Ga naar inhoud

Sporten


Claudiat

Aanbevolen berichten

Maamdag over een week heb ik eindelijk de magische 6 weken bereikt.

Jemig wat heeft dat lang gestuurd hihi, heb het er natuurlijk wel allemaal voor over gehad. Ik kan niet wachten om eindelijk weer te mogen sporten en mijn eigen huishouden weer op me te nemen en mogen zwemmen enz. Denk dat ik dat laatste als eerste ga doen. Maar dit alles maakt me aan de andere kant ook weer onzeker. Doe ik het wel goed en loop ik niet meteen te hard van stapel ?

 

Maar vooral ook het sporten heb ik weer enorm veel zin in en heb ik vreselijk gemist incl me honden (border collies) en daar gaat ook mijn vraag over.

Ik doe aan hondensport (agility) vergelijk het met hard lopen waarbij ik mijn hond over een parcours heenstuur/begeleid en waarbij ik regelmatig moet draaien en sprinten in moet zetten. Uiteraard ga ik voor ik begin een goede sport BH kopen. Ik denk een shock absorber BH.

 

Waar moet ik op letten bij het sporten oppakken. Moet ik stoppen als het bijvoorbeeld zeer gaat doen of als het gaat steken bijvoorbeeld ? Of is het juist verstandig om hier even doorheen te bijten als dit gebeurt ? Kan me voorstellen dat mijn spieren gaan reageren als een soort spierpijn wat je ook in je benen kan hebben als je heel lang niks gedaan hebt. Dan is het namelijk ook verstandig om er even doorheen te gaan en daarna pas rust te pakken met vervolgens gedoseerd bewegen om die spieren soepel te houden.

Wat is wijsheid en waar moet ik letten en wat kan ik verwachten en wat moet ik juist niet of wel doen ?

 

Alvast bedankt.

Xxx.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Claudiat:

Vind jij het ook zo spannend om je dagelijkse dingen weer op te gaan pakken ?

Ik doe eigenlijk al weer heel veel. Alleen niet tillen en zware huishoudelijke klussen en yoga. Voor de rest doe ik alles weer. Ik merk wel dag ik meer pauze nodig heb en na een dag werken ben ik wel klaar met alles. Koken geeft dan wel ontspanning. Volgende week van 2 naar 4 dagen en een secretaresse event. En dan 2 weken 5 dagen dat vind ik wel spannend. Normaal werk ik 3 dagen. Zal even wennen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Gastje:

Ik doe eigenlijk al weer heel veel. Alleen niet tillen en zware huishoudelijke klussen en yoga. Voor de rest doe ik alles weer. Ik merk wel dag ik meer pauze nodig heb en na een dag werken ben ik wel klaar met alles. Koken geeft dan wel ontspanning. Volgende week van 2 naar 4 dagen en een secretaresse event. En dan 2 weken 5 dagen dat vind ik wel spannend. Normaal werk ik 3 dagen. Zal even wennen zijn. 

Koken en andere licht huishoudelijke taken doe ik ook alweer een poos. Maar zoals badkamer uitsoppen en stofzuigen en dweilen enzo heb ik tot nog toe nog niet gedaan en ga me steeds bewaarder voelen om daar hulp in te vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Claudiat:

Koken en andere licht huishoudelijke taken doe ik ook alweer een poos. Maar zoals badkamer uitsoppen en stofzuigen en dweilen enzo heb ik tot nog toe nog niet gedaan en ga me steeds bewaarder voelen om daar hulp in te vragen. 

Dat is inderdaad niet fijn. Ik denk dat je wel gewoon die dingen dadelijk kunt doen maar rustig aan en luister naar je lichaam dan komt het wel goed. Je kan een taak ook in stukjes hakken en pauze nemen tussendoor. Deze techniek noemen ze salami-techniek en heb ik geleerd toen ik aan het revalideren was (en nog steeds een beetje ben) van mijn whiplash. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Gastje:

Dat is inderdaad niet fijn. Ik denk dat je wel gewoon die dingen dadelijk kunt doen maar rustig aan en luister naar je lichaam dan komt het wel goed. Je kan een taak ook in stukjes hakken en pauze nemen tussendoor. Deze techniek noemen ze salami-techniek en heb ik geleerd toen ik aan het revalideren was (en nog steeds een beetje ben) van mijn whiplash. 

Hoi ik ben nu 2.5 week op. Ik heb helaas ook last van een whiplash dus weet wat je mee maakt. Ik vraag me af of je nu ook meer last heb nu je een bv heb? Ik heb wel meer last maar voornamelijk omdat ik niet kan/mag sporten denk ik. Kan niet wachten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei jjamess:

Hoi ik ben nu 2.5 week op. Ik heb helaas ook last van een whiplash dus weet wat je mee maakt. Ik vraag me af of je nu ook meer last heb nu je een bv heb? Ik heb wel meer last maar voornamelijk omdat ik niet kan/mag sporten denk ik. Kan niet wachten 

Ja mijn hele lijf blokkeerd op het moment. Ik heb ook nog fybomyalgie erg gezellig met zijn alle. Dat ik geen yoga kan doen werkt tegen. Maar het einde is in zicht en ja het kost mij meer tijd om weer terug te komen op waar ik zat maar uiteindelijk is het de moeite waard. Ik heb mijn leven weer een heel eind terug. Revalidatie was een lang proces maar ik werk parttime ik doe weer mee aan het leven en dat is dit allemaal waard om weer voor te knokken. Ik wordt alleen wiebelig en onrustig als ik veel pijn heb maar ook dit is een leerproces. Sporten is goed voor lichaam en geest dus laten we het vooral weer oppaken ieder in ons eigen tempo! Veel beterschap @jjamess

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Claudiat said:

Moet ik stoppen als het bijvoorbeeld zeer gaat doen of als het gaat steken bijvoorbeeld ? Of is het juist verstandig om hier even doorheen te bijten als dit gebeurt ? 

 

Als het zeer gaat doen ben je al te ver gegaan eigenlijk. Ik zou als ik jou was beginnen zoals je er ooit voor het eerst aan begonnen bent, heb je de dag erna geen klachten is dat helemaal top en kan je een stapje verder gaan.

Heb je de dag erna klachten dan weet je dat het teveel is geweest en dan weer een stapje terug moet doen óf dat je sportbh niet geschikt is.

Daarnaast dacht ik ooit gelezen te hebben dat je met hardlopen/springen etc het beste 12 weken kan wachten, maar dat kun je denk ik het beste aan je chirurg navragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.