn zei hij. Ik vind het nog best heftig alleen op paracetamol! Gelukkig ben ik al een dag verder. Maar vooral in de ochtend opstaan is behoorlijk heftig. Hopelijk is de volgende ochtend iets beter. Alles voor het eind resultaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.