Ga naar inhoud

Herstel na operatie: is het echt zo erg?


Gast LineaLin

Aanbevolen berichten

Gast LineaLin

Dag dames, ik heb een eerste consult achter de rug. Mij werd aangeraden achter de borstspier. Ik moet toegeven dat ik toch behoorlijk bang ben voor het herstel na een bv wanneer ik sommige ervaringen lees. Het lijkt mij ongelooflijk pijnlijk de eerste dagen/weken. Wat was jullie ervaring? Zijn er mensen bij wie de pijn best meeviel of moet ik mij op het ergste voorbereiden? Wat ging bijvoorbeeld nog niet na 1 week en wat viel beter mee dan verwacht?

Ik heb namelijk 2 kleine kindjes en probeer nu in mijn agenda de meest ideale datum te kiezen... Nu las ik ergens dat je de eerste 6 weken geen kinderen mag tillen?? Dit lijkt mij lang. Heel benieuwd naar jullie ervaring... Bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@LineaLin hoi hoi, ik ben afgelopen donderdag geopereerd voor de spier. Ik heb zelf ook een kleine van 20 maanden. Vandaag is dag 3 ik voel me al stukken beter dan gisteren ik heb vandaag ook geen medicatie ingenomen, heb vandaag voor t eerst weer durven douchen heb ook 1x vandaag perongeluk me zoon opgetild wat eigelijk niet mag! Ik probeer wel op te letten maar dat gaat ook niet altijd. Gelukkig valt mijn pijn best mee. Ik heb dinsdag wondcontrole dan ga ik vragen of ik me kind wel mag optillen want vanaf dinsdag heb ik ook geen oppas meer.  Wanneer staat jou operatie ingepland? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

 

Ik heb op 22 december mijn monoblock hydrogels achter de spier gekregen. Ik vond de pijn enorm meevallen! Als je je goed aan het medicatieschema houdt valt het wel mee is mijn ervaring. Maar iedereen is anders! Wat betreft het optillen van je kinderen... ik ben gastouder en ben na drie weken weer aan het werk gegaan. probeer de tilmomenten te beperken. combineer het luier verschonen indien mogelijk met het in bed tillen. ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar ik merkte dat mijn oppaskindjes juist heel veel gingen meehelpen omdat ik nog niet alls goed kon. Als je tilt doe het wel dicht bij je lichaam en zoveel mogelijk met je onderarmen. bovenarmen tegen je lijf aan geklemt.

 

ik hoop dat ik je een beetje met je vraag heb kunnen helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LineaLin

@Zzz wat fijn voor jou dat de operatie al achter de rug is en dat de pijn meevalt! :) Bij mij staat voorlopig de operatie begin juni gepland (nog te bevestigen). Nu donderdag zie ik een andere pc voor een 2de mening en hierna hak ik de knoop door en kies ik een definitieve datum. 

Dus bij jou werd voor de spier geplaatst? Heeft de pc hiervoor een reden gegeven? Ik denk dat het herstel minder heftig is wanneer voor de spier wordt geplaatst. Mij werd onmiddellijk aangeraden ‘achter de spier’ en ik ben hier eigenlijk niet dieper op ingegaan... Ben je tot nu toe tevreden met je beslissing en met het resultaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LineaLin

@gastmama bedankt voor de tips! Mijn jongste moet nog 2 jaar worden en is een echt ‘p(l)akkindje’ :D Ze geniet zo van gedragen te worden, het liefst de hele dag. Het wordt dus een opgave om af te bouwen. Ik probeer nu al om het oppakken wat te minderen maar dat vindt ze niet leuk en dat maakt ze graag duidelijk. Ze kijkt me boos aan met armpjes gestrekt in de lucht, vingertjes wijd open en ‘MAMA PAKKEN!’ :blink: 

Mijn operatie staat begin juni gepland maar ik vraag me meer en meer af of ik het niet zou uitstellen tot wanneer de jongste wat groter is... Aan de andere kant zal het nooit een ideaal moment zijn. Er is altijd wel iets ...

Begin juli vertrekken we ook op vakantie (4 weken na de operatie). Zon, zee, zwembad, kindjes... De PC vond dit geen probleem maar ik vraag me af of het wel een goed idee is... Nog veel stof tot nadenken dus :wacko: Hoe oud was jouw jongste oppaskindje toen je 3 weken na de operatie terug begon te werken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei LineaLin:

@gastmama bedankt voor de tips! Mijn jongste moet nog 2 jaar worden en is een echt ‘p(l)akkindje’ :D Ze geniet zo van gedragen te worden, het liefst de hele dag. Het wordt dus een opgave om af te bouwen. Ik probeer nu al om het oppakken wat te minderen maar dat vindt ze niet leuk en dat maakt ze graag duidelijk. Ze kijkt me boos aan met armpjes gestrekt in de lucht, vingertjes wijd open en ‘MAMA PAKKEN!’ :blink: 

Mijn operatie staat begin juni gepland maar ik vraag me meer en meer af of ik het niet zou uitstellen tot wanneer de jongste wat groter is... Aan de andere kant zal het nooit een ideaal moment zijn. Er is altijd wel iets ...

Begin juli vertrekken we ook op vakantie (4 weken na de operatie). Zon, zee, zwembad, kindjes... De PC vond dit geen probleem maar ik vraag me af of het wel een goed idee is... Nog veel stof tot nadenken dus :wacko: Hoe oud was jouw jongste oppaskindje toen je 3 weken na de operatie terug begon te werken? 

De jongste was toen 7 maanden. Je kunt die van bijna twee indardaad wel voorbereiden. Mama heeft straks pijn en kan jou niet optillen, maar wel voorzichtig knuffelen. Ik denk dat het wel fijn zal zijn om dan op vakantie te gaan. Je man ksn de zware dingen overnemen. Bedenk wel dat je nog niet kan en mag zwemmen.  Dat mag pas na 3 maanden....

Maar zoals je al zei er is altijd wel een reden om uit te stellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag ben ik geopereerd. Ik heb zelf 4 kindjes waarvan de jongste 1,5 jaar. Mij is het goed meegevallen. Dit heb ik ook bij mijn operatie verslag geschreven, hier heb ik tot en met gisteren geschreven hoe het ging en ik het ervaarde.

Vandaag heb ik nog geen pijnmedicatie genomen en het gaat redelijk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik ben nu een week geleden geopereerd. Ik heb een kindje van 1,5 en mijn chirurg zei dat ik moest proberen 3 weken niet zwaar te tillen. Alleen bij uitzondering dus zo min mogelijk als het om je kind gaat. De eerste twee weken til ik hem sowieso niet op. In de 3e week zal ik hem misschien een paar keer moeten tillen.... hij weegt 12 kilo. 

 

Qua herstel valt het mij 100% mee en ik heb ook achter de borstspier. Ik heb amper pijn gehad. Het is vooral een drukkend en spierpijn gevoel. Maar echt pijn kan ik het niet noemen. De hechting plekken voel ik het beste maar dat is een pijn die een mens wel kent. 

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2018 om 23:26 zei LineaLin:

Dag dames, ik heb een eerste consult achter de rug. Mij werd aangeraden achter de borstspier. Ik moet toegeven dat ik toch behoorlijk bang ben voor het herstel na een bv wanneer ik sommige ervaringen lees. Het lijkt mij ongelooflijk pijnlijk de eerste dagen/weken. Wat was jullie ervaring? Zijn er mensen bij wie de pijn best meeviel of moet ik mij op het ergste voorbereiden? Wat ging bijvoorbeeld nog niet na 1 week en wat viel beter mee dan verwacht?

Ik heb namelijk 2 kleine kindjes en probeer nu in mijn agenda de meest ideale datum te kiezen... Nu las ik ergens dat je de eerste 6 weken geen kinderen mag tillen?? Dit lijkt mij lang. Heel benieuwd naar jullie ervaring... Bedankt 

Hoi, pijn of geen pijn dat doet er niet toe....weefselherstel is nodig, binnenin is het een grote wonde die mocht helen en mooi op een correct manier moet herstellen, daarvoor heeft het lichaam dat is ongeveer gelijk voor iedereen 6 wk nodig. het inkapselen heeft zijn tijd nodig. dus beter voorkomen dan, als het niet anders kan, bedenk alternatieven voor heffen zeker tot 4 wk, laat een kind via een opstapje ergens opkruipen etc...altijd 2 armen, dicht bij lichaam en vnl vanuit de benen alles doen, waarbij ik nog steeds van mening ben liever voorkomen. Het is en blijft een operatie. De pijn is afh van persoon en soort operatie. Ikzelf heb volledig achter de spier, met lifting en tepelverkleining.. dus net iets zwaardere operatie dan voor de spier zonder lifting... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-4-2018 om 23:26 zei LineaLin:

Dag dames, ik heb een eerste consult achter de rug. Mij werd aangeraden achter de borstspier. Ik moet toegeven dat ik toch behoorlijk bang ben voor het herstel na een bv wanneer ik sommige ervaringen lees. Het lijkt mij ongelooflijk pijnlijk de eerste dagen/weken. Wat was jullie ervaring? Zijn er mensen bij wie de pijn best meeviel of moet ik mij op het ergste voorbereiden? Wat ging bijvoorbeeld nog niet na 1 week en wat viel beter mee dan verwacht?

Ik heb namelijk 2 kleine kindjes en probeer nu in mijn agenda de meest ideale datum te kiezen... Nu las ik ergens dat je de eerste 6 weken geen kinderen mag tillen?? Dit lijkt mij lang. Heel benieuwd naar jullie ervaring... Bedankt 

Hi,

Ik was vooral de eerste 3/4 dagen erg misselijk, overgeven etc. Maar 5dgn PO ging ik alweer vrolijk zelf in auto naar kapper, kleine boodschapjes doen. 9dgn PO had ik weer mijn eerste werkdag, niemand die wat gemerkt had, was juist vol energie. Heb wel een kantoorbaan dus geen zwaar fysiek werk. Mijn jongste, een dreumes, til ik zo weinig mogelijk. Laat ik vooral door vriend doen, maar 6 weken haar niet tillen is onrealistisch. Mij is verteld vooral naar eigen lichaam te luisteren. Als iets pijn doet, dan niet doen en ik heb weinig pijn. Dus laat je niet te bang maken. Het scheelt denk ik wel dat ik geen extreem grote borsten heb 'gekregen'. Bij grotere borsten lijkt het mij wel gevoeliger, moeilijker slapen etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij waren de eerste vier dagen wel prima, daarna had ik het moeilijker vooral door het slecht slapen. Ja je hebt pijn maar ik had me wel meer pijn voorgesteld. Ik kon zelf wel goed uit bed komen dmv buikspieren maar hoor ook dat veel dames echt geholpen moeten worden. Van nek tot navel deed het de eerste dagen wel zeer. Ofja, was erg gevoelig. Vanaf dag 5 tot 7 had ik het het zwaarste denk ik. Nu bijna twee weken po en ik voel me redelijk fit. Ik slaap beter en heb weer zin om er mooi uit te zien. Al ben ik wel heel blij dat ik nog een week vrij ben. Ik denk eigenlijk niet dat je je er op kan voorbereiden qua pijn, das toch voor iedereen anders en iedereen hersteld anders. Je conditie gaat wel flink achteruit, bij mij iig. Dus sneller moe. Vooral mijn linker borst geeft goed aan wanneer ik weer moet gaan zitten of liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LineaLin

Bedankt voor jullie reactie @Fna88 @Ensomi!! Iedereen herstelt blijkbaar anders en het is net interessant om te lezen dat velen het anders ervaren. Op die manier krijg je een duidelijk beeld waaraan je je zou kunnen verwachten. Dit soort info vind je niet tijdens een consult bij een PC.

Top forum hier! :127:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi..

 

Ik heb 300cc achter de borstspier. Mijn herstel is zó slecht bevallen.. 

Dit gaf mijn PC ook aan dat het zou lijken dat ik was overreden door een vrachtwagen.

 

Ook kwam dat omdat ik 375cc in mijn borsten zou krijgen, achteraf op de operatietafel bleek dit niet te passen en hebben ze verschillende maten er proberen in te proppen om te kijken wat paste.

Dit zal er ook echt wel mee te maken hebben..

 

De eerste nacht wilde mijn moeder bijna het ziekenhuis bellen omdat het zó slecht ging en zelfs aan het huilen was van de pijn. En mijn pijngrens is echt behoorlijk hoog.

Mijn moeder heeft eigenlijk bijna alles voor me gedaan..

Ik zou dus ook voor goede hulp zoeken voor de eerste paar dagen..

 

 

Ik wil je niet bang maken met dit verhaal.. want bij iedereen is het herstel verschillend. Maar dit is wel waar je voor kiest.. het is een serieuze operatie.

 

Na 1 week ging het eigenlijk steeds een beetje beter.. 

Puur het slapen was een drama omdat mijn rug erg zeer begon te doen.

 

Ik zou aanraden om je echt strikt aan je medicatie te houden! Dit verlicht echt heel veel van de pijn..

 

Ik zou het over je kindjes even hebben met je PC wat hij aanraad.. en daar zul je je echt aan moeten houden..

 

Je kiest hier immers zelf voor en je wilt natuurlijk een mooi resultaat behalen.

 

Heerlijk op vakantie ! Dan kan je man misschien de zware dingen van je overnemen.. Wel mag je pas zwemmen na 3 maanden.

 

Nogmaals.. Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal. Alles met alles is het na 2 weken heel goed gegaan en ben ik meer als tevreden met het resultaat!

 

Ik vind het ook belangrijk om te delen als het tóch wel echt tegen gevallen is.

 

liefs xxx.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LineaLin
5 uur geleden zei xboobieonbekend:

Hoi..

 

Ik heb 300cc achter de borstspier. Mijn herstel is zó slecht bevallen.. 

Dit gaf mijn PC ook aan dat het zou lijken dat ik was overreden door een vrachtwagen.

 

Ook kwam dat omdat ik 375cc in mijn borsten zou krijgen, achteraf op de operatietafel bleek dit niet te passen en hebben ze verschillende maten er proberen in te proppen om te kijken wat paste.

Dit zal er ook echt wel mee te maken hebben..

 

De eerste nacht wilde mijn moeder bijna het ziekenhuis bellen omdat het zó slecht ging en zelfs aan het huilen was van de pijn. En mijn pijngrens is echt behoorlijk hoog.

Mijn moeder heeft eigenlijk bijna alles voor me gedaan..

Ik zou dus ook voor goede hulp zoeken voor de eerste paar dagen..

 

 

Ik wil je niet bang maken met dit verhaal.. want bij iedereen is het herstel verschillend. Maar dit is wel waar je voor kiest.. het is een serieuze operatie.

 

Na 1 week ging het eigenlijk steeds een beetje beter.. 

Puur het slapen was een drama omdat mijn rug erg zeer begon te doen.

 

Ik zou aanraden om je echt strikt aan je medicatie te houden! Dit verlicht echt heel veel van de pijn..

 

Ik zou het over je kindjes even hebben met je PC wat hij aanraad.. en daar zul je je echt aan moeten houden..

 

Je kiest hier immers zelf voor en je wilt natuurlijk een mooi resultaat behalen.

 

Heerlijk op vakantie ! Dan kan je man misschien de zware dingen van je overnemen.. Wel mag je pas zwemmen na 3 maanden.

 

Nogmaals.. Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal. Alles met alles is het na 2 weken heel goed gegaan en ben ik meer als tevreden met het resultaat!

 

Ik vind het ook belangrijk om te delen als het tóch wel echt tegen gevallen is.

 

liefs xxx.

 

 

@xboobieonbekend zo te lezen heb je echt wel afgezien, respect voor jou met zo’n herstel! :59: Bedankt om jouw verhaal te delen! Je maakt me zeker niet bang, ik vind het net goed dat je het eerlijk vertelt hoe jij het hebt ervaren. Denk dat je ook wat pech hebt gehad dat de 375cc niet paste... Gelukkig heb jij het al achter de rug en hopelijk geniet je nu elke dag van je nieuwe boobies :) 

Goed idee om de kindjes eens ter sprake te brengen bij de PC. Ga ik zeker doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.