Ga naar inhoud

Gat onder borst na bvk


Jaxx

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

een paar weken geleden lid geworden van dit forum, vooral gelezen maar nu een vraag. 

 

6,5 week geleden een bvk gehad. Het herstel ging super. Vitamine E olie van de Tuinen gesmeerd toen de boel goed dicht was. Exact 6 weken na de operatie een beugelbh gekocht en gedragen. De dag erna zat er een gaatje onder m’n linkerborst. Deze wordt nu groter en ik kan zo naar binnen kijken (heel bijzonder...). 

Vanmorgen met de poli gebeld, helaas hebben beide chirurgen geen spreekuur deze week dus een afspraak bij de huisarts gemaakt om ernaar te laten kijken. 

 

Wie herkent dit, wat kun je eraan doen en hoe lang duurt het voor het dicht groeit?

 

Voor nu de sportbh maar weer aan. Zal zo even kijken hoe ik een foto kan plaatsen. 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Toch gelukt om een foto te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jaxx

Dat heb ik ook gehad. Mijn BVK dateert van 6 december.

Tussen week 5 en 6 kreeg ik een klein gaatje waar er een korstje afviel.

Naar de PC en die heeft dan alle andere korstjes weggehaald om geen risico te nemen en toen bleek er een nog groter gat achter te zitten. Hij heeft toen ook 2 hechtingen verwijderd volgens mij. Volgens hem kwam het van de druk van de sportBH.

Ik kreeg een zalfje mee waarmee het kleine gaatje redelijk snel dicht ging. Het grote werd eerst groter en was supereng. :98: 2 keer per dag zelf verzorgen. Met een maand was het bij mij terug dicht.

Hopelijk gaat het bij jou sneller dicht en blijft het bij dit ene gaatje.

Veel succes en sterkte. En probeer toch zeker een afspraak te regelen bij je PC.

Maar je kan ook @best_boobie haar advies vragen ... die heeft mij super geholpen en het gaatje bij wijze van spreken dicht-gevisualiseerd! :45:

Nee, echt dankzij haar advies kon ik de kalmte bewaren en was het met een maandje helemaal dicht.

Dus ook voor BVK-tjes is het toverwoord G E D U L D !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jaxx:

Bedankt voor je reactie! Klinkt eng, een groter gat achter het  gaatje :o. Ik kan in dit gat ook echt naar binnen kijken zeg maar, echt maf. Welke zalf kreeg je?

 

Stuur me anders even een pb idd!
Stoppen met het smeren van olie, zalf enz en even goed droog houden. Ik zou ook even zorgen dat je niet te lang doucht.

Als je Betadine in huis hebt, mag je dat aanbrengen twee keer per dag, maar daarna wel goed laten drogen, voor je er een gaasje op legt. En idd nog even sportbh dragen.

Voor de rest even via pb als je wilt :)
Ik vind wel dat je even door een arts gezien moet worden, liefst door een pc, aangezien zij hier toch veel ervaring mee hebben.. Beetje jammer dat je deze week niet terecht kunt, aangezien dit toch echt tot hun vakgebied hoort. Maar goed, in de tussentijd wil ik wel even met je mee kijken!

 

Stuur me maar ff pb
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jaxx:

Bedankt voor je reactie! Klinkt eng, een groter gat achter het  gaatje :o. Ik kan in dit gat ook echt naar binnen kijken zeg maar, echt maf. Welke zalf kreeg je?

 

Hoi @Jaxx de zalf die ik gekregen heb van mijn PC was Flaminal.

Ik ben wel een beetje tegen het advies van de PC in gegaan. Hij adviseerde elke dag zalf aan doen - ik ben daar eerst even mee gestopt en heb alleen Isobetadine gebruikt en toen ging het met "rasse schreden" vooruit. Ik kon ook naar binnen kijken maar achteraf bekeken viel het mee - maar daar heb jij nu niets aan natuurlijk.

Veel sterkte, meid en de kracht om geduldig te zijn. :35:

Heb jij eigenlijk een operatieverslag gepost? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! De huisarts heeft even gekeken. Het gaatje zit er omdat een hechting heeft losgelaten. De boel moet van binnenuit dichtgroeien, vandaar het “gat”. Advies is om 2x per dag schoon te spoelen onder de douche, geen zalf, gaasje erover voor het wondvocht. Volgende week wil ze het opnieuw bekijken. Het is niet ontstoken gelukkig. 

 

Geduld hebben dus. Nee ik heb geen operatieverslag geplaatst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.