Ga naar inhoud

BVK in combinatie met liposuctie


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 


Ik ben helemaal nieuw in de "borstenwereld" dus ik weet niet goed waar ik moet beginnen :blush:
 
Ik ben 35, en best een stevige meid (1m64 met 73kg) met ditto borsten.
Momenteel heb ik een 100D, vroeger waren ze mooi stevig, maar ze hebben de laatste jaren ingeboet in stevigheid :22:
Het zijn precies hangende zakjes... Als ik van gewoon naar beneden kijk zie ik aan 1 borst zelfs men eigen tepel niet meer :79:
Ze zijn ook heel ongemakkelijk in het algemeen. ik heb een zittende job en heb constant het gevoel alsof men borsten in de weg zitten.
Bh zit ook heel ongemakkelijk :unsure:
 
Ik heb al een beetje rondgeneusd maar ik vind redelijk weinig info over een gewone borstlift of versteviging.
 
Ik had hier al een paar namen zien passeren die ik ondertussen ook gecontacteerd heb voor een consult.
Ben ook langsgeweest bij mijn huisdokter en die heeft ook nog enkele namen doorgegeven.
 
Voorlopig sta ik er zo voor:
 
7 februari een consultatie bij dokter Muyldermans Thomas in Hasselt
13 maart een consultatie bij dokter Vanstraelen in Overpelt
19 maart een consultatie bij dokter Bosmans in Hasselt
 
Ik heb ook contact opgenomen met Dr Verdonck in Diest (ligt hier letterlijk om de hoek), maar daar kreeg ik dadelijk een mailtje terug met de vermelding van protheses, terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is. Kreeg ik een beetje een raar gevoel bij :31:
Of ben ik hier mis? Worden verstevigingen of lifts zonder protheses misschien helemaal niet zoveel gedaan?
Zijn ze misschien minder mooi?
Zou ik mij hierdoor niet mogen laten tegenhouden en toch een consult met Dr Verdonck inplannen?
 

Enfin,

 

Ik hoop wat meer info te krijgen hier :D

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Angelice

 

p.s. nog een domme vraag... consults moeten toch ook betaald worden hé? of zie ik dit verkeerd? :ph34r: #blondje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 21 februari een borstlift, zonder prothese! Ik ga bij dr. Van der Weij in het boerhaave medisch centrum in Amsterdam. Ik heb 70c, en zal na de operatie ws. dezelfde cup of iets kleiner over houden. Ik wilde niet echt grotere borsten, maar gewoon mooie rechtopstaande borsten! Verder ben ik namelijk wel tevreden over ze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus gisteren langsgeweest bij dokter Muyldermans in Hasselt.

 

Het gesprek zelf verliep goed en volgens mij zou ik er wel in goede handen zijn.

 

Hij had 2 opties:

  1. gewone borstlift met wat liposuctie aan de zijkanten
  2. Borstverkleining met borstlift en liposuctie aan de zijkanten

Bij de 2de optie zou ik, volgens hem, ook recht hebben op een terugbetaling via het ziekenfonds omdat er meer als 400 gram van elke borst zou worden weggenomen.
Ik moet nog een afspraak maken met de adviserende geneesheer, en hij raadde ook een mamografie aan voor de operatie.

Ik heb nu een redelijk grote D en ik zou met een kleine C overblijven.

Alleen heb ik geen idee wat een kleine C is, ik denk dat ik dat al niet meer gezien heb sinds men 16de :P

 

Enfin, ik heb er wel een redelijk goed gevoel bij...

En heb eigenlijk wel zin in wat kleinere borsten, lijkt me heerlijk! :wub:

 

 

Nog even afwachten hoe de gesprekken verlopen met de 2 andere dokters.

 

Ik heb even gecheckt, bij de Belgian Breast Clinic zou ik een afpsraak moeten vastleggen bij Dr Danau, en niet bij Dr Verdonck.

Zou ik hier ook nog langsgaan? Iemand ervaring met deze dokter?

 

Ik hoor het graag! :D

 

Grtz

Angelice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Angelice, Dank voor het delen van je verhaal. Ik lees niet heel veel over borstlifts.. meer over borstvergrotingen. Ik ga mn borsten ook laten liften en twijfel over protheses. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Helaas heb ik geen ervaringen met de artsen die je noemt maar ik wens je veel succes met je keuze en geluk met het resultaat straks :) Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello!

 

Ik heb het even een weekje laten bezinken en nog wat gelezen hier op het forum.

 

 

Nu zit ik met wat vraagjes ivm de terugbetaling, in België meer specifiek :huh:

Volgens de PC had ik wel recht op terugbetaling, maar moest ik langs de adviserend geneesheer.

Hij heeft mij hiervoor ook een brief in mijn handen gestoken die ik moest afgeven.

Maar waar moet ik die afspraak maken? :o Hij zei dat deze een jaar geldig was?

wat gaat er gebeuren bij de adviserend geneesheer? Moet ik daar ook nog eens uit de kleren?

Meet hij alles na? :mellow:

Na hier te lezen begin ik mij af te vragen of ik wel een bv verdien.

Ik ga tenslotte maar van een grote D naar een kleine C...

Begin precies wat schrik te krijgen dat ik bij de adviserend geneesheer alsnog word afgekeurd :mellow:

 

 

Hij heeft ook een papier van de dienst radiologie meegegeven, voor een mammografie.

Ik vermoed dat hij wilt dat ik daar op eigen houtje een afspraak maak en langsga?

 

Ik heb ook nog 2 andere afspraken opstaan bij andere PC's om eens langs te gaan.

Ik kan best wachten met de adviserend geneesheer tot ik een definitieve PC gekozen heb?

 

 

Amaai, de vragen beginnen te komen...

 

Ik weet precies niet meer waar men hoofd staat...

 

Groetjes!

 

Angelice

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Angelice ik heb het document van de PeeCee gewoon afgegeven bij mijn ziekenfonds. Ik heb geen adviserend geneesheer gezien en had na een week of 2 mijn goedkeuring.

De goedkeuring hangt ook af van wat de PeeCee op het document schrijft (afstand tepel tot borstplooi enz...).

Uiteraard begin je nu te twijfelen voor het geval dat de adviserend geneesheer geen toestemming geeft - maar hij zou ook ja kunnen zeggen, he.

Eens je de goedkeuring hebt, kan je volgens mij nog van Peecee veranderen - maar misschien is dat ziekenfondsafhankelijk. Vraag het even na op het moment dat je het document gaat afgeven. Kopieer het wel eerst voor jezelf en vraag een ontvangstbewijs. :42:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat jij bedoelt is dat ik deze gewoon bij mijn mutualiteit (CM) moet binnengooien?

Gewoon in de brievenbus steken en HOP?

Of echt moet wachten in de wachtzaal en dan zeggen dat ik een brief bijheb? :blink:

 

En daarna kan het zijn dat ze mij oproepen?

Maar het kan ook zijn dat ik gewoon de goedkeuring krijg toegestuurd?

 

Had al eens gegoogled op adviserend geneesheer Limburg, maar daar moet ik dus in eerste instantie niet zijn? :19:

 

Oh jee wat ben ik een groentje :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker niet in de bus gaan gooien, maar echt gaan afgeven. Blijkbaar hebben deze documenten de nare gewoonte van al eens te verdwijnen. En op die manier kan je ineens een ontvangstbewijsje vragen (laten tekenen + stempel op jouw kopie bvb) en vragen of je dan nog van PeeCee mag wisselen.

Ik kreeg weliswaar eerst een bevestiging voor een maagverkleining geldig tot voor de datum van mijn OP! Deuh! :kez_11:

Snel gebeld en binnen de paar dagen had ik een nieuwe juiste goedkeuring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo iedereen!

 

Vorige maand heb ik mijn eerste consult gehad bij een chirurg in Hasselt ivm een bvk.

Volgende weken staan er 2 consults op bij andere chirurgen. :43:

 

Ondertussen ben ik aan het twijfelen om naast een bvk ook een liposuctie van de buik te laten doen.

 

Ik vroeg me af of dit iets is wat wel meer wordt gedaan?

Is dit iets wat uberhaupt in 1 operatie kan gebeuren?

lijkt me alleen maar voordelen te hebben, zoals maar 1 keer narcose en 1 keer (extra veel) pijn...:viannen_76:

Doen chirurgen aan een soort van combi-korting in zo'n gevallen? :152:

 

Ik ben ongeveer een jaar naar de diëtiste aan het gaan en ben gestagneerd in men gewicht.

Ik zit nu ondertussen aan een 73kg voor 1m63 groot.

Op zich ben ik redelijk tevreden met men uiterlijk, alleen men borsten en men buik zijn uit proportie.

De borsten zouden na een bvk van een 80D naar een kleine C gaan.

Ik heb maar schrik dat na men bvk het buikje de volgende zone gaat zijn waar mensen echt naar gaan zitten gapen.

Men buikje is, volgens de diëtiste, een probleemzone omdat ik daar een slechte doorbloeding heb.

ze zei dat het niet zo evident zou zijn om daar met sporten en dergelijke aan te kunnen werken.

Daarmee dat ik dacht aan een liposuctie...

 

 

Enfin, ik hoor het graag...

 

Groetjes!

 

Angelice

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand die hier wat meer info over heeft?

 

Ik heb ondertussen de mommy make over gevonden... maar een tummy tuck is me toch iets te drastisch :blink:

 

Maar als ik dat zo lees, dan veronderstel ik wel dat een bvk en een liposuctie samen nog wel gedaan kan worden... :43:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Lai88

 

Ik heb toevallig dinsdag ook een afspraak opstaan ivm een bvk.

 

Ik heb 3 artsen die ik wou afgaan om een consult mee te hebben, wil eigenlijk gewoon iemand nemen waar ik me goed bij voel. Buikgevoel... :35:

 

Deze 3 artsen werden die mij door mijn huisarts werden aangeraden.

Is ook telkens een procedure in een ziekenhuis en niet in een privé praktijk.

 

1. Dokter Thomas Muyldermans in Hasselt (ben ik reeds geweest, enkel BVK besproken)

2. Dokter Paul Vanstraelen in Overpelt (ga ik dinsdag langs)

3. Dokter Luc Bosmans te Heusden Zolder (ga ik volgende week maandag langs)

 

Ik heb vorige maand een afspraak gehad met de 1ste arts, maar toen had ik het idee nog niet om er eventueel een liposuctie mee te combineren...

Dus nu dinsdag zou ik voor de eerste keer met een arts de de combinatie BVK en liposuctie bespreken.

 

Ik ben echt super benieuwd wat hij dinsdag te vertellen heeft! :43:

 

Hou je me op de hoogte wat jij dinsdag allemaal te horen krijgt?

Ik ben ook super benieuwd wat jij te horen krijgt!

 

Moest er een prijs besproken worden, zou ik dan zo onbeleefd mogen zijn om te vragen wat jullie overeenkomen?

 

 

Groetjes!

 

Angelice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  @Angelice 

 

Ik heb dinsdag 13 maart dus a.s de operatie staan ik heb de consult al gehad 2 x bij dokter nio bij parkklienik.

 

Dus dinsdag gaat het gebeuren liposuctie en bvk. De bvk is vergoedt door de verzekering, en de liposuctie ga ik zelf betalen dat is 4250.

Niks is onbeleefd hier op het forum zolang het gaat om borsten en operaties haha hier komen we toch voor op het forum voor alle vragen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh je hebt al een operatie gepland!

 

Wauw super seg @Lai88  :63:  Spannend!

 

Ik kan pas in oktober de operatie inplannen... kwestie van de mensen met kinderen op het werk hun verlof niet onder de voeten te lopen :20: Dan krijg ik ruzie denk ik :152:

 

Bij mij zeiden ze dat het bvk gedeelte betaald zou worden door de ziekenkas... en het lift gedeelte niet...

dus ik zou ongeveer de helft zelf moeten betalen... het zou voor mij een 3000€ zijn volgens de eerste dokter!

 

Bij jou is de bvk helemaal vergoed? en de liposuctie is dan 4250€ :o

Owkay... ik had de me de liposuctie precies toch iets budgetvriendelijker voorgesteld :blink:

 

Ben benieuwd wat ze me morgen gaan voorstellen :126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angelice 

 

Jah klopt mijn verzekering heeft bij mij de bvk helemaal vergoedt, en de liposuctie ga ik uit mijn zak betalen dat is dan 4250.

 

Nou ben benieuwd hoe me hang tieten erna uit zullen zien! Pff wordt steeds spannender met of ik in de achtbaan zit zo voel ik me.

 

Voor je het weet is het alweer oktober joh. Dan ben jij aan de beurt. 

Nou zal je aan me denken morgen 10 uur moet ik melden daar op de parkklienik:o:o xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @Lai88

 

Is je operatie goed verlopen vandaag? :35:

Ik ben zo benieuwd naar hoe je het ervaren hebt? :20:

 

Laat je iets van je horen als je terug een beetje onder de levenden bent? :63:

 

Bij mij is men tweede consult vandaag een beetje raar verlopen...

Dokter Paul Vanstraelen was heel chaotisch... ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden...

Prijzen die hij opnoemde waren helemaal anders als op zen website... Kasten puilden zowat uit met papieren ... allemaal door elkaar gesmeten in de kast gesmeten...

Persoon die een consult voor me had werd gewoon afgewimpeld met (letterlijk) het advies dat ze maar een andere dokter moest zoeken :blink: zen telefoon was de hele tijd aan het rinkelen maar hij wou precies niet opnemen...  Allemaal heel vreemd... :blink:

 

Men buikgevoel zegt me dat ik bij deze dokter moet wegblijven...

 

 

Volgende maandag nog een 3de dokter opzoeken, hopelijk valt deze wat beter mee!

 

 

Hopelijk-niet-te-pijnlijke-groetjes!

 

Angelice

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angelice

 

Ooh wat jammer dat het zo is gegaan vandaag. Jah zou ik zeker ook doen als het zo al begint! Ga maar opzoek naar iemand waar je gerust voelt. 

 

Nou bij mij is het allemaal goed gegaan gelukkig!:D Was alleen zo bang van de narcose!! Maar heb gezegt niks te zegge tot ik in slaap val k hoor de als laats slaaap lekker en weg was ik. Heeft wel even geduurt de operatie was naar de O.K rond 11 daar en half 4 wakker. Ik zou zeggen doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.