Ga naar inhoud

Spijt of .....


Aanbevolen berichten

Hoi lady's

Ik ben Katja ik ben 37 jaar en ik wordt in november geopereerd (bvk & lift). Ik ben door Drs.v Selms doorverwezen naar dit forum. Ik heb op dit moment cup F :( en ben momenteel nog in dubio wat het gaat worden een B of een C cup. Ik wil al ruim 20 jaar een bvk en nu gaat het eindelijk gebeuren. Na 2 kindjes van 12 en 9 heb ik eindelijk de knoop doorgehakt.  Hopelijk na de bvk geen pijn meer aan mijn rug, schouders, nek en hoofd. Ik vind het superspannend en ik hoor en lees graag jullie reacties terug. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii Katja,

 

Wat grappig dat je door je pc naar hier bent verwezen.

Er is veel informatie te vinden op het forum. Je kunt eens kijken bij operatieverslagen borstverkleining of de zoekbalk gebruiken.

Hopelijk daarna inderdaad geen pijn meer. Lijkt me verschrikkelijk om zoveel pijn te hebben door het gewicht van je borsten.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Katja,

 

Welkom! Wat een spannend vooruitzicht! Ik ben zelf drie welen geleden geopereerd (ook bvk en lift) en heb aangegeven dat de borsten zo natuurlijk mogelijk moesten worden en goed bij m'n lichaam moeten passen. Het is een C cup geworden, maar belangrijker vind ik dat het idd prachtig bij m'n lichaam staat! 

 

Super spannend hoor! Succes alvast!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ellen125:

Hoii Katja,

 

Wat grappig dat je door je pc naar hier bent verwezen.

Er is veel informatie te vinden op het forum. Je kunt eens kijken bij operatieverslagen borstverkleining of de zoekbalk gebruiken.

Hopelijk daarna inderdaad geen pijn meer. Lijkt me verschrikkelijk om zoveel pijn te hebben door het gewicht van je borsten.

 

xx

Ja er is zoveel informatie ik ga vanavond uitgebreid lezen, ik moet zeggen dat ik er tegen op zie, maar hoe meer verhalen ik lees des te enthousiaster ik wordt. En het feit dat ik minder  (hopelijk geen) pijnen meer zal hebben. Goed vooruitzicht.

Gr. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei claddie:

Hi Katja,

 

Welkom! Wat een spannend vooruitzicht! Ik ben zelf drie welen geleden geopereerd (ook bvk en lift) en heb aangegeven dat de borsten zo natuurlijk mogelijk moesten worden en goed bij m'n lichaam moeten passen. Het is een C cup geworden, maar belangrijker vind ik dat het idd prachtig bij m'n lichaam staat! 

 

Super spannend hoor! Succes alvast!!

Hoi claddie,

Dank je voor je reactie, hoe gaat het met je hoe verloopt je herstel :) ik heb zoveel vragen hahah. De mensen uit mijn omgeving die het hebben gedaan, vertellen heel veel erover, maar het is niet recent zijn operaties van enkele jaren geleden. De cup maat heb je die vooraf besproken? En de aanschaf van de sportbeha? Kwam je goed uit de narcose? Heb je nog veel pijn? En welke cup had je? En de belangrijkste vraag ben je nu al tevreden of moet dat nog komen.

Gr, xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel ze gerust hoor @Katja.l heb er zelf namelijk ook veel aangehad om hier te spreken met mensen die me net voor geweest waren! Mijn hele proces kun je terugvinden bij operatieverslagen en dan mn topic. Eigenlijk had ik namelijk vorig jaar mn operatie al gepland, maar toen heb ik afgezegd, omdat ik niet durfde. Uiteindelijk nu 17 juli geopereerd dus ruim 3 weken geleden.

 

De exacte cupmaat kunnen ze niet van te voren aan je vertellen. De PC liet me wel zien wat ze voor me kon doen en wat ze weg kon halen en ik heb aangegeven dat ik het zo klein en natuurlijk mogelijk wilde. Dus als zo klein mogelijk niet natuurlijk zou zijn, mochten ze best iets groter blijven. Als het maar mooi bij mn lichaam paste. En dat heeft mn PC echt heel goed begrepen, want ik ben enorm blij met het resultaat! Vanaf dag 1 was ik al zo gelukkig ermee. Er is 1200 gram weggehaald en ik kan me niet meer voorstellen dat dat gewicht extra aan mn nek/schouders/rug hing. En daarbij ben ik zo mooi in proportie nu. 

 

De aanschaf van de sportbh was inbegrepen bij de operatie en ik heb er één nieuw exemplaar bijgekocht van 55 euro. 

Qua narcose viel het me 100% mee. Ik was daar superbang voor en die angst heb ik besproken met de anesthesist. Hij heeft me onder narcose gebracht, terwijl ik gewoon lekker met hem aan het kletsen was dus ik was helemaal ontspannen. Ik werd ook ontspannen wakker, maar werd niet heel goed wakker dus ze hebben me nog een aantal uurtjes op de uitslaapkamer gehouden, omdat ik gewoon helemaal high was hahaha. Dus heb eigenlijk een fantastische middag gehad hahaha. 

 

Pijn heb ik vanaf dag 1 niet gehad. Ik heb de eerste nacht ook meteen niet mn pijnstillers ingenomen en na 3 dagen ben ik gestopt met de paracetemol, omdat ik gewoon echt geen pijn had. Ik had 80F/G en nu 80C dus je kunt je voorstellen hoe een grote verandering dat is!

 

Als ik alles van te voren had geweten, had ik me niet zo druk gemaakt als dat ik nu gedaan had. Want tot nu toe valt het me echt 100% mee. Ik ga komende week (4 weken PO) ook weer lekker beginnen met werk en voel me goed. Eerste week was ik wel heeeel vermoeid, maar sinds deze week slaap ik ook gewoon 8 uur per nacht en doe ik geen middagdutjes meer. Dus ik ben echt een gelukkig mens! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @Katja.l

Welkom op dit forum!

 

De operatieverslagen zijn hier onderverdeeld in categorieën,  dus als je linksboven op 'borstenforum' tikt/klikt en naar beneden scrollt,  kom je ook uit bij de operatie verslagen borstverkleining :)

Dr. Van Selms is een goede arts, je zou ook ervaringen over hem kunnen zoeken via de zoekbalk :35:

 

Goed dat je de stap nu zet, zo kun je er de rest van je leven nog van profiteren. Bijkomend voordeel is dat je goede hulp in huis hebt, zo te horen. ;)

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Hoe meer ik lees des te enthousiaster ik wordt. Ik heb wel een vraag, want via de zoekbalk vond ik geen hits. Ik ben na de intake wel doorgestuurd door de pc om een mammografie te laten maken tijdens het consult voelde pc van selms wat klieren. Heeft iemand hier dit ook meegemaakt? Ik maak me eigenlijk niet echt zorgen het is inmiddels al een week geleden. Als het ernstig was had ik denk ik al wat van de uitslag gehoord. 

Gr. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi @Katja.l

Welkom op dit forum!

 

De operatieverslagen zijn hier onderverdeeld in categorieën,  dus als je linksboven op 'borstenforum' tikt/klikt en naar beneden scrollt,  kom je ook uit bij de operatie verslagen borstverkleining :)

Dr. Van Selms is een goede arts, je zou ook ervaringen over hem kunnen zoeken via de zoekbalk :35:

 

Goed dat je de stap nu zet, zo kun je er de rest van je leven nog van profiteren. Bijkomend voordeel is dat je goede hulp in huis hebt, zo te horen. ;)

 

Xxx BB

Ja inderdaad het is nu of nooit... mijn vriend en kinderen zijn ook enthousiast. We kunnen niet wachten, waar ik wel mee zit is het eventuele afhankelijk zijn pfff :( ik kan heel weinig uit handen geven. (Altijd problemen mee gehad) heb zelf de kraamverzorgster toendertijd naar huis gestuurd, het was echt een schat van een vrouw, maar ik had het liever niet. Helaas moet ik wachten tot November, (Ivm het afronden van mijn opleiding als verzorgende) #eigenkeuze , want het kon eerder. Heeft iemand ook foto's van before and after? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei claddie:

Stel ze gerust hoor @Katja.l heb er zelf namelijk ook veel aangehad om hier te spreken met mensen die me net voor geweest waren! Mijn hele proces kun je terugvinden bij operatieverslagen en dan mn topic. Eigenlijk had ik namelijk vorig jaar mn operatie al gepland, maar toen heb ik afgezegd, omdat ik niet durfde. Uiteindelijk nu 17 juli geopereerd dus ruim 3 weken geleden.

 

De exacte cupmaat kunnen ze niet van te voren aan je vertellen. De PC liet me wel zien wat ze voor me kon doen en wat ze weg kon halen en ik heb aangegeven dat ik het zo klein en natuurlijk mogelijk wilde. Dus als zo klein mogelijk niet natuurlijk zou zijn, mochten ze best iets groter blijven. Als het maar mooi bij mn lichaam paste. En dat heeft mn PC echt heel goed begrepen, want ik ben enorm blij met het resultaat! Vanaf dag 1 was ik al zo gelukkig ermee. Er is 1200 gram weggehaald en ik kan me niet meer voorstellen dat dat gewicht extra aan mn nek/schouders/rug hing. En daarbij ben ik zo mooi in proportie nu. 

 

De aanschaf van de sportbh was inbegrepen bij de operatie en ik heb er één nieuw exemplaar bijgekocht van 55 euro. 

Qua narcose viel het me 100% mee. Ik was daar superbang voor en die angst heb ik besproken met de anesthesist. Hij heeft me onder narcose gebracht, terwijl ik gewoon lekker met hem aan het kletsen was dus ik was helemaal ontspannen. Ik werd ook ontspannen wakker, maar werd niet heel goed wakker dus ze hebben me nog een aantal uurtjes op de uitslaapkamer gehouden, omdat ik gewoon helemaal high was hahaha. Dus heb eigenlijk een fantastische middag gehad hahaha. 

 

Pijn heb ik vanaf dag 1 niet gehad. Ik heb de eerste nacht ook meteen niet mn pijnstillers ingenomen en na 3 dagen ben ik gestopt met de paracetemol, omdat ik gewoon echt geen pijn had. Ik had 80F/G en nu 80C dus je kunt je voorstellen hoe een grote verandering dat is!

 

Als ik alles van te voren had geweten, had ik me niet zo druk gemaakt als dat ik nu gedaan had. Want tot nu toe valt het me echt 1, 00% mee. Ik ga komende week (4 weken PO) ook weer lekker beginnen met werk en voel me goed. Eerste week was ik wel heeeel vermoeid, maar sinds deze week slaap ik ook gewoon 8 uur per nacht en doe ik geen middagdutjes meer. Dus ik ben echt een gelukkig mens! 

Hoi,

ik heb je operatieverslagen gelezen. En na het lezen ben ik nog enthousiaster geworden :) . Hopelijk verloopt mijn herstel ook zo soepel. Maar om te lezen dat je zo blij bent dat je de keuze hebt gemaakt. Het idee alleen dat je zoveel gram kwijt bent per borst geweldig gewoon ik kan niet wachten. Merk je al verschil qua bovenkleding? 

Gr. Katja

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei claddie:

@Katja.l

Zeker! Heb m'n hele kledingkast uitgemest en alles wat te ruim is, staat te koop en dat is heeeeeel veel. En heel veel andere kleding staat gewoon zo veel mooier. Lijk echt 10 kg slanker.

 

heb je al een datum wanneer je geopereerd wordt?

Ja ik wordt op 23 November geopereerd. Het kon eerder 6 oktober, maar vanwege het afronden van mijn opleiding heb ik voor een later datum gekozen. 

Gr. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎-‎8‎-‎2017 om 03:28 zei Katja.l:

Ja inderdaad het is nu of nooit... mijn vriend en kinderen zijn ook enthousiast. We kunnen niet wachten, waar ik wel mee zit is het eventuele afhankelijk zijn pfff :( ik kan heel weinig uit handen geven. (Altijd problemen mee gehad) heb zelf de kraamverzorgster toendertijd naar huis gestuurd, het was echt een schat van een vrouw, maar ik had het liever niet. Helaas moet ik wachten tot November, (Ivm het afronden van mijn opleiding als verzorgende) #eigenkeuze , want het kon eerder. Heeft iemand ook foto's van before and after? 

Oh ja, dat zijn de lastigste mensen, diegenen die zelf in de zorg zitten ;) 
Maar eigenlijk weet je het wel he... Zolang je goed voor jezelf zorgt (en dus láát zorgen als het nodig is) dan is je herstel des te beter en heb je veel langer en dus ook eerder plezier van wat je hebt laten doen.
Ben zelf verpleegkundige, weet er dus alles van, maar ben wel zo realistisch, dat ik altijd denk: een goed herstel, zorgt voor jarenlang plezier. Ja ik zeg 100 keer op een dag, als ik iets niet mag doen, zoals bij het herstel van mijn bv toendertijd: oh kon ik je maar helpen, kon ik maar iets doen, maar ik weet dat als ik het voor mezelf verpruts, ik daar alleen mezelf mee heb. Wijsheid voorop laten staan ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hee Katja! 

 

Wat fijn en natuurlijk ook heel spannend dat je de stap hebt genomen om een bvk te laten doen! 20 jaar is lang wachten!

Ik herken  de twijfel over de maat cup. Gisteren heb ik het eerste gesprek met de PC gehad en ze zei dat de maat niet het belangrijkste is maar wat het beste bij je lichaam past.  Ze vroeg me; ben je bang dat ze te groot blijven of te klein worden. Ikzelf was bang dat ze te groot bleven dus kwamen uit op ongeveer een C-maat (heb nu H75). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hoi Lady's 

afgelopen Nov (23/11/17) een borstverkleining/lift gehad. Operatie is goed verlopen, maar het herstel viel vies tegen. Gelukkig heb ik toen de beslissing genomen om een ZH-bed te huren. Ik heb er enorm veel aan gehad nog steeds btw... Mijn grootste angst was de narcose en de pijn/drains. Alles waar ik me zorgen over maakte was overbodig..., maar nu komt het 11,5 week na de operatie heb ik nog altijd last van pijnlijke/overgevoelige littekens ter hoogte van waar de drains hebben gezeten. En een zwelling bij mijn rechtertepel en een zwelling in mijn borst ook rechts ter grootte van een tennisbal. In jan al bij de PC geweest die stelde voor om in April weer terug te komen. Maar ik ben toch bezorgd dus was het mogelijk om à.s Dinsdag al terug te gaan naar de PC. Had het me heel anders voorgesteld, neemt niet weg dat ik wel al heel blij ben met het resultaat. Geen nek/schouderklachten.  Nog meer dames met de zelfde klachten hier..... Help à girl out

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Katja.l:

Hoi Lady's 

afgelopen Nov (23/11/17) een borstverkleining/lift gehad. Operatie is goed verlopen, maar het herstel viel vies tegen. Gelukkig heb ik toen de beslissing genomen om een ZH-bed te huren. Ik heb er enorm veel aan gehad nog steeds btw... Mijn grootste angst was de narcose en de pijn/drains. Alles waar ik me zorgen over maakte was overbodig..., maar nu komt het 11,5 week na de operatie heb ik nog altijd last van pijnlijke/overgevoelige littekens ter hoogte van waar de drains hebben gezeten. En een zwelling bij mijn rechtertepel en een zwelling in mijn borst ook rechts ter grootte van een tennisbal. In jan al bij de PC geweest die stelde voor om in April weer terug te komen. Maar ik ben toch bezorgd dus was het mogelijk om à.s Dinsdag al terug te gaan naar de PC. Had het me heel anders voorgesteld, neemt niet weg dat ik wel al heel blij ben met het resultaat. Geen nek/schouderklachten.  Nog meer dames met de zelfde klachten hier..... Help à girl out

@Katja.l Mijn BVK is van 6 december 2017. De zaken die je beschrijft heb ik niet zo ervaren. Bedoel je dat je morgen langs je PC mag gaan? Dan zou ik er zeker voor zorgen dat hij de tijd voor je neemt en al je vragen beantwoordt en je zorgen wegneemt. Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

afgelopen dinsdag bij mijn pc geweest ook had ik al vanaf maandag een hele vervelende irritante pijn aan de borst van de zwelling. Alsof er een wondje zat de PC heeft gecontroleerd maar niks gezien hij zei zelf dat het zenuwpijn was.... betreft de zwelling wilt hij nog steeds wachten tot April om de zwelling boven mijn tepel weg te snijden onder een roesje. Maar nu komt het.... Na het douchen s'avonds besloot ik te gaan smeren met liittekencreme ipv bio-oil en het plekje onder mijn borst bleef maar steken. Ik stond voor de spiegel en begon met inspecteren. Ik vond een klein week plekje waar de stekende pijn zich bevond en drukte erop..... Er spoot een vieze klodder pus vermengt met bloed tegen mijn spiegel aan.... En direct was de ergste pijn en druk verminderd. Volgende dag direct naar het ZH gebeld en ik kon direct langs komen helaas niet bij mijn eigen PC, maar een collega. Het bleek een beginnende ontsteking te zijn nu 4 dagen al aan de antibiotica kuur nog 3 dagen te gaan. Helaas zit de zwelling er ook nog steeds ik had zo gehoopt dat de zwelling met de ontsteking te maken had. April weer naar de PC en dan zien we verder. Ik merk wel dat de pijn minder wordt rondom het littekenweefsel bij mijn tepel. Zijn er nog dames hier die ook nog een zwelling in hun borst hebben na 3mnd of langer een bvk hebben ondergaan zonder prothese. 

Gr, Katja 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Katja.l:

Hoi,

afgelopen dinsdag bij mijn pc geweest ook had ik al vanaf maandag een hele vervelende irritante pijn aan de borst van de zwelling. Alsof er een wondje zat de PC heeft gecontroleerd maar niks gezien hij zei zelf dat het zenuwpijn was.... betreft de zwelling wilt hij nog steeds wachten tot April om de zwelling boven mijn tepel weg te snijden onder een roesje. Maar nu komt het.... Na het douchen s'avonds besloot ik te gaan smeren met liittekencreme ipv bio-oil en het plekje onder mijn borst bleef maar steken. Ik stond voor de spiegel en begon met inspecteren. Ik vond een klein week plekje waar de stekende pijn zich bevond en drukte erop..... Er spoot een vieze klodder pus vermengt met bloed tegen mijn spiegel aan.... En direct was de ergste pijn en druk verminderd. Volgende dag direct naar het ZH gebeld en ik kon direct langs komen helaas niet bij mijn eigen PC, maar een collega. Het bleek een beginnende ontsteking te zijn nu 4 dagen al aan de antibiotica kuur nog 3 dagen te gaan. Helaas zit de zwelling er ook nog steeds ik had zo gehoopt dat de zwelling met de ontsteking te maken had. April weer naar de PC en dan zien we verder. Ik merk wel dat de pijn minder wordt rondom het littekenweefsel bij mijn tepel. Zijn er nog dames hier die ook nog een zwelling in hun borst hebben na 3mnd of langer een bvk hebben ondergaan zonder prothese. 

Gr, Katja 

Hoi @Katja.l wat erg! En wat een eng verhaal. En wat raar dat je pas in april terug langs je PC kan. Zou je niet proberen eerder langs te gaan? Ik heb een andere complicatie gehad - maar had foto's doorgestuurd en mocht redelijk snel en wekelijks langskomen. En anders ging ik langs de huisarts. Mijn complicatie is nu achter de rug maar voor je eigen geruststelling zou ik proberen vroeger langs te gaan. Veel sterkte, meid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wacht even de werking van de antibiotica af, mocht ik nog niet gerust zijn wil ik toch een second opinieonderzoek bij een andere PC. Ik krijg meer het gevoel, dat hij het zonde vind om een hersteloperatie uit te voeren ivm het resultaat van nu, wat er btw heel goed uit ziet. Maar ik weet niet of ik op langere termijn wel meer last van de zwelling krijg. Ik zit echt niet op nog een operatie te wachten Pfffff.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Katja.l:

Ja ik wacht even de werking van de antibiotica af, mocht ik nog niet gerust zijn wil ik toch een second opinieonderzoek bij een andere PC. Ik krijg meer het gevoel, dat hij het zonde vind om een hersteloperatie uit te voeren ivm het resultaat van nu, wat er btw heel goed uit ziet. Maar ik weet niet of ik op langere termijn wel meer last van de zwelling krijg. Ik zit echt niet op nog een operatie te wachten Pfffff.....

Ja dat snap ik dat je daar niet op zit te wachten. Maar volgens jouw PC is die zwelling dus iets dat nog wel zal weggaan dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Katja.l jemig wat een verhaal.

ik snap dat je er niet gerust op bent.

ik heb een keer een zwelling op een andere plek gehad na een totaal andere operatie.

Ik was er ook niet gerust op en toen heeft de chirurg een spuit erin gestoken en gepuncteerd.

Er kwam niets uit en daardoor kon hij met zekerheid zeggen dat het geen abces was maar een infiltraat.

een infiltraat is onstoken weefsel maar een ontsteking hoeft geen abces (dus pus) te zijn of worden

Snap je het nog?

Als het een infiltraat is reageert het ook goed op de antibiotica dan gaat het met de tijd ook weg.

de andere opties van de PC littekenweefsel of vetnecrose kan ook beide 

lang verhaal maar je zou dus kunnen vragen of de chirug het wil puncteren. 

mag ik heel wijsneuzerig vragen welke antibiotica je hebt gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei vanAnaarC:

@Katja.l jemig wat een verhaal.

ik snap dat je er niet gerust op bent.

ik heb een keer een zwelling op een andere plek gehad na een totaal andere operatie.

Ik was er ook niet gerust op en toen heeft de chirurg een spuit erin gestoken en gepuncteerd.

Er kwam niets uit en daardoor kon hij met zekerheid zeggen dat het geen abces was maar een infiltraat.

een infiltraat is onstoken weefsel maar een ontsteking hoeft geen abces (dus pus) te zijn of worden

Snap je het nog?

Als het een infiltraat is reageert het ook goed op de antibiotica dan gaat het met de tijd ook weg.

de andere opties van de PC littekenweefsel of vetnecrose kan ook beide 

lang verhaal maar je zou dus kunnen vragen of de chirug het wil puncteren. 

mag ik heel wijsneuzerig vragen welke antibiotica je hebt gekregen?

Hoi, daar heb ik waarschijnlijk door de angst niet aan gedacht om een punctie uit te laten voeren. Vandaag mijn laatste AB dan is de kuur klaar. De pijn bij het plekje is weg het wondje is nu droog, maar de zwelling zit er nog! Ik heb amoxicilline met clavulaanzuur gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.