Ga naar inhoud

Monobloc hydrogel


Pauline1995

Aanbevolen berichten

Beste allemaal. Mijn naam is Pauline en ik ben 22 jaar. Vanaf mijn 16e wilde ik al heel graag een borstvergroting, maar durfde nooit echt die stap te nemen. Eindelijk heb ik dan vorig jaar besloten om het toch te doen. Ik heb gekozen voor de Monobloc Hydrogel 340 CC (kwam vanaf A cup) omdat volgens mijn PC deze protheses vergelijkbaar waren met siliconen en de kans op complicaties veel minder waren. Op internet waren er zeer weinig fotos te vinden met de Monobloc Hydrogel dus wist eigenlijk ook niet zo goed wat ik kon verwachten. Eigenlijk meteen na de operatie vond ik het al te klein. Nu na bijna een jaar vind ik dat nog steeds.... Ik draag nu cup E maar voor mijn gevoel is het een kleine C. Ik twijfel dan nu ook om mijn monobloc hydrogel te vervangen voor siliconen. Zijn er meer die het resultaat vinden tegenvallen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pauline1995Niet helemaal hetzelfde, maar.. Ik heb 320cc monobloc hydrogel voor de spier en ben 10,5 maand po. Een heel mooi resultaat, maar met de wetenschap van nu was ik toch groter gegaan. Ik vond ze in het begin te groot, maar dat veranderde toch al snel in een “als ze maar niet verder gaan slinken”. En tja na enkele maanden was ik er eigenlijk al zo aan gewend, dat ik ze steeds kleiner ben gaan vinden. Helaas zou het groter gaan ook betekenen dat ik op een andere prothese zou moeten overstappen, omdat de MH zo weinig projectie heeft. Dat vind ik wel een moeilijke keuze, maar ik zou dan denk ik voor Motiva kiezen. En ja ze lijken een stuk kleiner dan mijn cupmaat 65F/G of 60H. Voor het oog is het eerder een Dcup en in kleding soms zelfs maar een C. Komt natuurlijk ook door mijn kleine omvang, dat de cupmaat zo hoog is.

 

Voorheen leek mij deze maat groot zat en mooi natuurlijk. Maar als het toch al niet van nature is merk ik nu dat mijn eisen toch wel wat hoger liggen. Ik wacht denk ik wel tot een zwangerschap met wisselen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00biesbedankt voor je antwoord :). Ja dit gevoel heb ik ook. Bij kennissen van mij die cup D hebben vond ik het altijd heel groot. Nu ik zelf cup E heb vind ik het een tegenvaller. Ik vind het een moeilijke stap om over te stappen op siliconen omdat het nu heel natuurlijk is (heb zelf niet eens door dat het niet echt is) en minder kans op complicaties.. Ben heel bang dat ik dan straks toch weer spijt krijg als ik ze verwissel. Maarja als je van te voren een beeld in je hoofd hebt van hoe je wilt dat het eruit gaat zien is het lastig om het uit je hoofd te zetten.. Bij mij is het dual plane geplaatst, zou dat ook nog verschil maken in volume als je het voor de spier plaatst? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Pauline1995:

@B00biesbedankt voor je antwoord :). Ja dit gevoel heb ik ook. Bij kennissen van mij die cup D hebben vond ik het altijd heel groot. Nu ik zelf cup E heb vind ik het een tegenvaller. Ik vind het een moeilijke stap om over te stappen op siliconen omdat het nu heel natuurlijk is (heb zelf niet eens door dat het niet echt is) en minder kans op complicaties.. Ben heel bang dat ik dan straks toch weer spijt krijg als ik ze verwissel. Maarja als je van te voren een beeld in je hoofd hebt van hoe je wilt dat het eruit gaat zien is het lastig om het uit je hoofd te zetten.. Bij mij is het dual plane geplaatst, zou dat ook nog verschil maken in volume als je het voor de spier plaatst? 

 

Dat is ook met siliconen protheses wel het geval. De cupmaat valt bij nep borsten vaak groter uit dan bij echte borsten. Wij zijn ook zeker niet de enige die achteraf liever wat groter waren gegaan. Dus daardoor oogt bijv een 70E bij nep borsten over het algemeen kleiner dan bij echte borsten. (Kijk maar naar de foto’s hier op het forum) Waarschijnlijk komt het doordat de beugel rond de prothese moet vallen.

 

Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat een 70D veel kleiner is dan bijv een 85D. 70D is weer even groot als een 85A. Daar vergissen dames zich ook vaak in. 

 

Er wordt weleens gezegd dat dual plane kleiner uitvalt. Maar best_boobie berekent hier vaak de toekomstige cupmaat en houdt hier geen rekening mee en zit eigenlijk altijd wel goed met haar schatting. Waar blijven immers al die cc’s? Dus daar zou ik niet vanuit gaan. Het is wel zo dat bij dual plane plaatsing de prothese aan de bovenkant wat plat wordt gedrukt, daardoor heb je vaak wat minder bolling aan de bovenkant. 

 

Onze protheses vallen al een beetje in een druppelvorm, dus ik heb bij een plaatsing voor de spier ook geen bolling bovenop. 

 

Het is wel zo dat de MH protheses veel minder projectie hebben dan siliconen protheses en daardoor kleiner uitvallen. De MH protheses die wij hebben zijn high profile, maar  als je de afmetingen vergelijkt met die van siliconen protheses dan is het eerder een low of medium profile. Zie hieronder Motiva maattabel vs. Monobloc hydrogel maattabel: 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

Van Motiva heb je de Ergonomix en die valt net als de MH in een druppelvorm (maar is dus evenals de MH geen anatomische prothese) en voelt heel natuurlijk. Maar heeft wel een siliconen vulling. Ik weet alleen niet of ik dat aandurf.. Motiva heeft wel protheses met daarin de nieuwste technologie. Je kan op hun website en hier op het forum veel meer informatie erover vinden. Mijn verhaal is denk ik zo wel lang genoeg :P 

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00biestop! Bedankt voor al je antwoorden! Ben blij dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel. Er zijn er namelijk niet heel veel met de MH. Je hebt er veel verstand van :) Het is nu ook duidelijk voor mij met die tabellen naast elkaar.  Ik dacht dat high profile bij hydrogel en siliconen hetzelfde was. Nu zie ik dus dat het eigenlijk gelijk is aan een low profile van siliconen (nooit geweten) Jammer dat ik dit niet van te voren heb opgemerkt en vooral dat mijn PC hier niets over heeft gezegd.. Misschien iets te makkelijk geweest...Ik zal eens op die site kijken voor Motiva Ergonomix. Spreekt mij heel erg aan. Verder heb ik al een afspraak gemaakt met mijn PC. Ik hoop dat die voor mij de perfecte oplossing kan bieden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Pauline1995:

@B00biestop! Bedankt! Ben blij dat er iemand is die snapt wat ik bedoel. Er zijn er namelijk niet heel veel met de MH. Je hebt er veel verstand van :) Het is nu ook duidelijk voor mij met die tabellen naast elkaar. Jammer dat ik dit niet van te voren heb opgemerkt. Misschien iets te makkelijk geweest...Ik zal eens op die site kijken voor Motiva Ergonomix. Spreekt mij heel erg aan. Verder heb ik al een afspraak gemaakt met mijn PC. Ik hoop dat die voor mij de perfecte oplossing kan bieden. 

 

Graag gedaan! Ik heb zelf heel veel aan dit forum gehad :) Gastmama en Ellen001 hebben bijvoorbeeld ook de MH en zijn nog actief hier op het forum. 

 

Ik hoop het voor je!

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik heb ook hydrogel. Ik heb bewust voor meer ccs gekozen omdat ik wist dat het kleiner uit zou vallen. Ze zijn nu niet mega groot, maar een goed formaat. Maar ik moet ook zeggen dat ik vooral de vorm van borsten mooi vind en niet zo zeer hoe groot ze zijn. Ik wil er gewoon zeker van zijn als ik mijn kleding uit trek. 

Zou je de voordelen van hydrogel nu niet meer belangrijker vinden ten opzichte van siliconen? Ik zou persoonlijk nog steeds niet snel voor siliconen kiezen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat je de prothesen aan de onderkant wel echt kunt voelen in de vorm van rimpels. Ik denk dat dat bij siliconen minder is. Of het ligt aan mijn huid ofzo. Gelukkig is het echt alleen de onderkant.

Kun je niet voor een grotere maat hydrogel kiezen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ellen001:

Hi, ik heb ook hydrogel. Ik heb bewust voor meer ccs gekozen omdat ik wist dat het kleiner uit zou vallen. Ze zijn nu niet mega groot, maar een goed formaat. Maar ik moet ook zeggen dat ik vooral de vorm van borsten mooi vind en niet zo zeer hoe groot ze zijn. Ik wil er gewoon zeker van zijn als ik mijn kleding uit trek. 

Zou je de voordelen van hydrogel nu niet meer belangrijker vinden ten opzichte van siliconen? Ik zou persoonlijk nog steeds niet snel voor siliconen kiezen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat je de prothesen aan de onderkant wel echt kunt voelen in de vorm van rimpels. Ik denk dat dat bij siliconen minder is. Of het ligt aan mijn huid ofzo. Gelukkig is het echt alleen de onderkant.

Kun je niet voor een grotere maat hydrogel kiezen? 

@Pauline1995

Hoi,

Ja, daar zat ik zelf ook al mee. Maar het punt is, dat mijn borsten maar 12 cm breed zijn, dus ik zou dan maximaal voor 370 kunnen gaan, maar dan worden ze 11,8 cm breed met 4,2 cm projectie. Dus dan heb ik maar 0,2 cm meer projectie en dat is dus wat ik graag meer zou willen. Als je graag juist bredere borsten wilt, dan is het een goede oplossing. Ik wil hier dus even mee aangeven, dat groter gaan niet altijd de oplossing of überhaupt mogelijk is, door de weinige keuze in maten. 

 

Ikzelf vraag mij inderdaad af of ik op siliconen protheses zou durven overstappen. Het blijft voor mij toch iets waar ik mij niet fijn bij voel.  

 

Wat ik mij nu bedenk is dat dr Nio de MH bij Daroe dual plane in een kleinere pocket heeft geplaatst waardoor zij meer projectie kreeg oid. Ik kan het niet meer terug vinden. Ze had het onder haar foto aan mij geantwoord als ik het mij goed herinner. Haar foto’s heeft ze verwijderd. 

 

Het is wel de enige bij wie ik dat ooit heb gehoord. Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, kan het iig niet meer teruglezen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ellen001Hi, die rimpelvorming heb ik inderdaad ook aan de onderkant van mijn borst, alleen aan de rechter (daar zit meer cc in). Ben daar al voor teruggeweest naar mijn PC maar dat was normaal zei hij. Maar wat b00bies al zegt, grotere MH kan niet bij mij want de cc’s nemen vooral toe in de breedte en niet in de projectie en dat is juist wat ik wil...

 

Ik vind het ook echt een hele moeilijke stap. Vooral omdat ik nu ook vergelijkingsmateriaal heb met wat ik nu heb. Ben bang voor complicaties en als ik sommige fotos zie met siliconen is dat ook weer niet wat ik wil. Ik mis gewoon echt alleen de projectie. De breedte en hoe het aanvoelt is precies hoe ik wil. Het is ook een hele dure operatie geweest en denk ook op de een of andere manier dat de MH de toekomst is omdat het lichaamseigen stoffen zijn. Ik hoop eigenlijk dat er nieuwe protheses komen van MH met meer projectie, dat zou perfect zijn :):) Ik ga mijn probleem voorleggen aan mijn PC en ben benieuwd wat hij erover zegt. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Pauline1995:

@B00biesOver de pocket kleiner maken voor meer projectie door dr Nio had ik ook al ergens gelezen. Dat kan ik ook mooi meenemen in mijn gesprek. Heb geen idee of dat bij mij is gebeurd? Alle kleine beetjes helpen :) 

 

Ja, precies vragen kan altijd! Dr Nio, is dat ook jouw pc? Hij durft over het algemeen wel iets meer dan andere pc’s, zou niet weten of andere pc’s dit ook doen/durven. Hij werkt ook met Motiva, dus mocht je twijfelen dan is hij wel een goede optie. 

 

50 minuten geleden zei Pauline1995:

Het is ook een hele dure operatie geweest en denk ook op de een of andere manier dat de MH de toekomst is omdat het lichaamseigen stoffen zijn. Ik hoop eigenlijk dat er nieuwe protheses komen van MH met meer projectie, dat zou perfect zijn :):)

 

Ja, hier hoop ik eigenlijk ook op.. 

 

Ik blijf je in ieder geval volgen. Ik ben benieuwd naar wat je uiteindelijk gaat doen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B00biesNee dat is niet mijn PC.. Daardoor denk ik ook dat dit niet bij mij is gebeurd. Ik moet op gesprek omdat mijn ene borst is gezakt onder het litteken. Hierdoor hangen mijn borsten niet meer op dezelfde hoogte en zie je het litteken veel beter zitten. Misschien moet ik hierdoor sowieso al opnieuw geopereerd worden, dus dan kan hij dat net zo goed meepakken :) Je hoort nog wel van me. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik heb inderdaad de monoblock hydrogels sinds 22 december 2017. Ik heb 370 cc gekregen en draag nu een 75E . Ik vind ze voor mij er perfect uitzien. Wilde ook geen hele grote borsten. Ze zien er nu uit zoals ik mijn borsten vroeger had voor mijn kinderen en ben dus dolgelukkig. Ik ben morgen pas 9 weken po dus ik kan niet zeggen of ik ober een jaar niet groter zou willen,  maar mezelf kennende niet. Gezien mijn bouw en mijn persoonlijke voorkeur ga ik met de 370 zo lang mogelijk genieten van een mooie boezem....

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Pauline1995:

@gastmamaDat is goed om te horen! Ik heb zojuist jouw fotos gezien en ze zijn super mooi! Heel natuurlijk. Op de een of andere manier mis ik bij jou die projectie helemaal niet. Misschien omdat onze voorsituatie anders is.

Ik had een heel klein beetje vollume onderin bij mijn voorsituatie. Ik kon een maximizer b/C mee vullen. Omdat ik alleen maar spier had bovenop hebben we gekozen voor dual plane.  Ik zou eigenlijk de 340 cc laten zetten, masr ik twijfelde enorm. De 400 vond ik met pasen echt teveel voor mij... maar de 340 vond ik mooi... uiteindelijk ongezien toch voor de 370 gekozen (nio had de 370 pasprothese niet) nu ben ik enorm blij dat ik dat gedaan heb! 

Ik heb ook wat bh's besteld en bikini's... ik kan niet wachten tot ze binnenkomen en ik ze kan passen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2018 om 18:33 zei ellen001:

Hi, ik heb ook hydrogel. Ik heb bewust voor meer ccs gekozen omdat ik wist dat het kleiner uit zou vallen. Ze zijn nu niet mega groot, maar een goed formaat. Maar ik moet ook zeggen dat ik vooral de vorm van borsten mooi vind en niet zo zeer hoe groot ze zijn. Ik wil er gewoon zeker van zijn als ik mijn kleding uit trek. 

Zou je de voordelen van hydrogel nu niet meer belangrijker vinden ten opzichte van siliconen? Ik zou persoonlijk nog steeds niet snel voor siliconen kiezen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat je de prothesen aan de onderkant wel echt kunt voelen in de vorm van rimpels. Ik denk dat dat bij siliconen minder is. Of het ligt aan mijn huid ofzo. Gelukkig is het echt alleen de onderkant.

Kun je niet voor een grotere maat hydrogel kiezen? 

Zou j eens kunnen laten zien hoe datdaar eruit ziet?? Kan me er geen voorstelling van maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2018 om 23:13 zei gastmama:

Hoi hoi, ik heb inderdaad de monoblock hydrogels sinds 22 december 2017. Ik heb 370 cc gekregen en draag nu een 75E . Ik vind ze voor mij er perfect uitzien. Wilde ook geen hele grote borsten. Ze zien er nu uit zoals ik mijn borsten vroeger had voor mijn kinderen en ben dus dolgelukkig. Ik ben morgen pas 9 weken po dus ik kan niet zeggen of ik ober een jaar niet groter zou willen,  maar mezelf kennende niet. Gezien mijn bouw en mijn persoonlijke voorkeur ga ik met de 370 zo lang mogelijk genieten van een mooie boezem....

 

Geen last van rimpelvorming?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ellen001:

Wat bedoel je? De rimpels? Dat zie je niet hoor. Het is alleen te voelen

Ja van de rimpels bedoel ik.... maar niet te zien alleen te voelen. Helder! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei gastmama:

Ik zie inderdaad geen rimpels, ik voel ze alleen s'avonds....

Dat is ook apart :D. Waar zou dat aan liggen? 

Weet je, ook bij siliconen heb je er kans op. Er zit nou eenmaal een prothese in je borst. Voor mij weegt het niet op tegen de veiligheid van hydrogel. Een kennis van mij heeft haar siliconen nu al jaren en begint te twijfelen aan haar gezondheid. Zo erg dat ze er bang van wordt. Dat is precies wat ik wil voorkomen. Want wat doe je dan? Siliconen verwijderen met het risico dat je gezondheidsklachten er toch niks mee te maken hebben of altijd die gedachten in je hoofd houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ellen001:

Dat is ook apart :D. Waar zou dat aan liggen? 

Weet je, ook bij siliconen heb je er kans op. Er zit nou eenmaal een prothese in je borst. Voor mij weegt het niet op tegen de veiligheid van hydrogel. Een kennis van mij heeft haar siliconen nu al jaren en begint te twijfelen aan haar gezondheid. Zo erg dat ze er bang van wordt. Dat is precies wat ik wil voorkomen. Want wat doe je dan? Siliconen verwijderen met het risico dat je gezondheidsklachten er toch niks mee te maken hebben of altijd die gedachten in je hoofd houden...

Mijn hypothese is dat als je slaapt en plat ligt de prothese meer ruimte krijgt en als je dan de hele dag hebt gelopen is de gel meer naar onder gezakt.... 

 

En ja, ik wil ook niet twijfelen aan mijn gezondheid. Bovendien weet ik meteen als er iets mis is omdat mijn boob dan leegloopt....

 

Het projectie probleem heb ik dus niet. Ik vind ze er supermooi uitzien. Heel natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

zo herkenbaar jullie verhaal! Ik ben precies een jaar geleden ook geopereerd door dr. Nio... Ik kom van 75a en heb 325cc hydrogel gekregen en heb dus nu een 75c. In het begin super blij mee, maar ze zijn nu echt klein geworden! Ik zou het liefst al een wissel willen.. maar weer 3500,- euro betalen?! En heb ook inderdaad veel rimpels onderin en aan de zijkanten! Maar over gaan op siliconen..? Nee dat zou ik niet snel doen denk ik.... zo lastig allemaal he! Ik lees met jullie mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Laurasophia:

Hoi allemaal,

 

zo herkenbaar jullie verhaal! Ik ben precies een jaar geleden ook geopereerd door dr. Nio... Ik kom van 75a en heb 325cc hydrogel gekregen en heb dus nu een 75c. In het begin super blij mee, maar ze zijn nu echt klein geworden! Ik zou het liefst al een wissel willen.. maar weer 3500,- euro betalen?! En heb ook inderdaad veel rimpels onderin en aan de zijkanten! Maar over gaan op siliconen..? Nee dat zou ik niet snel doen denk ik.... zo lastig allemaal he! Ik lees met jullie mee :)

 

Oh wat vervelend zeg :( Ja, zonde hé.. Ik wil misschien over 4 a 5 jaar wel kinderen (mocht het mij gegund zijn) en om dan voor die tijd al 7000 euro aan een borstvergroting uit te hebben gegeven en mogelijk moet ik daarna misschien wel weer voor 3500 euro (of meer) onder het mes vanwege de schade door een eventuele zwangerschap. Misschien hoeft dat wel niet, maar dat valt helaas van te voren niet te voorspellen. Dat vind ik wel erg veel geld om aan mooie borsten uit te geven binnen een tijdsbestek van 6 of 7 jaar.. 

 

Daarbij als je nu al rimpels hebt aan de zijkant kan je denk ik beter niet breder gaan, zeker niet bij de Monobloc Hydrogel. Dus dan moet je denk ik al over op siliconen protheses als je groter wilt gaan, tenzij Monobloc Hydrogel met een extra high profile variant komen dat zou echt een uitkomst zijn. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.