Ga naar inhoud

KatjeDR : 27 maart 2018 : Dr. Plovier : Be-Clinic


Gast KatjeDR

Aanbevolen berichten

Na veel doktersbezoeken eindelijk knoop doorgehakt en beslissing genomen.

 

Op dinsdag 27 maart wordt ik door Dr. Plovier in zijn Beclinic te Overijse geopereerd.

 

Ik koos voor een borstlift met vergroting.

Er zal waarschijnlijk een prothese tussen 600 en 800 worden gebruikt afhankelijk van hoeveel klierweefsel er wordt weggesneden.

 

Bij Dr. Plovier heb ik het beste gevoel overgehouden, ook al was ik niet volledig overtuigd bij het eerste consult. Ik vond hem nogal direct en ben toen met veel vraagtekens weer vertrokken. Het tweede consult verliep vlotter en al mijn vragen en twijfels werden beantwoord.

 

Volgende artsen bezocht ik ook:

Dr Verdonck

Dr De Donker 2x

Dr Ceulemans 3x

Dr Plovier 2x

 

Ik ben blij dat er eindelijk een datum geprikt is en dat ik kan naartoe leven.

 

Xxx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KatjeDR

 

Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt, en alles nu duidelijk is, zo ga je ook met een goed gevoel de operatie in.

 

Ik heb de titel gelijk aangepast en topic verhuisd naar de goede categorie, hier in dit topic kun je nu alle verdere updates en dadelijk verslag neer gaan zetten.

 

Nu lekker aftellen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo

 

Ik wordt aanstaande dinsdag geopereerd door dokter Plovier.

Ik onderga een borstlift met prothese achter de borstspier.

 

Hoe kom ik op het lijstje met Up comming events?

En hoe kan ik een vorige post van mezelf verwijderen?

 

Graag ook nog even geweten wat je best meeneemt de dag van de operatie qua kledij etc.

 

Grtjs Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Op 27 maart heb ik een borstlift met prothese gehad.

Om 9u aangemeld en kamer toegewezen.

Om 11u30 kwam dokter Plovier heel nauwkeurig meten en aftekenen.

Rond 12u ben ik binnengestapt in OK en rond 16u lag ik weer op de kamer.

Er is langs beide kanten 250 Gr klierweefsel verwijderd en een prothese van 775 geplaatst (motiva) achter de borstspier.

Ik heb erg lang geweten van narcose; droge mond, overgeven ( omdat ik waarschijnlijk ook zolang nuchter was), misselijk en slaperig.

Rond 20u30 ben ik dan toch rustig met partner naar huis gegaan.

De eerste twee dagen en nachten heb ik toch wel afgezien en had ik pijnstillers echt nodig. Deze heb ik na een kleine week volledig afgebouwd. Ik draag een speciale borstband om mijn borstspier goed naar achter te duwen zodat deze zeker op de juiste plaats blijft zitten. Volgende week mag hij er eindelijk af.

Gisteren zijn de draadjes verwijderd en volgende week mogen de plakkers eraf en kan ik weet douchen.

Ik geef eerlijk toe dat ik het wel wat onderschat heb, toch ben ik blij dat ik de stap heb gezet en hoop dat alles netjes geneest en het resultaat naar mijn zin gaat zijn, want nu nog steeds vrij gezwollen.

 

Iemand tips om rugpijn te minderen?

En welke sportbh kochten jullie aan en vanaf welke week? 

 

Foto 1 was 1ste week

Foto 2 was 2de week (gisteren getrokken)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast KatjeDR

Ondertussen zijn we 4 weekjes verder. Ik ben tevreden met wat ik zie al besef ik dat alles zich nog beter gaat zetten en dat nog wat tijd vraagt.

Wat ik nu vooral ondervind is dat de onderkant van mijn borst een rood/paarsige kleur heeft en mijn littekens in de plooi ook enorm donker zijn. De littekens zitten ook niet mooi in mijn plooi maar er net boven.

Ik smeer ze dagelijks in met Avene littekencrème en doe er wel compressen over omdat de zalf enorm vettig is en je de vlekken moeilijk uit de sportbeha krijgt. Verder voel ik me ok.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

“Er is langs beide kanten 250 Gr klierweefsel verwijderd en een prothese van 775 geplaatst (motiva) achter de borstspier”

 

Hoi @KatjeDR, lees net je post (beetje laat) en wilde je vragen wat het doel was met het weghalen van het klierweefsel. En waarom er is gekozen voor plaatsing achter de spier - ipv de nu vaker gekozen dual plane methode.

 

thanks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Oh sorry voor late reactie. Het klierweefsel werd weggenomen omdat mijn borst te fel doorhing. Het teveel aan klierweefsel werd daarom verwijderd en vervangen door een borstprothese. Achter de spier voor de stevigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.