Ga naar inhoud

Moon4 : 12 april 2018 : Dr. Koeijers : Cosmed kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi hoi, graag stel ik me voor. Al even aan het meelezen, zo kom ik er ook achter dat er groepen zijn voor de maand dat je geopereerd wordt... Over mezelf ik heb 4 kinderen en zag na de 2e al dat er niet veel meer ging overblijven, jammer genoeg heb ik nu ongeveer een 75 Aa kben zelf 173 groot en weeg 62 kg. Nu ben ik bijna aan de beurt!! 12 april bij cosmed kliniek via kliniek Veldhoven. De arts is dr koeijers. Ik ben gevraagd voor een natuurlijke c cup. We hebben anatomisch dual gekozen. Onder de operatie wordt gekeken wat past, er wordt gekozen tussen 305-350-395 links en rechts 330- 380- 430

Tips zijn hartelijk welkom ivm huishouden en kinderen. De eerste periode heb ik hulp geregeld en mijn diepvries begint aardig gevuld te raken met zelfgemaakte stamp, ovenschotels....

Loslaten en het tijdgeven dat snap ik maar dat is niet makkelijk. De vragen zoals bv wanneer kun je weer een bed verschonen komen hier naar voor... Ik schrijf alles netjes op zodat ik ze ook zeker niet vergeet te stellen. 

Ook ben ik benieuwd wanneer ik wat van bewegen/sporten kan doen. Ik heb al veel gelezen hier en daardoor kan ik me goed voorbereiden.

Hopelijk heb ik me zo goed voorgesteld en graag lees jullie tips/ ervaringen 

@Desert-Rose @best_boobie

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei 6 weken geen huishouden. Maar ik stond met 2 weken wel te stofzuigen en dan alleen om meubels heen. Rechtop en kleine halen zodat de armen bij de romp blijven. De was deed ik al na paar dagen. Niet te veel in een tillen en recht voor de machine zitten. Grote lapen deed man. Maar ik vond het heerlijk even wat doen. Bedden verschonen deed ik sinds week 3. Wel goed bij de hoeken en niet te veel strekken. 

Maar de meningen zijn hier over verdeeld. Dus zou naar je pc en gevoel luisteren. Het gevaar van je goed voelen is dat je waarschijnlijk te veel doet. Maar voor mij is stilzitten en rommelig huis los van elkaar al niks en als combinatie krijg ik helenaal de kriebels. 

 

Verder heb ik manlief elke dag lekker vers laten koken. De kids waren 2 nachtjes logeren. Middag voor de operatie weg en middag na de operatie weer thuis. Na 5 dagen kookte ikzelf alleen afgieten lukte toen nog niet. 

 

Succes met je operatie en sterkte met het herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Monstrea:

Mijn pc zei 6 weken geen huishouden. Maar ik stond met 2 weken wel te stofzuigen en dan alleen om meubels heen. Rechtop en kleine halen zodat de armen bij de romp blijven. De was deed ik al na paar dagen. Niet te veel in een tillen en recht voor de machine zitten. Grote lapen deed man. Maar ik vond het heerlijk even wat doen. Bedden verschonen deed ik sinds week 3. Wel goed bij de hoeken en niet te veel strekken. 

Maar de meningen zijn hier over verdeeld. Dus zou naar je pc en gevoel luisteren. Het gevaar van je goed voelen is dat je waarschijnlijk te veel doet. Maar voor mij is stilzitten en rommelig huis los van elkaar al niks en als combinatie krijg ik helenaal de kriebels. 

 

Verder heb ik manlief elke dag lekker vers laten koken. De kids waren 2 nachtjes logeren. Middag voor de operatie weg en middag na de operatie weer thuis. Na 5 dagen kookte ikzelf alleen afgieten lukte toen nog niet. 

 

Succes met je operatie en sterkte met het herstel! 

Uhm sorry dat ik even interrumpeer, maar ik vind dit wel een heel slecht advies.. 
Bedden opmaken is een NO GO, tenzij jouw eigen pc zegt dat het mag. Stofzuigen is ook een NO GO, tenzij het van jouw eigen pc mag. 

Het advies: ik zou naar je pc luisteren, is een goed advies. Wat je daarna schrijft: naar je gevoel luisteren, is een slecht advies. 
Er zijn zat meiden die zich goed voelen na 2 weken, maar juist dan kun je gigantisch de fout in gaan en je kapsel beschadigen. Daar kom je dan pas later achter, want je voelt het niet meteen als je te veel doet, of iets doet dat verkeerd kan zijn.

Dus wees voorzichtig met dit soort berichten aub :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Moon4:

Hoi hoi, graag stel ik me voor. Al even aan het meelezen, zo kom ik er ook achter dat er groepen zijn voor de maand dat je geopereerd wordt... Over mezelf ik heb 4 kinderen en zag na de 2e al dat er niet veel meer ging overblijven, jammer genoeg heb ik nu ongeveer een 75 Aa kben zelf 173 groot en weeg 62 kg. Nu ben ik bijna aan de beurt!! 12 april bij cosmed kliniek via kliniek Veldhoven. De arts is dr koeijers. Ik ben gevraagd voor een natuurlijke c cup. We hebben anatomisch dual gekozen. Onder de operatie wordt gekeken wat past, er wordt gekozen tussen 305-350-395 links en rechts 330- 380- 430

Tips zijn hartelijk welkom ivm huishouden en kinderen. De eerste periode heb ik hulp geregeld en mijn diepvries begint aardig gevuld te raken met zelfgemaakte stamp, ovenschotels....

Loslaten en het tijdgeven dat snap ik maar dat is niet makkelijk. De vragen zoals bv wanneer kun je weer een bed verschonen komen hier naar voor... Ik schrijf alles netjes op zodat ik ze ook zeker niet vergeet te stellen. 

Ook ben ik benieuwd wanneer ik wat van bewegen/sporten kan doen. Ik heb al veel gelezen hier en daardoor kan ik me goed voorbereiden.

Hopelijk heb ik me zo goed voorgesteld en graag lees jullie tips/ ervaringen 

@Desert-Rose @best_boobie

 

 

 

 

Ik zou je vragen vooral aan je eigen pc stellen, aangezien de adviezen nogal verschillen. 
Hier op het forum kunnen we helaas niet alle adviezen uitsplitsen, dus we houden ons aan de adviezen die zichzelf al bewezen hebben door de jaren heen.
Dat wil zeggen qua huishouden: 6 weken niet stofzuigen, dweilen, strijken, ramen zemen enz.
Qua sporten: 6 weken niet je bloeddruk/hartslag te veel omhoog brengen, aangezien je dan minder zuurstof vervoert naar het gebied waar je wonden zitten (het zijn namelijk vanbinnen wel twee grote wonden die moeten herstellen, ookal zie je ze van de buitenkant alleen als een klein sneetje :)
Na de eerste 6 weken mogen de meesten alles weer opbouwen. Wandelen mag trouwens wel in de eerste 6 weken, maar vergis je niet: je energielevel is anders dan ervoor, dus ga de eerste keren niet te ver (misschien 10 minuten heen en 10 minuten terug) zodat je kunt zien wat je lichaam ervan zegt.
Er zijn pc's die zeggen dat je beter de eerste 3 maanden je borstspieren niet kunt trainen en niet moet hardlopen.

Bukken is ook niet aan te raden.

Ik ga je topictitel even aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen.
Zal je ook even de regels van de club toesturen :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mamapower

Heey 

 

Ik ben zelf 7 maart door koeijers geopereerd echt geen spijt dat ik voor hem ben gegaan welk merk neem jij

 

Trouwens kwa wat je wel en niet mag veel naar je lichaam luisteren koeijers is iemand die liever heeft dat je volgende dag gewoon dingen gaat doen en je krijgt van hem ordeningen ik moet zeggen ben blij dat ik naar hem heb geluisterd ben echt top fit totaal heen pijn of stijf 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei best_boobie:

Uhm sorry dat ik even interrumpeer, maar ik vind dit wel een heel slecht advies.. 
Bedden opmaken is een NO GO, tenzij jouw eigen pc zegt dat het mag. Stofzuigen is ook een NO GO, tenzij het van jouw eigen pc mag. 

Het advies: ik zou naar je pc luisteren, is een goed advies. Wat je daarna schrijft: naar je gevoel luisteren, is een slecht advies. 
Er zijn zat meiden die zich goed voelen na 2 weken, maar juist dan kun je gigantisch de fout in gaan en je kapsel beschadigen. Daar kom je dan pas later achter, want je voelt het niet meteen als je te veel doet, of iets doet dat verkeerd kan zijn.

Dus wees voorzichtig met dit soort berichten aub :)

xx BB

Prima toch! Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Juist als je je goed voelt. Wel lastig dat er zoveel verschillende adviezen zijn door alle pc. Zelf goed opletten en overleggen met je pc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de reacties.

@mamapower bij mijn consult is er alleen over mentor gesproken. Door dit forum en nog een ander consult bij de Wellness kliniek ben ik erachter gekomen dat er veel verschil zit ik merken. Bij dr koeijers had ik meteen een goed gevoel die idd positief over bewegen sprak maar ook verschil in grote en mijn houding opmerkte wat bij mijn andere consult helemaal niet het geval was.

 

@Monstrea ik zal het goed overleggen met mijn de pc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mamapower

@Moon4 klopt hij neemt echt de tijd kwa passen en meten 

Ooh hij liet mij nagor en mentor zien

Ik heb zelf voor nagor gekozen omdat die heel soepel was echt aan voelde

 

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou gisteren was het mijn beurt. En ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt meevalt. :D

De echte uitdaging moet nog komen, namelijk rustig aan blijven doen en niet meer als 5kg tillen :huh:

 

Maar hier dus mijn verslag.

Kliniek Veldhoven opereert nu nog in Bosch en Duin bij cosmedic kliniek. Hier mocht ik me melden op kwart voor 9 wat toch meer als 2 uur van te voren aanrijden is vanwege de files.

Mooi op tijd kwamen er rond 8.25 aan ik werd al vrij vlot opgehaald. Ik mocht zo'n mooi blauw jasje aan en sokken van hun en werd meegenomen. Hier werd het een en ander doorgesproken, kreeg ik twee paracetamols en volgens mij 20ml antibiotica via het inmiddels aangeprikte infuus. Om 9 uur lag ik er helemaal klaar voor. De verpleegster verwacht dat de arts binnen een kwartier er zou zijn. Dit liep spijtig genoeg uit mat rond kwart voor 10 kwam hij al zingend binnen, maakte leuke grapjes en tekende me af. Vervolgens naar de ok en daar werd ik op een heel vriendelijke manier geholpen en in slaap gebracht. Toen ik wakker werd was het rond 10.45 en mocht vrij snel naar de uitslaapzaal (of hoe dat heet waar je naasten bij je mogen). Wat ik hoorde toen ik wakker werd was het is 330 geworden, stiekem was ik een beetje teleurgesteld aangezien ik echt graag een goede c cup wil overhouden maar tegelijkertijd dacht ik ook: bij dat hij gekeken heeft wat past. Op de zaal vond ik ze al prachtig en mijn moeder beaamde het. Ze zei, wat een mooie bescheiden borsten! Waardoor ik ook dacht: o noo!!! :ozien ze er zo klein uit!! 

Maar goed ik was echt zo fier als een pauw! Kheb wat gegeten en gedronken maar de wc en zat rond kwart voor 12 in de auto. 1,5 uur later was ik thuis, de reis was me goed meegevallen en eigenlijk tot nu toe de pijn en energie niveau ook. En het mooiste is nog dat ik mijn borsten ook na thuis bekijken echt een mooie maat vind (niet te klein) en na wat  piekeren dat dit echt niet klopte van mijn beeld van 305 cc en 330 cc dach ik even op mijn impant kaartje kijken daar staat re 380 en li 350!!

@best_boobie het implantaat kaartje klopt toch gewoon of niet? En nu voel ik nog redelijk was water in mijn borsten (ik denk dat dit water of lucht is) hoe lang kan dit blijven (gewoon voor de weet) en als dit verdwijnt heeft dat dan veel invloed op het volume van de borsten? 

Liefs moon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslagje! Bedankt voor het delen.... 

 

De zwelling kan ff duren. Dat verschilt per persoon. Ze zitten ook nog hoog, he. Dat moet ook zakken en op hun plekkie komen. Dan worden ze nog zacht enzo.... 

 

je mag we wel vanuit gaan dat de info op je implantaatkaart klopt. Waarsch zag die tijdens de operatie dat er meer pastte.... om dan het gewenste resultaat te bereiken wordt er dan meer geplaatst. Dat heb ik vaker gelezen. 

 

Lukt het een beetje qua pijn enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was afgesproken dat hij zou kijken tussen de verschillende maten. En ik hoopte echt niet op de kleinste. Nu is het als het goed is de middelste geworden en dat ben ik heel blij mee. Bij het doorlopen op de ok hield hij het papier op het doosje van 330 cc om makkelijker te kunnen schrijven. Misschien heb ik het wel gedroomd :75:

 

Ze zitten redelijk hoog maar het valt nog mee. Het zijn anatomische en heb 4 kinderen (Inc borstvoeding) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Moon4:

Er was afgesproken dat hij zou kijken tussen de verschillende maten. En ik hoopte echt niet op de kleinste. Nu is het als het goed is de middelste geworden en dat ben ik heel blij mee. Bij het doorlopen op de ok hield hij het papier op het doosje van 330 cc om makkelijker te kunnen schrijven. Misschien heb ik het wel gedroomd :75:

 

Ze zitten redelijk hoog maar het valt nog mee. Het zijn anatomische en heb 4 kinderen (Inc borstvoeding) 

Hi @Moon4

 

Wat goed om te lezen dat het achter de rug is en dat je je relatief goed voelt! Een heel spoedig herstel gewenst, ik hoop dat je blij zult zijn met het resultaat, helaas vraagt het enorm veel geduld haha! Ik ben nu 8 dagen PO en merk dat de zwellingen wel wat minder worden, maargoed ze zitten inderdaad nog wel hoog! 

 

Mag ik bij jou ook in het album kijken?:)

liefs! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moon4 Wat leuk om je verslag te lezen en wat fijn dat je je opzich goed voelt. Hopelijk kan je snel genieten van het resultaat en is je herstel spoedig!

Mag ik een kijkje nemen in je album?

 

Liefs!

Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! Fijn dat alles goed is gegaan. Ik heb ook vocht in mijn rechterbrost en als het goed is gaat dat met 3-6 maanden vanzelf weg. (eerder kan natuurlijk ook) Ik heb ook anatomisch 330cc als het mag zou ik ook graag in je album kijken. Heel veel beterschap de komende tijd. :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gastje ik wil snel eens kijken hoe ik een album kan maken. Kben niet zo goed met die dingen. Ook moet ik nog een foto van na de operatie maken. Klinkt miss gek maar ik durf er nog niet teveel naar te kijken. Ik ben zo blij met hoe het nu al is dat verandering voor onzekerheid kan zorgen.

Aangezien het twee verschillende wonden zijn genezen ze hetzelfde? Blijft de vorm mooi... Als het kon zou ik ze nu even 6 weken in een glazen kastje zetten waar niks mee kan gebeuren. Juist omdat ik het stilzitten zo moeilijk vind een er alles aan wil doen om het goed te doen!! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update, de eerste dag po ging echt goed!! Ik voelde me redelijk fit. Mijn zus was thuis om te helpen wat heel gezellig was. Mijn zoontje moest smiddags naar een feestje. Deze heb ik zelf rustig te voet weggebracht (een kleine 10 min wandelen enkel). Dit ging zonder problemen en zonder last. Smiddags wel even een schoonheidsslaapje gedaan en s'avonds kleine dingen gevouwd.

 

Dag twee ging ook goed maar nu had ik duidelijk minder energie en heb even geslapen in de voor en namiddag. Wel rustig aan de gang geweest. Smiddags heb ik lekker gedoucht dat was heerlijk ik was heel benieuwd hoe dit zou gaan, je bent nog beperkt in je bewegingsvrijheid wat natuurlijk aanpassen is. Een beetje gekookt, s'avonds de kindjes in bed gelegd en weer in slaap gevallen op de bank. De pijn is echt goed te doen!! Het voelt strak en een beetje drukkend.

 

Na weer een redelijk goede nacht is dag 3 na de operatie alweer aangebroken. Smorgens ben ik met de kinderen en mijn schoonmoeder een half uurtje gaan wandelen. Lekker middag gegeten en even gedut op de bank. Kmoet er echt aan denken om mijn medicatie niet te vergeten!! Dus die ga ik morgen ook afbouwen. Mijn moeder heeft me geholpen met de kindjes in bad te doen enz... Wat ik heel lief vind een ook super gezellig stiekem. 

Het gaat echt goed, kmoet echt opletten dat ik niet te veel doe. Ik ben als de dood om iets fout te doen en tegelijkertijd kan ik niet stilzitten. Ik ben nog altijd heel trots! De dames passen echt bij me, tegelijkertijd durf ik er niet echt van te genieten. Ik ga vandaag of morgen voor de eerste keer foto's maken!! Als ik een album heb meld ik het even.

Ze voelen nog hard en gespannen (wat heel normaal is) ook heb ik nog het idee dat er veel vocht inzit. Het geeft nog altijd een beetje een verdoofd gevoel aan de buiten onderkant, is dit normaal? Of is er dan wschl en zenuw geraakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Moon4:

@Gastje ik wil snel eens kijken hoe ik een album kan maken. Kben niet zo goed met die dingen. Ook moet ik nog een foto van na de operatie maken. Klinkt miss gek maar ik durf er nog niet teveel naar te kijken. Ik ben zo blij met hoe het nu al is dat verandering voor onzekerheid kan zorgen.

Aangezien het twee verschillende wonden zijn genezen ze hetzelfde? Blijft de vorm mooi... Als het kon zou ik ze nu even 6 weken in een glazen kastje zetten waar niks mee kan gebeuren. Juist omdat ik het stilzitten zo moeilijk vind een er alles aan wil doen om het goed te doen!! 

 

 

Hey Moon, wat ik hier op het forum voornamelijk lees en ik wil je niet onzeker maken maar het zijn gewoon de feiten is dat je borsten nog 3 tot 6 en soms wel tot een jaar nog kunnen veranderen. Probeer een beetje vertrouwen te vinden in het feit dat er honderden operaties per maand worden gedaan en dat de meeste goed gaan en dat wat er niet goed gaat wordt wordt over het algemeen ook opgelost. :) Als je het spannend vind om naar je eigen foto’s te kijken begin dan met 1 of 2 foto’s. Heb het er vsn te voren met je vriend of een goede vriendin over. Laat hem haar de foto maken en kijk samen. Een album aanmaken vind ik het makkelijkst via de computer of tablet en dan kun je later via je phone photos toevoegen. Boven in de balk op de hoofdpagina kun je naar albums of via je eigen profiel. Geef jezelf de tijd om te wennen aan het forum maar ook aan je nieuwe borsten en lijf! :52:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Moon4:

Even een update, de eerste dag po ging echt goed!! Ik voelde me redelijk fit. Mijn zus was thuis om te helpen wat heel gezellig was. Mijn zoontje moest smiddags naar een feestje. Deze heb ik zelf rustig te voet weggebracht (een kleine 10 min wandelen enkel). Dit ging zonder problemen en zonder last. Smiddags wel even een schoonheidsslaapje gedaan en s'avonds kleine dingen gevouwd.

 

Dag twee ging ook goed maar nu had ik duidelijk minder energie en heb even geslapen in de voor en namiddag. Wel rustig aan de gang geweest. Smiddags heb ik lekker gedoucht dat was heerlijk ik was heel benieuwd hoe dit zou gaan, je bent nog beperkt in je bewegingsvrijheid wat natuurlijk aanpassen is. Een beetje gekookt, s'avonds de kindjes in bed gelegd en weer in slaap gevallen op de bank. De pijn is echt goed te doen!! Het voelt strak en een beetje drukkend.

 

Na weer een redelijk goede nacht is dag 3 na de operatie alweer aangebroken. Smorgens ben ik met de kinderen en mijn schoonmoeder een half uurtje gaan wandelen. Lekker middag gegeten en even gedut op de bank. Kmoet er echt aan denken om mijn medicatie niet te vergeten!! Dus die ga ik morgen ook afbouwen. Mijn moeder heeft me geholpen met de kindjes in bad te doen enz... Wat ik heel lief vind een ook super gezellig stiekem. 

Het gaat echt goed, kmoet echt opletten dat ik niet te veel doe. Ik ben als de dood om iets fout te doen en tegelijkertijd kan ik niet stilzitten. Ik ben nog altijd heel trots! De dames passen echt bij me, tegelijkertijd durf ik er niet echt van te genieten. Ik ga vandaag of morgen voor de eerste keer foto's maken!! Als ik een album heb meld ik het even.

Ze voelen nog hard en gespannen (wat heel normaal is) ook heb ik nog het idee dat er veel vocht inzit. Het geeft nog altijd een beetje een verdoofd gevoel aan de buiten onderkant, is dit normaal? Of is er dan wschl en zenuw geraakt? 

Dit is helemaal normaal. Beterschap vandaag! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoop whooop gisteren de eerste officiële medicatie loze dag gehad!! :101: En dit was goed te doen! Toch stiekem veel bezig geweest, smorgens kindjes klaarmaken voor school, wat huishouden (afwasmachine uitladen en was aanzetten) smiddags even heen en terug naar school wandelen. Even rust genomen. Dan weer naar school en terug (kleine 20 min in totaal), een wasje gebouwd, geknutseld met de kinderen en gekookt. Mijn man heeft vervolgens alles opgeruimd en de kindjes naar bed gedaan. Ik heb toen heerlijk even gerust en gedoucht. 

Alles is goed gegaan, natuurlijk voelde ik ze wel even na het wandelen enz maar het was ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.