Ga naar inhoud

Bang voor de misselijkheid


Liesxx

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

 

Dinsdag word ik geopereerd, ik heb er veel zin in maar ik ben zo bang dat ik misselijk word. Ik heb hier al jaren een fobie voor en daarom ga ik ook nooit in achtbanen, drink geen alcohol en heb altijd een kauwgompje in mn mond omdat ik daar rustig van wordt. Nu ben ik heel erg bang dat ik heel misselijk ben als ik wakker word uit de narcose. Op dit topic heb ik al gelezen dat sommige hier geen last van hebben, maar ik ben alsnog heel bang. Ik zie er nu echt tegen op. Ik heb het al aangegeven bij de anesthesist en er zit iets tegen misselijkheid in mijn infuus, maar ze zei dat je alsnog wel misselijk kan worden...

 

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al gelezen dat het slim is om een flesje cola mee te nemen.

 

Alvast bedankt! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Liesxx:

Hoi meiden,

 

Dinsdag word ik geopereerd, ik heb er veel zin in maar ik ben zo bang dat ik misselijk word. Ik heb hier al jaren een fobie voor en daarom ga ik ook nooit in achtbanen, drink geen alcohol en heb altijd een kauwgompje in mn mond omdat ik daar rustig van wordt. Nu ben ik heel erg bang dat ik heel misselijk ben als ik wakker word uit de narcose. Op dit topic heb ik al gelezen dat sommige hier geen last van hebben, maar ik ben alsnog heel bang. Ik zie er nu echt tegen op. Ik heb het al aangegeven bij de anesthesist en er zit iets tegen misselijkheid in mijn infuus, maar ze zei dat je alsnog wel misselijk kan worden...

 

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al gelezen dat het slim is om een flesje cola mee te nemen.

 

Alvast bedankt! Xx

Alsof ik mijn mijn verhaal lees. Je bent niet alleen, ik heb ook een kotsfobie. Ik ben 3 jan geopereerd want jaren lang was het die angst die mij tegen hield. Ik mocht van tevoren een oxezepam innemen, die hielp tegen de spanning en de angst en ze hebben mij ook extra anti misselijkheid gegeven. Ik heb nergens last van gehad. Geef het nogmaals extra door als je daar bent en je kan aan je huisarts vragen om prinperan. Dat zijn zetpillen tegen misselijkheid. Wordt je ook een beetje suf van. Mijn huisarts gaf aan dat ik die, indien nodig, erna mocht nemen. Vraag dat even goed na. Ik heb ze niet nodig gehad. 

Ik had mezelf voorgenomen van het beste uit te gaan en als het gebeurd dan gebeurd het. Laat het je aub niet meer tegenhouden!! 

Mocht je vragen hebben, stel ze!

En tegen misselijkheid werkt kauwgom ook goed bij mij. Je mag het niet van tevoren want daar kan je dus wel misselijk van worden ivm het nuchter zijn, maar toen ik naar huis ging gaf me dat wel een geruster gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei C-her:

Is het inmiddels meegevallen? Ik was ook onwijs bang voor misselijkheid (heb ook emetofobie) en heb dit aangegeven gisteren voor mijn operatie. Ben niet misselijk geweest gelukkig!

Jaa ben nu 2 dagen PO, niet misselijk geweest na de operatie maar nu wel een beetje. Maar komt denk meer door het binnen zitten. Gister wou ik even douchen om dat roze eraf te spoelen maar het voelde nog heel gek, mn borsten waren gevoelloos en ik vond het een beetje eng. Toen ben ik best duizelig en misselijk geworden ook. Word een beetje misselijk als ik eraan denk dat er silliconen in mn lichaam zitten, best raar maar voelt nog niet echt eigen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liesxx ik heb een beetje angst om medicatie te nemen omdat de bijwerkingen dus misselijkheid/braken zijn. Toch heb ik zel vanochtend wel genomen en ben gewoon nog even gaan slapen zodat ik het niet zou gaan merken. Heb jij dat ook?

 

Douchen moet ik nog niet aan denken. :P Liefst blijf ik lekker liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei C-her:

@Liesxx ik heb een beetje angst om medicatie te nemen omdat de bijwerkingen dus misselijkheid/braken zijn. Toch heb ik zel vanochtend wel genomen en ben gewoon nog even gaan slapen zodat ik het niet zou gaan merken. Heb jij dat ook?

 

Douchen moet ik nog niet aan denken. :P Liefst blijf ik lekker liggen.

Jaa ik neem paracetamol en pijnstiller, daarbij zijn de bijwerkingen toch geen misselijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naproxen en oxycodon (soort morfine-achtig), maar ook een maagbeschermer en dat lijkt nu aardig te helpen! Probeer wel zo veel mogelijk vloeibaar te eten, dan kan het er eventueel makkelijk uit. Stom dat je je daar zo mee bezig kunt houden he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei C-her:

Ik heb naproxen en oxycodon (soort morfine-achtig), maar ook een maagbeschermer en dat lijkt nu aardig te helpen! Probeer wel zo veel mogelijk vloeibaar te eten, dan kan het er eventueel makkelijk uit. Stom dat je je daar zo mee bezig kunt houden he..

Jaa snap je helemaal. Oxycodon heb ik niet gehaald en naproxen neem ik af en toe idd met de maagbeschermer erbij. Gaat tot nu toe goed haha. Ik durf ook nog niet veel te eten maar is wel beter voor het herstel dus eet vooral beschuitjes enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Liesxx:

Jaa ben nu 2 dagen PO, niet misselijk geweest na de operatie maar nu wel een beetje. Maar komt denk meer door het binnen zitten. Gister wou ik even douchen om dat roze eraf te spoelen maar het voelde nog heel gek, mn borsten waren gevoelloos en ik vond het een beetje eng. Toen ben ik best duizelig en misselijk geworden ook. Word een beetje misselijk als ik eraan denk dat er silliconen in mn lichaam zitten, best raar maar voelt nog niet echt eigen. 

 

Snap ik heel goed, ik had het ook! Geef het tijd. Ik kan er nu naar kijken (11 dagen po) zonder dat ik misselijk word. Werd ook misselijk toen ik naar de hechtingen ging kijken. Nogmaals, geef het tijd, op een gegeven moment is dat gevoel weg! Tip; laat iemand met make-up doekjes het ontsmettingsmiddel eraf halen terwijl je (half) ligt. Dan zie je het niet en dan lig je voor het geval het mis gaat. 

Trouwens, de siliconen beginnen nu wel eigen te worden, ik herken mijzelf heel erg in je verhaal!

Succes!!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net dat je ondertussen al geopereerd bent, fijn dat je vlak erna niet misselijk bent geworden. 


Ik was ook heel bang om misselijk te worden na de operatie, ik raak altijd helemaal in paniek als ik misselijk word.
Heb dit van te voren ook nog aangegeven bij de verpleging en ze hebben me toen via het infuus al iets gegeven tegen de misselijkheid.
Verder had ik aangegeven dat ik niet te lang moet wachten met eten, want ook daar word ik misselijk van... dus ik werd die dag als 2e geholpen zodat ik niet uren nuchter hoefde te zijn.
Meerdere keren kleine beetjes eten helpt ook goed tegen de misselijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Rocker:

Lees net dat je ondertussen al geopereerd bent, fijn dat je vlak erna niet misselijk bent geworden. 


Ik was ook heel bang om misselijk te worden na de operatie, ik raak altijd helemaal in paniek als ik misselijk word.
Heb dit van te voren ook nog aangegeven bij de verpleging en ze hebben me toen via het infuus al iets gegeven tegen de misselijkheid.
Verder had ik aangegeven dat ik niet te lang moet wachten met eten, want ook daar word ik misselijk van... dus ik werd die dag als 2e geholpen zodat ik niet uren nuchter hoefde te zijn.
Meerdere keren kleine beetjes eten helpt ook goed tegen de misselijkheid.

Ah gelukkig is het bij jou ook allemaal goed gegaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.