Ga naar inhoud

Jane87 : 15 februari 2018 : Dr. Nevens : UZ Leuven


Gast Jane87

Aanbevolen berichten

Dag dames,

ik lees al sinds een paar dagen al jullie ervaringen en ze hebben mij zowel wat geruststelling als onzekerheid gegeven. 

 

Ik ben een 30 jarige mama met 2 kindjes van 6 en 2, al voor mijn zwangerschappen heb ik altijd complexen gehad over mijn borsten maar met de nodige opvulling konden ze ermee door ;). Zoals bij zovelen heb ik na mijn zwangerschappen/borstvoedingen er 2 zakjes aan overgehouden waar een tepel aanhangt. Ik was dan ook na mijn zoontje 30kg vermagerd dus je kan je wel voorstellen hoe ze er uiteindelijk uitzagen... Na lang overwegen had ik dan besloten om een bv te ondergaan, mijn man stond er volledig achter. Zonder twijfel heb ik een consult gehad in UZ Leuven omdat het idee van een universitair ziekenhuis mij toch wat zekerheid gaf (volledig persoonlijk). Zodra ik mijn bh uit deed noemde de arts mijn borsten 'tubureus', niet ontwikkeld dus... wat verklaarde dat ik onvoldoende melkproductie had tijdens de periode dat ik borstvoeding probeerde te geven. Ergens voel je je wat gerustgesteld omdat het bevestigd wordt dat 'er iets niet normaal was'. Mijn borsten waren gestopt met groeien als ik 14jaar was dus echt nog kinderborstjes met een ontwikkelde tepel, niet mooi om te zien. 

 

Mijn 2de consult was 2 weken geleden, het grote pasmoment. Ik was al bij een vriendin ten rade gegaan en zij had duidelijk gezegd van iets meer te vragen qua volume dan voorgesteld werd. Bij het pasmoment was de dokter duidelijk, de onderpol van mijn borsten was niet ontwikkeld en was de kans klein dat ik grotere protheses kon vragen. Hij wou een zo mooi en natuurlijk mogelijk resultaat. Wat ook mijn vraag was, geen grote banzinga's maar gewoon gevulde borsten. Oorspronkelijk was het aangeraden volume 180cc, uiteindelijk ben ik gegaan voor 250cc. De arts wou werken met anatomische prothesen en het was mogelijk dat de tepel ook verplaatst moest worden en dat er met lipofilling gewerkt ging worden om een 'opgevuld' effect te krijgen. 

 

Dus 15 februari the big day, ik was als eerste aan de beurt. Gelukkig! Toen ik wakker werd zag ik onmiddellijk 2 mooie bollen waar anders enkel een tepel stond. De arts is mij dan nog komen vertellen dat de operatie zeer vlot gegaan is maar dat ze uiteindelijk gekozen hebben voor ronde prothesen. Wat mij ergens zorgen baarde, ik had die niet gepast en heb  nu echt bang voor het uiteindelijke resultaat. 250cc ging er vlotjes in, ze zijn achter de borstspier geplaatst. 

Ik ben naar huis gegaan met nog de raad van de arts '6 weken niet heffen/tillen/sporten en vanaf zondag mag je douchen', ik had verwacht nog iets meer uitleg te krijgen van de verpleger ivm de do's and dont's maar die had er niet veel zin in. 

 

Van pijn mag ik niet klagen. Ben nu dag 4 PO en voel mij eigenlijk vrij fit en pijnloos, nog wat druk voornamelijk aan de zijkant. Na dag 2 had ik al zo goed als geen pijnstilling meer nodig. 

Omdat ik niet goed wist wat ik wel en niet mocht ben ik beginnen googlen en op dit forum uitgekomen. Toen ik ben beginnen lezen kreeg ik toch een kleine paniekaanval. De meesten kregen de raad van hun armen niet hoger dan de schouder te heffen, bij het rechtkomen niet op de armen duwen... Ik heb dit de voorbije dagen allemaal al gedaan net zoals afwassen, stofzuigen... Ik heb ook geen verband aangekregen, gewoon mijn sportbh met een klein verband eronder om de incisie te beschermen. Zijn er nog dingen die niet mogen? Ik hoop dat ik al niet te ver gegaan ben. 

Ook lees ik dat de er veel vanaf 300cc gebruikt wordt, en begon ik wat spijt te krijgen of ik dan toch niet dat ietsje meer had moeten vragen, maar dat is nu allemaal te laat natuurlijk. Ik heb ook niet dat super gelukkig gevoel dat ik had verwacht en begin mij toch wat zorgen te maken. 

Mijn borsten zijn nu mooi en rond met hier en daar nog wat zwelling maar het volume is niet wat ik verwacht had,  ik lees ook dat het uiteindelijke resultaat pas na 6 weken (zoals de arts zei) echt zal te zien zijn maar toch maak ik mij zorgen. Weet niet goed hoe ik mij nu moet voelen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom in het forum!

 

Jij moet je zeker niet slecht voelen over de dingen die jij al gedaan hebt :) jij kan er nu helemaal niks aan doen. Maar jij kan vanaf nu gewoon wat rustig aan doen. Ik vond ook ambetant dat ik in het begin niet zo goed wist wat wel oke was en wat niet. Ze hebben enkele dingen gezegd dat ik absoluut niet mag doen maar bij elke actie die jij onderneemt twijfel jij eraan. Verder mag jij niet zonnebanken/sauna/bad nemen. Op je zij/buik slapen raden ze ook af tot min. 4 weken

 

Er zijn veel meiden die ook gewoon een sportbh krijgen na de operatie. Het hangt gewoon van de pc af. 

Rust goed uit! je lichaam heeft het nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.