Ga naar inhoud

oorsprong vd kerstbal


Aanbevolen berichten

De oorsprong van de kerstbal.

Heksen zijn bang voor hun eigen spiegelbeeld, dus helpt een spiegelend, glimmend oppervlak.

Dus kristallen en spiegels schrikken heksen af, dit wordt nog versterkt door een bolle oppervlak

een bal dus. Heksenballen plaatste men voor het raam of in de tuin om heksen af te weren.

Al sinds 300 jaar bestaan glazen bollen, deze kunnen geesten vangen, denk aan de geest in de fles.

De kerstbal stamt dus af van de glimmende heksenbal en de glazen ballen om geesten te vangen.

of het waar is,weet ik niet,kwam enkel dit stukje info erover tegen :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi ooh wat eng,ik heb dit jaar geen kerstballen,maar hele moderne boom met takken en lichtjes enzo,in elk geval geen ballen erin hahaahah

als dat maar goed afloopt dan :152:

nou moontje ik zal als de wiedewa naar de winkel vliegen (hihihi als je bezem start dan )

anders ben ik bang dat het niet goed gaat komen hoor ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahahaha mijn ex zegt dat ik een heks ben. Maar wel raar die ballen blinken als een gek in de boom en het schrikt me niet af lol lol. Ik blijf er maar in kijken in die ballen. Maar zie niks hoor aan mezelf. Misschien dat mijn ex zijn eigen vriendin bedoelt hahahahahahahahahahahahaha. Hier in de stad is een ongeluk gebeurt. PPPPffff is zijn vriendin met haar bezemsteel tegen de kerkklok aangevlogen. Zo heys dat gaf me toch een klap. Tja nu kerk zonder toren. En vriendin van mijn ex geen neus meer en geen bezem hahahahahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahahahahahaha kun je nagaan hoe lelijk dat ze is. Maar even serieus dat mens had ook een zelfgemaakte heksenboek. Met allerlei recepten van drankjes en weet ik nog veel meer hahahaha lol. Dus ja als we het dan over heksen hebben kan ik er maar een bedenken de vriendin van mijn ex. Is een waar gebeurt verhaal. Tja nu ze geen bezem meer heeft kunnen wij rustig slapen he. Steeds dat gezoef boven je dak pppfff dat valt niet mee kun je niet van slapen. Roetjs roetjs kabeng boem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahahahahahaha kun je nagaan hoe lelijk dat ze is. Maar even serieus dat mens had ook een zelfgemaakte heksenboek. Met allerlei recepten van drankjes en weet ik nog veel meer hahahaha lol. Dus ja als we het dan over heksen hebben kan ik er maar een bedenken de vriendin van mijn ex. Is een waar gebeurt verhaal. Tja nu ze geen bezem meer heeft kunnen wij rustig slapen he. Steeds dat gezoef boven je dak pppfff dat valt niet mee kun je niet van slapen. Roetjs roetjs kabeng boem.

whaaa hahahah hey was dat net niet op het nieuws?????? en meen je dat nou seriues van de vriendin vanje ex? ..vreemde vogel dan hoor .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahaha dat van tegen de kerkklok vliegen niet natuurlijk. In het verleden toen ik nog eens ooit bevriend met haar was had ze me een boek laten zien. Daar stonden allerlei spreuken en recepten in van heksentoestanden. Ja echt waar joh. Ik heb me rot gelachen. Nou die zag dan ook regelmatig de spoken in haar huis letterlijk en figuurlijk hahahahahaha. Tot ik er zo'n genoeg van kreeg dat ik tegen haar zei dat ze beter de wc met een tandenborstel kon schoonmaken zodat ze eens niet aan domme dingen ging denken en spoken zou gaan zien. Deed ze tenminste nog eens wat nuttigs he. En was ze tenminste ook heel lang bezig en hoefde ik niet naar die domme dingen te luisteren. Haar dochter is precies hetzelfde. Ja en het ergste is dat ik mijn dochter ook naar haar vader moet laten gaan he en daar zit die heks dan ook bij. Naja die heks is er wel achtergekomen als ze rare dingen doet naar mijn dochter toe dat ik ze flink aanspreek he. Hihihihihih heeft ze al een keer meegemaakt. Tja en nu vind mijn ex mij een heks hahahahahaha lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaaa haha ha ..mishien driegen dat je ook nog een leuke heksenspreuk ken en haar kan betoveren ??..nee hoor ik moet niet zo stoken ..maar lijkt mij inderdaad geen goed gevoel om je dochter daar na toe te sturen ..maar seze vriendin ( wat vroeger je vriendin was heeft dan wel je ex ingepikt of zie ik het nu zo verkeerd? )

maar ach in mijn ex ogen benik ook een heks hoor ..hihihi maar heb geen boeken met spreuken en rare fratsen ..en ps van de kerktoren wist ik tuurlijk dat het een grapje was maar ik heb er smakelijk om gelachen had een slok koffie in mijn mond toen ik het las en moest spontaan zo hard lachen dat ik de koffie uitspugde zo tegen mij pc scherm aan ....maar gelukkig voor mij gaan mijn kids niet naar mijn ex ..hij leeft atm een zwervers leven en mijn oudste dochter van 12 did wilde al niet meer toen ze 10 was ..en ik kon haar ook niet verplichten ( die zak betaald zelfs geen alimentatie voor zijn kinderen ) ach exex het blijft allemaal het zelfde he?..achter het behang plakken ( of ben ik nu erg hatelijk ?)

gr emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je bent niet hatelijk hoor. Helemaal niet alleen erg hekserig hahahahahahaha. Ja ooit was ik eens bevriend met een heks maar nu niet meer hoor hahahahaha. Geen tijd meer voor een heks die een uiterlijk van een trol heeft hahahahaha. Rimpels pukkels en zo rond als een laaf van de Efteling hahahahaha. Dus een heks. Lol. Helaas ben ik die spreuken vergeten. Hahahaha anders had ik ze wel gebruikt hoor over haar. Oeps moest je zo lachen ja. Hahahahaha nou wij zeggen steeds als we een hard geluid horen oeps dat is Eli die is met haar bezem tegen een kerktoren aan gevlogen hahahahahahahaha. Mja komt helaas niet op het nieuws he. Zonde!!!! Weet je ik doe je straks even een pb of morgen oke. Ik kan niet bijkomen van het lachen maar mijn dochter moet haar pyama aan gaan doen en ik moet de vaatwasser vol proppen.

Liefs,

Cintax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je bent niet hatelijk hoor. Helemaal niet alleen erg hekserig hahahahahahaha. Ja ooit was ik eens bevriend met een heks maar nu niet meer hoor hahahahaha. Geen tijd meer voor een heks die een uiterlijk van een trol heeft hahahahaha. Rimpels pukkels en zo rond als een laaf van de Efteling hahahahaha. Dus een heks. Lol. Helaas ben ik die spreuken vergeten. Hahahaha anders had ik ze wel gebruikt hoor over haar. Oeps moest je zo lachen ja. Hahahahaha nou wij zeggen steeds als we een hard geluid horen oeps dat is Eli die is met haar bezem tegen een kerktoren aan gevlogen hahahahahahahaha. Mja komt helaas niet op het nieuws he. Zonde!!!! Weet je ik doe je straks even een pb of morgen oke. Ik kan niet bijkomen van het lachen maar mijn dochter moet haar pyama aan gaan doen en ik moet de vaatwasser vol proppen.

Liefs,

Cintax

hahahahah ja hoor dat is goed cinta....ga mijn dochter ook maar eens helpen in de badkamer ..deze zal nu wel op een zwembad lijken ben ik bang....hihihihi mishien moet eli maar eens vliegles nemen als ze constant tegen de kerk klok aan vliegt ..ow wat zijn we hatelijk aan het doen :140: ...maar ik blijf het maar in cartoon vorm voor me zien hahahaha :152: :152: :152: zou een leuke cartoon worden hoor ...eli de heks ....nou nou ...ik moet nu echt ophouden nu anders pis ik dadelijk nog in mijn broek met mijn cartoons in mijn gedachten

gr emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik kwam een mopje tegen en moest gelijk aan t forum denken!!

Het gezin zit samen aan tafel tot plots het zoontje vraagt:

" Papa, hoeveel soorten borsten zijn er eigenlijk"?

"Wel jongen, luister eens, bij jonge vrouwen heb je de mooie volle borsten, stevig en rond als meloenen. Bij vrouwen rond de 40 zijn ze ook nog mooi, maar eerder als peren die wat naar beneden hangen, maar dat is ook niet zo erg. Dan heb je bij de oudere vrouwen van +50 met borsten als ajuinen, en dat is erger."

"Waarom ajuinen papa", vraagt de jongen.

"Wel, je moet ze nog maar zien en je moet al huilen".

Dit horende maakt de vrouw zich boos en de dochter vraagt nijdig:

"Zeg eens mama, hoeveel soorten van lullen bestaan er"?

Mama lacht en antwoordt::

"Wel meisje kijk, je hebt 3 soorten lullen vergelijk ze met een boom. Bij jonge mannen zijn ze sterk en stevig als een eik. Bij 30 a 40 jaar zijn ze meestal als een berk, een beetje buigzaam maar nog goed van dienst. Maar bij de iets ouderen worden het echte kerstbomen, dan worden de wortels droog en doods en zijn de ballen alleen nog kerstversiering".

Haha grappig toch!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.