Ga naar inhoud

cynthiav : 13 februari 2018 : Dr. Luijendijk : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hi,

 

Nou hier ben ik weer... op 13 februari geopereerd door dr Luijendijk bij Bergmans clinics. Op advies van de dokter toch maar gekozen voor een wissel met een grotere ronde protheses en kapsel verwijdering. Hij gaf aan dat waarschijnlijk het verschil in tepels wel bij zou trekken bij meer volume in de andere borst en als ik dan toch een tepelhofverkleining wilde het beter was daarna zodat de spanning er niet was. Dit kon eventueel ook plaatselijk verdoofd worden.

Na het passen zouden we ongeveer 160 cc meer doen, ik wilde graag meer volume zodat de borst ook weer wat lift kreeg. Ik wist helaas niet hoeveel cc erin zat maar dacht zo een 280 cc. Ondertussen ook vergeleken online en BH opvullen en dacht op zo een 450 CC uit te komen. Mooi!

Ik was overigens ook bij boehaeve kliniek geweest waar er geadviseerd werd een wissel met benelli lift. Daar heb ik dan even niet voorgekomen omdat ik denk dat ik dat dan liever uitstel tot over 10 jaar als ze meer gaan zakken.

 

Na de operatie in de uitrust kamer zie ik op het formulier staan 255 cc rechts en 330 cc links! Mijn linker borst was al iets kleiner en daar zat heel veel kapsel dus daar moest wat meer cc in volgens de Dokter....Wow dat was ff schrikken. Verder niet echt met de dokter over kunnen praten want hij kwam even snel langs helemaal aan het einde van de dag en ik wilde graag naar huis. De eerste dagen niet echt durven kijken maar na een week zag ik al snel dat links steeds kleiner werd en rechts eigenlijk groot bleef. Ik dacht ok... daar is iets fout gegaan. Volume gewisseld? Teveel kapsel weggehaald... nachtmerries.. etc etc.. Ik zal ook wat foto van de complicatie plaatsen.

De dagen erna ging het volume van rechts niet minder worden, veel meer pijn had ik niet maar ik werd wel ongerust over het volume verschil. Ik dacht echt dat er iets fout gegaan was met het aantal cc ipv een complicaties :((

Dus afgelopen maandag maar een mail met foto's gezonden en de dokter belde mij om 17:00 op of ik de volgende dag even langs kon komen want de zwelling was wel groot. In de ochtend belde de consulente of ik nuchter kon komen indien er iets gedaan moest worden. Ik stap nog steeds nietsvermoedend in de auto zonder extra spullen naar de afspraak van 11:45. Meteen krijg ik daar te horen dat ik een spoedoperatie moet ondergaan! Er is een inwendige bloeding en die moet er meteen uit. Om 15:00 lag in dus weer op de operatie kamer en om 20:00 mocht ik naar huis. De prothese is eruit gehaald, de borst gespoeld en prothese terug. Jeetje dat was een heftige dag!!

 

Nu 2 dagen later al wel weer fit. Weinig pijn dus best lastig je aan de regels van niet tillen en bukken te houden als je met links al zo ver bent haha. Ik was precies 3 weken PO en was net weer begonnen met auto rijden en kleine taken. Super balen want nu ben ik weer terug naar af...

Alle zwelling is eruit en jeeee nu is ook rechts heel klein...snik! Meteen weer mijn oude BH en bikini passen vanmorgen en tja... veel verschil met voor de wissel is er niet.

 

Al met al ben ik dus helemaal niet tevreden! Het aantal cc is gewoon veel te weinig. Ik heb de dokter ook nog afgelopen maandag gevraagd waarom hij er zo weinig in geplaatst heeft. Hij gaf aan dat hij begonnen is met links, daar zat veel kapsel en dat er volgens hem 180 cc inzat (wat ik eigenlijk niet kan geloven maar ja wie kan dat checken?) In de linker borst heeft hij dan 330 cc geplaatst en daarna rechts aangevuld zodat ze wat gelijk waren. Nou mooi niet! Recht is nu al veel kleiner, 2 dagen PO met rechts!

Kortom heeft hij links 150 CC bijgeplaatst en rechts 75 cc. Dus eigenlijk ben ik er maar 75 cc op vooruit gegaan.

Naar mijn mening had hij dus gewoon rechts 160 cc meer dan wat erin zat moeten bijplaatsen en dan links opvullen tot gelijk. Zo was ik wel op een gemiddelde 400 cc uitgekomen. Ik ben maandag maar niet in discussie gegaan want ik moest geopereerd worden en dat was al spannend genoeg. Maar nu ik weer wat fit ben loop ik er erg mee rond. 2 operaties binnen 3 weken. Dat is al pittig. En dan ook nog de teleurstelling van het resultaat.

Half mei heb ik de 12 weken controle. Zal ik wachten met bespreken met de arts of zal ik eerder aan de bel trekken? wat vinden jullie?

Waarschijnlijk zegt de consulente wachten tot 12 weken want dan zie je pas echt het resultaat maar ik vind het nu al veel te klein, groter gaat het niet worden...

Kan ik eisen dat ik een nieuwe operatie krijg met grotere protheses? Er is niet op papier 400/450 gezet maar wel over gesproken. Bij de voorbereiding zei de dokter tegen de consulente ook 500 cc te bestellen en klaar te leggen. Ik heb ook meerdere keren aangegeven meer volume te willen. Kan een dokter dat zomaar op eigen initiatief beslissen? Wie heeft er advies?

 

Zodra het lukt zal ik de foto's online zetten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje @cynthiav, wat een heftig en vervelend verhaal!! 

Ten eerste onbegrijpelijk dat ze je niet van te voren konden waarschuwen voor mogelijke operatie. Zou me kapot schrikken! Neem aan dat je plotsklaps ook vervoer voor terug moest regelen etc.

En ten tweede vind ik het gewoonweg rot voor je dat je nu 2 operaties later nog niet het gewenste resultaat hebt!! 

Ik denk ook niet dat het volume meer toe neemt, dus 12 wkn wachten om het bespreekbaar te maken, lijkt me onlogisch. Daarentegen wordt het wel lastig om nieuwe ok te eisen als er niets op papier is gezet... maar het lijkt mij dat er toch wel iets van je wensen in je dossier staat vermeld?! Zo n arts kan dat toch nooit van elke patiënt uit zijn hoofd doen?? 

Ik zou in ieder geval niet wachten tot half mei, maar eerder een gesprek plannen meid. Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2018 om 00:39 zei Ilona1:

Jeetje @cynthiav, wat een heftig en vervelend verhaal!! 

Ten eerste onbegrijpelijk dat ze je niet van te voren konden waarschuwen voor mogelijke operatie. Zou me kapot schrikken! Neem aan dat je plotsklaps ook vervoer voor terug moest regelen etc.

En ten tweede vind ik het gewoonweg rot voor je dat je nu 2 operaties later nog niet het gewenste resultaat hebt!! 

Ik denk ook niet dat het volume meer toe neemt, dus 12 wkn wachten om het bespreekbaar te maken, lijkt me onlogisch. Daarentegen wordt het wel lastig om nieuwe ok te eisen als er niets op papier is gezet... maar het lijkt mij dat er toch wel iets van je wensen in je dossier staat vermeld?! Zo n arts kan dat toch nooit van elke patiënt uit zijn hoofd doen?? 

Ik zou in ieder geval niet wachten tot half mei, maar eerder een gesprek plannen meid. Succes!!!

Hi ilona1 , ja zeker schrikken! Bedankt voor je reactie. Ik moest inderdaad alles ineens regelen zoals kinderen uit school laten halen en vervoer terug. Gelukkig kon mijn mannetje weg van zijn werk, die zich uiteraard ook rot schrok. En hebben mijn buren de kinderen opgevangen. Ik denk dat het volume zeker nog kleiner gaat worden dus ga de arts hier ook zeker op aan spreken. Volgende week controle + hechtingen eruit bij de verpleegafdeling en denk dat ik dan even langs de consulent loop om hierover te praten. Ben inderdaad erg benieuwd wat de arts in mijn dossier geschreven heeft en of ik dit mag inzien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.