Ga naar inhoud

Shaar : 3 maart 2018 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
  • Reacties 171
  • Created
  • Laatste Reactie
  • 3 months later...

Hoi meiden! Het is heel lang geleden dat ik online was hier maar ik heb nu wat klachten dus ik ben weer heel blij dat dit bestaat! Ik ben inmiddels 9 maanden po en opzich heel erg tevreden met mijn borsten, al hadden ze best ietsje pietsje groter gekund maar dat hebben veel meiden geloof ik hihi Van de zomer echt genoten in mn bikini en ik vind ze er mooi uit zien. Nu alleen het gevoel.... dat is een stuk minder en eigenlijk vooral links. Direct na de operatie had ik al dat er een stukje van mn linkerborst qua gevoel "doof" was. Maar goed, dar kon nog wel goed komen,niet heel erg. Nu heb ik de laatste tijd ook een vreemd gevoel van binnen, alsof er tijgerbalsem of vicks op zit, dat koude gevoel. Maar dan in mn borst. Niet pijnlijk, wel raar en vervelend. Ook als ik op mn zij ligt heb ik het gevoel dat links een soort van kantelt of schuift, rechts heb ik dat niet. Na mn hechting eruit halen na 2 weken heb ik nooit meer een controle gehad dus nu heb ik maar gebeld en ben ik vrijdag bij dr Hupkens geweest. Ik vond hem maar heel vaag en ben er niet veel wijzer van geworden. Hij vond het er goed uit zien en voelen maar door mn verhaal moest ik toch een mri laten maken voor een eventuele scheur. Hij zei wel dat hij het eens was dat links iets anders voelde. Hij begon meteen over een wissel met Nagor. Ook als t geen scheur was leek hem dat t beste. Ik vond t heel raar want ik zit daar niet op te wachten, als dat de beste keus was had ik dat meteen willen weten en had ik dar implantaat gekozen ipv mentor. Toen zei hij dat hij het ook in principe alleen gebruikte met een herstel operatie. Ik kreeg vooral het gevoel dat hij mij erg graag de Nagor wilde aanpraten. En ging niet weg met een fijn gevoel... Nu heb ik veel vragen, ik hoopte gerust grsteld te worden maar nu moet ik een mri en raadde hij een wissel aan! Ik heb ze net... En ik kan het ook allemaal niet zonaar betalen. Morgen een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing voor een mri en ook zijn mening. Graag hoor ik wat jullie denken en wat ik nu het beste kan doen... misschien een second opinion? Misschien moet dit ook verplaatst worden naar topic complicaties. Dankjulliewel!!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schuiven lijkt me meer te lijken op een ruime pocket, koud gevoel kan aan de zenuwen liggen die nog niet hersteld zijn ..

Wat ik hier links en rechts gelezen heb over rupturen is dat het een brandend gevoel geeft maar het blijft in elk geval bij elkaar want je prothese is omhuld met een kapsel wat eventuele gel uit het lichaam houdt .. Als er een fout door de arts is gemaakt door bv de pocket te ruim dan komt je arts ook op voor de kosten, scheuren worden tegenwoordig door de fabrikant betaald ..

Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen hiermee ..

De mri zal vast uitsluitsel geven, ook als er kapselvorming of iets dergelijks is ..

 

Succes meis! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sjuul zei:

Dat schuiven lijkt me meer te lijken op een ruime pocket, koud gevoel kan aan de zenuwen liggen die nog niet hersteld zijn ..

Wat ik hier links en rechts gelezen heb over rupturen is dat het een brandend gevoel geeft maar het blijft in elk geval bij elkaar want je prothese is omhuld met een kapsel wat eventuele gel uit het lichaam houdt .. Als er een fout door de arts is gemaakt door bv de pocket te ruim dan komt je arts ook op voor de kosten, scheuren worden tegenwoordig door de fabrikant betaald ..

Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen hiermee ..

De mri zal vast uitsluitsel geven, ook als er kapselvorming of iets dergelijks is ..

 

Succes meis! 

@Shaar Ik sluit me eigenlijk heel graag aan bij het verhaal van Sjuul!

Wil wel nog aanvullen dat de mentor minder geruwd is (zover ik weet) dan de Nagor. Bij de Nagor heb je dus iets meer een 'vastgroeiproces' dan bij de mentor.. In sommige klinieken wordt er weinig tijd ingeruimd voor een operatie, en dan kan het dus voor komen dat een pocket wat ruim gemaakt wordt.. Bij een iets geruwdere prothese is dat niet zo een probleem, maar bij een minder geruwde des te meer.. Denk dat Hupkens daarom dit voorstelt.. Maarja.. hij denkt er niet bij na dat niet iedereen zo goed in de slappe was zit als een pc ;) 

Als het geen ruptuur is (dat zou ik eerst ff afwachten) dan zou het misschien kunnen helpen om je herstelbh en evt een band tijdelijk weer te gaan dragen. Bij meiden die wel eens een gedraaide prothese gehad hebben en die dan handmatig door de pc terug gedraaid is, wordt dit ook vaker aangeraden.. Misschien dat het bij jou ook kan helpen!!
Het valt natuurlijk altijd te proberen...
Natuurlijk niet voor eeuwig, maar wel enkele weken.. Baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet...

Laat dit maar ff in jouw eigen topic staan, hoeft niet persé naar complicaties.. Mocht je een ruptuur hebben, dan mag dat uiteraard sowieso in complicaties..

Houd je ons op de hoogte?
Succes he!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Shaar zei:

@Sjuul @best_boobie super bedankt voor jullie reactie! Ik had al een beetje zitten struinen op t forum en dacht zelf ook misschien aan een te ruime pocket. Toen ik dit tegen Hupkens zei wuifde hij dit een beetje weg. Hoe kom ik daar achter? Dat kan niet op de mri gezien worden toch? 

Goeie vraag hoe je daar achter komt.. Misschien door een second opinion? Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten..... sorry 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Shaar zei:

@Sjuul @best_boobie super bedankt voor jullie reactie! Ik had al een beetje zitten struinen op t forum en dacht zelf ook misschien aan een te ruime pocket. Toen ik dit tegen Hupkens zei wuifde hij dit een beetje weg. Hoe kom ik daar achter? Dat kan niet op de mri gezien worden toch? 

 

Zou dat echt niet zichtbaar zijn op een mri of echo? Dan moet er toch ook lucht om de prothese zitten lijkt me *als ik even logisch probeer na te denken*

Ik zou inderdaad ook gaan voor een second opinion als er niets uitkomt op de mri maar ook als er wel iets uitkomt, mocht die pocket te ruim zijn dan kan dat zorgen voor extra snelle slijtage van je prothese, iets wat dus toch wel aandacht nodig heeft ..

 

De reactie van Hupkens geeft me eigenlijk al een beetje het gevoel dat hij echt wel weet wat er is, dat wegwuiven ..

 

Sterkte meissie, die spanning is niet fijn .. Ik zou het ook fijn vinden als je ons op de hoogte houdt ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen even de huisarts afwachten en dan wil ik voor een second opinion gaan. Hupkens stuurde zo aan op een wissel voor Nagor, dat ik denk dat hij dan meteen zou verbloemen dat er iets niet goed is gegaan de eerste keer.

Waar zou ik het beste een second opinion kunnen vragen? 

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Shaar zei:

Morgen even de huisarts afwachten en dan wil ik voor een second opinion gaan. Hupkens stuurde zo aan op een wissel voor Nagor, dat ik denk dat hij dan meteen zou verbloemen dat er iets niet goed is gegaan de eerste keer.

Waar zou ik het beste een second opinion kunnen vragen? 

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

 

Ik weet niet waar je woont maar ik lees heel veel goeds over Dr. Nio en dokter Plovier hier op het forum, maar misschien kan je huisarts je ook een verwijsbrief maken voor de pc in het ziekenhuis die kan dan wellicht ook meteen je mri beoordelen?

Ik ben bij de Mooi kliniek bij drs Sawor geweest, daar werken ook allemaal artsen en professoren die aan de ziekenhuizen verbonden zijn maar ook samenwerken met de privè kliniek maar dat is in Maastricht .. Ik ben daar ook heel erg over te spreken vooral omdat drs Sawor ( die mij geholpen heeft) ook heel veel met borstreconstructies en dergelijke doet en de kliniek verbonden is aan de mama poli in het Zuyderland, dr Mertens is mede oprichtster en zelf ook chirurg ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ik weet niet waar je woont maar ik lees heel veel goeds over Dr. Nio en dokter Plovier hier op het forum, maar misschien kan je huisarts je ook een verwijsbrief maken voor de pc in het ziekenhuis die kan dan wellicht ook meteen je mri beoordelen?

Ik ben bij de Mooi kliniek bij drs Sawor geweest, daar werken ook allemaal artsen en professoren die aan de ziekenhuizen verbonden zijn maar ook samenwerken met de privè kliniek maar dat is in Maastricht .. Ik ben daar ook heel erg over te spreken vooral omdat drs Sawor ( die mij geholpen heeft) ook heel veel met borstreconstructies en dergelijke doet en de kliniek verbonden is aan de mama poli in het Zuyderland, dr Mertens is mede oprichtster en zelf ook chirurg ..

Dankjewel Sjuul, 

Ik woon in regio Rotterdam. Veel.om over na te denken maar ik zal eerst morgen maar even afwachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden ik kom net bij de huisarts vandaan.

Zoals ik al verwachtte heeft hij zelf niet gekeken maar wel mijn verhaal aangehoord.

Hij zei dat hij helemaal geen verwijzing kan geven voor eem mri scan van mn borsten! Dat kan alleen met knieën ed maar hij heeft geen bevoegdheid voor andere lichaamsdelen. 

Vreemd.... dar Hupkens mij dan daarvoor naar de huisarts stuurt. 

Ook zei hij dat er niks genoteerd stond hierover door Hupkens, dat er nornaal iets word doorgestuurd... hmmm

Hij gaat nu een second opinion voor me aanvragen, de ziekenhuizen hier in de buurt hebben allemaal een wachttijd van ongveer een maand. 

Ik ga even zoeken welke chirurg het beste staat aangeschreven en dan maak ik een afspraak. 

Jullie nog tips? Chirurgen bekend van bijvoorbeeld t Vlieland ziekenhuis? Sint Franciscus rotterdam? Delft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sunnyangel zei:

@Shaar

 

Je kan wel een MRI laten maken!

Bij mijn laatste controle zei de chirurg zelfs dat ik na 10 jaar een MRI moet laten maken of alles nog goed intact is!

 

Dus laat je niet afschepen hoor!

Ik kan inderdaad wel een mri laten maken maar de huisarts kan er geen verwijzing hoor geven.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zeker een MRI laten maken, mijn pc heeft me dat geadviseerd en in het ziekenhuis adviseerden ze dat ook na de echo en borstfoto ..

Zowel het ziekenhuis als de huisarts wilden dat graag voor me regelen ..

 

Dat je huisarts dat niet weet vind ik erg vreemd eigenlijk .. Die goede man is vast nog uit het stenen tijdperk toen echo’s nog mondeling gemaakt werden en foto’s met een flitser die in brand vloog .. 

 

Heb je de mogelijkheid om een andere arts uit je praktijk te spreken?

Anders zou ik het verhaal neerleggen bij een andere huisartsenpraktijk in de buurt, niet te lang mee blijven lopen , een second opinion mag je ook vragen indien je huisarts je niet adequaat helpt ..

Je zorgverzekeraar wil je vast ook ondersteunen hierin en eventueel ook aan wachtlijstbemiddeling doen ..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sjuul zei:

Je kan zeker een MRI laten maken, mijn pc heeft me dat geadviseerd en in het ziekenhuis adviseerden ze dat ook na de echo en borstfoto ..

Zowel het ziekenhuis als de huisarts wilden dat graag voor me regelen ..

 

Dat je huisarts dat niet weet vind ik erg vreemd eigenlijk .. Die goede man is vast nog uit het stenen tijdperk toen echo’s nog mondeling gemaakt werden en foto’s met een flitser die in brand vloog .. 

 

Heb je de mogelijkheid om een andere arts uit je praktijk te spreken?

Anders zou ik het verhaal neerleggen bij een andere huisartsenpraktijk in de buurt, niet te lang mee blijven lopen , een second opinion mag je ook vragen indien je huisarts je niet adequaat helpt ..

Je zorgverzekeraar wil je vast ook ondersteunen hierin en eventueel ook aan wachtlijstbemiddeling doen ..

 

:45:

heerlijk dit. 

Helemaal met je eens Sjuul, maar hóe je het zegt is echt geweldig!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, best_boobie zei:

:45:

heerlijk dit. 

Helemaal met je eens Sjuul, maar hóe je het zegt is echt geweldig!!

 

xxx BB

 

Limburgse humor werkt vaak ook in stressituaties @best_boobie :45:

Ik wilde niet rechtuit zeggen wat ik dacht over die dokter want dan kreeg ik geheid de censuurpolitie op bezoek ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@Shaar, ik heb zojuist je topic doorgelezen. Ben je inmiddels al iets verder gekomen en weet je inmiddels wat er aan de hand is? Ben heel benieuwd. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.