Ga naar inhoud

Jo78 : 23 februari 2018 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Na heel wat gelezen te hebben op het forum, zal ik mijn verslag ook even doen. Ik heb zoveel aan jullie verslagen gehad!

 

In 2001 heb ik destijds bij Dr. Steven in de Schumacher kliniek een borstvergroting laten doen. Ik was vrij jong en ik was allang blij dat ik een vergroting kreeg dus echt veel vragen heb ik toen niet gesteld. Ik wist dus niet eens meer welk merk en hoeveel cc erin was gegaan. Wist wel dat het onder de spier was geplaatst. Herstel ging goed en ik ben er al die jaren heel blij mee geweest. Ik ben vrij tenger en had echt bijna niks en ik ben toen naar een volle 70B cup gegaan.  Maar na 3 kinderen en borstvoeding geven werd het steeds minder mooi. En miste ik volume aan de bovenkant. En omdat het toch al 17 jaar erin zit heb ik besloten een wissel te doen. Ik ben verder 1,74 en weeg 60 kilo en ben vrij tenger gebouwd. Ik heb eerst een gesprek gehad met dr. Lichtenegger van de Bergman clinic, dit was echt geen prettig gesprek. Ze luisterde totaal niet naar wat ik te zeggen had en ratelde maar door. Ging daar met een naar gevoel weg. Daarna een gesprek gehad met Dr. Laura Moojen van de Velthuis Kliniek. En dat was gelukkig wel heel fijn. Ze vertelde me dat mijn prothese uitgezakt waren (bottoming out) en dat destijds mijn spier eigenlijk te ver was opengemaakt waardoor ik kans heb op symmastia. Ze zou pas bij de operatie kunnen zien of dat echt het geval was. Ze schatte dat er 200cc inzat.

Na het gesprek viel alles op zijn plek. Had altijd moeite om goede bh’s te vinden en mijn tepels zaten ook heel hoog, maar dat kwam dus door dat bottoming out.

Ik zou 275cc of 325cc dual plane krijgen, dat zou pas bij de operatie besloten worden omdat ze dus niet wist wat erin zat.  Ik hoopte natuurlijk op zo groot mogelijk, maar meer dan 325 cc wilde ze echt niet doen. Mijn borsten zijn heel smal dus breder zou niet gaan. Ook met het oog op symmastia was dat niet verstandig. Ze zou tijdens de operatie mijn borsten moeten hechten op mijn ribbenkast en gaf aan dat dat wel heel gevoelig is en extra pijn kan geven tijdens het herstel. Ook was ze eerlijk dat er een kans van ong. 20% bestaat dat het weer gaat uitzakken. Als dat gebeurt dan zou de het weer opnieuw gehecht moet worden maar dan helemaal van links naar rechts. Ook zou er een kans bestaan op rimpelvorming en dat zou dan weer verholpen kunnen worden met lipofilling. Na het gesprek had ik een goed gevoel erover. En na heel wat gelezen te hebben op dit forum had ik natuurlijk wel wat vragen over de prothese zelf. Elke keer als ik een mail stuurde kreeg ik heel snel antwoord, soms gelijk ’s avonds om 21u. Dit gaf mij wel echt een vertrouwd gevoel. Dus het zou 275cc mentor rond moderate plus met projectie 3,7 en breedte 11,7 worden of 325cc mentor rond high profile met projectie 4,8 en breedte 11,5. Allebei cohesive gel II.

 

Ik werd drie weken later geopereerd op 23/2/18, superspannend natuurlijk maar bij Velthuis zijn ze echt heel vriendelijk en ik werd helemaal gerustgesteld.  Mijn man was mee. Was een beetje bang voor misselijkheid van de narcose, daar had ik vorige keer namelijk veel last van. Maar ik kreeg er wat voor en gelukkig geen last van gehad. Ik stond om 13u gepland dus kon gelukkig ’s ochtends nog wat eten. De planning ging sneller dan verwacht en ik mocht om 12:30 al mee naar operatiekamer. Daar was het harstikke koud en ging alles in een keer zo snel dat ik een beetje in de stress schoot. Maar gelukkig stelde ze me weer op me gemak en het volgende moment werd ik wakker in bed. Niet misselijk en voelde me goed. Dr. Laura kwam glimlachend vertellen dat het  325cc was geworden, ik helemaal blij natuurlijk. Het bleek dat er 240cc in zat van het merk eurosillicone. Ik heb ze mee naar huis gekregen in een zakje, ze waren nog helemaal goed in principe. Er was gelukkig geen sprake van symmastia. En eigenlijk na een uurtje nadat ik bij was gekomen mocht ik alweer naar huis. Mijn man was verbaasd dat het zo snel was gegaan. Ik had eigenlijk nauwelijks pijn en heb veel geslapen de eerste dag. Ik heb een sportbh 70D meegekregen en die zit helemaal prima. Waarschijnlijk gaat het op een D uitkomen zei ze.

Voor pijnbestrijding heb ik paracetamol en diclofenac gekregen. Dit heb ik een week geslikt. Ik moet zeggen dat het herstel me tot nu 100% meevalt. Pijn kan ik het ook niet echt noemen eigenlijk meer gevoeligheid. Wel had ik een opgezette buik een paar dagen, maar dat bleek vocht te zijn en is nu ook weg. Rug slapen is vervelend maar door een voedingskussen lukt het me op half op mijn zij te liggen, dit was volgende de pc geen probleem.

Ik heb nog een kleintje van 14 maanden die nog niet loopt en de hele tijd gedragen moet worden maar mijn man en andere kids helpen me supergoed dus tot nu is dat ook goed te doen. Heb de dag na de operatie lekker gedouched, verder rustig aangedaan. Douchen en uit bed komen lukte me eigenlijk al wel gelijk. Moet zelfs oppassen dat ik niet teveel doe omdat ik niet echt pijn heb. Eerste twee weken merkte ik wel dat ik niet helemaal scherp was en veel moe. Maar gewoon lekker aan toe geven.

Afgelopen vrijdag was ik 2 weken po en zijn de hechtingen eruit gehaald, dat voelde gelijk minder strak aan. Ik moet het nu masseren en insmeren met vitamine e creme.

Volgens de verpleegkundige zag alles er goed uit. Nu de pleisters eraf zijn vind ik alleen de onderkant van mijn borsten nog niet mooi. Doordat het op mijn ribbenkast is gehecht is de onderkant vrij recht zeg maar en wat bobbelig. Ook zit alles nog vrij hoog. Heb begrepen dat dat helemaal goed gaat komen. Qua grote ben ik er wel helemaal blij mee en ik kan niet wacht om nieuwe bh’s te kopen. Als ik 4 weken po ben dan heb ik een feestje gepland staan en hoe ik me nu voel gaat dat wel lukken :D

 

Heel verhaal geworden haha, ben wel benieuwd of meerdere ervaring hebben met bottoming out. En hoe lang het duur voordat het er weer een beetje mooi uitziet.

 

Xxx

Jo78

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om je verhaal even te kunnen lezen @Jo78, thanx!

 

Mij is verteld dat het herstellen van een bottoming out inderdaad eerst een rare bobbelige onderkant geeft. Mijn pc had het zelfs over een Chesterfield bank :lol:! Dus ik bereid me eerst maar op het ergste voor. Na een week of 6 zou het alweer iets beter moeten zijn, volgens mij.

 

Ook ik heb jaren geleden een BV gedaan en vorig jaar een wissel, alleen is er bij mij dus ná de wissel een bottoming out ontstaan. Waarschijnlijk ook door de veel zwaardere (heb nu 600 cc) protheses en slap bindweefsel. Zal de leeftijd wel zijn :145:

 

Gelukkig hoef ik mijn kinderen van 16 en 19 niet meer uit hun bedje te tillen, haha.....alhoewel....pubers op een zondagochtend (...middag) ná een avondje stappen :154:....da's ook een dingetje hoor!

 

Ik zie dat je ook een album hebt. Mag ik ook eens bij je kijken?

 

XN

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
56 minuten geleden zei Peanut82:

@Jo78 Ik wordt 8 oktober ook door dr Laura Zaal geopereerd, zou ik misschien mee mogen kijken in jouw album?

Hoi, ik heb je als het goed nu toegevoegd aan mijn album. De foto's zijn al wel van een tijdje geleden. Ben nu 5 maanden po en het begint nu echt mooi te worden. Ik zal kijken of van de week even nieuwe foto's erop kan zetten. Ik zit nu in ieder geval op een D70, helemaal happy mee! Heel veel succes voor jou! Ik ben helemaal tevreden over dr. Zaal, ze heeft me heel goed begeleidt, en heeft al mijn vragen telkens beantwoord ook al was het in de avond ze mailde me heel snel weer terug. Ben ook op extra controles geweest was ook geen probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Jo78:

Hoi, ik heb je als het goed nu toegevoegd aan mijn album. De foto's zijn al wel van een tijdje geleden. Ben nu 5 maanden po en het begint nu echt mooi te worden. Ik zal kijken of van de week even nieuwe foto's erop kan zetten. Ik zit nu in ieder geval op een D70, helemaal happy mee! Heel veel succes voor jou! Ik ben helemaal tevreden over dr. Zaal, ze heeft me heel goed begeleidt, en heeft al mijn vragen telkens beantwoord ook al was het in de avond ze mailde me heel snel weer terug. Ben ook op extra controles geweest was ook geen probleem.

 

Dankjewel! Ze zijn supermooi! Mijn gevoel bij dr Zaal was ook direct goed, ik hou wel van dat zakelijke. Lekker duidelijk :D Ik ga je volgen, ben benieuwd hoe ze nu zijn bij jou. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.