Ga naar inhoud

Esss : 26 maart 2018 : Dr. Peters : MFIV


Aanbevolen berichten

15 hours ago, Bella85 said:

@Esss hoe is het gegaan? En voor wat ben je gegaan? Xx

Hee @Bella85

Alles is goed gegaan! Moest me om 09:00 melden en om 12:00 stond (naja zat in de rolstoel :P) weer buiten. Totaal geen last gehad van misselijkheid of iets dergelijks, voel me ook wel goed. En afgelopen nacht zelfs goed geslapen. Maar wel behoorlijke spierpijn, wat jij ook al zei. Even uitkijken met sommige dingen pakken en doen. Uit bed komen is ook wel een dingetje haha. Heb ook wel erg last van m’n rug dus probeer vandaag maar iets meer te zitten. Ik heb paracetamol en nog een andere pijnstiller. Ook nog een soort morfine pijnstiller meegekregen maar die heb ik niet genomen. 

 

Het is 350 CC en toch de MP geworden. Tot nu toe al wel blij, vooral dat ik niet groter heb gedaan. Vind ze nu al behoorlijk haha. Maar gaat natuurlijk nog minder worden en zakken! 

 

Hoe gaat het met jou? En weer rustig aan begonnen met werken? 

 

X

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatieverslagje

 

Afgelopen maandag 26-03-2018 was het dan zover. It's boobieday! Om 09:00 uur moest ik me melden in de MFIV kliniek in Vlaardingen. Mijn vriend en ik waren ruim op tijd weg gereden in verband met files en ja hoor.. De ochtenspirts was killing maar.. we waren uiteindelijk net op tijd (Thank God! ).  Stipt 09:00 uur stond ik aan de receptie balie om me te melden. Eventjes mijn paspoort afgeven en mijn vriend mocht de rest van het papierwerk (apotheek etc.) invullen want ik mocht direct door. Nog wel even snel een kusje en een succeswens ;)

 

Ik mocht de eerste deur door en kwam in een kleine kleedruimte met kluisjes. Hierin mocht ik mijn spullen doen en kreeg zo'n mooi ziekenhuis jurkje aan, mutsje op en niet te vergeten de mooie plastic slofjes. Vervolgens mocht ik weer een deur door en hier nam de receptioniste afscheid van mij. Dokter Peters ging hier de boel nog even opmeten en aftekenen en vervolgens kwam de anesthesist met collega. Zij namen met mij de vragenlijst die ik al eerder bij Diana op consult had ingevuld nog even met mij door.

 

En toen was het zover .. Weer een deurtje verder richting de OK. Nog een korte vluchtige blik op mijn oude vertrouwde borstjes voordat ik op de tafel ging liggen. De anesthesist zat naast me om het infuus in te brengen. Had al even tussen neus en lippen laten vallen dat ik niet zo goed tegen naalden en bloed kan. Maar hij was een erg vriendelijke, zachtaardige man en prikte in 1 keer goed (Again.. Thank God!) Nog heel even gekletst over mijn werk en mijn vakantie naar Bali binnenkort en natuurlijk nog even moeten benoemen waarvoor ik daar lag. En voordat ik het wist was ik onder zeil. Dit zal iets over half 10 zijn geweest, om even een beeld te geven van hoe snel alles ging. (Wat ik persoonlijk ontzettend fijn vond, minder tijd voor m'n zenuwen)

 

Daar lag ik dan in de uitslaapkamer iets voor 11 uur. De klok stond nog een uur achter maar ik was al helder genoeg om te beseffen dat het wel een uur later moest zijn en dat ze de klok nog niet verzet hadden. Ik had vrij wel direct aardig praatjes, voelde me ook erg goed eigenlijk. Ik was niet misselijk, duizelig of iets. Zelfs de verpleger was een beetje verbaasd en met een beetje hulp hebben we de BH aangetrokken. Na een beschuitje jam, wat water en het uitje naar de toilet heb ik mezelf verder aangekleed. En toen was het wachten op Dokter Peters, die was nog bezig met een operatie die na mij plaats vond. Maar toen hij langs was geweest om te vertellen dat alles goed was gegaan mocht ik naar huis. Maar.. het ergste moest nog komen! Ja, het infuus moest er weer uit. Ik (de held op sokken) gaf bij de verpleeger meteen aan dat ik niet tegen naalden en bloed kan. En ja hoor, het infuus ging eruit en ik werd direct duizelig en het gevoel dat ik ging flauwvallen. Nou weet ik dat als ik een dextrotje neem even goed ademhaal het weer wegzakt. Dat was nu natuurlijk ook het geval dus ik mocht gaan. Om stipt 12:00 uur werd ik naar buiten gereden in een rolstoel en m'n vriend had de auto al voorstaan dus ik kon meteen instappen en richting huis.

 

Thuis aangekomen een beetje geslapen en op bed gehangen. De pijn was wel te doen en voelde me verder oke dus toen maar een tomatensoepje van de Chinees naar binnen en lekker naar bed. Ik heb de eerste nacht (moet zeggen iedere nacht tot nu toe) erg goed geslapen. Wel even wennen op m'n rug want ik ben echt een buik/zij slaper maar netjes van 23:00 tot 07:30 door geslapen.

 

De volgende dagen zal ik even in het kort vertellen

 

Dinsdag (1 dag PO)

Na een goede nachtrust de hele dag netflix en chill maar toch teveel gedaan (denk ik)

Het ging me al te makkelijk af om zelf dingen te pakken dus 's avonds heeft mijn lichaam me wel even terug geroepen. Ontzettend veel pijn gehad ondanks dat ik me aan het medicatie schema heb gehouden.

 

Woensdag (2 dagen PO)

Weer een goede nachtrust gehad en mezelf voorgenomen echt niks te doen.

Dit heeft me wel goed gedaan, weinig pijn gehad en al 1 pijnstiller/ontstekingsremmer minder genomen. M'n moeder kwam even op ziekenbezoek en heeft mijn haar gewassen en ingevlochten. Mijn vriend had de dagen hiervoor een staart in mijn haar gemaakt, ik leek wel pipi langkous :P. Dus dat invlechten leek me wel een goede optie!

 

Donderdag (3 dagen PO)

Goed geslapen maar verschrikkelijke rug pijn, dus vandaag toch iets meer zitten dan liggen. Verder kreeg ik boobie bezoek van 2 vriendinnen. Goede afwisseling naast al het neflix en chill! Hele gezellige middag gehad maar wel erg vermoeiend merkt ik aan het einde van de dag. Dus als een roosje geslapen!

 

Vandaag - Vrijag (4 dagen PO)

Heb mezelf een weer een beetje gewassen maar voel me zo vies nu ik niet mag douchen. Ik denk dat het ook een beetje de koorts is door de medicatie want ik zweet enorm. Verder voel ik me best goed, merk dat het iedere dag beter gaat. M'n borsten voelen niet pijnlijk maar meer gespannen (wat natuurlijk logisch is). En heb aan 1 kant soms wel steken in m'n wond maar that's it! Zit nog niet helemaal zonder pijnstilling, ik heb vanochtend 1000 mg paracetamol op en neem zo de pijnstiller/onstekkingsremmer.

 

Oh en trouwens .. ik zie al wel verschil met dag 2 PO en vandaag. Dag 2 kon ik wel huilen, zo lelijk vond ik ze. Ze zijn nog steeds niet mooi en ja, i know het heeft tijd nodig maar ik krijg al meer hoop dat het nu goed gaat komen met m'n nieuwe tweeling :D

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 27-3-2018 at 12:00 PM, Esss said:

Hee @Bella85

Alles is goed gegaan! Moest me om 09:00 melden en om 12:00 stond (naja zat in de rolstoel :P) weer buiten. Totaal geen last gehad van misselijkheid of iets dergelijks, voel me ook wel goed. En afgelopen nacht zelfs goed geslapen. Maar wel behoorlijke spierpijn, wat jij ook al zei. Even uitkijken met sommige dingen pakken en doen. Uit bed komen is ook wel een dingetje haha. Heb ook wel erg last van m’n rug dus probeer vandaag maar iets meer te zitten. Ik heb paracetamol en nog een andere pijnstiller. Ook nog een soort morfine pijnstiller meegekregen maar die heb ik niet genomen. 

 

Het is 350 CC en toch de MP geworden. Tot nu toe al wel blij, vooral dat ik niet groter heb gedaan. Vind ze nu al behoorlijk haha. Maar gaat natuurlijk nog minder worden en zakken! 

 

Hoe gaat het met jou? En weer rustig aan begonnen met werken? 

 

X

 

 

@Esss sorry van de late reactie! Wat fijn om te horen dat alles goed met je gaat en dat het jou ook zo goed bevallen is! 

Het klinkt zo bekend dat ze eerst zo lelijk zijn haha. Ik vond ze ook echt heel lelijk maar nu ben ik er echt super blij mee. Worden echt iedere dag mooier en kan niet wachten tot ik allemaal mooie kleding aankan zonder die lelijke bh. Af en toe ben ik ook wel eens bang of ik niet teveel doe, ik doe en kan eigenlijk al weer alles behalve sporten natuurlijk. Af en toe voel ik de littekens wel trekken maar dat is normaal lijkt me. 

 

Ik heb al weer 2 daagjes gewerkt en dat ging ook helemaal goed, aan het eind van de dag wel goed moe maar dat is ook heel begrijpelijk natuurlijk.

 

hoe gaat het de afgelopen dagen verder met je? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30-3-2018 at 11:32 PM, Sunnyangel said:

Ik lees met je mee!

Ik mag 7 mei, maar zie echt heel erg op tegen het niets doen heel de dag!

Ik werk in de Horeca dus ben gewend altijd bezig te zijn

Was de ochtendspits heel erg? Ik moet waarschijnlijk ook in Vlaardingen  ( vanuit ons 50 min rijden )

Hi @Sunnyangel

Wat spannend, het aftellen is begonnen! Ik had precies hetzelfde en ik dacht je “mag” niks doen maar je “kunt” ook echt niks doen dus dat maakt het iets makkelijker. Maar verder echt proberen een knop om te zetten en dan vooral Netflix & Chill. Ik probeer verder een beetje aan te voelen wat wel en niet gaat. Ben na zo’n 2-3 dagen steeds meer kleine dagelijkse routine dingetjes gaan doen zoals bijvoorbeeld eten koken. Let wel op dat een pan met heet water afgieten niet zal gaan haha. Maar zo ben je toch een beetje bezig, misschien werkt dit voor jou lichaam ook wel en stelt het je een beetje gerust. 

 

Ja de ochtendspits was heel erg! Voor ons eigenlijk hetzelfde ook zo’n 50 min maar uiteindlijke 1 uur en 40 min over gedaan. Iets om rekening mee te houden :P

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/31/2018 at 2:28 PM, Bella85 said:

@Esss sorry van de late reactie! Wat fijn om te horen dat alles goed met je gaat en dat het jou ook zo goed bevallen is! 

Het klinkt zo bekend dat ze eerst zo lelijk zijn haha. Ik vond ze ook echt heel lelijk maar nu ben ik er echt super blij mee. Worden echt iedere dag mooier en kan niet wachten tot ik allemaal mooie kleding aankan zonder die lelijke bh. Af en toe ben ik ook wel eens bang of ik niet teveel doe, ik doe en kan eigenlijk al weer alles behalve sporten natuurlijk. Af en toe voel ik de littekens wel trekken maar dat is normaal lijkt me. 

 

Ik heb al weer 2 daagjes gewerkt en dat ging ook helemaal goed, aan het eind van de dag wel goed moe maar dat is ook heel begrijpelijk natuurlijk.

 

hoe gaat het de afgelopen dagen verder met je? Xx

Hee @Bella85

 

Nou ik heb het wel onderschat hoor! De eerste paar dagen echt veel pijn gehad en kon ook letterlijk helemaal niks. Afgelopen dinsdag weer begonnen met werken maar ik moet ongeveer uur - anderhalf uur (incl. file) rijden naar mijn werk. Dus vanaf vandaag zit ik weer op de bank.. M'n lichaam heeft me wel even terug geroepen. Onzettend last van m'n recht borst, ik ben rechts en gebruik die kant /arm dus ook veel meer. Vooral als ik er aan de bovenkant op druk doet het erg pijn.. Trekken van de littekens heb ik ook inderdaad dus dat zal wel normaal zijn.

 

Hoe gaat het nu met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esss goed van je dat je gewoon even een stapje terug hebt gedaan! Lijkt me

idd wel pittig zo lang rijden. Jaa gaat heel goed. Afgelopen donderdag zijn de hechtingen verwijderd en zag er allemaal super goed uit. Ze gaven wel aan dat ik geluk heb dat ik eigenlijk geen pijn heb en bijna geen vocht meer. De littekens zijn ook zo mooi! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/1/2018 at 3:05 PM, Sunnyangel said:

@Esss dank je wel 

Ga dan echt rekening houden met langere reistijd!

Is er bij de kliniek iets van eten en drinken te verkrijgen voor degene die met he mee gaat? 

Ik heb eigenlijk geen idee @Sunnyangel. Mijn vriend had totaal geen zin om daar te zitten wachten dus die is een uurtje weg geweest, in de stad een broodje gehaald en even onder de zonnebank haha. 

 

Weet niet hoe ik het voor mekaar heb gekregen maar zag dat ik deze reactie in een verslag van iemand anders had gepost .. oeps!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.