Ga naar inhoud

Wat angst voor de narcose...


Evelientje23

Aanbevolen berichten

Dag allemaal :), 

 

17 april is het zo ver; dan krijg ik mijn langverwachte borstvergroting. Ik heb er enorm veel zin in, alleen.... ik zie zó op tegen de narcose :blink:. Gewoon, het de regie uit handen geven. En hopen dat je weer wakker wordt.... Gekke angst misschien, maar wilde vragen dus: hoe zijn jullie narcoses verlopen en viel het achteraf gezien mee, of tegen, en hoe ging je er mee om? Etc.! 

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties :D

 

Groetjes, Eveline :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy!

Ik was ook best wel bang voor de narcose maar ik maakte mij echt druk om niks.. het stelde niet zo veel voor vond ik haha! Operatie en uitslapen duurde ruim 1,5 uur bij elkaar maar voor mijn gevoel had ik een dutje gedaan van 10 minuutjes haha! De anesthesiologen waren heel relaxed, ik moest gaan liggen op de operatietafel en 1 diende de middelen toe en de ander plakte wat stickers op me terwijl hij wat vragen aan mij stelde over mijn dagelijksleven. Puur voor afleiding natuurlijk haha maar ik was echt binnen 2 minuten weg! Toen ik wakker werd had echt een relaxed gevoel, beetje space en voelde me ook prima toen ik thuis kwam. Heb vaak gelezen dat meiden heel misselijk wakker worden uit de narcose maar ik had dat misselijke gevoel op dag 2. Dat was echt heel naar! Maar na 1 keer overgeven was het al minder en heb super veel water gedronken zodat de narcose middelen mijn lichaam zo snel mogelijk uit gingen. 

Dus echt, geen zorgen, naar mijn mening stelt de narcose niet zo veel voor en ik had nog nooit eerder een operatie meegemaakt en ben ook echt geen held met dat soort dingen hahaha

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@AvLx Ah, super bedankt voor je berichtje :). Zulke reacties kunnen me dan echt goed doen. ;) Ik heb ooit al wel eens narcose gehad (2x zelfs), maar dat is zo enorm lang geleden dat ik me het niet goed meer kan herinneren. Kan me geen problemen voor de geest halen, maar enfin, nu als mama van 3 jonge kindjes thuis, maak je je misschien wat sneller druk over bepaalde risico's en zie je wat sneller beren op de weg (terwijl dat helemaal niet nodig is). Bedankt in ieder geval :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 maart ben ik ook bij cosmed kliniek geopereerd en is echt niet naar de narcose. Tenminste ik kwam er heel goed uit. Ze zijn super vriendelijk. Als je bang bent kan je het gewoon aangeven dan leggen ze alles uit. Pesoneel doet er alles aan om je zo goed mogelijk te laten voelen. Als je wakker bent en je voelt je goed mag je wat eten en drinken. Ik heb gezorgd dat ik mijn suikergehalte hoog hield door thee met suiker te drinken en broodjes met jam. Mijn ervaring is heel goed gewwest met de kliniek. Ik herstel super snel. Komt echt goed . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @MissEvelineGirl het was voor mij de eerste keer dat ik onder algehele narcose ging. Ik ben normaal koele Annie, maar ik vond het toch aardig spannend worden. Het personeel is heel vriendelijk en stellen je echt gerust als je aangeeft dat je t spannend vind. Dat is mijn ervaring. Daardoor was ik al voor ik de ok opreed alweer vergeten hoe spannend ik het vond. Voor je het weet ben je weg en weet je niets meer...ze vroegen me op de ok op n moment waarover ik ging dromen ik zei zonvakantie en cocktails toen hoorde ik nog nou droom maar lekker van je zonvakantie we zullen goed voor je zorgen.... en weg was ik.... ik kan me de uitslaapkamer niet eens herinneren. Ik weet alleen dat ik op me kamertje lag me ogen open deed en zuslief er stond zoals ze had beloofd. Toen viel k nog n paar keer jn slaap. Het heeft totaal 2 u geduurd voor ik kon opzitten opstaan me kon aankleden en wat kon eten om

vervilgens naar huis te kunnen. Ik ben verder niet misselijk of duizelig geweest ofzo. Ik ben er dus best goed uitgekomen. Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. 

 

-xxx-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet zo bang voor de narcose, dat scheelt natuurlijk al de helft. Ik had er zin in en zei spuit me maar plat, dan heb ik iig geen zenuwen meer voor de operatie. Ik vroeg of ze wilde vertellen als de narcose was ingezet. Maar ik voelde het al komen, dus ik vroeg er naar en inderdaad. De anasthesist zei: Ja hij loopt, je gaat zo heerlijk slapen denk maar aan iets moois. Ik weet nog dat ik oké zei en toen ben ik volgens mij in slaap gevallen. Ze leiden je idd goed af en zijn erg kalm en meelevend. Toen ik wakker werd dacht ik meteen; Hey in deze kamer ben ik nog niet geweest. Ik voelde me alsof ik super dronken was, draaierig. Ik sloot m'n ogen en viel weer in slaap. Toen ik erna wakker werd kreeg ik het heel koud en begon ik te klappertanden. Hoorde er allemaal bij zei de zuster. Ik moest rustig aan doen en als ik een broodje op had en kopje thee mocht ik mijn zus bellen dat ik opgehaald kon worden. Ik heb wel bijna twee uur erover gedaan, ik voelde me op punt van kamer verlaten erg goed alleen kreeg ineens het gevoel dat ik flauw zou vallen. Dus weer in bed gaan liggen. Na een kwartiertje opnieuw geprobeerd. Toen ik in de lift stond voelde ik het weer. Met moeite op een wachtkamer stoel gekropen en kreeg meteen een dextro blokje en glas water. Ik mocht alsnog terug op de kamer gaan liggen maar ik wilde zo graag naar huis. Na 10 min ging het weer. Ik ben met een rolstoel naar buiten gebracht en in de auto gezet. Toen ging het goed. Ik moest alleen veel boeren haha. Het klinkt allemaal misschien wat heftig maar ik val sowieso snel flauw, heb ik ook regelmatig met sporten. En iedereen stond steeds meteen voor me klaar. Heb het geen moment eng gevonden. 

 

Het enige nadeel wat ik kan noemen eigenlijk is de stoelgang na de narcose, maar ach dat komt ook wel weer goed. Gewoon zeggen dat je schrik hebt, dan kunnen ze er extra voor je zijn. Ik denk ook vaak maar zo: er zijn er zoveel goed uitgekomen dan kan ik het ook! Dus jij ook ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2018 om 05:50 zei Boobs2015:

Hoi @MissEvelineGirl het was voor mij de eerste keer dat ik onder algehele narcose ging. Ik ben normaal koele Annie, maar ik vond het toch aardig spannend worden. Het personeel is heel vriendelijk en stellen je echt gerust als je aangeeft dat je t spannend vind. Dat is mijn ervaring. Daardoor was ik al voor ik de ok opreed alweer vergeten hoe spannend ik het vond. Voor je het weet ben je weg en weet je niets meer...ze vroegen me op de ok op n moment waarover ik ging dromen ik zei zonvakantie en cocktails toen hoorde ik nog nou droom maar lekker van je zonvakantie we zullen goed voor je zorgen.... en weg was ik.... ik kan me de uitslaapkamer niet eens herinneren. Ik weet alleen dat ik op me kamertje lag me ogen open deed en zuslief er stond zoals ze had beloofd. Toen viel k nog n paar keer jn slaap. Het heeft totaal 2 u geduurd voor ik kon opzitten opstaan me kon aankleden en wat kon eten om

vervilgens naar huis te kunnen. Ik ben verder niet misselijk of duizelig geweest ofzo. Ik ben er dus best goed uitgekomen. Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. 

 

-xxx-

 

@Boobs2015 Dank je wel, ik heb zeker wel wat aan je verhaal. Blij te horen dat het goed gegaan is :), daar hou ik me dan gewoon maar aan vast. Ben je in de dagen daarna nog veel moe geweest, of gewoon het normale wat bij zo'n herstel hoort? En veel pijn ervaren na de borstvergroting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2018 om 09:21 zei Fna88:

Ik was niet zo bang voor de narcose, dat scheelt natuurlijk al de helft. Ik had er zin in en zei spuit me maar plat, dan heb ik iig geen zenuwen meer voor de operatie. Ik vroeg of ze wilde vertellen als de narcose was ingezet. Maar ik voelde het al komen, dus ik vroeg er naar en inderdaad. De anasthesist zei: Ja hij loopt, je gaat zo heerlijk slapen denk maar aan iets moois. Ik weet nog dat ik oké zei en toen ben ik volgens mij in slaap gevallen. Ze leiden je idd goed af en zijn erg kalm en meelevend. Toen ik wakker werd dacht ik meteen; Hey in deze kamer ben ik nog niet geweest. Ik voelde me alsof ik super dronken was, draaierig. Ik sloot m'n ogen en viel weer in slaap. Toen ik erna wakker werd kreeg ik het heel koud en begon ik te klappertanden. Hoorde er allemaal bij zei de zuster. Ik moest rustig aan doen en als ik een broodje op had en kopje thee mocht ik mijn zus bellen dat ik opgehaald kon worden. Ik heb wel bijna twee uur erover gedaan, ik voelde me op punt van kamer verlaten erg goed alleen kreeg ineens het gevoel dat ik flauw zou vallen. Dus weer in bed gaan liggen. Na een kwartiertje opnieuw geprobeerd. Toen ik in de lift stond voelde ik het weer. Met moeite op een wachtkamer stoel gekropen en kreeg meteen een dextro blokje en glas water. Ik mocht alsnog terug op de kamer gaan liggen maar ik wilde zo graag naar huis. Na 10 min ging het weer. Ik ben met een rolstoel naar buiten gebracht en in de auto gezet. Toen ging het goed. Ik moest alleen veel boeren haha. Het klinkt allemaal misschien wat heftig maar ik val sowieso snel flauw, heb ik ook regelmatig met sporten. En iedereen stond steeds meteen voor me klaar. Heb het geen moment eng gevonden. 

 

Het enige nadeel wat ik kan noemen eigenlijk is de stoelgang na de narcose, maar ach dat komt ook wel weer goed. Gewoon zeggen dat je schrik hebt, dan kunnen ze er extra voor je zijn. Ik denk ook vaak maar zo: er zijn er zoveel goed uitgekomen dan kan ik het ook! Dus jij ook ;) 

 

@Fna88 Hoi :), bedankt voor je berichtje. Super goed ook om te horen dat het bij jou ook netjes verlopen is. Ik ben ook wel een beetje bang om na de narcose heel naar wakker te worden; spugen, duizelig. Maar dat is echt gewoon mezelf druk maken van te voren over iets waar je van te voren helemaal niks over kan zeggen :lol::blush:. Ik ga me er gewoon maar aan "overgeven". Als je met de stroming mee gaat, kan het haast alleen maar gewoon gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bang voor de tube en als ik wat zou mee maken van de operatie en/ of die tube. 

De verpleegkundige zag het al aan mij haha. Ik moest vooraf nog 3 kwartier langer wachten.

Maar ze spelen er heel goed op in. Ook in de operatiekamer. Ik ben goed verzorgd bij Bergman Clinics en was ook niet misselijk. Wel heb ik de sinds de avond voor de operatie niks meer gegeten en gedronken. 4 uur voor de operatie een slokje water met tandenpoetsen. Dus was echt heel leeg. 

 

Achteraf is alles makkelijk en valt het vaak heel erg mee hè. Maarja jr moet er nu nog naar toe leven en afwachten. Hoop dat je achteraf ook er om lacht en positief terug kijkt. Succes met je operatie en herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Monstrea Bedankt voor je berichtje :). Goed te horen dat je narcose goed verlopen is. Dus helemaal niks meer meegemaakt van de tube? Ik ben trouwens ook echt van plan om vanaf de avond ervoor vanaf 20.00 uur niks meer te eten of drinken. Dus je tanden poetsen die ochtend mag nog wel en dan 1 mini slokje water is oké? :) Top! Dan heb je die dode-vogeltjes-smaak in ieder geval niet op de operatie-tafel, hahaha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei MissEvelineGirl:

 

@Boobs2015 Dank je wel, ik heb zeker wel wat aan je verhaal. Blij te horen dat het goed gegaan is :), daar hou ik me dan gewoon maar aan vast. Ben je in de dagen daarna nog veel moe geweest, of gewoon het normale wat bij zo'n herstel hoort? En veel pijn ervaren na de borstvergroting? 

De dagen erna heb ik bedrust gehouden. Dus lekker bankhangen tussendoor slapen. Rustig aan gedaan. Donderdag ben k een blokje om gaan lopen. Gister ook en vandaag ben ik iets actiever geweest....  :blink: dus nu eindelijk thuis en pak ik weer even mn rust. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Boobs2015:

De dagen erna heb ik bedrust gehouden. Dus lekker bankhangen tussendoor slapen. Rustig aan gedaan. Donderdag ben k een blokje om gaan lopen. Gister ook en vandaag ben ik iets actiever geweest....  :blink: dus nu eindelijk thuis en pak ik weer even mn rust. 

 

Ja je hebt groot gelijk :). Ik ben ook zeker van plan goed bed/bank-rust te houden. Denk dat dat voor het herstel heb allerbeste is :). Sterkte met alles en hopelijk ben je er zeer content mee :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haaha dode vogeltjes smaak :97:! ik had om 23.00 nog yoghurt op met vanalles er door heen. De ochtend erna nog n paar slokken water ook met tandenpoetsen idd. Ik werd om 9.30 geholpen en niet misselijk geweest. Wat bedoelen jullie met "de tube?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Fna88:

haaha dode vogeltjes smaak :97:! ik had om 23.00 nog yoghurt op met vanalles er door heen. De ochtend erna nog n paar slokken water ook met tandenpoetsen idd. Ik werd om 9.30 geholpen en niet misselijk geweest. Wat bedoelen jullie met "de tube?"

 

De tube in je luchtpijp om adem te halen tijdens de operatie :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey. Ik begrijp volledig uw angst. Ik ben 27maart geopereerd in de wellnesskliniek in Genk. Voor mij was het mn eerste operatie ooit dus ook eerste narcose. Ik was als de dood. Weeeeeken heb ik lopen te stressen. Zoals hier al vaak vermeldt had ik ook zo een schrik van de tube in je keel maar totaaaaal niks van gemerkt. De dag zelf was ik eigenlijk heel rustig maar werd als eerste geopereerd dus dat scheelt al veel. Moet zeggen dat iedereen er even vriendelijk was. Alles werd ook met humor gezegd dus da was al een fijne aanpak voor mij. Ik heb het gewoon op me laten afkomen en vertrouwen gesteld in hun. Ik viel zalig in slaap en werd zalig wakker, zonder enig angstgevoel of misselijkheid (heb ik zelfs achteraf niet gehad, integendeel, constant honger) en mijne mond stond niet stil hahaha. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar voor mij is het echt een aangename ervaring geweest. Dus al een geruststelling moest ik ooit ongekozen geopereerd word want ten slotte was het nu wel een eigen keuze. 

Ik hoop van harte dat je dezelfde ervaring mag hebben. Alvast veel succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Cientje:

Heyhey. Ik begrijp volledig uw angst. Ik ben 27maart geopereerd in de wellnesskliniek in Genk. Voor mij was het mn eerste operatie ooit dus ook eerste narcose. Ik was als de dood. Weeeeeken heb ik lopen te stressen. Zoals hier al vaak vermeldt had ik ook zo een schrik van de tube in je keel maar totaaaaal niks van gemerkt. De dag zelf was ik eigenlijk heel rustig maar werd als eerste geopereerd dus dat scheelt al veel. Moet zeggen dat iedereen er even vriendelijk was. Alles werd ook met humor gezegd dus da was al een fijne aanpak voor mij. Ik heb het gewoon op me laten afkomen en vertrouwen gesteld in hun. Ik viel zalig in slaap en werd zalig wakker, zonder enig angstgevoel of misselijkheid (heb ik zelfs achteraf niet gehad, integendeel, constant honger) en mijne mond stond niet stil hahaha. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen maar voor mij is het echt een aangename ervaring geweest. Dus al een geruststelling moest ik ooit ongekozen geopereerd word want ten slotte was het nu wel een eigen keuze. 

Ik hoop van harte dat je dezelfde ervaring mag hebben. Alvast veel succes. 

 

Wat een onwijs fijn verhaal. Daar ga ik me aan vasthouden :). Dank je wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei MissEvelineGirl:

 

Wat een onwijs fijn verhaal. Daar ga ik me aan vasthouden :). Dank je wel. 

Graag gedaan. We zijn er om elkaar te steunen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MissEvelineGirl:

 

Nog een vraagje; wanneer werd jij een beetje wakker? Al op de uitslaapkamer of pas weer terug op je eigen kamer? 

 

Ik werd wakker gemaakt dat ik mezelf moest overschuifelen van mobiel ziekenhuisbed naar bed in uitslaapkamer. Dat was voor mijn gevoel nog geen minuut en toen was ik weer in slaap. Later werd ik wakker en toen lag ik dus op de uitslaapkamer ik had geen eigen kamer. Na mij kwam een dame die dezelfde ingreep had laten doen en links naast me lagen 2 mannen. 1 was geopereerd aan een liesbreuk de andere weet ik niet. De schermen naast mn bed waren ook dicht dus voelde toch best prive. Dus vlak na mijn operatie ben ik van operatiekamer naar de uitslaapkamer gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai, 

 

Ik heb ondertussen 4x narcose achter de rug en de 5e zit eraan te komen. Het is altijd spannend, maar van de narcose zelf merk je helemaal niks. Van die tube heb ik nog nooit iets gemerkt, wat ik wel vervelend vond is dat ze me er bij de anesthesie toen bewust van hebben gemaakt dat die tube je keel in gaat. Daardoor werd ik juist bang, maar dit was dus achteraf nergens voor nodig.

 

Je moet het gewoon over je heen laten komen meis! Het komt helemaal goed :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien fijn voor de mensen die bang zijn va  het tube gedeelte. 

9 van de 10 keer gebruiken ze bij een BV geen normale tube welke langs de stembanden echt de luchtpijp zelf ingaat.

Vaak word er een larinx masker gebruikt dit is een tube die enkel achter in je keel zit en daar omsloten word, hierdoor ervaren de meesten ook geen keelpijn.

Zodra de anesthesist merkt dat je zelf al wat tegen de machine in gaat ademen word de tube al uit je keel gehaald en word je vaak enkel ondersteund nog met een kapje met zuurstof , wat de meeste zich vaak ook geen eens herinneren .

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.