Ga naar inhoud

SThn : 29 augustus 2018 : Dr. Jacobs : Heilig Hart Ziekenhuis : Lier


Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste Reactie

Dag dames! Mijn operatie is gisteren uitgevoerd, niet vorige week. Ik kon dat niet posten hier omdat er iets mis was met mijn account, maar de OP werd dus verzet.

 

1 dag na de operatie voel ik me goed, ik maak morgen van vandaag ook een uitgebreider verslagje. Bedankt allemaal, voor de felicitaties en de gelukwensen :D ik ben alvast heel blij met mijn nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch al gauw mijn verslagje geschreven:

Dag 2 (6/9)

7u: Ik heb nog steeds de schort van de OP aan. Ik vraag of ik naar toilet mag en mijn tanden mag poetsen. Tijdens het tanden poetsen val ik flauw, ik kan nog niet lang rechtstaan. Verder voel ik me goed. Normaal gezien mag ik vandaag kleren aandoen.

 

8u: De dokter komt langs en geeft kort uitleg over hoeveel er is weggenomen en het verdere verloop. (L: 850gr, R: 650gr)

 

8u30: ontbijt

9u30: verpleegsters komen langs om me te wassen en kleren aan te doen, bed op te dekken,... Kleren aandoen in plaats van de schort doet me goed. Ik kan de vorm van de borsten al door het verband zien, voor ze het drukverband weer aandoen, en ik ben tevreden! Morgen mag het verband even los en kan ik echt kijken. Ik ben een beetje bang voor de littekens (en wat mijn vriend ervan gaat vinden) maar ik kijk er naar uit om het resultaat te zien.

 

10u: ik praat wat met mijn kamergenote, ik doe een dutje, ik luister wat muziek, ik beantwoord Facebookberichten,... alles heel op mijn gemak zodat de voormiddag gevuld raakt. Ik voel me vrij goed, alleen kost alles veel energie. Mijn lichaam vecht duidelijk. Ik word al gewaar dat mijn nek en schouders minder pijn doen, logisch natuurlijk, aangezien er 1,5kg af is. Ik heb pijn aan de rechterdrain, maar niet ondraaglijk.

 

12u: lekker ziekenhuiseten (tip: voor het eten moet je ‘t niet doen). Ik vraag nog een pijnstiller, de pijn is nog steeds draaglijk maar wel storend.

 

14u: mama komt een uurtje op bezoek. Ik word er moe van en slaap van 15u tot 17u.

 

17u: bloeddruk en temperatuur worden gemeten, bloeddruk aan de lage kant. Ik voel me wat misselijk en ik krijg hiervoor een pilletje. Ik slaap nog een beetje tot het avondeten komt om 18u.

 

Na het avondeten krijg ik meer bezoek dan verwacht, dat is heel fijn. Ik voel dat ik stilaan moe word maar ik blijf nog wat wakker. Pijn is draaglijk en ik hoop op een goeie nacht. Ook gezegd tegen mijn vriend dat ik bang ben voor zijn reactie op de littekens. Hij antwoordt dat hij niet van me houdt voor mijn borsten, ik ben gerustgesteld.

 

Ik begin aan mijn tweede, en waarschijnlijk voorlaatste, nacht hier. Als alles goed blijft gaan kan ik zaterdag naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je alles zo goed beschrijft @SThn!!

 

Geeft een goede kijk op wat mij te wachten staat op 5 oktober .

 

Ik merk dat je toch dadelijk de neiging hebt om je te vergalloperen,

flauwvallen als je je tanden poetst, hmmmm, ik kan me toch leukere dingen voorstellen...

Veel rusten door de dag is wel nodig denk ik...

 

Jij moet 3 nachten blijven slapen?

 

Ik duim dat je deze avond wat beter slaapt alleszins :43:

 

Groetjes,

 

Angelice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen thuis. Alles gaat goed, maar het is moeilijk om stil te zitten. Ik heb niet veel pijn maar wel weinig energie, dat is moeilijk. Ik wil vanalles doen en actief zijn maar alles is dodelijk vermoeiend.

 

Al bij al mag ik niet klagen hoor! Alleen enorme jeuk van de plakkers, dus vandaag haal ik anti-allergie plakkers. En slapen op mijn rug is hel voor mij. Maar dat kom ik ook wel weer te boven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

ik volg je even 

Proficiat en nu een goed herstel. 

Ik heb vandaag de beslissing genomen en wordt geopereerd op 21/1. 

Dus ik zal zeker van je veel opsteken.  

Inderdaad 2 nachten? Bij mij zeiden ze 1 nacht maar.  

Spannend aftellen voor me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal inderdaad 1 nacht, maar de pc vond bij mij 3 nachten raadzaam omdat er toch vrij veel werd weggenomen. Dat werd dus op voorhand al gezegd, ik was op de hoogte! Geen enkele complicatie tot hiertoe en alles verloopt heel vlot. Er is in totaal 1,5kg af. Ik ben wel heel blij dat ik 3 nachten mocht blijven, ik vind thuis zijn een pak minder comfortabel!

 

Nog wat info over achteraf: ik ging recht van het ziekenhuis naar de lingeriewinkel (verschrikkelijk vond ik, ik rook nog naar ziekenhuis en ik had al 4 dagen niet mogen douchen) er was (gelukkig) helemaal niemand in de winkel! De winkeljuffrouw was heel begripvol, duidelijk niet de eerste die recht uit het ziekenhuis bij haar kwam aankloppen.

 

Ik heb 2 sportbeha’s die ik nu 6 weken aan moet doen. Ik moest een maatje te klein kopen vanwege de zwelling. De sportbeha’s dienen dan als soort van drukverband, en na een goeie week zouden ze perfect moeten passen. Ik merk na 2 dagen al dat het minder spant. Ik moet ze 24/24 aan: overdag alle bandjes goed strak, ‘s nachts alle bandjes (schouder en rug) zo groot mogelijk om ‘vrijheid’ te creeeren tijdens het slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei SThn:

Normaal inderdaad 1 nacht, maar de pc vond bij mij 3 nachten raadzaam omdat er toch vrij veel werd weggenomen. Dat werd dus op voorhand al gezegd, ik was op de hoogte! Geen enkele complicatie tot hiertoe en alles verloopt heel vlot. Er is in totaal 1,5kg af. Ik ben wel heel blij dat ik 3 nachten mocht blijven, ik vind thuis zijn een pak minder comfortabel!

 

Nog wat info over achteraf: ik ging recht van het ziekenhuis naar de lingeriewinkel (verschrikkelijk vond ik, ik rook nog naar ziekenhuis en ik had al 4 dagen niet mogen douchen) er was (gelukkig) helemaal niemand in de winkel! De winkeljuffrouw was heel begripvol, duidelijk niet de eerste die recht uit het ziekenhuis bij haar kwam aankloppen.

 

Ik heb 2 sportbeha’s die ik nu 6 weken aan moet doen. Ik moest een maatje te klein kopen vanwege de zwelling. De sportbeha’s dienen dan als soort van drukverband, en na een goeie week zouden ze perfect moeten passen. Ik merk na 2 dagen al dat het minder spant. Ik moet ze 24/24 aan: overdag alle bandjes goed strak, ‘s nachts alle bandjes (schouder en rug) zo groot mogelijk om ‘vrijheid’ te creeeren tijdens het slapen.

Interessant om lezen over die sportbh's en hoe ze te gebruiken. Zoveel uitleg heb ik er niet over gekregen. Ik had de mijne voor de operatie al gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Interessant om lezen over die sportbh's en hoe ze te gebruiken. Zoveel uitleg heb ik er niet over gekregen. Ik had de mijne voor de operatie al gehaald.

Hoe wist je dan welke maat je nodig had? Dat kon mijn PC me op voorhand niet exact vertellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei SThn:

Hoe wist je dan welke maat je nodig had? Dat kon mijn PC me op voorhand niet exact vertellen...

Tja @SThn; da's een beetje gokken. 

Als je PC zegt dat hij voor een B/C gaat dan zou ik in eerste instantie voor net na de OP een C/D in huis halen. Ik heb het zo gedaan.

Je kan op voorhand de omtrek wel passen maar de cups passen sowieso niet als je je OP nog moet krijgen.

Wel rekening mee houden dat er na de Op veel zwelling zal zijn dus mogelijk wordt je omtrek eerst wat groter. Maar dat kan je natuurlijk ook oplossen met een tussenstukje.

Ik heb de mijne gehaald bij een mevrouw die medische BH's verkocht (op aanraden van mijn PC) en die, mevrouw, wist ook wel van wanten. :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe gaat Het vandaag met je?

Mijne PC had ook gezegd een b of een kleine C.  Dus ik ga 24/11 op consultatie om meer te weten wat ik nog moet doen naar aanloop van mijn bvk

dus ik tel ook wel af. :33:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed! Energiepeil terug wat omhoog, pijn weer wat omlaag! Ik neem enkel nog een dafalgan bij het opstaan en bij het slapengaan. Dat kan ik ook stilaan afbouwen denk ik. Exact een week geleden zat ik nu met enorme stress voor de grote dag... herstel gaat dus heel vlot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 weken thuisverpleging gehad. Ze wasten me, checkten de wonden, hielpen om mijn steunkousen aan te doen (want ik had een risico op bloedklonters), en de sportBH en aan kleden. En ze zetten mijn spuitje voor de bloedverdunners die ik na de OP moest nemen. Heerlijk om af en toe je rug ook te laten insmeren met body lotion. Na al dat rugslapen.

@SThn veel succes nog met je herstel en als je lijfje naar slaap vraagt dan gewoon slapen.

Hoe zijn je nachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alles verder zelf, ze komen enkel de hechtingen bekijken. Ik mag zelfstandig douchen en ik kan me ook aankleden.

 

Ik woon nog thuis bij mijn ouders, dus meer hulp had ik absoluut niet nodig.

 

Ik slaap goed, alleen ben ik het kotsbeu om op mijn rug te slapen... :83:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel nu was ik aan het denken hoe doe je dat. :24:

Ik ben een zijslaper en buikslaper. 

Ik heb al paar nachten zitten oefenen en mezelf betrapt dat ik altijd naar mijn zij gaat slapen. 

Hoe doen jullie dit?:82:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Pixie10:

Awel nu was ik aan het denken hoe doe je dat. :24:

Ik ben een zijslaper en buikslaper. 

Ik heb al paar nachten zitten oefenen en mezelf betrapt dat ik altijd naar mijn zij gaat slapen. 

Hoe doen jullie dit?:82:

Ik heb gereageerd in een PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.