Ga naar inhoud

HELP !!!! heb ik een COMPLICATIE !?!


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Hier kom ik dan eindelijk binnen stuiteren...

Na 20jaar dromen en verlangen naar eindelijk die operatie hoor ik er nu ook bij!

Ik wilde dit al zolang maar altijd ging er wel iets anders voor en voordat je het weet

ben je zo weer jaren verder.

Mijn verlangen ontstond toen ik begin 20 was omdat ik me toen echt begon te schamen 

voor mijn borsten, ze hingen erbij als leeg gelopen theezakjes met een huidoverschot genoeg

voor een volle D-cup.

Ik voelde mij er verschrikkelijk onder want ik had zo hard gewerkt om het gewicht van 30 kilo

wat er ineens aanzat in mijn puberteit als gevolg van mijn PCOS-syndroom er af te sporten

en omdat ik nog jong was was het gelukt om mijn lichaam weer strak te krijgen  behalve mijn

voormalige D-cup dan, die is te opgerekt geweest met straie als gevolg en dat zou nooit meer

recht trekken.

Zelfs mijn moeder had mooiere en vollere borsten dan ik.

Ergens in die jaren ben ik op een consult geweest en stond er zelfs een operatie gepland maar net op

dat moment storten mijn huwelijk in elkaar, een scheiding sjee nee dat was niet het juiste moment om

dit aan te gaan en samen met mijn huwelijk verdween mijn wens naar normale borsten ook naar de achtergrond.

En toen ineens jaren later was ik 41 , het is nu of nooit dacht ik bij mijzelf en ondanks dat ik singel ben en als

gevolg van een ongeluk ook beperkt (ik heb dystrofie aan mijn linkervoet) heb ik toch besloten dat ik er voor

wilde gaan, DIT WILDE IK VOOR MIJZELF DOEN !!

 

Voor mijn operatie heb ik veel gesnuffeld hier ofja ik googlede veel en kwam steeds hier uit en ik er veel aan gehad

Ik baal er een beetje van dat ik voor mijn ingreep niet ook gezocht heb naar jullie ervaringen na de operatie want ik

ben inmiddels geopereerd  en ben zo onzeker over hoe mijn genezingsproces verloopt.

Alleen een borst implantaat was bij mij op 41jarige leeftijd niet meer afdoende dus ik heb een volle borstlift incl een

tepelhof reductie met implantaten van 650 laten uitvoeren.

Een flinke ingreep dus en ik loop nu tegen best wel wat ongemak aan en vooral omdat ik alleen ben is het soms best

zwaar, maarja ik heb het zelf gewild hè.

Het forum is voor mij dus echt een uitkomst en een verlengstuk van mijn sociale leven want door mijn ongeluk ben ik

hoofdzakelijk gebonden aan huis.

 

En nu dat ik mijzelf aan jullie heb voorgesteld ga ik voor het eerst als member maar eens op onderzoek uit hier pp het

forum.

Ik kijk er naar uit om jullie ervaringen te lezen en wie weet "spreken" wij elkaar hier snel.

 

Groetjes van stuiterballetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Meiden ik ben ten einde raad,

Ik heb 19dgn geleden een borstlift met tepelhof reductie incl ronde mentor 650 implantaten gehad.

Ik ben geopereerd door dr. Rappard en zijn team (dr, Rappard gaat met pensioen en ik denk dat hij puur de controle heeft uitgevoerd want tijdens het aftekenen gaf hij de uitleg over mijn ingreep door aan een heel team en 1 daarvan was een al afgestudeerde PC)

Ik hoorde hem zeggen dat eerst de implantaten erin moesten en dat daarna pas de lift uitgevoerd moest worden..

en tijdens de eerste controle bij de verpleegkundige ben ik te weten gekomen dat er een minimale lift is uitgevoerd om zo voldoende huid over te houden om de implantaten van 650cc voldoende steun te geven maar antwoord op mijn vraag over hoe de implantaten geplaatst zijn (onder of boven de borstspier) konden zij mij niet geven.....

Na de eerste week waarin ik heel ziek ben geweest door de antibiotica begon ik mijn linkerborst te voelen, tja ze deden beide pijn

maar ik begon voor mijn gevoel het implantaat daar te voelen, bij het lopen drilde het bij het opstaan, link en rechts draaien voel ik het een soort van klotsen zeg maar maar zodra ik die borst vasthoud is het weg en als ik het stof van mijn sportbh in de breedte uitrek en strak tegen mijn huid houd voel ik het ook niet, het gevoel doet ook geen pijn maar in tegenstelling tot mijn rechter borst die voor mijn gevoel goed verankerd zit voel ik dat klotsende gevoel link wel.

Ik heb het regen de verpleegkundige verteld en zij constateerde een flinke bloeduitstorting in de buurt van de tepel en verder zag alles er goed uit, ze weet het aan de bloeduitstorting en dat er in de borst nog vanalles genezen moest, ze heeft de hechtpleisters en het knoopje van de oplosbaarhechtingsdraad los geknipt en ik kon naar huis.

Thuis heb ik zoveel gegoogeld maar ik kan er NIETS over vinden en het is zo een naar gevoel en die week heb ik bij iedere beweging mijn borst ondersteund totdat ik voor mijn gevoel daar weer een beurs gevoel van kreeg, ik hoopte dat het minder zou worden door het inkapselen maar nee.

Ik ben op een gegeven moment mijn sport bh gekruist gaan dragen voor meer steun want nogmaals dan klotst het minder maar mijn sport bh is hier niet voor gemaakt en vandaag ( ik kijk iedere dag 1 keer ) zag ik dat er bij mijn "goede" borst  een deuk net boven het anker litteken zat, de deuk oogt alsof er met een pink in is geprikt en nu ben ik hier weer erg van geschrokken.

Mijn klots borst oog verder normaal, de bloeduitstortingen worden minder en hij is ook niet heet, hij staat mooi iets af van de huid al is het we zol dat het klots punt in die borst precies onder bij het ankerpunt van mijn anker litteken zit, de borst zakt daar ook wat door maar sat doet hij ook aan de "goede" kant en als ik lichtjes tegen het litteken druk dan is het niet zo dat ik direct het implantaat voel

Nu draag ik mijn sportbh weer normaal en probeer ik ook om mijn klots borst niet meer te ondersteunen maar ik maak mij zo een zorgen, ik heb 20jaar gewacht op mijn borstreconstructie maar ik had ik er niet van verwacht, ondanks dat ze er prachtig uitzien dan.

HEEFT HIER IEMAND ERVARING MEE OF KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAT HET IS WAT IK VOEL????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar als eerste, je bent nog maar zo kort geleden geopereerd, en alles moet nog genezen, vergeet niet dat binnen in de borsten ook wonden zitten, dat moet je ook niet onderschatten.

Inkapselen duurt 6 weken, en het komt vaker voor dat in het begin de protheses een beetje klotsen,ligt ook een beetje aan welke protheses je hebt, maar als de protheses dadelijk volledig ingekapseld zijn, zou dit eigenlijk weg moeten zijn, maar je hebt hier wel geduld bij nodig.

 

Dat je een deuk bij het litteken ziet, komt zeer waarschijnlijk door de onderhuidse hechtingen, dat trekt de huid naar binnen, en het duurt vaak even voordat die volledig opgelost zijn, maar als dat gebeurt dan word de deuk ook veel minder en na verloop van tijd zie je daar dan niks meer van.

 

Welke sportbh draag je momenteel? want sommige geven soms niet voldoende steun.

 

Daarbij moet je je goed aan de regels houden, dwz echt bepaalde bewegingen niet maken, omdat dit ten goede komt voor de inkapseling.

 

Maak ook iedere week foto's zo kun de hele verandering van je borsten goed zien, de protheses gaan nog indalen,en de vorm van je borsten gaat ook nog verder veranderen.

 

Voor nu zou ik me echt nog niet teveel zorgen maken.

 

x

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon mij toch niet bedwingen om mijn traantjes te bedwingen bij uw bericht, dank u wel!!

Ik ben ook zo onzeker en daarbij ben ik ook nog eens alleen.

In de eerste week ben ik wel zo ziek geweest dat ik in 1 uur wel 5à6 keer mijn zachte bed uit moest rennen naar de toillet en daarbij werd ik ook vaak wakker met mijn armen hoog en ik ben bang dat het daardoor komt en dat het niet meer goed komt...

Maar na het lezen van uw reaktie durf ik weer emen keer diep adem te halen want na uren googelen waarbij ik hier NIETS over kon vinden dacht ik echt dat mijn operatie helemaal verpest was.

Dank u nogmaals  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuiterballetje

 

Ja dat maakt het dan allemaal nog eens lastiger als je helemaal alleen bent, en je moet toch je ei ff kwijt, en dat kan ook gewoon hier hoor meis, geen enkel probleem, en even een flinke huilbui lucht alleen maar op.

 

En je hebt echt de inkapseling niet verpest als je per ongeluk een keer met je armen boven je hoofd wakker word, maar probeer echt rekening te houden dat je bijv geen repeterende bewegingen maakt, niet bukt, niet tilt.

 

Ok en welke draag je dan nu, is dat toevallig de carefix anna , want zelf vind ik die ook weinig steun geven.

Shockabsorber is goed, zolang die maar of een voor of gewone achtersluiting heeft, dus niet iets die over je hoofd moet, want dat mag niet.

 

 

Echt geen dank, huil ff uit, neem een lekkere bak thee, en probeer een beetje te ralaxen, lekker in het hoekje van de bank kruipen,goede serie opzetten.

 

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief, en ik hou zoveel mogelijk rekening met die bewegingen maar je komt er pas achter hoevaak je moet bukken als je het niet mag, ik moet toch mijn kat te eten geven en haar bak verschonen en iets uit een lage lade pakken maar dan houd ik mijn boops tegen mijn lijf gedrukt, doen jullie dat ook zo en scheelt dat genoeg of mag je gewoon helemaal niet bukken?

Voor diegene die nog moeten starten met de operatie, ik heb van mijn moeder zo'n grijpertje gekregen, zo een ding waar ze ook in steden mee de grond schoon houden en dat scheelt enorm. 

 

En moderator het zijn idd de anna carefix BH's die schockabslrvees moeten nog binnen komen en ik hoop morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, normaal sta je er nooit bij stil hoe vaak je een bepaalde beweging maakt, of bukt,  maar idd  echt niet bukken, netjes  door de knieën gaan.Maar het is nu dat je echt even moet stilstaan bij iedere beweging die je maakt.

Dingen die je vaak gebruikt even aan iemand vragen of ze dat voor je op ooghoogte willen zetten, dit scheelt al enorm.

 

Ja dat vermoeden had ik al dat je de Carefix Anna hebt, hoop dat de shockabsorber snel binnenkomt, dat verschil zul je echt goed gaan merken, wil je eventueel een reserve voor als die in de was zit, dan is de Hema Heavy non padded aan te bevelen( deze is ook niet zo prijzig) en anders de Triumph tri action workout ( deze is wel weer iets duurder)

 

x

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tip!! Ik ga even kijken of ze ook in mijn maat zijn want met omvang 95 ben je zo uitgekeken en dan nog cup f.

 

En dat bukken doe ik gelukkig heel gracefull door de knietjes zodat ik maar minimaal voor over moet bukken maar de kattenbak kan ik niet op hoogte zetten, haar eten evt wel iets maar voor die bak moet ik echt voor over nadat ik door de knieën ben gezakt, hebben andere hier dasr nog suggesties voor misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Stuiterballetje.. Goed om te lezen dat Desert-Rose wat van je zorgen heeft kunnen wegnemen.. Misschien is het een idee huishoudelijke hulp te regelen? Dan kun je jezelf ontzien van kattenbakken tillen, stofzuigen etc. Ik zou jezelf nu echt even alle rust gunnen om goed te herstellen! Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje,

 

Beetje late reaktie maar het waren een paar drukke dagen qua visite.

Mijn moeder is de eerste week bij mij in huis geweest en om de paar dgn komen mijn ouders wel aan hoor dus ik kan de boel wel de boel laten gelukkig.

 

Inmiddels heb ik ook de shock absorber's in huis en man wat een opluchting, had ik dat eerder maar geweten!! 

Dan had ik nooit die dure carefix anna gekoch.

Het klots/luchtbel gevoel is al een stuk minder gelukkig alleen werd ik vanmorgen weer wakker terwijl ik mijzelf aan het uitrekken was, dat is iets wat ik blijkbaar onbewust doe als ik op mijn rug slaap.

Ik houd vannacht mij ochtendjas maar aan denk ik, goed dicht gebonden haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.