Ga naar inhoud

Nadelen aan borstvergroting?


Aanbevolen berichten

Hi Ladies!

 

Na veel lezen in de topics ben ik inmiddels al veel wijzer geworden over het hoe en wat van borstvergrotingen. Maar ik ben eigenlijk heel benieuwd naar of er ook nadelen zijn en dan bedoel ik niet de bijbehorende risico's, maar meer in de dagelijkse dingen. 

 

Even van uitgaande dat je volledig hersteld bent, voel je ze dan nog zitten, zijn er dingen die je niet meer kan? Of voelt het uiteindelijk net zoals ervoor en kan je weer heerlijk op je buik slapen? 

 

Ik heb zelf inmiddels mijn eerste consult gehad bij Boerhaave en ga 5 maart (na het lezen van alle goeie verhalen hier :D) naar dr Straten. Bij het eerste consult is er in ieder geval dual plane geadviseerd en ik dacht 395cc. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je weer lekker op je buik kunt liggen hangt denk ik ook af van het type prothese, ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat dat bij ultra high profile niet zo prettig meer is. Daarbij is t goed om bij dual plane rekening te houden met krachtverlies, zeker in de eerste maanden. Of dat weer 100% goed komt weet ik niet zeker, met wat oefeningen en langzaam opbouwen moet je een heel eind kunnen komen denk ik maar zover ben ik zelf nog niet. Aan wat voor nadelen denk je nog meer? Ik zou me wel een nieuwe verslaving kunnen bedenken; eindelijk mooie bh's en bikini's kopen haha;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaa @Wens2017 die verslaving kan ik me heel goed voorstellen, net zoals een verslaving aan dit forum krijgen :76:.

 

Maar om een ander voorbeeld te geven van hoe ik het bedoel. Een tijdje terug had ik weften (extensions) in mn haar laten zetten en kwam erna er achter dat het opeens een jaar duurde om je haar droog te krijgen, en dat je binnen no time je haar niet lekker meer in een staart kon dragen als het wat gegroeid was. Beide vond ik zeer irritant dus ze zijn nu ook weer verdwenen :4:

 

Een borstvergroting is natuurlijk heel wat permanenter, dus als er dingen zijn dan wil ik graag van te voren weten wat dan is. Uiteraard heb ik er ook wel wat meer voor over maar als je bijvoorbeeld nooit meer lekker zou kunnen  slapen erdoor dan is dat wel wat om over na te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei enthousiasteling:

Ik vind het grote nadeel dat de protheses niet een leven lang meegaan. Ze moeten ergens worden vervangen en ik heb die wissel net gehad. 

 

Ja dat is zeker wel jammer, ze zeggen dat ze nu een leven lang mee gaan maar dat is dus toch nog steeds niet het geval? Maar dan moet je denken aan rond de 15 jaar of iets dergelijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja waar ik ook wel benieuwd naar ben, natuurlijk is het herstel voor iedereen anders, maar er loopt hier een klein meisje van 1 jaar rond die graag opgetild wordt door dr mama :wub:. Waar moet je aan denken voor je dat weer kan doen en alleen thuis met dr kan zijn? Ze weegt nu 9 kg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mar86 je mag 6 weken niet tillen. Althans dat kreeg ik van mijn pc als advies. Met een kleintje betekend het dus ook dat je haar niet mag tillen. Qua herstel kon ik na een 1/1,5 week weer alles zelf. Althans voor zover dat mag. Maar ik heb op het forum gelezen dat vrouwen heel creatief zijn met kindjes in deze periode. Misschien eens op zoeken in de balk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet voorkomen dat je moet tillen, til de 1e 2 weken niet, dus man/vrouw 2weken vakantie oid. Til niet met gestrekte armen. Kijk ook uit met schoppen tijdens t verschonen! Die van mij zijn 4 en 2 en hebben lood in hun kont. Die van 4 tilde ik gewoon niet, nog steeds niet. Leg t ook even voor aan je pc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei mar86:

 

Ja dat is zeker wel jammer, ze zeggen dat ze nu een leven lang mee gaan maar dat is dus toch nog steeds niet het geval? Maar dan moet je denken aan rond de 15 jaar of iets dergelijk?

 

Ik denk dat er wel mensen zijn waarbij ze 30 jaar meegaan, maar over het algemeen moeten ze na zo'n jaar of 10 worden vervangen. Bij mij was er veel kapselvorming na 12 jaar en dat moest weggehaald worden. Omdat de pocket dan groter is geworden, moest ik iets grotere implantaten laten plaatsen. Prima hoor, ik ben in die 12 jaar ook wat dikker geworden, dus t past prima bij mijn lichaam. Het herstel is dan wel langer dan de eerste keer. Al met al heb ik geen spijt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik als dametje van 60 weer nieuwe zal laten plaatsen. Hopelijk gaan deze nu langer mee.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mar86 ik snap deze vraag heel goed. Ik heb 3 kleintjes van 1, 2 en 3 jaar oud. Ik heb 385 cc hydrogel prothesen voor de spier geplaatst. Mijn advies was 2 weken niet tillen. En vanaf dag 10 omdat het soms moest, al voorzichtig de kleinste opgetild. En ik moet zeggen dat dit heel goed ging. Nu vandaag de dag 19 dagen po, heb ik gisteren heel de nacht de oudste getild die had oorontsteking en ik heb nergens last van. Probeer wel zoveel mogelijk correct te tillen dus vanuit je knieën en laten zakken langs mijn benen. Succes ermee

 

Over overige nadelen: dat ik ze aan de onderkant voel zitten vooral rechts. Maar ik ben pas kort po dus weet niet of er nog meerdere nadelen aan vast zitten.  

 

Ook zal denk ik erg te maken hebben met welke prothesen en hoe ze geplaatst zijn dus. ik heb de monobloc hydrogel. Kans op lekken hierbij is iets groter maar als het lekt is het zoutwater en gaat  op een gezonde manier je lichaam uit. Als siliconen lekt, lijkt me onveiliger voor je lichaam maar de kans hierop is kleiner. Ook zijn er mensen die zeggen ziek te zijn geworden na plaatsen siliconen. De kans hierop is denk ik zeer zeer klein. Maar als je overal van bewust wilt zijn. Op svs forum vind je hier veel verhalen over. Is overigens niet wetenschappelijk bewezen dat het daardoor komt maar toch. Vandaar dat ik voor zoutwater gekozen heb. 

 

Ik ben verder nog te kort po om alle nadelen betreft ongemakken te hebben  ervaren.  Maar tot nu toe alles positief behalve dat ik ze nog niet echt natuurlijk vind uitzien. Maar dat duurt vaak echt maanden voordat je ze zo ziet/ervaart. Bij sommige is dit wel direct. Ik moet er even aan wennen.  Het kan ook een emotionele rollercoaster voor je worden. In de zin van dat je dus niet direct erna blij bent. Daar zou je ook alvast rekening mee kunnen houden. Hoe meer voorbereid je bent des te beter je hiermee zal omgaan denk ik.  Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Wens2017:

Je kunt niet voorkomen dat je moet tillen, til de 1e 2 weken niet, dus man/vrouw 2weken vakantie oid. Til niet met gestrekte armen. Kijk ook uit met schoppen tijdens t verschonen! Die van mij zijn 4 en 2 en hebben lood in hun kont. Die van 4 tilde ik gewoon niet, nog steeds niet. Leg t ook even voor aan je pc 

 

Oww dat van dat schoppen is een hele goeie!! Daar is ze erg bedreven in.. maar mn vriend heeft gelukkig ook nog wat verlof over dit jaar en anders moeten we maar wat extra creche dagen opnemen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Krissieke:

@mar86 ik snap deze vraag heel goed. Ik heb 3 kleintjes van 1, 2 en 3 jaar oud. Ik heb 385 cc hydrogel prothesen voor de spier geplaatst. Mijn advies was 2 weken niet tillen. En vanaf dag 10 omdat het soms moest, al voorzichtig de kleinste opgetild. En ik moet zeggen dat dit heel goed ging. Nu vandaag de dag 19 dagen po, heb ik gisteren heel de nacht de oudste getild die had oorontsteking en ik heb nergens last van. Probeer wel zoveel mogelijk correct te tillen dus vanuit je knieën en laten zakken langs mijn benen. Succes ermee

 

Over overige nadelen: dat ik ze aan de onderkant voel zitten vooral rechts. Maar ik ben pas kort po dus weet niet of er nog meerdere nadelen aan vast zitten.  

 

Ook zal denk ik erg te maken hebben met welke prothesen en hoe ze geplaatst zijn dus. ik heb de monobloc hydrogel. Kans op lekken hierbij is iets groter maar als het lekt is het zoutwater en gaat  op een gezonde manier je lichaam uit. Als siliconen lekt, lijkt me onveiliger voor je lichaam maar de kans hierop is kleiner. Ook zijn er mensen die zeggen ziek te zijn geworden na plaatsen siliconen. De kans hierop is denk ik zeer zeer klein. Maar als je overal van bewust wilt zijn. Op svs forum vind je hier veel verhalen over. Is overigens niet wetenschappelijk bewezen dat het daardoor komt maar toch. Vandaar dat ik voor zoutwater gekozen heb. 

 

Ik ben verder nog te kort po om alle nadelen betreft ongemakken te hebben  ervaren.  Maar tot nu toe alles positief behalve dat ik ze nog niet echt natuurlijk vind uitzien. Maar dat duurt vaak echt maanden voordat je ze zo ziet/ervaart. Bij sommige is dit wel direct. Ik moet er even aan wennen.  Het kan ook een emotionele rollercoaster voor je worden. In de zin van dat je dus niet direct erna blij bent. Daar zou je ook alvast rekening mee kunnen houden. Hoe meer voorbereid je bent des te beter je hiermee zal omgaan denk ik.  Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

 

 

Ahh arm kleintje :( Oorontstekingen zijn zo naar. Hopelijk is die snel weer beter, maar fijn dat het met jou wel goed gaat!

 

Wat betreft hoe ze eruit kunnen zien na de operatie en hoe lang het kan duren ben ik heel blij dat ik dit forum heb gevonden! Had nooit gedacht dat dat nog zoveel voeten in de aarde zou kunnen hebben. Maar nu al zoveel verhalen en foto's daarvan gezien dat ik weet dat je je daarop moet voorbereiden (en man lief ook dat het waarschijnlijk wel ff duurt voordat er mee gespeeld kan worden :P) Al lijkt het me in praktijk wel heel lastig als je zoveel geduld moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit forum is daar echt goed voor om je te oriënteren.  Als je consult hebt gehad met een goede arts dan weet je of hij ze voor de spier of erachter (dual plane) wil zetten en dus ook hoe lang (er) het duurt eer je weer 100% voor je kleintje kan klaarstaan.  Dual plane is vaak langer dus maar kennis van mij kon ook al best veel na 2 weken met dual plane en haar zoontje maar die was wel iets ouder dus wat minder vaak hoeven optillen. Dus veschilt denk ik ook per persoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 9w po en voel men eigen zelf wel al een tijdje.

Het enige dat ik kan zeggen is ik was een fervente buikslaper kan op geen enkele andere manier slapen.

Tot hiertoe heb ik heb nog niet aangedurfd om op de buik te slapen ook deels omdat de linkse kant men prothese nog steeds niet zit waar ze moet zitten denk ook niet dat dit nog komt en operatief zal moeten gebeuren.. dus wat nadeel ik daarvan ondervindt is dat ik niet meer zo diep slaap als vroeger maar wel van men rugpijn verlost ben die ik dan weer had door buikslapen. Ik kan wel slapen maar wordt toch een paar keer wakker per nacht. 

Voor de rest is dat ik soms nog de prothese voel verschuiven das een heel gek gevoel. Maar dit zou wel nog verdwijnen.

De kracht ja die moet nog wat opgebouwd worden maar die had ik ervoor ook zo niet :P ik had ze dual plane.

En wat je kindje betreft ik had er eentje van twee verschonen deed ik in de zetel en die kroop zelf de trap op en af. Maar het jouwe is nog wat kleiner wordt wat moeilijker dan. 

6w moet je toch proberen niet te heffen vooral naar je lichaam luisteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees idd wel dat vrouwen na een bv geen gevoel meer hebben in hun tepel of dat het juist supergevoelig is. Hoorde laatst in een filmpje van een vrouw die hier last van had en daardoor altijd stijve tepels had. Ik heb dit gelukkig zelf niet en ben al 2x geopereerd. Ook kan ik gewoon op mijn buik slapen.

 

Nadelen vind ik:

 

- Je voelt dat er iets in je borst zit wat niet van jezelf is. Hoewel protheses niet keihard zijn, is het toch anders dan je eigen vetweefsel. Ik heb het altijd wel moeilijk gevonden om dit te accepteren.

 

- Je zal het altijd zien, want hoe mooi een bv ook is gedaan, het is en blijft een operatie en elke operatie laat een litteken achter. Mijn littekens zijn na mijn tweede operatie mooi genezen, maar toch ben ik me hier altijd van bewust als ik bijvoorbeeld naar de sauna ga. 

 

- Siliconen borsten zijn vaak iets kouder dan de rest van je lichaam. Dit probleem schijn je met Monobloc Hydrogel dan weer niet te hebben, omdat die de temperatuur van je lichaam aannemen.

 

- Het oordeel van anderen. Nu ik wat ouder ben, boeit het me niet zoveel meer maar toen ik 19 was en net mijn boobies had, vond ik het heel kwetsend hoe er door sommige mensen over borstvergrotingen word gesproken (dat je dan nep bent, een aandachtstrekker etc. etc.). 

 

- Je weet nooit 100% zeker of je implantaten veilig zijn. Er zijn heel veel vrouwen die siliconen hebben en nergens last van hebben, maar er zijn ook vrouwen die na een bv allerlei vage klachten krijgen (zie meldpunt siliconen). 

 

- Hoewel de nieuwste protheses in principe alleen vervangen hoeven te worden bij complicaties (zie site van de NVPC: https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=132) gaf mijn arts aan dat de kans op scheuren na 10 jaar wel toeneemt. Een wissel is voor je lichaam een belasting, maar ook voor je portemonnee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ze niet meer zitten, ze zijn ook echt zacht en hobbelen mee etc.

Kan wel op m'n buik liggen maar door de vele weken op m'n rug en zij slapen kan ik niet meer in slaap komen op m'n buik hahaha.


Enige echte nadeel is dat het kopen van een bh wat minder makkelijk gaat, de grote maten zijn vaak al uitverkocht of een bh is niet verkrijgbaar in een grote maat. Maar ja, kan ik ook niet teveel geld uitgeven aan lingerie haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.