Ga naar inhoud

jacky1997 : 25 april 2018 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Seen87:

@jacky1997 ik word 9 mei door dr schuringa geopereerd! Ben je al zenuwachtig? Voor hoeveel cc heb je nou uiteindelijk gekozen?

 

Tot nu toe ben ik wel tevreden over de kliniek en de arts.

Spannend! Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 300cc boven de spier, hiermee zou ik van een a/kleine b cup uit gaan komen op een grote C/ kleine D cup. Wat laat jij plaatsen? En wat is je voor situatie ed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Desi3:

@jacky1997 He Meis! Wilde je alvast heeel veel succes wensen morgen. Komt helemaal goed! Xx

 

2 uur geleden zei divatjeontour:

Succes morgen! Ik overmorgen met precies dezelfde prothesen. Ben benieuwd naar het resultaat! xx

Dankjulliewel meiden! De zenuwen beginnen nu toch wel een beetje want morgen gaat het echt gebeuren! Zal probeerden zo snel mogelijk een update te plaatsen! @divatjeontour Jij ook alvast heel veel succes donderdag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 ik krijg ook 300cc anatomisch en dan dual plane. Ik heb nu 75A en ik zal uitkomen op een grote B kleine C dacht hij. Heel veel succes morgen! Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn ook met de kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, net thuis na de operatie. Volgens de arts is alles goed gegaan. Ook de narcose ( waar ik bang voor was) viel 100% mee! Wel voel ik me net een dement oud vrouwtje, denk elke keer; Huh heb ik dat al gezegt? Ook ben ik erg moe maar heb ik nog niet echt last van pijn. Wel drukt alles een beetje maar het kan zeker slechter. Wat betreft schuringa: ik vind het nogsteeds een hele fijne arts en het hele team om hem heen is heel relaxt, fijn en open voor een praatje. Nu ga ik lekker even wat eten wat die cracker met kaas was toch net iets te weinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 gefeliciteerd! Fijn te horen dat het zo goed is gegaan!

Hoe lang moest jij blijven na je operatie en moest je lang wachten

voor je aan de beurt was?  Ik wordt 9 mei geopereerd door dr schuringa :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 dankjewel!! ik werd woensdag om 12 uur verwacht bij de kliniek. Toen moest ik in de wachtkamer een aantal papieren in vullen en werd na +- 10 minuten ( leek wel een half uur) opgehaald om om te kleden en de laatste vragen te stellen aan de verpleegkundige. Rond half 1 kwam de anesthesist mijn hartslag en ademhaling controleren en vroeg ook aan mij of ik iets tegen de stress wilde hebben dus dat heb ik met beide handen aangepakt waardoor ik al snel wat rustiger werd (dit was een half slaappilletje) en 10 min later kwam Schuringa mij aftekenen om rond 10 voor 1 richting de OK te gaan voor de operatie. de operatie zelf duurde na horen zeggen ongeveer een uur, hierna heb ik nog 3 kwartier op de verkoeverkamer gelegen. Toen ik daar bijkwam van de narcose werd ik direct naar de uitslaapkamer gereden om daar wat te eten, te drinken en te plassen en daarna mocht ik naar huis. ik was +- 5 uur weer thuis in Utrecht. Inmiddels ben ik al weer 2 dagen PO en ben ik al erg tevreden met mijn nieuwe boobs. ze zitten wel nog heel hoog en alles staat heel strak maar vergeleken met eerst is het echt een wereld van verschil. Ik ga zometeen ook even kijken hoe ik wat voor en na foto's op mijn pagina kan zetten. Ik ben verder heel tevreden over de PC! als je nog ergens vragen over hebt hoor ik deze graag! Succes alvast 9 mei!! #spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997dat klinkt geruststellend dat je zelfs nog een half slaappilletje hebt gekregen.

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet zenuwachtig ben. Misschien komt het nog wel.

Hoe gaat het nu met je? Valt de pijn mee of tegen? Heb jij voor of achter de spier?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 hahah jaa ik was ook tot op de ochtend van de dag zelf niet zenuwachtig. Helaas keerde dat 180 graden om toen ik eenmaal in dat bed lag....... verder gaat het nu erg goed, ik heb 300 cc voor de spier laten plaatsen. Ik ben nu 5 dagen PO en ben overdag al van de paracetamol afgestapt, voor het slapen gaan slik ik deze nog wel. ook merk ik dat veel drukte (verjaardagen enz) erg vermoeiend zijn. qua pijn valt het mij 100% mee, fijn is anders maar ik mag het niet echt pijn noemen denk ik. ik heb voornamelijk last van de spieren die van mijn borst langs mijn oksel naar mijn arm toe gaan. daar heb ik eigenlijk constant het gevoel van spierpijn. verder is er een constante druk rondom de borsten omdat alles nog strak staat maar deze vind ik goed te doen. wel is het heel raar om geen gevoel in je borsten te hebben aangezien het wel jeukt maar je dus niet kan krabben. heel naar... Ook ben ik heel blij dat ik geen last heb gehad van bloeduitstortingen, hier was ik wat huiverig voor maar gelukkig geen last van gehad! maar verder is alles dus goed te doen tot nu toe! slik jij al medicatie ? ik moest 2 weken voor de operatie arnica tabletten slikken (tegen zwelling en bloeduitstortingen) en vit. C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 nee ik heb niet gehoord dat ik nog iets van te voren moest slikken! Vreemd! 

Vandaag kreeg ik ook een telefoontje dat de OK complex voor borstvergrotingen 9 mei

gesloten is. Dat vind ik ook vreemd want ik zou op 9 mei geopereerd worden. Nu willen

ze mijn operatie verzetten. Je zou denken dat ze dit wel eerder hadden kunnen weten.

Mijn herstel thuis is dus nu ook 2 dagen korter doordat de operatie verzet is van

woensdag naar vrijdag! Heel irritant want ik had dinsdag ook nog een afspraak bij

de kapper. Ik dacht op dag 6 kan dat wel maar dat is nu dus dag 4. Ik moet zeggen

dat ik dit wel teleurstellend vind

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 wat super vervelend!! ik heb van de consulente na mijn consult met schuringa een mapje gekregen met info met daarin een lijst met medicijnen (hieronder voor je opgesteld) die ik voor de operatie moest slikken en na de operatie moest slikken. hier zaten die arnica tabletten bij en die vit. c. Ook erg vervelend dat ze het zo "last minute" melden. ik ga er van uit dat ze dit inderdaad wel eerder wisten... hopelijk gaan de dagen snel voorbij!! (en informeer nog even over die tabletten. Het is allemaal homeopathisch maar ik heb toch het idee dat het mij echt geholpen heeft!)

 

medicatie :

Bij mij stond in de brief: 2 weken van te voren beginnen met 2 tot 3 maal daags arnica D6 tabletten van a.vogel of VSM.(te halen bij de etos of kruidvat)  deze op de dag van de operatie niet slikken en vervolgens minimaal tot 2 weken na de operatie blijven slikken.

(werkt dus tegen zwelling en bloeduitstortingen) deze zonder eten innemen (+- half uurtje voor of na het eten is prima)

 

en vit. C tabletten 1000 mg, 1 keer daags 1 tablet (ik heb ze van etos eigen merk) deze ook 2 weken van te voren mee starten en dag zelf niet slikken vervolgens nog 2 weken. (deze met eten innemen)

 

en tegen de pijn na de operatie mocht ik paracetamol 500 mg 3 tot 4 keer daags slikken met een maximale dosis van 1000mg per keer. (ik slikte de 1e 3 dagen 4x daags 1000 mg en ben nu aan het afbouwen waardoor ik alleen 1000 mg slik als ik ga slapen)

 

Ik heb dit namelijk vaker op het forum voorbij zien komen dat dit goed is om te slikken, dus mijn advies is of even bellen of gewoon gaan doen. sorry voor de lap tekst ..... hoop dat je er iets aan hebt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 ik heb het mapje uit mijn la gehaald maar ik heb nergens een brief waar dat op staat. Ik heb een verhaal van 4 blz. over de anesthesie waarin staat dat je nuchter moet zijn etc.. en ik heb een brief informatie voor een borstvergroting waarin de uitzonderingen staan aan medicatie die je niet mag slikken zoals bloedverdunners en dat je geen make-up op mag maar niets over medicatie die je vooraf kan gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 bedankt trouwens voor de info. Ik ga woensdag gelijk naar de winkel. Het is dan wel geen 2 weken van te voren maar in ieder geval dan beter dan niets

 

wat voor arnica heb jij? Zijn het druppels of tabletten en hoeveel daar van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87  wat raar dat het er niet bij zit en inderdaad beter iets dan niets! ik heb de tabletten genomen want die zijn echt miniscul en het kleinste potje was 200 tabletten. je kan ook druppels nemen maar ik ben daar zelf niet bekent mee. de tabletten zijn echt kleiner dan 0,5 bij 0,5 cm dus je slikt ze zo weg ( ik in ieder geval)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 Hey! Ik ben in maart geopereerd bij Boerhaave en ik heb de arnica druppels gebruikt van A Vogel, gekocht bij Holland & barrett. Paar druppels oplossen in water (dacht 3x per dag) zat verder geen smaak aan ofzo dus was ook niet vies gelukkig! Echter ik durf niet te zeggen of het nou ècht gewerkt heeft tegen zwelling en blauwe plekken of dat ik gewoon mazzel heb gehad haha. Succes ermee xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 ik ga ze ook maar aanschaffen. Ik denk dat de tabletten makkelijker zijn. Hoeveel moet je ervan op een dag nemen en welke sterkte? Of is het allemaal de zelfde sterkte? 

 

@AvLx hoe is jou ervaring bij Boerhaave? Had jij trouwens voor de spier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 Yess voor de spier! Mijn ervaring is prima. Ik ben geopereerd door vd Weij. Hele kundige arts maar wel een beetje een man van weinig woorden haha. Vandaag precies 6 weken po en mn borsten vind ik er al heel mooi uitzien. Verder was iedereen super aardig in de kliniek, werd ook nog de dag na mn operatie gebeld hoe het met me ging. Ik kon ze ook altijd bellen als ik zelf vragen had enz. Toch kon ik ook wel merken dat het voor hun een beetje lopende band werk is. Na de operatie, toen ik lag bij te komen in de uitslaapkamer zeg maar, heb ik de pc niet meer gezien, hij kwam niet even kijken hoe het met me ging bijvoorbeeld. Zag hem natuurlijk wel tijdens de controle na een week. Maar je bent zeker in goede handen bij Boerhaave! Heb jij al en datum? Kon niet zo snel je eigen topic vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seen87 je moet er 2 tot 3 per dag nemen zo verdeeld mogelijk over de dag. verder is het allemaal even sterk en het potje met 200 st. is het kleinste en daar red je het ook wel mee.

16 uur geleden zei jacky1997:

2 tot 3 maal daags arnica D6 tabletten van a.vogel of VSM.(te halen bij de etos of kruidvat)  deze op de dag van de operatie niet slikken en vervolgens minimaal tot 2 weken na de operatie blijven slikken.

(werkt dus tegen zwelling en bloeduitstortingen) deze zonder eten innemen (+- half uurtje voor of na het eten is prima)

 

en vit. C tabletten 1000 mg, 1 keer daags 1 tablet (ik heb ze van etos eigen merk) deze ook 2 weken van te voren mee starten en dag zelf niet slikken vervolgens nog 2 weken. (deze met eten innemen)

 

en tegen de pijn na de operatie mocht ik paracetamol 500 mg 3 tot 4 keer daags slikken met een maximale dosis van 1000mg per keer. (ik slikte de 1e 3 dagen 4x daags 1000 mg en ben nu aan het afbouwen waardoor ik alleen 1000 mg slik als ik ga slapen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 bedankt voor je informatie. Morgen ben ik vrij. Ik ga ze gelijk kopen!

Ik krijgt mijn protheses achter de spier. Dat zou pijnlijker zijn. Gelukkig heb ik nog

naproxen in huis voor het geval het echt heftig zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacky1997 vandaag heb ik Traumeel s heel tabletten gehaald. Daar zit onder andere ook arnica in. Maar ook calendula dat zou weer goed zijn voor de genezing van de huid en nog wat andere homeopatische stofjes. Ik hoop dat het goed zal zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.