Ga naar inhoud

MissEvelineGirl : 17 april 2018 : Dr. Schiettecatte : CosMed Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 123
  • Created
  • Laatste Reactie

@MissEvelineGirl morgen ben je gewoon al geopereerd! 

Ik hoop dat je vanavond een beetje kan slapen.

Voorlopig dan ook de laatste keer dat je op je zij kan slapen

 

Als het goed is ga ik ook van een kleine A naar een volle B of een C

zei de PC. Ik hoop dan ook dat het niet groter wordt dan C!

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei MissEvelineGirl:

Dag lieve allemaal, 

 

Operatie is goed verlopen en narcose ook. Ik doe morgen even verslagje typen. Nu even rust. Dank jullie wel voor lieve reacties :) . 

 

Liefs, Eveline 

Gefeliciteerd x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal :rolleyes:

 

Vandaag 1e dag PO. Ik voel me goed, maar wel moe en moet er echt voor waken dat ik stiekem toch al niet te veel doe. Met 3 kinderen rond je heen een hele uitdaging ^_^. Gelukkig is mijn man nu vrij om mij te helpen :35:

 

Ik zal mijn ervaring met de operatie en de dag van gisteren omschrijven; 

 

Gister (17 april 2018) moest ik mij om 08.00 uur melden in de CosMed kliniek in Bosch en Duin. Mijn man was mee. Eerst moesten we nog even wachten in de wachtkamer en rond 08.10 uur werden we opgehaald. Of althans... we... maak er maar gerust “ik” van want we kwamen bij een deur en toen was het van; “nou, neem hier maar afscheid, want jullie zien elkaar na de operatie pas weer!”. Uuuh, wat?! :o Haha, niet helemaal verwacht. Maar enfin, toen ging het allemaal in sneltreinvaart. Eerst moest ik gelijk zo’n prachtige blauwe ziekenhuis-schort aan (zo 1 die open is aan de achterkant :P) en haarnetje op. Toen werd mij een ziekenhuisbed toegewezen en werd het infuusnaaldje alvast ingebracht en bloeddruk gemeten. Tevens kreeg ik toen alvast 2 paracetamolletjes om de pijnstillings-spiegel op te bouwen. Vervolgens kreeg ik wat zoutwater in mijn infuus en al snel daarna wat antibiotica alvast. Kort daarna (tegen 10 over half 9 à kwart voor 9) kwam de chirurg (Dr. Schiettecatte) om mij af te tekenen. En toen zei hij letterlijk; “Ik drink nog even een bakje koffie en dan ben je aan de beurt!”. Hahaha! Stiekem overviel me dat want vanuit de kliniek hadden ze me laten weten dat mijn operatie gepland stond om half 10. Gek genoeg hield ik daar dus rekening mee :P. Maar het voordeel was wel; het ging allemaal zó snel dat ik geen tijd meer had om zenuwachtig te zijn ;). En inderdaad; zo’n 5 minuten daarna (nog vóór 09.00 uur) kwam de anesthesist en zijn assistent. Ik was enorm nerveus voor de narcose, maar zij stelden mij goed gerust. Hij zei ook van; ik laat het je weten als ik het middel toe dien strakjes. Eenmaal in de operatiekamer moest ik van ziekenhuisbed op het operatiebedje klimmen. Heeeeel smal bedje ^_^. Daar werd voor de laatste keer vast gesteld dat de juiste patiënt op hun operatie tafel lag; naam, geboortedatum en waar kom je voor? 325 cc aan MEMMEN !! :1bouncingboobs:;) Ik kreeg het kapje met zuurstof alvast boven mijn neus en toen zei de anesthesist; “Ik ga het middel nu toedienen via je infuus, denk maar aan iets moois!”. Ik had overal gelezen dat het kon branden in je arm, maar dat deed het bij mij helemaal niet. Toen vroeg ik; “Hoelang duurt het nu voordat ik slaap?”. Hij antwoordde met; “Binnen 10 seconden!”. Dus ik begon te tellen; één, tw.... heb 2 niet gehaald geloof ik :lol:

 

En toen werd ik wakker op de uitslaap-kamer, zo’n uur later (tegen 10en). Het eerste wat ik dacht was; zooooo, dat was een lekker tukkie! Echt! Het stelde niks voor. Het eerste wat ik vroeg was overigens: “Is de operatie al klaar dan??!”. Ik tilde mijn deken op en aldaar zag ik dat dat indd het geval is... woooow!!! :1bouncingboobs::1bouncingboobs: Ik had gelijk praatjes en werd naar de verpleegafdeling gereden waar mijn man Marcel ook weer mocht komen. Jippie !!! Tevens kwam op den duur @Chan92 naast mij te liggen en dat was wel

heel gezellig. Ik moet wel zeggen dat mijn praatjes snel afnamen omdat ik steeds terug in slaap sukkelde en ik erg misselijk was :blink:. Daar heb ik uiteindelijk iets voor in mijn infuusje gekregen, want ik kon echt niet fatsoenlijk recht zitten of ik trok bleek weg. Gelukkig niet moeten spugen hoor, dat niet! Ondertussen had ik nog altijd geen pijn aan de borsten, behalve dan enorme druk op de borst, dat dan wel. Na ongeveer een uurtje was de misselijkheid weg en kon ik eindelijk eten en drinken. Dat was super fijn. Toen werd ik aangekleed en werd de operatie bh aan getrokken. Daarna zelf nog even naar de wc gewaggeld om te plassen en toen mochten we weg (hadden een hotel in de buurt). Dit was net na 12 uur geloof ik. 

 

Die dag van de operatie heb ik alleszins als goed ervaren. Uiteindelijk gaan de medicijnen die je tijdens de operatie krijgt natuurlijk uitwerken en moet je het zelf gaan bijhouden met je gekregen medicatie. Het in slaap komen vannacht ging lastig, maar dankzij een voedingskussen toch nog in een redelijk lekkere houding 6 uurtjes kunnen slapen. 

 

Vandaag 1e dag PO. Vanmorgen kon ik niet zelf uit bed ^_^, had echt even hulp nodig. Daarna ging het weer wel, maar had vandaag aanzienlijk meer pijn dan gisteren. Is natuurlijk voornamelijk spierpijn :blink:... auuwwww! Vanmiddag lekker thuis gekomen en ik laat mijn man zoveel mogelijk doen. Uiteraard betrap ik mezelf er op dat je dan toch dingen gaat doen en echt; dat gaat nog niet allemaal !!! Niet doen dus !!! Dus ik hang zoveel mogelijk op m’n bankie. Met voedingskussen B). Liggen is het meest comfortabel, alleen dat omhoog komen dan hè! Auch! 

 

De borsten zijn op dit moment nog GIGANTISCH opgezet, pontificaal en rood/paars... en aan de zijkanten al geel inmiddels :31:. Haha! Hoort er bij. Morgen mogen de grote witte pleisters er af die op de littekens zitten en mag ik ook weer (eventjes) douchen. Fijn !! 

 

Vandaag door kliniek Veldhoven (bij wie ik dus op consult ben geweest) al gebeld met de vraag hoe het gaat. Echt, wat netjes!! Ik kan kliniek Veldhoven, de CosMed kliniek (waar de operatie dus werd uitgevoerd) en dr. Schiettecatte echt aanraden :35:

 

Enfin, dit is mijn verhaal tot nu toe. Ik heb ook wat gevlogd afgelopen dagen en zal er morgen een nieuwe vlog van in elkaar zetten en online plaatsen :rolleyes:, voor de geïnteresseerden. 

 

Bedankt allemaal voor de onwijs leuke reacties en geluks-&beterschapswensen. Hartstikke leuk. 

 

Tot hoor allemaal :) . 

 

Liefs, Eveline :35: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag Eveline,

 

Probeer inderdaad rustig aan te doen zeker de eerste 2 weken! Ik vind het knap dat je al heel zo'n verhaal kunt schrijven na een dag! Heel veel beterschap en een voorzichtige knuffel van mij. :D

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mop,  ik zou idd wel rustig aan doen hoor,  anders krijg je het terug op je bordje,  het is en blijft een operatie he?  Dit is niet niks. Gewoon mannetje laten doen en jij moet rusten,  hoe moeilijk ook,  ik ken het ;-) 

Liefs mij

:wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.