Ga naar inhoud

AvLx : 20 maart 2018 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hi dames!

 

Ik lees al een tijdje met jullie mee om informatie in te winnen en inmiddels heb ik zelf al mn bv gehad maar ik zal mij nog even netjes voorstellen en een verslagje schrijven! 

 

Mijn naam is Alexandra, 23 jaar en woonachtig in Amsterdam. 

 

Dinsdag 20 maart was mijn grote dag. Ik ben 159 cm lang en weeg 48 kg. Ik heb anatomisch voor de spier; 215 cc mentor. Hiervoor 1 keer op consult geweest en nog een keer langs geweest om nog een keertje te passen. Dr vd Weij is een man van weinig woorden maar kwam gelijk heel kundig bij mij over en ik had daarom ook gelijk een goed gevoel erbij. Eerder was ik ook al op consult geweest bij Bergman. Had daar ook een goed gevoel en die arts vond ik zelfs beter informatie verstrekken tijdens het consult alleen zou de operatie dan in Bilthoven plaats vinden en dat vond ik niet zo prettig, woon zelf in Amsterdam.

 

Vorige week dinsdag ben ik dus geopereerd. Ik moest om 10 uur aanwezig zijn en om 13 uur werd ik wakker met nieuwe boobiessss! Het is zo snel gegaan allemaal en had eigenlijk helemaal geen pijn, meer een vervelend gevoel en daarnaast was ik nog een beetje space van de narcose haha! Ik was super melig en energiek toen ik thuis kwam (rond 15:30) 

 

De volgende dag was dit natuurlijk wel even anders.. ik had een hele onrustige nacht gehad en werd wakker met een gevoel alsof er een vrachtwagen over mijn borstkas was heen gereden... het voelde echt gekneusd en was aardig opgezwollen, zelfs mijn gezicht was wat dikker! 

 

De 2e dag (donderdag) had ik het pas echt slecht.. ik voelde mij zo ontzettend misselijk en moe (weer een onrustige nacht) ik ben 1 keer flauw gevallen en moest 1 keer overgeven. Wat suiker genomen en ben daarna weer in slaap gevallen gelukkig!

 

Vrijdag voelde ik me gelukkig beter en de pijn was ook te doen. Ondertussen zag ik al echt dat mn boobs met de dag mooier werden! Wel merkte ik dat mn lichaam wel een beetje een klap had gekregen: van fulltime werken in de horeca + 4 keer in de week sporten naar elke dag plat liggen... dat valt vies tegen! 

 

De dagen daarna ging het elke dag een beetje beter en op maandag ben ik terug gegaan naar de kliniek voor controle. De arts vond het er mooi uitzien en heeft de waterafstotende pleisters verwijderd, nu elke dag 2 keer smeren met de littekencreme (wat kietelt dat!!!) 

 

Ik voelde mij na dit bezoek ook gelijk beter. Ik was voor het eerst weer naar buiten geweest en durfde ook wat minder voorzichtig te doen, wat meer bewegen en zelf mn jas aan doen etc. Ben zelfs in de avond uiteten geweest en een stukje auto gereden (dit was geen goed idee ivm schakelen... auw!!) 

 

Nu 8 dagen po en ik voel me eigenlijk gewoon goed, ik heb helemaal geen pijn meer! Af en toe een beetje jeuk en vervloek ik die sport bh.... wel irritant dat ik bijv geen dingen die hoog in een kastje staan kan pakken etc. Maar het gaat elke dag beter! 

 

Wel heb ik gelijk wat vraagjes die ik graag zou willen stellen!

 

Wat zijn jullie ervaringen met de hechtingen? Mijn arts heeft verteld dat ze hechtingen volledig oplosbaar zijn. Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze volledig opgelost zijn? Ook heb ik gelezen dat er meiden zijn die de laatste knoopjes lieten verwijderen bij de huisarts. Na hoe lang is dit aan te raden? 

 

Verder....

 

Ik vind slapen op mn rug echt verschrikkelijk maar het wend wel.. toch kan ik niet wachten om weer lekker op mn zij te kunnen liggen! Wanneer kan dit? Is dit echt na 6 weken of gewoon wanneer je zelf denkt dat dit kan? Heb al een beetje onderzoek gedaan maar de antwoorden zijn zo verschillend! Hoop dat jullie mij kunnen helpen. 

 

Dit was mijn intro hihi 

 

Groetjes! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom hier!! En gefeliciteerd met je boobs!
Doe maar rustig aan, ook als je je al goed voelt ;) Vaak gaan meiden dan te veel doen, en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Even goed kijken wat je wel en niet mag van je pc :)

De hechtingen lossen idd vanzelf op en dat is nogal verschillend per persoon hoe lang het duurt.. De knoopjes vallen er pas vanaf als vanbinnen de uiteinden opgelost zijn. 
Sommigen moeten idd de knoopjes laten wegknippen bij de pc of bij de huisarts, maar bij van der Weij hoeft dit volgens mij idd niet. Dat is geen probleem, tenzij ze gaan irriteren. Dan wel even vragen waar je ze het beste weg kunt laten knippen :)

Ik zal je even de regels van de club sturen, en je daarna, bij akkoord, toevoegen in de club :35: 

Een operatieverslag heb je al, dus dat stukje mag je overslaan in de regels ;)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben 23 februari geopereerd door dr van der Weij. Inmiddels dus 5 weken po. De eerste 2 weken vielen behoorlijk tegen qua pijn en bewegingsvrijheid.  Daarna ging het snel beter. 

 

Ik heb aan beide kanten stukjes hechting die een stukje uitsteken.  Aan een kant viel het er van de week vanzelf af. Ik kom er verder niet aan.  Ik voel het alleen tijdens het insmeren met de litteken crème. 

 

Ik ben net als jij een echte zijslaper maar heb inmiddels mijn weg gevonden op mijn rug.  Ik heb een kussen onder mijn bovenbenen en een voedingskussen langs mijn zij.  Dat ligt heel comfortabel. Het voelt nog steeds niet prettig om op mijn zij te liggen. Vanaf volgende week mag het weer maar op mijn rug voelt toch veiliger.

 

Hopelijk kun je hier iets mee. Doe het vooral rustig aan.  Bij twijfel niet doen. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Icke 

 

Heyy,

 

Bedankt voor je reactie! Niet gedacht dat het zo lang kon duren voordat het stukje hechting eraf zou vallen maar ik ben dan ook iemand met weinig geduld vrees ik haha... ik blijf het gewoon goed insmeren en hopelijk lossen de hechtingen snel op! 

 

Betreft het slapen... het gaat steeds beter op mn rug, ik lig wel alleen met mn hoofd op een kussen dus lig wel zo goed als plat! Sinds 2 nachten weer lekker acht uurtjes achter elkaar kunnen slapen, zo fijn! Vond het niet kunnen slapen denk ik wel erger dan de pijn.. maar ik vond de pijn dan ook wel meevallen gelukkig! 

 

Thanks voor de tips!

 

Kan je inmiddels wel weer volledig met je armen omhoog? En ben je blij met je resultaat? 

 

Xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Timbolini

 

Dankjewel!! 

 

Spannend zeg! Voor je het weet is het al 20 april joh! Heb je er zin in? 

 

Ik vond het wel een beetje spannend toen ik eenmaal in de kliniek was maar voor ik het wist was het voorbij! Operatie en uitslapen bij elkaar duurde ruim 1,5 uur maar voor mn gevoel had ik een powernapje gedaan van 10 min en werd ik wakker met nieuwe boobs hahaha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei AvLx:

@Icke 

 

Heyy,

 

Bedankt voor je reactie! Niet gedacht dat het zo lang kon duren voordat het stukje hechting eraf zou vallen maar ik ben dan ook iemand met weinig geduld vrees ik haha... ik blijf het gewoon goed insmeren en hopelijk lossen de hechtingen snel op! 

 

Betreft het slapen... het gaat steeds beter op mn rug, ik lig wel alleen met mn hoofd op een kussen dus lig wel zo goed als plat! Sinds 2 nachten weer lekker acht uurtjes achter elkaar kunnen slapen, zo fijn! Vond het niet kunnen slapen denk ik wel erger dan de pijn.. maar ik vond de pijn dan ook wel meevallen gelukkig! 

 

Thanks voor de tips!

 

Kan je inmiddels wel weer volledig met je armen omhoog? En ben je blij met je resultaat? 

 

Xx

 

 

Ik kan inmiddels volledig met mijn armen omhoog maar ik blijf wel voorzichtig. Kan nog erg gevoelig zijn.  Ben nu erg blij met het resultaat.  Heb al veel fases doorgemaakt met betrekking tot het resultaat.  Van te groot, te klein, te hoog, te ongelijk tot gewoon mooi. Hoort er allemaal bij. Ben al heel blij dat ik vanaf volgende week weer mag beginnen met sporten. Van zolang stilzitten word ik niet zo blij. Sterkte met verder herstellen.  Na de tweede week ging het bij mij ineens een stuk beter. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@AvLx Ha Alexandra Leuk om je verhaal je te lezen! Ik ga zelf 4 mei op consult bij van der weij, ben hiervoor bij bergman geweest maar beviel me toch minder. Ben dus heel benieuwd ook wat hij mij adviseerd. Welke maat of cup had jij voor je operatie?

Ik lees dat je in de horeca werkt fulltime, hoe heb je dat gedaan? Vakantie of eerlijk verteld? En ben je al weer aan het werk? Ik werk namelijk zelf ook in de horeca, in een hotel, vraag me af wat slim is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97 Hi meid! Spannend hoor! Ik kwam van een A cup, misschien zelfs wel een AA.. had het al een hele lange tijd niet op laten meten :unsure:

Wat toevallig, ik werk ook in een hotel haha! Ik heb het eerlijk aan mn manager verteld en 3 weken vakantie opgenomen voor mijn herstel (had nog heel veel overuren ook staan) Ik ben afgelopen vrijdag weer begonnen met werk en mn collega’s reageerde allemaal heel lief, begripvol en ook behulpzaam. Vond het leuk om weer aan het werk te gaan maar na 4 uurtjes kreeg ik toch best wel last. Zeurende pijn, ook in mn schouders van het staan wat ik niet meer gewend was, en voornamelijk gemene steken in mn rechterborst. Had mezelf voorgenomen geen zwaar werk te doen maja dit gaat toch automatisch... even wat borden uithalen, paar drankjes weg lopen etc. Dus na 4 uurtjes weer naar huis gegaan. Volgende dag precies het zelfde. Deze halve dagen zijn als ziekte dagen geregistreerd. Ik heb voorgesteld aan mijn manager om halve dag kantoor werk te doen en halve dag op de vloer te zijn. Hierdoor voel ik mij nuttig en minder schuldig tegenover mijn collega’s. Ik ben/was namelijk van mening dat ik mij niet echt ziek kan melden omdat ik dit echt mezelf “heb aangedaan”.. het is wel ff anders dan een griepje of een gebroken arm natuurlijk... maar mn manager reageerde heel relaxed en ging mijn voorstel even overleggen aan HR. En anders begin ik gewoon met halve dagen en bouw ik het rustig op. Dit is tevens ook het advies van de kliniek. Ik ben nu 4 weken po dus moet het aankomende 2 weken toch wel even rustig aan doen nog. Hopelijk heb je hier wat aan en kom je er uit met je werkgever. Veel succes 4 mei! Liefs xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AvLx Ik heb nu een 'goeie A'. Is altijd zo verwarrend de cup en bh maten.

Wat fijn dat ze zo veel begrip hebben op je werk! Ja als je eenmaal op de vloer staat doe je al snel te veel. Probeer nu beetje op te letten wat ik doe om te herkennen zeg maar, nou dat sta je van versteld hoeveel je beter niet kan doen (denk ik dan). 

Het beste is ook wel om het eerlijk te vertellen, maar is toch wel een 'persoonlijk' onderwerp, toch lastig. Eerst 4 mei maar eens afwachten. Ik krijg in oktober een andere functie als het goed is, misschien maar wachten tot de overlap. Lastig lastig, liefst zou ik vandaag gaan als het kon maja.

Had je van jezelf al wel wat weefsel of dikke huid? Lees dat van der weij toch vaak voor de spier plaatst, ben benieuwd wat hij mij aanraad.

Hoe bevallen je nieuwe boobies tot nu toe? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97  Jaa dat is zeker waar! Normaal sta je daar echt niet bij stil hoe vaak je je boven lichaam gebruikt eigenlijk, na de operatie kom je daar wel achter haha! Dus goed dat je daar al een beetje bij stil staat. 

 

Ja de arts had de dikte van mn huid opgemeten en was genoeg om de protheses voor de spier te plaatsen. Had al gelezen dat dit inderdaad ook vaak de voorkeur is van Van dr Weij maar de pc van Bergman adviseerde precies het zelfde dus daarom wist ik dat het wel goed zat bij mij. Was er ook wel blij mee, dual plane of volledig achter de spier schijnt toch wel ff wat heftiger te zijn qua herstel! 

 

Ik ben tot nu toe erg blij met mn boobs! Kan niet wachten om weer lekker te gaan sporten zodat mn lichaam helemaal in shape is, dan ben ik echt helemaal happy! Nog 2 weekjes die vervloekte sport bh dragen en dan lekker shoppen voor mooie bh’s, i cant wait!! Er komt wel echt veel bij kijken vond ik, niet alleen de pijn maar ook het niet kunnen slapen, misselijk, veel dingen zelf niet kunnen etc je bent echt invalide hahah maar het is het waard! 

 

Heb je al een beetje een idee wat je zou willen? Op welke cupmaat zou je uit willen komen? Ronde of anatomische protheses? 

 

(Sorry voor mn lange verhaal maar hopelijk heb je er wat aan haha!) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AvLx Jaa echt bizar als je daar op gaat letten.

Fijn dat de pc's hetzelfde adviseerde ga je daar aan in ieder geval niet twijfelen!

 

hahah is die sport bh zo erg? Mij lijkt het juist wel lekker zitten, ik vervloek die beugel bh's nu echt namelijk.

 

Ik zit laatste tijd toch te twijfelen, mij is 225 cc anatomisch dual plane geadviseerd bij bergman, maar of ik rond toch niet liever wil, want een beetje vulling bovenin vind ik toch ook wel heel mooi! Ik zou denk ik op een goeie C willen komen, maja heb daar ook niet echt een goed beeld van, zal zo eens voorbeeld foto sturen! 

 

Geeft niet hoor, altijd wel fijn beetje uitgebreide antwoorden, voor mij sorry voor late reactie haha.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AvLx deze foto’s laat ik denk ik ook aan van der weij zien. Heeft ie in ieder geval een goed beeld van m’n wensen. Anders is t ook zo vaag beschrijven

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97 Ja slim dat je foto’s laat zien! Zo weet de pc echt wat je wens is. Had je bij Bergman geen 3D scan? Dat had ik toen wel en toen kon ik duidelijk het verschil zien tussen anatomisch en rond. Vond rond er echt uitzien als ballen die erop geplakt waren (sorry weet ff geen andere beschrijving hahaha) Ik snap wel wat je bedoeld met vulling bovenin want dat was ook echt mijn wens en dat heb ik nu met anatomische protheses, dus dat het wel natuurlijk oogt. Had vanmiddag toevallig even wat bikini’s aangetrokken om te kijken hoe het staat en heb er eentje die lijkt op die onderste foto die je hebt gestuurd. Als je wilt kan ik wel een foto naar je sturen? Dan kan je zien hoe het eruit ziet bij mij. 

En wat betreft die sport bh.. het zit wel relaxed alleen ben het nu wel een beetje zat haha! Zeker met het mooie weer van afgelopen zomer.. maar nog maar 1 week gelukkig :43: liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AvLx Ja had ik wel, maar daar had ze al de anatomsche protheses 'ingevoerd' dus kan het niet aanpassen. Alleen als je zelf de scan maakt maar dat ziet er weer heel anders uit. 

Jaa heb ik bij sommige meiden ook wel als ik dat zie, zeker met high profile. Wil echt gewoon dat het zonder push-up of zonder bh ook gewoon mooie goeie borsten zijn. 

Ja zou je foto willen sturen? Ben erg benieuwd naar je resulaat! Hoeveel cc had jij ook alweer?

Jaa tuurlijk snap ik, dagen aftellen kan beginnen! 

Super lief en fijn dat je dit met me wilt delen allemaal! 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97 als het goed is heb ik je 2 foto’s gestuurd via een pb! Ik heb 215 cc. Het is heel lastig om daar foto’s/ervaringen van te vinden op dit forum vind ik. Het gemiddelde ligt toch wel boven de 300 cc.. dus snap dat het fijn voor je is haha! Volgens mij is het wel zo dat als je ronde protheses neemt, je iets meer cc kan nemen (weet niet zeker maar dacht zo iets een keer gelezen te hebben) hopelijk heb je iets aan mn foto’s hihi xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.