Ga naar inhoud

mommy86 : 9 maart 2018 : Dr. Lefevre : OLV Aalst


Aanbevolen berichten

Hey iedereen! Ik heb vrijdag een borstvergroting laten doen door de lefevre in olv aalst. 240cc dual plane. 

Hij zei dat ik vandaag al het verband mocht afdoen en een sportbeha dragen. Maar is dat niet vroeg na amper 4 daagjes????? Ik hoor hier iedereen spreken over 1-2weken. En nu durf ik het verband niet afdoen.

ik heb ook schrik om het resultaat te zien want ik weet dat het in begin er een beetje gemaakt kan uitzien. En ik heb ook veel leer pijn in mijn linkerborst dan in mijn rechterborst. Zoveel twijfels... kan iemand mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mommy86

 

Hoi hoi en gefeliciteerd met je nw boobs.

 

Als je pc heeft aangegeven dat je het verband mag verwijderen en een sport bh mag gaan dragen, kun je dit gewoon doen, iedere arts heeft namelijk zijn of haar eigen werkwijze, zo zijn er ook artsen die geen verband gebruiken, en daar moet je gelijk een sport bh aan, dus je moet je gewoon aan het advies van jouw pc houden.

 

Verder kan het heel goed dat de ene borst meer pijn doet dan de andere, het zijn 2 aparte wonden die ieder op hun eigen manier en tempo genezen.

 

In het begin kunnen je borsten er idd een beetje vreemd uitzien, protheses zitten nog hoog, zit nog zwelling en mooi rond zien ze er dan nog niet uit, maar dat heeft gewoon tijd nodig.

 

Als je het eng vind om zelf het verband te verwijderen, vraag dan of iemand je even kan helpen, ga dan op bed zitten, ondersteun je borsten en dan rustig aan verband eraf, dan kun je even spieken en dan de sport bh aan.

 

Neem de tijd ervoor, komt echt goed.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie! Dit stelt me toch al een heel pak gerust! 

Nu ik hier thuis lig te herstellen heb ik de tijd om de stomste vragen door mijn hoofd te laten dwalen

Ik heb nog een vraagje: klopt het dat als je teveel uw borstpieren gebruikt de implantaat er rond kan beginnen uitzien? Is misschien ook een stomme vraag. Maar je gebruikt toch bij alles je borstpieren? Zelfs om je broek aan te rekken of te eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mommy86

 

Fijn dat het je iets geruster maakt, Ik kan me het wel voorstellen, soms gaan je gedachten met je aan de haal, maar probeer gewoon rustig aan te herstellen, geen bewegingen maken die je niet mag, daarmee voorkom je ook dat je de borstspieren te veel gebruikt.

 

Met een broek aantrekken gebruik je idd de borstspier, daarom is het in het begin het makkelijkste om broeken te dragen zonder knoop, want als je veel kracht moet zetten dan voelt dit niet prettig aan.

 

En je mag best wel iets bewegen, als je maar let op welke bewegingen je maakt.

Dus niet met je ellebogen boven de schouders, geen repeterende bewegingen maken ( stofzuigen, dweilen, strijken etc) niet bukken,dus met alles door de knieën, niet zwaar tillen en niet sporten.

 

Wat jij waarschijnlijk bedoeld,  met als je teveel je borstspier gebruikt en dat de protheses er dan rond uit kunnen gaan zien, is overmatige kapselvorming, als je in de eerste 6 weken bewegingen maakt die niet zijn toegestaan, kunnen er kleine scheurtjes in je kapsel komen ( dit kapsel word in de eerste 6 weken aangemaakt, en gebeurt altijd bij alles wat lichaamsvreemd is) deze scheurtjes herstellen wel weer, maar kunnen er soms op de lange termijn voor zorgen dat er overmatige kapselvorming ontstaat, dit komt voor in 4 gradaties, en de laatste zorgt er dan voor dat de borst er rond, hard en vervormd uitziet.

 

Dit kan altijd gebeuren, is soms helaas puur pech hebben, maar als je je herstel rustig en goed doorloopt, weet je in ieder geval dat je er zelf alles aan gedaan hebt om deze complicatie te voorkomen. 

 

Zou me niet al te druk maken, lekker veel netflix kijken, je laten vertroetelen, en dan komt het echt wel goed.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.