Ga naar inhoud

Bijna 2 jaar PO - Help! Mijn littekens zitten te hoog!


Aanbevolen berichten

 

  1. 23 mei 2016 operatie borstvergroting à de littekens zijn 2 cm te hoog op de borsten ‘uitgevallen’. Plastisch chirurg erkent geen fout, berekening is volgens hem juist gemaakt.

  2. Vooraf aan de operatie niet geinformeerd over mogelijk te hoge (of te lage) littekens: op de website en mondeling uitleg over onzichtbare littekens in de borstplooi: in staande, zittende en liggende houding NIET zichtbaar. Bij mij in alle gevallen DUIDELIJK zichtbaar.

  3. Verschillende gesprekken gehad met plastisch chirurg. Plastisch chirurg erkent geen fout en geeft aan operatief geen oplossingsmogelijkheden te kunnen bieden (zou het alleen maar erger maken). Enige mogelijkheid is cosmetisch oplossen via huidtherapeut middels laserbehandelingen (extra kosten!, pijn, moeite!!!)

  4. Tevens Second opinion gehad: deze plastisch chirurg claimt ook dat berekening juist is gemaakt: hoe kan het dan dat de littekens OP de borsten ZEER zichtbaar zijn? Handje boven hoofd politiek?

  5. Klachtenbrief/claim ingediend bij Ziekenhuis op 6 december 2017

  6. Reactie Ziekenhuis: geen erkenning van verwijtbaarheid te hoge littekens door plastisch chirurg. Wel coulancebedrag van € 750,00 (enige vorm van toegeven?) middels vaststellingsovereenkomst ontvangen en informatie verkregen m.b.t. recht op aansprakelijkstelling via Centramed (medisch onderzoek).

  7. Indien aansprakelijkstelling/medisch onderzoek via Centramed wordt ingezet: geen recht meer op coulancebedrag ongeacht de uitkomst van het onderzoek

  8. Coulancebedrag naar mijn mening gemakkelijk voor ziekenhuis, dus wil ik niet mee akkoord gaan.

  9. Eventueel inzetten van advocaat: geen rechtsbijstandverzekering. Gesubsidieerde rechtsbijstand eigen bijdrage €360,00. Dan nog via letseladvocaat medisch onderzoek (€ ????) inzetten en eventueel andere (proces)kosten?, is maar de vraag of ik mijn “gelijk” haal.

 

Ben gewoon kapot van de situatie, en ben nog meer onzeker over mjn borsten dan vóór de operatie. Hebben jullie advies voor mij? Ik wil misschien de €750,00 aannemen en de littekens laten behandelen en over een jaar of 2 een prothese wissel doen. Kun je met een prothesewissel (hoog plaatsen?) de te hoge littekens oplossen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei doris1993:

 

  1. 23 mei 2016 operatie borstvergroting à de littekens zijn 2 cm te hoog op de borsten ‘uitgevallen’. Plastisch chirurg erkent geen fout, berekening is volgens hem juist gemaakt.

  2. Vooraf aan de operatie niet geinformeerd over mogelijk te hoge (of te lage) littekens: op de website en mondeling uitleg over onzichtbare littekens in de borstplooi: in staande, zittende en liggende houding NIET zichtbaar. Bij mij in alle gevallen DUIDELIJK zichtbaar.

  3. Verschillende gesprekken gehad met plastisch chirurg. Plastisch chirurg erkent geen fout en geeft aan operatief geen oplossingsmogelijkheden te kunnen bieden (zou het alleen maar erger maken). Enige mogelijkheid is cosmetisch oplossen via huidtherapeut middels laserbehandelingen (extra kosten!, pijn, moeite!!!)

  4. Tevens Second opinion gehad: deze plastisch chirurg claimt ook dat berekening juist is gemaakt: hoe kan het dan dat de littekens OP de borsten ZEER zichtbaar zijn? Handje boven hoofd politiek?

  5. Klachtenbrief/claim ingediend bij Ziekenhuis op 6 december 2017

  6. Reactie Ziekenhuis: geen erkenning van verwijtbaarheid te hoge littekens door plastisch chirurg. Wel coulancebedrag van € 750,00 (enige vorm van toegeven?) middels vaststellingsovereenkomst ontvangen en informatie verkregen m.b.t. recht op aansprakelijkstelling via Centramed (medisch onderzoek).

  7. Indien aansprakelijkstelling/medisch onderzoek via Centramed wordt ingezet: geen recht meer op coulancebedrag ongeacht de uitkomst van het onderzoek

  8. Coulancebedrag naar mijn mening gemakkelijk voor ziekenhuis, dus wil ik niet mee akkoord gaan.

  9. Eventueel inzetten van advocaat: geen rechtsbijstandverzekering. Gesubsidieerde rechtsbijstand eigen bijdrage €360,00. Dan nog via letseladvocaat medisch onderzoek (€ ????) inzetten en eventueel andere (proces)kosten?, is maar de vraag of ik mijn “gelijk” haal.

 

Ben gewoon kapot van de situatie, en ben nog meer onzeker over mjn borsten dan vóór de operatie. Hebben jullie advies voor mij? Ik wil misschien de €750,00 aannemen en de littekens laten behandelen en over een jaar of 2 een prothese wissel doen. Kun je met een prothesewissel (hoog plaatsen?) de te hoge littekens oplossen?

 

Groetjes


Hoi

Hm.. Hoe is dat eigenlijk geconstateerd door de pc waar je een so gedaan hebt? Heeft hij metingen verricht?
Het is zo, dat littekens niet altijd in de borstplooi zitten. Sommige pc's doen dat bewust niet, aangezien ze bang zijn, dat als littekens wat meer zichtbaar blijven bij iemand (dit ligt aan de huid van persoon tot persoon), ze evt onder een bikini uit komen, of naakt als iemand de armen omhoog strekt.

2 cm op de borst is echter best ver, maar ook niet echt op te lossen, tenzij je kleinere prothesen laat plaatsen... 
Je moet je voorstellen, dat hoe groter het implantaat (dus zowel qua breedte als projectie), hoe lager dit geplaatst moet worden, om je tepels op de juiste hoogte op het implantaat te krijgen. Dus hoe breder het implantaat, hoe hoger de littekens uiteindelijk op je borst komen.. (tenminste, ik denk dat het zo gaat... als ik er over nadenk)

Mag ik vragen bij welke pc je geopereerd bent en bij welke je op so geweest bent (mag  ook in pb..)
Ben ook wel benieuwd of de so in hetzelfde ziekenhuis was, als de operatie zelf.. 

Neem je minder breder prothesen, dan kunnen deze hoger geplaatst worden, en kan je litteken beter uitkomen richting borstplooi.. Het is echter wel zo, dat met smallere prothesen je ruimte tussen de borsten groter kan worden, je borsten eens stuk kleiner gaan ogen, en je misschien wat huidoverschot gaat krijgen.

Ik weet echter niet (wij zijn geen pc's dus kunnen daar echt geen vaste uitspraken over doen) of er met een lift misschien iets mogelijk is, tav je littekens... 

Ben bang dat je hier niet meer uit zult kunnen halen, dan die 750 euro.. 
Als je nog niet rechtsbijstand verzekerd bent, dan heb je er mijns inziens niets aan om dit alsnog te doen. Ik dacht dat alle lopende zaken/geschillen namelijk niet meetellen op het moment van het nemen van de verzekering. 

Ben bang dat het je erg veel gaat kosten.. en dat je voor dat geld beter een correctie van je littekens uit kunt laten voeren, zodat ze minder zichtbaar zullen zijn. 
Dat moet wel tot de mogelijkheden horen namelijk.. Littekens zijn vaak zo smal, dat ze haast niet zichtbaar zijn.

Heel veel succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.