Ga naar inhoud

ontstoken piercing tijdens operatie


Aanbevolen berichten

Hoihoi allemaal,

 

Zo'n 3 maanden geleden heb ik een tragus piercing laten zetten, deze is dus nog in het herstelproces en is momenteel nog vrij vaak ontstoken.

Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kan bij de operatie (heb op het internet nergens antwoord hierop kunnen vinden). Ik weet dat de piercing zelf, indien mogelijk, uit moet tijdens de operatie, alleen ik vraag mij af of het dan kwaad kan dat dat gedeelte van mijn oor dan nog ontstoken is? Niet dat het in de buurt zit van je borsten natuurlijk, maar just to be sure. Ik wil geen enkel risico lopen dat er iets fout gaat, dus ik ben wel bereid om de piercing er nu alvast uit te halen en dicht te laten groeien (helaas), zodat het wondje met de operatie (28 april) netjes geheeld is.

Weten jullie of dat dit nodig is? Of zou het in principe niet uitmaken als de ontsteking niet in de buurt van je borsten is?

 

liefs xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annemarte,

ik had een wondje op mijn schouder en dat was niet geinfecteerd en toen zeiden 'nou oke het is dicht en niet in het operatiegebied' maar je moet het wel echt navragen er zijn OK's waar je wordt geweigerd 

een onsteking in je lijf waar dan ook zorgt ervoor dat je immuunsysteem overuren draait.

piercing moet idd uit.

dit is vanwege het diathermie systeem dat ze gebruiken.

dat is een elketrisch apparaat en kiest de weg van de minste weerstand door je lijf.

beetje lullig als dat net je piercing is > dan hou je er een brandwondje aan over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei vanAnaarC:

Hoi Annemarte,

ik had een wondje op mijn schouder en dat was niet geinfecteerd en toen zeiden 'nou oke het is dicht en niet in het operatiegebied' maar je moet het wel echt navragen er zijn OK's waar je wordt geweigerd 

een onsteking in je lijf waar dan ook zorgt ervoor dat je immuunsysteem overuren draait.

piercing moet idd uit.

dit is vanwege het diathermie systeem dat ze gebruiken.

dat is een elketrisch apparaat en kiest de weg van de minste weerstand door je lijf.

beetje lullig als dat net je piercing is > dan hou je er een brandwondje aan over.

het maakt mij inderdaad niet uit dat de piercing uit moet tijdens de operatie, alleen hij blijft ontsteken de laatste tijd.. dus als ik de ontsteking voor de operatie weg wil hebben, is de enige optie denk ik om hem er nu alvast uit te halen.. ik ga het sowieso even navragen bij de kliniek inderdaad! bedankt voor je reactie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is je piercing echt ontstoken? Groen en stinkende pus, erg warm, erg dik, niet aan te raken zo pijnlijk?
Of zit er soms een geel korstje op je sieraad? Zo ja, dan geen zorgen want dan is de piercing niet ontstoken.

Piercings in het kraakbeen zijn echte bitches, die kunnen er zomaar 12 maanden over doen om te genezen en periodes hebben dat ze echt heel hatelijk weer gaan zeiken met wondvocht enzo.

Had zelf trouwens een piercing die ik niet uit kon doen tijdens de operatie en die werd afgeplakt, charmante pleister op je oor haha. 
En als je piercing echt ontstoken is mag je hem er niet uit halen, dan sluit je de ontsteking op en als je dan pech hebt kan je er echt dikke ellende van krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Rocker:

Is je piercing echt ontstoken? Groen en stinkende pus, erg warm, erg dik, niet aan te raken zo pijnlijk?
Of zit er soms een geel korstje op je sieraad? Zo ja, dan geen zorgen want dan is de piercing niet ontstoken.

Piercings in het kraakbeen zijn echte bitches, die kunnen er zomaar 12 maanden over doen om te genezen en periodes hebben dat ze echt heel hatelijk weer gaan zeiken met wondvocht enzo.

Had zelf trouwens een piercing die ik niet uit kon doen tijdens de operatie en die werd afgeplakt, charmante pleister op je oor haha. 
En als je piercing echt ontstoken is mag je hem er niet uit halen, dan sluit je de ontsteking op en als je dan pech hebt kan je er echt dikke ellende van krijgen.

Nouja, heb niet die symptonen die je opnoemt, alleen er zit wel nog steeds zo'n soort bultje aan de bovenkant.. en als ik er bijv. Op slaap doet het nog wel een beetje pijn. Ben bang idd dat hij er niet uit kan en moet worden afgeplakt.. maar wil het toch denk ik even navragen bij de kliniek, niet dat ik ineens niet geopereerd mag worden ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm nee dat klinkt eerder als een vochtbultje en die kunnen ook heel vervelend en pijnlijk zijn. Kan je het beste behandelen met een zeezoutoplossing, of even naar je piercer gaan om er een wat langer staafje in te laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Rocker:

Hmm nee dat klinkt eerder als een vochtbultje en die kunnen ook heel vervelend en pijnlijk zijn. Kan je het beste behandelen met een zeezoutoplossing, of even naar je piercer gaan om er een wat langer staafje in te laten zetten.

Maar mocht ik dit voor/op de dag van de operatie hebben, weet jij of het dan kwaad kan? Of kun je dan gewoon rustig geopereerd worden? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.