Ga naar inhoud

Pro en contra's van een BV


Aanbevolen berichten

Hoi allen!

 

Ik ben zoals vele van jullie al een tijdje aan het nadenken over een BV. Ik heb binnenkort mijn eerste consult, bij dr Verdonck.

Ook net zoals vele van jullie meemaken: heel negatieve reacties uit de omgeving zoals, wat als er iets misloopt met de operatie, of ze zien er niet mooi uit, ...

 

Nu wil ik graag eventjes van jullie horen hoe en wat. Natuurlijk, elke vrouw is anders maar sommige dingen zullen we zeker en vast gemeenschappelijk hebben!

 

- hoelang moet je echt rusten na de operatie? Ik lees hier en daar dat je na een week al kan gaan werken, andere spreken over weken...

- hoe valt de pijn mee en het gevoel nadien? Hebben jullie klachten omdat jullie borsten minder gevoel hebben of net teveel, ...  Lukken alle activiteiten nog zoals sporten en huishouden, slapen op je zij, ...

- hoe zit het met die steunbh / sportbh na de operatie? Vanaf wanneer konden jullie een gewone bh verdragen?

- zijn er mensen die complicaties hebben gehad en die nu tips kunnen geven om ze te voorkomen, zoals bv. veel rusten, .... ?

- hoe weet je wat de beste prothese is qua vorm / maat...

 

Ja, ik heb nog 1000 vragen :-D

Heb ook wel al veel gelezen hier op de forums, maar ik ben dus specifiek opzoek naar dames die bij Belgian Breast Clinic geopereerd zijn.

 

Alvast bedankt !!

 

Groetjes,

Hannah

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik heb 6 weken vrij gehad vanwege een nogal fysiek zwaar beroep, misschien als ik bureauwerk had gehad was 4 weken genoeg geweest. Maar had liever het zekere voor onzeker. Je weet nooit van te voren hoe je gaat herstellen, ik had door de "snelle meiden" van hier de stille hoop dat ik zó weer aan het rondhobbelen was, maar dat duurde helaas langer bij mij.

- Klachten verschillen ook. Had vooral last van de zwelling en pijn in littekens na de operatie, dit werd wel een heel stuk minder nadat de pleisters en hechtingen weg waren. De borstspier protesteerde wel wat langer, als ik teveel had gedaan waren m'n borsten gelijk bakstenen en prikkelde het.

- Een gewone bh kon ik pas met 12 weken goed verdragen, de beugels irriteerden in het begin aan de littekens.

En de protheses zijn nog wat hard dus die vinden het ook niet zo top om in een cup gepropt te worden.

- Complicaties voorkomen > hou je aan de voorschriften

- De beste prothese weet de pc het beste aan de hand van wat jij aangeeft en met passen etc. 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.