Ga naar inhoud

Prothesewissel voor de spier naar dual plane?!?


Aanbevolen berichten

Hoi Meiden,

Sinds een maand of twee voel ik een redelijk grote bubbel in mijn rechter borst. Het voelt net alsof hij lek is. Ook voelt hij harder aan dan de linker.

Ik ben hier vorige week mee naar mijn pc geweest en ze gaf aan dat het een beginstadium van kapselvorming is.

Ze ging hier niets mee doen en gaf me aan het te masseren, 3 maanden lang 2x per dag 2 minuten.

Wie heeft hier ervaring mee? Waarom krijg je kapselvorming nog na 6 jaar na OK. Helpt het masseren het kapsel te laten verdwijnen?

Mn pc heeft me ook een verwijzing gegeven voor t laten maken van een echo om lekkage uit te sluiten.

Hopelijk zijn er mensen die goede tips voor me hebben.

Groetjes G-nome

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Overmatig kapsel kun je zelfs na 20 jaar nog krijgen, dus wat dat betreft is het niets aparts.

De reden waarom je nu moet masseren, is dezelfde als waarom vroeger, met de gladde prothesen, gemasseerd moest worden.

Nu bestaan er geruwde prothesen en in het begin van je herstel, vormt er zich een laagje kapsel om je prothesen. Door de geruwde structuur van de prothese, 'weet' het kapsel waar de prothese ophoudt en het kapsel dus rondom de prothese zit.

Masseer je bij de geruwde prothesen, dan masseer je het kapsel als het ware glad, waardoor het hele effect van de geruwde prothesen naar de knoppen is ;)

Nu er bij jou overmatig kapsel begint te vormen, weet het kapsel niet waar het op moet houden, omdat elk laagje kapsel dat gevormd wordt,dezelfde structuur heeft. Daarom is het nú belangrijk om te masseren. Op die manier wordt de aanmaak van kapsel verstoord, wordt er misschien ook (maar dat weet ik niet zeker) een iets andere structuur gevormd, en daardoor kan het zijn, dat het kapsel ophoudt te groeien.

Mag ik vragen welke prothesen je hebt? En wie je PC destijds was? Je hebt het over een vrouwelijke arts, en ik zit meteen aan natrelle implantaten te denken.

Hopelijk zijn ze niet lek, fijn dat dit wel even gecontroleerd wordt!!

Houd je ons op de hoogte?

Succes!!

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bb,

Bedankt voor je reactie! Ik heb wel ruwe protheses het zijn de Arion SoftOne silicone protheses.

pc is mevrouw Visser van de Arenborghoeve. Ik ben in januari 2009 geopereerd en loop dus sinds een maand of twee met die bubbels en verharding in mijn rechter borst.

Wat jij dus eigenlijk zegt is goed masseren inderdaad? Om het kapsel te remmen? Ik ga uiteraard doen wat mevrouw Visser heeft aangeraden, en zal ook de echo laten doen om uit te sluiten dat t lekkage betreft.

Ben best wel bezorgd over het feit dat ik dit nu heb, mocht ik een prothese wissel overwegen dan zou ik ook zeker voor de hydrogel gaan bij dezelfde pc.

Groetjes g-nome

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja een lekkage het zou kunnen..

Vraag me wel af of een echo voldoende is om scheurtjes in het oppervlak te detecteren.

Een MRI lijkt me meer geschikt, ik zou deze aanvragen als ik jou was.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bb,

Bedankt voor je reactie! Ik heb wel ruwe protheses het zijn de Arion SoftOne silicone protheses.

pc is mevrouw Visser van de Arenborghoeve. Ik ben in januari 2009 geopereerd en loop dus sinds een maand of twee met die bubbels en verharding in mijn rechter borst.

Ik bedoelde in mijn post ook niet dat je geen geruwde prothesen had :) Maar gaf als voorbeeld aan, dat vroeger niet-geruwde implantaten gebruikt werden, en dat die wel gemasseerd moesten worden omdat het kapsel dan niet wist waar het einde van de prothese was. En dat dat vergelijkbaar is met wat er nu bij jou gebeurt. Jouw buitenkant is nu glad door het kapsel, en om een of andere reden (een lekkage zou idd ook een reden kunnen zijn) gaat er bij jou nu weer meer kapsel groeien, en dus op een glad oppervlak :)

Wel balen hoor..

En het is wat Tijgertje zegt.. Als het een niet heel duidelijke lekkage is, dan is dat beter te zien op en MRI scan...

Vaak wordt er ook pas iets gedaan aan te veel kapsel, als het al in een hogere graad aanwezig is.. Echter, bij een lekkage zal de pc wel overgaan tot vervanging..

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi Hoi Dames,

Ik sta voor een dilemma. Ik wil mijn protheses laten vervangen omdat ik last heb van kapselcontractie en hierdoor mijn prothese als een bobbel naar buiten komt.

Ik ben ook al een hele tijd niet meer tevreden over de grootte. Nu ben ik op consult geweest en sta nu voor de keuze weer op de spier of dual plane.

Ik heb momenteel ronde 320cc HP op de spier. Mijn pc adviseert 440cc dualplane zodat ik geen rimpels krijg. Ik vond op de spier toch wel heel erg prettig en tot voor kort ook erg mooi gelukt!

Wie heeft er ervaring mee of heeft tips wat ik het beste kan doen?

Wil dus het liefste op de spier, zonder last van plooien/rimpels. En een stukje groter.

Liefs gnome

Link naar reactie
Delen op andere sites

same here,kijk mr naar mijn fotos...bij mlj zeggen ze best dual plane...dan geen rimpels....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Dames,

Ik sta voor een dilemma. Ik wil mijn protheses laten vervangen omdat ik last heb van kapselcontractie en hierdoor mijn prothese als een bobbel naar buiten komt.

Ik ben ook al een hele tijd niet meer tevreden over de grootte. Nu ben ik op consult geweest en sta nu voor de keuze weer op de spier of dual plane.

Ik heb momenteel ronde 320cc HP op de spier. Mijn pc adviseert 440cc dualplane zodat ik geen rimpels krijg. Ik vond op de spier toch wel heel erg prettig en tot voor kort ook erg mooi gelukt!

Wie heeft er ervaring mee of heeft tips wat ik het beste kan doen?

Wil dus het liefste op de spier, zonder last van plooien/rimpels. En een stukje groter.

Liefs gnome

Welkom gnome.

Ik ben geen pc maar wat ik over dual plane methode heb gelezen is dat het wordt toegepast bij dames met een dunne huid,zodat je geen randen ziet van de prothese,en niet om rimpels te voorkomen.

Ik neem aan dat je nu ook geen rimpels hebt van de plaatsing boven de spier.

Bij mij wissel in 2004 zijn de protheses op de spier geplaatst nooit geen rimpels gehad.Je zou nog bij een andere pc op consult kunnen gaan een kijken wat hij je voor advies geeft.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

bij mij ook, nu voor de spier en plooivorming, nio gaat nu voor de dual plane ivm verminderde kans op.
natuurlijk kan je er nooit zeker van zijn, maar als ik weer voor voor de spier zou kiezen weet ik zeker dat ik het weer krijg, en in mijn geval is dat idd omdat ik leeg ben en totaal geen vet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai hai,

Ik heb mijn 18 jaar oude protheses vorig jaar laten vervangen. tweede keer dual plane, eerst 270 cc nu 350 cc.

Wilde graag op de borstspier maar door weinig weefsel plus dunne huid werd dat afgeraden. Maar nu ook soort rimpel/deukjes aan binnenzijde bovenkant linkerborst. Echt niet mooi. Duidelijk zichtbaar in bikini en bij sporten.

Wil ze dus nu op de borstspier laten plaatsen. Nep ziet het er toch al uit ;-) Een goede vriendin van mij heeft door veel problemen uiteindelijk moeten kiezen voor op de borstspier en dit resultaat is prachtig geworden. Veel natuurlijker, dichter bij elkaar staande borsten en ondanks zelfde inhoud lijken ze groter. Ze is ook tenger en heeft niets van zichzelf.

Ik ben benieuwd naar meer reacties op jouw vraag, omdat ik eigenlijk met dezelfde vraag zit.

Zijn er meer meiden die weinig eigen weefsel hebben en tenger zijn/dunne huid en die toch op de borstspier hebben??

groetjs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook geen vet, weefsel niks meer.ik heb ze nu ook op de spier en ik heb het zelfde probleem, ook rimpelvorming.. ik heb er nu samen met nio bewust voor gekozen om ze dual plane te laten plaatsen, wel een flinke aantal cc's maar met een extra hoog profiel.
door deze combinatie, lijken mijn borsten dan een druppelvorm te krijgen en vullen ze mooi van boven en geeft geen tot bijna geen kans meer op rimpelvorming. dus ik ben heel erg benieuwd en vertrouw echt op zijn oordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Bij mij nu voor de derde keer geopereerd en de eerste twee keer voor de spier met volgens mijn arts meer kans op kapselvorming en effectief! Nu sinds 4 dagen voor de eerste keer dualplane geplaatst, het resultaat moet ik nog afwachten.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in oktober 2014 325cc laten plaatsen achter de spier (niet dual plane) met geen mooi resultaat was van boven nog steeds plat!

nu Maart 2016 500cc voor de spier laten plaatsen en wat ben ik blij en trots op me boobies!! Zoveel mooier 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi meiden,

 

binnenkort ben ik aan de beurt voor een prothesewissel vanwege kapselvorming. Ik heb de protheses nu voor de spier en wil de nieuwe graag dual plane.

 

nu geeft mijn plastisch chirurg aan dat dit erg lastig is ivm het risico dat de prothese terug floept naar de oude “pocket” voor de spier, en dat hier niet echt een goede oplossing voor is. Als ik toch voor dualplane ga dan zal ze het oude kapsel vast naaien aan de borstspier om zo het terug “floepen” te voorkomen, met hechtingen aan de buitenzijde van de borst. 

 

Wie heeft hier ervaring mee of meer informatie over? Ik twijfel enorm of ik ze dan toch niet voor de spier moet doen, ondanks dat je ze nu te goed ziet door te weinig vet op Mn borst.

 

dus HELPPPP...

 

thnx

groetjes 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei g-nome:

Hoi meiden,

 

binnenkort ben ik aan de beurt voor een prothesewissel vanwege kapselvorming. Ik heb de protheses nu voor de spier en wil de nieuwe graag dual plane.

 

nu geeft mijn plastisch chirurg aan dat dit erg lastig is ivm het risico dat de prothese terug floept naar de oude “pocket” voor de spier, en dat hier niet echt een goede oplossing voor is. Als ik toch voor dualplane ga dan zal ze het oude kapsel vast naaien aan de borstspier om zo het terug “floepen” te voorkomen, met hechtingen aan de buitenzijde van de borst. 

 

Wie heeft hier ervaring mee of meer informatie over? Ik twijfel enorm of ik ze dan toch niet voor de spier moet doen, ondanks dat je ze nu te goed ziet door te weinig vet op Mn borst.

 

dus HELPPPP...

 

thnx

groetjes 

 

 

Ik heb een prothese wissel gehad na kapselvorming en dr. Hawinkels heeft bij mij de nieuwe prothes volledig achter de spier geplaatst. Hier was hij heel overtuigend in. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze bij dusl plane terug kunnen schieten. Heeft hou pc het niet gehad over achter de spier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.