Ga naar inhoud

Helpp Bottoming out (toch?)


spillepootje

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben inmiddels alweer 4 maanden PO. Mijn borsten zien er mooi uit, heb een volle C kleine D. Wel heb ik het idee dat iets niet helemaal goed is met mijn rechterborst. Ik had dit al direct na de operatie (toen vond ik de borst kleiner dan mijn linker en hoger zitten) maar d8 toen zal nog wel veranderen ivm herstel. Maar ook nu nog is deze borst niet perfect. Van het zijaanzicht lijkt het alsof op me borst een soort van bult zit/ de borst bol staat. Ik heb anatomische prothese en me linker borst valt heel druppelvormig. Mijn rechterborst dus niet. Ik vraag me af wat dit kan zijn.. de bovenkant van mijn rechterborst voelt ook harder dan de linker borst maar de rest van mijn rechterborst voelt heel zacht. kan het dan wel kapselvorming zijn. Daarbij heeft de vorm vanuit het vooraanzicht geen rare vorm. Misschien is de pocket te klein?? of misschien komt het doordat mijn rechterborst voor de ingreep al een stuk kleiner was dan de linker waardoor de rechter prothese nu zichtbaarder is dan bij de linker...

Iig voel ik niks voor om weer onder het mes te gaan. Ik ben alleen nieuwschierig of meer vrouwen hier dit hebben/het herkennen. Ik ben bang dat na 4 mnd PO er niet meer zoveel gaat veranderen...

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Spillepootje,

Ik herken je verhaal in dat van mij. Ben op 1/12/11 ook geopereerd met anatomische prothesen voor de spier.

Mijn linkerborst was snel heel mooi gevormd terwijl mijn rechter nog minder indaalde en veel 'dikker' was.

Na controle bleek dat er toch een diffuse bloeding heeft plaatsgevonden. Er werd me verteld geduld te moeten hebben.

Ik ben nu 9 weken post-op en idd blijkt dit nu traag weg te trekken.

Alles wordt minder hard en langzaam komt dat 'druppeltje' te voorschijn.

De vorm is wel nog niet volledig hetzelfde in vergelijking met links.

Ik heb heb hercontrole in maart en denk wel dat tegen dan alles wel zal genormaliseerd zijn. Zoniet gaat de PC een echo laten uitvoeren... maar ik denk niet dat het zover zal komen.

We vergeten eigenlijk te veel dat we geduld moeten uitoefenen nietwaar.

Alvast veel succes, moest er toch iets meer achter zitten lees ik het hier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 maanden lijkt idd al lang maar vergeet niet dat alles pas 'rustig' en genezen is op een jaar PO !

Ikzelf heb ronde , dual plane . Mijn herstel was ook best zwaar en lang .

Ik was pas op 10 maanden PO echt pijnvrij en bij mij was het de linkerborst die qua herstel achterop hinkte .

Bekijk je borsten als 2 aparte operatiewonden (wat het eigelijk zijn) met elk een eigen herstel .

Ik zal je het ww van mijn album(NL) even Pm-men : daar staan foto's op van 6 weken , 3 maanden en een jaar PO , dan kan je zien hoe hard het allemaal nog veranderd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

hi dames,

ik heb anderhalf jaar terug een borstvergr gehad bij dr hondt. tot nu toe ging alles goed alleen sinds een maánd is ineens een flinke plooi zichtbaar in mijn linker borst. het lijkt niet weg te gaan. het is alsof mijn eigen borst op mijn prothese ligt en die rand er tussen zichtbaar is. ik kon niet zo snel vinden dat andere meiden hetzelfde probleem hebben. komt een van jullie dit bekend voor? ik heb een foto bijgevoegd. ik ben een paar maanden terug wel heel erg afgevallen maar voor zover ik weet zijn alle kilos er weer aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij, (correct me if im wrong) lijkt het een dubbel bubble te worden.

Zitten je prothese achter de spier? Dan kan het zijn dat je eigen borstweefsel over de prothese gaat hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook een double bubble idd...

Dit is normaal gesproken niet iets wat zomaar vanzelf goed komt (sorry... maar kan er niets anders van maken...)

Wat er gebeurd is bij jou, en dat is waarschijnlijk gebeurd bij het afvallen, is je eigen borstweefsel wat slapper geworden. Daardoor is dit wat gaan zakken en veroorzaakt die plooi. Helaas is huid niet zo elastisch dat ie zich weer vanzelf terugtrekt en weer op zijn plek gaat zitten...

Helaas is dit iets dat hoe meer je schommelt in gewicht, hoe meer dit zichtbaar gaat worden. Of als je huid nog slapper wordt, ook dat kan dit veroorzaken....

Dit is het grote nadeel van een prothese achter de spier...

Ik zou er eens mee terug gaan naar D'hondt. Niet zeggen tegen hem dat je bent afgevallen en daarna weer bijgekomen bent ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets dergelijks heb ik ook gehad, het lijkt idd op het begin van een double bubble. Maar bij mij was dat volgens mijn pc gekomen doordat de prothesen te hoog waren geplaatst en de borstspier ze nog verder naar boven perste.

Ik denk dat het bij jou zeker door afvallen is ontstaan, de prothesen lijken wel mooi op de juiste plaats te zitten. Heb je iets dergelijks niet bij je andere borst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanx voor jullie reacties.

francien, ik heb het alleen bij mijn linkerborst, maar deze was altijd al iets voller dan mijn rechter ook voor de ingreep dus misschien meer vetweefsel wat tot due db leidt k ga het nog even aankijken. wil geen ingreep nu...tenzij t erger wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
Op 30-1-2012 om 17:21 zei B-Cupje:

4 maanden lijkt idd al lang maar vergeet niet dat alles pas 'rustig' en genezen is op een jaar PO !

Ikzelf heb ronde , dual plane . Mijn herstel was ook best zwaar en lang .

Ik was pas op 10 maanden PO echt pijnvrij en bij mij was het de linkerborst die qua herstel achterop hinkte .

Bekijk je borsten als 2 aparte operatiewonden (wat het eigelijk zijn) met elk een eigen herstel .

Ik zal je het ww van mijn album(NL) even Pm-men : daar staan foto's op van 6 weken , 3 maanden en een jaar PO , dan kan je zien hoe hard het allemaal nog veranderd !

Mijn situatie lijkt erg op de jouwe, zou ik misschien je foto's mogen zien ik zit nu op 3 mnd-en po en er is weinig verandert. Vraag me af of het nog wel weg trekt. Verschil in mijn borsten is erg groot.

liefs, Bettyboob88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hi dames,

 

Ik heb ongeveer 7 jaar geleden een borstvergroting gehad door dr Hondt in Tongeren. Eerste 2 jaar was ik zeer tevreden (oh wat waren ze mooi)... maar na 2 jaar was er lichtelijk een rand in mijn linkerborst zichtbaar. Ik had geen zin in een heroperatie en vond de zichtbare rand niet extreem storend dus besloot het te accepteren.  Inmiddels lijkt me linkerborst steeds meer te zakken (zie foto) (of misschien dat ik er steeds kritischer naar kijk). Ik wilde echter door wat minder goede verhalen van meiden met complicaties en de afhandeling daarvan door mijn pc en ook de enorme afstand naar Tongeren niet terug naar Hondt... Ik heb daarom na een hele lange tijd twijfel en een zoektocht op internet naar een goede pc in Nederland toch maar een afspraak gemaakt bij de Veldhuiskliniek (dr Laura Zaal). Zij heeft echter na 10 sec (zonder grap; misschien minder dan 10 sec) kijken aangegeven dat me borsten ‘prachtig’ zijn en ik niks meer moet doen. Ik stond dus na 5 minuten (en 50 euro armer) weer buiten.

Het zit me helaas nog steeds niet lekker (ik ben toch niet gek... de prothese lijkt toch echt gezakt?). Heeft iemand ervaring met een soortgelijke complicatie? ik ben ook benieuwd of jullie een pc kennen die dit soort complicaties (bottoming out denk ik) kan verhelpen...

ps. Ik heb een foto toegevoed. Ben ook benieuwd naar wat jullie van mijn linkerborst vinden (en of het inderdaad tussen me oren zit)?

groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @spillepootje

Ik durf niet te zeggen wat hier mis is, maar ik zie op de foto’s inderdaad een duidelijk verschil tussen je borsten en zie ook in de foto terug wat jij beschrijft. 

 

Ik tag @best_boobie even. Zij kan je mogelijk verder helpen. Ik zou toch even een consult bij een andere pc inplannen in jouw geval. Ikzelf heb hele goede ervaring bij dr. Nio en ik heb ook al vaker gelezen dat hij complicaties succesvol heeft verholpen. Hij werkt zowel in het OLVG en bij de Parkkliniek (let op het prijs verschil tussen de twee). 

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @spillepootje! Ik ben nu bijna 4 maanden po. Ook bij mij is één borst gezakt helaas. Terug gegaan naar mijn pc die het bottoming out probleem meteen erkende en het (hopelijk) gaat oplossen. Als ik jouw foto’s zo zie, zie ik hetzelfde als bij mij; twee prachtige borsten, maar geen “setje” meer! Ik ben en word opnieuw geopereerd door dr Straten. 

 

XN

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spillepootje

Hoi hoi

Jeetje, je stond serieus weer na zo een korte tijd buiten met een heel onbevredigend antwoord? Vind ik bizar. Het is duidelijk dat je borsten niet gelijk zijn, en dat er een soort rand zit in de lagere borst.
Je zou idd denken aan bottoming out, en dit is normaal gezien op te lossen met hechtingen op de plek waar je litteken zit. Het litteken wordt als het ware aan je ribbenweefsel (kort door de bocht gezegd) vast gehecht en dan wordt het litteken weer gesloten. Vaak wordt onderin de borst een versteviging gemaakt met het kapsel dat om je prothese gevormd is. 

Iedere pc zou dit moeten kunnen, maar de een is hier wel beter in dan de ander... 

Nio kan het sowieso, maar daar zit wel een maar aan.. Je hebt een verwijsbrief nodig voor het ziekenhuis (olvg-west) als je daar naartoe gaat, dan gaat het consult van je eigen risico af (en dat is rond de 150 euro, dacht ik)
Ga je naar parkkliniek, dan betaal je rond de 50 euro voor consultkosten, dacht ik,  net als in Velthuiskliniek. 

Misschien is het mogelijk om een mail aan Nio te sturen, met de vraag of hij hier iets aan kan doen (foto's mee sturen) en vragen of je qua kosten beter bij hem op consult kunt gaan in Parkkliniek of in OLVG-west. Ik weet niet of hij hier zicht op heeft, maar dan heb je het in ieder geval gevraagd. Anders zou je even naar beide klinieken kunnen bellen en dan zie je of de extra hoge consultkosten van olvg opwegen tegen de kosten van de ingreep. 

Ik kan je het emailadres van Nio toezenden in pb, als je daar behoefte aan hebt. Laat maar weten :)

Thanks voor de tag, @B00bies :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei spillepootje:

Hi noov, wat vervelend maar heel fijn dat je pc het wil oplossen! Hoe gaat dr Straten het opereren als ik vragen mag (ik heb echt nog geen zin in een wissel; dus als het op een andere manier kan...)

x

 

Ik krijg ook geen wissel hoor! Maar het wordt opgelost zoals @best_boobie zegt; opnieuw vastgehecht aan het ribweefsel zodat het hopelijk muurvast zit en niet weer naar beneden zakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei noov:

Hoi @spillepootje! Ik ben nu bijna 4 maanden po. Ook bij mij is één borst gezakt helaas. Terug gegaan naar mijn pc die het bottoming out probleem meteen erkende en het (hopelijk) gaat oplossen. Als ik jouw foto’s zo zie, zie ik hetzelfde als bij mij; twee prachtige borsten, maar geen “setje” meer! Ik ben en word opnieuw geopereerd door dr Straten. 

 

XN

Hey meid en door wie was je eerts geopereerd ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 17-3-2018 om 21:04 zei Missnina:

Hey meid en door wie was je eerts geopereerd ? 

Dr Straten lost het zelf op! Tenminste...ik denk dat je dat bedoelt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.