Ga naar inhoud

Borstspier spant aan zonder aanleiding


Gast Nootje

Aanbevolen berichten

Dames ik word langzaam helemaal gek... Wie herkend dit? Mijn rechter borstspier spant zich aan... zonder reden. :22: Mijn bovenarmen zijn nog niet losgekomen van mijn lichaam, dus ik strek ze nooit. Echter soms, of ik nou iets doe of gewoon stil zit, spant mijn rechter borstspier zich aan en ontspant weer direct. Op zich zie ik dat als normaal na zo'n operatie, maar ik word er heel angstig van. Ik mag mijn borstspier niet gebruiken, maar hij gebruikt zichzelf.. Herkend iemand dit?? Hoe kan je dit voorkomen? Ik zit serieus te denken aan spierverslappers, maar dat lijkt me ook niet goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei RosaE:

Ik gebruik zelf wel spierverslappers, voorgeschreven door mijn chirurg. Mijn rechterborstspier verkrampt soms totaal en daar werkt het goed bij. Heb jij ze voorgeschreven gekregen of heb je ze gewoon in huis?

@RosaE Geen van 2e haha, moet ze dan eerst aanschaffen.

Maar jij hebt ze voorgeschreven dus.. dat had ik nog niet eerder gelezen. Was dat meteen of nadat je dit aangaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nootje Ik kreeg na m'n operatie (dr. Nio, Parkkliniek) 10 stuks diazepam 2mg mee, om tweemaal daags te nemen. Gisteren had ik controle en gaf ik aan dat m'n borstspier nog steeds zo opspeelt en heb ik een nieuw recept gekregen. Misschien gewoon even voorleggen aan je chirurg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, had ik ook contstant, was volgens mijn pc normaal, in de zin van niets ernstigs en trekt na verloop van tijd weer weg. Samentrekken is iets anders dan volledig verkrampen he maar dat verschil voek je wel, believe me... het overgaan van de spierspanningen kan een aantal maanden duren maar komt goed hoor! Bij verkramping is t handig om je pc te contacten omdat dat zeker in de eerste weken ongelukkig uit kan pakken. (Ik heb door een heftige spierkramp een week na de operatie een nabloeding gehad, dat gebeurt zelden hoor masr toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RosaE:

@Nootje Ik kreeg na m'n operatie (dr. Nio, Parkkliniek) 10 stuks diazepam 2mg mee, om tweemaal daags te nemen. Gisteren had ik controle en gaf ik aan dat m'n borstspier nog steeds zo opspeelt en heb ik een nieuw recept gekregen. Misschien gewoon even voorleggen aan je chirurg?

@RosaE goed plan inderdaad! In iedergeval even melden.

 

28 minuten geleden zei Wens2017:

Yep, had ik ook contstant, was volgens mijn pc normaal, in de zin van niets ernstigs en trekt na verloop van tijd weer weg. Samentrekken is iets anders dan volledig verkrampen he maar dat verschil voek je wel, believe me... het overgaan van de spierspanningen kan een aantal maanden duren maar komt goed hoor! Bij verkramping is t handig om je pc te contacten omdat dat zeker in de eerste weken ongelukkig uit kan pakken. (Ik heb door een heftige spierkramp een week na de operatie een nabloeding gehad, dat gebeurt zelden hoor masr toch)

@Wens2017 ja dat het weg gaat leek mij ook wel. Ik vind het opzich ook niet zo storend, maar was vooral bang dat het erg was. Ook omdat ik er nooit over heb gelezen. Maar ik ben allang blij dat het geen zeer doet haha!

En ik ben nu 6 dagen po, dus heb sowieso nog een laaaaange weg te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.