Ga naar inhoud

verschil tussen


nachtuiltje

Aanbevolen berichten

Voor de gene die zich toch nog afvragen wat nu het verschil is tussen E,EE F,FF enz

je zou denken als je een 75F hebt,dat je als die klein uitvalt een 75G nodig hebt,die kan weer net te groot uitvallen,dan is logisch dat je denkt dan neem ik een 70G,nee je kan dan een 75FF nemen,de dubbele letter achter de cupletter is een halve cupmaat.

dus een 75FF is niet hetzelfde als een 75G die FF zit net tussen de F en G in,je moet hem gewoon als een halve cupmaat zien,die 2de letter :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bedoel je dan met Nederlandse maat?

In Engeland is nl DD een E.

Ik ben 10 jaar met een engelsman (geweest) en die vertelde dat hij de maat E niet kent, dat dat bij hun DD is. Keek net in mn bh (die sportbh van jou Moontje) en daar staat bij nederlandse maat 80 E en bij Uk 80 DD.

Hoe het in Nederland zit met die dubbele maten dat wist ik niet, wel handig om te weten!

xx

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 6 months later...

Helaas heb ik dus weer eens met enigszins kromme tenen de voorgaande posts zitten lezen. In de jaren 60 had b.v. Playtex inderdaad beha's met een BB en een CC cup waarbij de BB tussen een B en een C van hun in zat. Maar een AA is toch echt 1 cupmaat kleiner dan een A en DD en hoger zijn bij de meeste merken echte maten. Daarnaast heb je nog dat in de US men meestal alleen de enkele letters gebruikt, net als bv. Triumph dat doet en Royce met de oudere types. Tevens weet ik uit ervaring dat zelfs bij kwaliteitsmerken de cup volumes per model kunnen verschillen. Kortom ze weten er een fantastisch zooitje van te maken en wat dat betreft één advies: altijd passen.

Een indicatieve vertaaltabel:

Onderbuste Cupgrootte

UK/US Eur UK US Eur (Triumph, Felina, Royce oud, (Ulla kent wel de I), etc.)


28 60 AA AA AA

30 65 A A A

32 70 B B B

34 75 C C C

36 80 D D D

38 85 DD DD DD of E

40 90 E DDD F

42 95 F G G

44 100 FF H H

46 105 G I J (I)

48 110 GG J K (J)

50 115 H K L (K)

HH L M

J M

JJ N

K O

KK P

L Q

R

Onderbuste wordt ook wel bandwijdte genoemd. Verder weet ik dat bv. de M-cup van het UK merk Pamela Joseph hooguit een JJ cup van Freya, Fantasie of Panache is. Waarbij ikzelf voor de steun toch echt de voorkeur geef aan Freya, Fantasie of Panache.

Daarnaast worden er ook beha's met AAA cups gemaakt, waarvan de cup dus weer een maat kleiner is dan AA. Die zijn er zowel met leuke afbeeldingen van Sponge Bob en Hello Kitty als van het UK merk LittleWomen voor dames die liever iets anders dragen. Helaas zijn die beha's wel redelijk prijzig en moet je ze op laten sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.