Ga naar inhoud

Zorgen over Mcghan implantaten


Jesss84

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik heb me aangemeld op deze site, omdat ik me zorgen maak over de implantaten die ik in 2002 heb laten plaatsen.

 

Ik heb onlangs de chirurg gezien die me destijds geopereerd heeft en hij verzekerde me dat ik me geen zorgen hoef te maken. Alles voelde goed en hij zei dat er een kapsel omheen zit wat mij lichaam sowieso beschermd.

 

Nu hoor ik steeds vaker vrouwen met klachten en ik heb zelf ook klachten (aangeboren immuunstoornis), al had ik die al voor de operatie.

 

Is er een test die je kan doen waaruit blijkt dat je implantaten 'zweten' of 'lekken'?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Groetjes Jesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jesss84

 

Hoi hoi,

 

Ik vind dit een hele goede en doordachte vraag, zeker als je al aangeeft een auto immuun ziekte te hebben.

 

Ik begrijp dan ook goed dat je je zorgen maakt.

 

Vroeger deed Professor Cohen Tervaert onderzoek naar allerlei klachten en problemen met betrekking tot borst protheses, en het in sommige gevallen daaraan gerelateerde  Asia syndroom ( vaak hebben vrouwen die dit kunnen krijgen al een auto immuunziekte) deze arts is niet meer werkzaam in Nederland, sinds vorig jaar werkt hij in Canada, maar de onderzoeken zijn overgenomen door internist Dr. Nanayakkara in het VUMC. Bij hem zou je dus terecht kunnen voor alle vragen met betrekking zweten van protheses ( gelbleed) etc en de eventuele gevolgen daarvan.

 

Ik weet niet wat voor klachten jij ervaart, maar het is zeker goed om eens onderzoek naar je klachten te laten doen.

 

Wel fijn dat je borsten nog soepel aanvoelen, en een kapsel word inderdaad altijd aangemaakt, maar je weet nooit helemaal zeker met alleen lichamelijk onderzoek in hoeverre dit kapsel intact is. dit kun je laten nakijken d.m.v. een echo en/of  MRI, maar als je besluit om naar Dr. Nanayakkara te gaan zal hij dit waarschijnlijk ook helemaal na laten kijken.

Verder gebeurt er voor zover ik weet een uitgebreid bloedonderzoek, en wellicht nog meer aanvullende testen( dit zal ook afhankelijk zijn welke klachten je hebt)

 

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.

 

xx

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.