Ga naar inhoud

Zoveel verschillen!


Aanbevolen berichten

Ik zit nu een poosje alweer op dit geweldige forum en ben sinds maandag trotse eigenaar van een stel prachtige boobs!

 

Toch valt me heel erg op dat er zoveel manieren zijn hoe de diverse chirurgen de patiënten na behandelen.

Zo lees ik een hoop dames die na een dual plane een borstband moeten dragen en andere weer niet.  Sommige dames zitten zelfs in het verband en mogen niet douchen tot dat dat eraf is. 

De 1 mag na 1 week alweer op de zij slapen de ander pas na 6 weken.

Ik mag bijvoorbeeld ook al na 2 weken weer auto rijden en fietsen en anderen niet.

En bij dual plane hoor je vaak dat dat pijnlijker is dan voor de borstspier plaatsen en toch zie je ook heel veel verschillen qua pijn en pijn beleving. 

 

Waar zitten al deze verschllen in en hoe kan dat dat er zoveel verschil in zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verschillen in adviezen van de chirurgen, geen idee.. persoonlijke voorkeur, ervaring, nieuwe scholing of oude scholing.

Maar stiekem was ik wel blij met die borstband, gaf extra steun en heb hem dus ook langer gedragen. En mocht na 2 weken op m'n zij slapen maar dat lukte dus niet tot zeker 8 weken PO. Dus ja :P

In principe mag je weer auto rijden als jij bevoegd en bekwaam bent, als jij bij wijze van tijdens de genezing een ongeluk veroorzaakt omdat je niet correct kan handelen doordat je beperkt bent in je bewegingen dan ben je strafbaar.
Beetje zoals rijden na één alcoholisch drankje, mag het.. ja. Is het slim... nee. 

 

Wat betreft pijnbeleving, die is sowieso bij iedereen anders. Daar kan niemand iets aan veranderen, genezen gaat ook echt niet sneller bij de een dan bij de ander. Alleen doordat sommige geen klachten of pijn voelen denken ze dat ze "vlotter" herstel hebben, maar die aanname is fout.. ook bij hun is het 6 weken aan de regeltjes houden. 

En dat is heel lastig! 

 

Wat ik zelf heb gemerkt is dat voorsituatie ook meespeelt in pijn na de operatie, zo heb ik totaal geen problemen met een aantal uren achtereen getatoeëerd en piercings zetten doe ik ook zonder blikken of blozen.

Liep bijvoorbeeld ook twee weken met een gescheurde enkelband zonder dat ik het wist, was onderuit geschopt bij judo maar ja dat gebeurt wel vaker en "het is toch alleen een beetje blauw?!".:45:

Maar na deze operatie had ik wel pijn, vooral pijn in m'n borstspieren omdat die door jarenlang sporten erg sterk waren en dus verkort... en ja daar moest een flinke prothese onder dus de chirurg heeft nogal moeten trekken en duwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.