Jump to content

Terug van weggeweest en vage klachte

PinaColada
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Bijna 8 jaar geleden was ik lid van het borstenforum volgens mij toen nog .nl (???)

na lang lezen, wikken, wegen en een aantal consulten geopereerd door dr. Tan. Eurosilicone 240 hp op de spier. Het resultaat was van een Btje naar een kleine D. Supermooi en natuurlijk maar ik vond ze wel aan de grote kant...

sinds een aantal jaren vage klachten, gewrichten, steeds terugkerende huiduitslag en neurologisch. Meerdere keren compleet binnenste buiten gekeerd, werkelijk alles is onderzocht maar tot op heden geen oorzaak kunnen vinden.

Lang verhaal in vogelvlucht: de implantaten zitten me niet meer lekker. Het is nog nooit bewezen maar toch...

Ik wil me nu oriënteren op of explantatie en lipofilling (dat zou blijvende resultaten geven tegenwoordig) of een wissel naar Monobloc cmc hydrogel. Een volle stevige B is mijn beoogde resultaat.

Ik heb al één consult gehad  maar wil er nog meer plannen.

misschien zijn er ook danes die in een zelfde situatie hebben gezeten/zitten als ik. Ervaringen van andere dames zijn meer dan welkom!

Guest B00bies

Hoi @PinaColada 

Welkom! borstenforum .nl is wat ik hier begrepen heb een hele andere website, die inmiddels niet meer bestaat. 

Wat vervelend dat je zulke klachten hebt. Het hoeft niet zo te zijn, maar het klinkt wel een beetje als ASIA syndroom. Dat is ook de reden geweest waarom ik heel lang getwijfeld heb en uiteindelijk voor de Monobloc hydrogel CMC protheses heb gekozen. Met mijn allergieën heb ik volgens berichtgeving van de RIVM een verhoogde kans op dit syndroom. Ik ben nu bijna een jaar po en heel erg tevreden met het resultaat. Ik heb ze bij dr Nio in het OLVG West laten plaatsen. Mocht je vragen hebben over de Monobloc hydrogel of resultaten willen zien, dan wil ik je graag helpen. Er zijn hier overigens meer dames die de monobloc hydrogel hebben laten plaatsen. @Melissa1983 had ook vage klachten en die zijn afgenomen na het vervangen van haar siliconen protheses door de Monobloc hydrogel. Zij is geloof ik niet meer actief op het forum. 

Ik hoop dat het voor jou ook de oplossing is. Lipofilling kan ik je niet echt mee verder helpen. Ik heb het wel overwogen, maar ik vond het duur en bij mij zou het niet tot het beoogde resultaat leiden. Maar dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn. 

xx

Dankje voor je bericht!

Voor mij is explantatie met lipofilling bij een aantal klinieken goedkoper dan een wissel naar monoblocs.

Volgens de site van dr. Kappel zouden monobloc hydrogels bij eventuele ruptuur makkelijk onder plaatselijke verdoving gewisseld kunnen worden. Dat maakt het wel aantrekkelijk omdat dat ook in kosten scheelt mocht dat gebeuren. Waar heb jij ze laten plaatsen en doen ze dat daar ook?

Ik ben pas bij één kliniek geweest voor lipofilling en deze chirurg zei ongeveer 100 cc per borst te kunnen inbrengen.

daarmee zou ik een volle B over moeten houden en eigenlijk vind ik dat bij een maat 36 wel prima nu.

Met Monobloc hydrogel schijn je sowieso minder projectie te hebben en met iets minder cc zou dat denk ik ook mooi uitpakken. Ik heb alleen nog steeds wel het idee dat ze eerder scheuren....

Ik zal eens kijken wat ik van Melissa83 kan vinden.

ik had/heb overigens geen allergieën  of autoimmuunziekten oid.

VUMC doet onderzoek maar de wachtlijst is daar zo lang dat ik liever zelf stappen onderneem. Het ‘wat als gevoel’ alleen al vind ik niet prettig.

Guest B00bies

@PinaColada 

Ik heb ze bij dr Nio in het OLVG West laten plaatsen onder lokale verdoving. 3500 euro voor de operatie. Het consult kost tussen de 100 en 250 euro afhankelijk van de afspraken met je verzekeraar en komt ten laste van je eigen risico. Je hebt ook een verwijzing nodig van je huisarts voor een consult daar. Hij werkt ook in de Parkkliniek, maar daar is de operatie duurder. Consult kost daar 50 euro.

Het was voor mij geen wissel, maar ik wilde geen narcose en had via internet begrepen dat ik de MH bij een plaatsing voor de spier ook onder lokale verdoving kon laten plaatsen. Dus ik denk dat ze daar ook wisselen onder lokale verdoving. Mocht je vragen voor dr Nio hebben, dan kan ik je zijn mailadres geven. Dan kan je naar aanleiding daarvan beslissen of je een consult wilt. 

Ik heb 320cc voor de spier. Ik denk wel dat je mijn resultaat te groot vindt, als ik het zo lees. Ik heb maat 34 en draag nu 60G/H (oogt als een Dcup). Voor de operatie droeg ik altijd 70C van de Hunkemoller (dus ik droeg toen een te grote omvangmaat), maar oogde als een Bcup. 

Bij lipofilling had ik waarschijnlijk meerdere behandelingen nodig gehad met waarschijnlijk minder resultaat, vandaar dat ik het duur vond. Het is natuurlijk maar net wat voor resultaat je wilt. Bij jou is het misschien wel een goede optie omdat je niet zo veel cc wilt. Je vult het alleen denk ik nier helemaal op, omdat je 240cc protheses hebt. Dus ik weet niet hoe mooi dat wordt? 

Klopt de MH hebben relatief weinig projectie en vallen daardoor iets kleiner uit. De dames die ik hier op het forum weet met de MH hebben ook allemaal minimaal 305cc. Mogelijk vind je wel resultaten via de zoekbalk rechtsboven. Ik voeg je ook even toe  aan mijn album, dan heb je een idee van hoe de protheses vallen. Ik vind ze heel natuurlijk. Gastmama en Linda37 hebben hun foto’s openbaar staan. Bij Ellen001 staan er een paar in haar topic. 

Houd er wel rekening mee dat bij deze protheses een verhoogde kans is op rimpelvorming, dus als je niet zo veel borstweefsel/vet hebt en een dunne huid dan heb je kans dat je rimpels gaat zien, dan kan je misschien beter kiezen voor een dual plane plaatsing of achter de spier. Al wil jij waarschijnlijk wel weinig cc, dus zal dat minder snel een probleem zijn. 

xx

Heb ik ook inderdaad. Ik droeg altijd een 70C maar dan denken mensen altijd dat er heel wat zat en het oogde meer als een B. Wat overigens ook gewoon past maar minder steun geeft. Nu draag ik een 70E, oogt als D maar ik vind ze al vanaf het begin te groot...

de Eurosilicone zitten voor de spier en ik zie nergens rimpels. Dus als ik een zelfde maat of kleinere MH neem zou dat moeten meevallen denk ik. Ik heb ze vergeleken met de Euro en die zijn breder in die maat en geven 2 mm meer projectie. Ik denk dat ik dus eerder kleinere moet nemen.

qua lipofilling ben ik niet zo bang dat het niet gevuld kan worden. Ik heb veel foto’s gezien van geexplanteerde dames en zelfs bij hen is het weer ingekrompen. Punt is alleen dat ik niet zo vet veel heb. Alleen op mijn billen wat meer maar die wil ik graag houden ;)

het is dan alleen van een 70C, (B qua uitzicht) naar een meer gevulde, stevige 70C. Met als bonus een (nog) plattere buik en geen mini-lovehandles meer en binnenkant dijen. Een cupmaat gaat het me niet geven dat niet.

wat betreft kinderen ben ik ook compleet want als je die nog wilt wordt het wel afgeraden maar verder zou het in principe blijvend moeten zijn.

lastige keuze dus...

Ik zal eens naar je album kijken. Wat is jou verteld over sneller scheuren van de prothese?

Guest B00bies

@PinaColada naar mijn weten is dat niet per se het geval. Ik heb daar toen ook naar gevraagd tijdens mijn consult en mijn pc gaf aan dat dat naar zijn ervaring niet zo is, maar het blijft natuurlijk altijd afwachten. Ik heb hier in de tijd dat ik op het forum zit in ieder geval nog geen gescheurde MH’s langs zien komen. Wel siliconen protheses, ook die al na een aantal jaar zijn gescheurd. Maar de MH wordt natuurlijk ook veel minder vaak geplaatst en zie je op het forum over het algemeen iets minder vaak voorbij komen. Dus ik kan je daar niet echt een hard antwoord op geven. Naar mijn idee neemt het aantal dames die voor de MH kiezen overigens wel toe. 

Je hebt in ieder geval wel de garantie van 10 jaar op vervanging van de prothese bij scheuren en de standaard levenslang garantie. Al dekt dit zeker niet alle kosten, zoals bijv. de operatiekosten. Zie: http://www.monobloc-hydrogel.nl/garantie/informatie-garantie/

xx

Dankje voor je reactie weer, fijn dat je zo behulpzaam bent! Om even op de voorgaande terug te komen, ik zou graag het e-mail adres ontvangen van dr. Nio!

Trouwens als je wordt doorverwezen door je huisarts wordt dat consult toch gewoon vergoed? Ik ben door een ander onderzoek al door mn eigen risico heen...

Guest B00bies
2 minuten geleden zei PinaColada:

Dankje voor je reactie weer, fijn dat je zo behulpzaam bent! Om even op de voorgaande terug te komen, ik zou graag het e-mail adres ontvangen van dr. Nio!

Trouwens als je wordt doorverwezen door je huisarts wordt dat consult toch gewoon vergoed? Ik ben door een ander onderzoek al door mn eigen risico heen...

Graag gedaan hoor! Ik zal het je zo in een privé berichtje sturen. Ik denk het wel als je door je eigen risico heen bent. Ik weet het niet zeker, omdat ik zelf eigenlijk nooit aan mijn eigen risico zit heb ik mij daar toen niet echt in verdiept, maar dat is wel hoe ik het heb begrepen. Je zou dat altijd kunnen navragen bij het OLVG West hoe dat werkt. Ik stuur je een pb!

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.