Ga naar inhoud

Wel of geen bh dragen ‘s nachts?


Gast noov

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Inmiddels ben ik bijna 12 weken po. 

Uiteraard hoef ik de sportbh vanaf week 6 niet meer dag en nacht te dragen.  Overdag draag ik ‘m nog wel eens. Afhankelijk van wat ik aan heb , draag ik de sportbh of een leuker setje. Een beugelbh zit ook al prima gelukkig!

 

Over de nacht twijfel ik steeds: aan de ene kant is het heerlijk om bloot te mogen slapen, aan de andere kant voelen mijn borsten, vooral als ik op mn zij lig, best zwaar en is een sportbh wel prettig! Doet geen pijn, maar voelt “trekkerig”.

 

Alle informatie over het dragen van een nachtbh is erg tegenstrijdig en varieert van: “ja, is goed zodat ook s nachts de borsten ondersteuning hebben en minder snel gaan hangen” tot “nee, niet doen...maakt voor de hang niet uit en het is slecht voor de afvoer van afvalstoffen wanneer je ook s nachts een bh draagt”. 

Sommigen noemen zelfs een verhoogd risico op borstkanker. Nu geloof ik daar niet zo zeer in, maar ben wel benieuwd of het dragen van een nachtbh nu wel of niet aan te raden is, zeker bij de wat grotere borsten.

 

Wat doen jullie ‘s nachts? Ben benieuwd!

 

XN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SandyOsVe, oh...dat hemdje kende ik nog niet. Ook handig :35:, dank voor de tip! Als ik s nachts nog een bh draag, dan draag ik de Carefix Anna..die is lekker zacht. Maar halverwege de nacht begint het me toch weer te irriteren en gooi ik de boel weer los :1bouncingboobs:

 

@toon...volgens mij is jouw reactie een beetje verdwaald ;-)?!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @noov

 

Ik kan je er niet echt advies in geven. Ik heb alleen maar een band gehad en nooit geen sport bh hoeven dragen. Ik denk dat je moet doen wat je zelf het prettigst vind. Ik heb heel lang op mijn rug geslapen. Van mezelf ben ik een zij slaper en dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat weer beetje bij beetje kon/durfde. Ik ben nu bijna anderhalf jaar po en slaap gewoon op mijn zij. Ik druk in het matras ff een kuiltje waar mijn borst dan in valt en als ik me dan omdraai doe ik hetzelfde  :4:...

Anders kan je @best_boobie misschien ff advies vragen!

 

succes ermee!

 

Lieve gr Eef...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei noov:

Hoi allemaal!

 

Inmiddels ben ik bijna 12 weken po. 

Uiteraard hoef ik de sportbh vanaf week 6 niet meer dag en nacht te dragen.  Overdag draag ik ‘m nog wel eens. Afhankelijk van wat ik aan heb , draag ik de sportbh of een leuker setje. Een beugelbh zit ook al prima gelukkig!

 

Over de nacht twijfel ik steeds: aan de ene kant is het heerlijk om bloot te mogen slapen, aan de andere kant voelen mijn borsten, vooral als ik op mn zij lig, best zwaar en is een sportbh wel prettig! Doet geen pijn, maar voelt “trekkerig”.

 

Alle informatie over het dragen van een nachtbh is erg tegenstrijdig en varieert van: “ja, is goed zodat ook s nachts de borsten ondersteuning hebben en minder snel gaan hangen” tot “nee, niet doen...maakt voor de hang niet uit en het is slecht voor de afvoer van afvalstoffen wanneer je ook s nachts een bh draagt”. 

Sommigen noemen zelfs een verhoogd risico op borstkanker. Nu geloof ik daar niet zo zeer in, maar ben wel benieuwd of het dragen van een nachtbh nu wel of niet aan te raden is, zeker bij de wat grotere borsten.

 

Wat doen jullie ‘s nachts? Ben benieuwd!

 

XN

 

 

Hoi hoi

Thanks @e.e.f. voor de tag.

Ik heb zelf ook een haat/liefde verhouding gehad met die sportbh.. In het begin ben je blij (denk je) dat je er hem over 6 weken uit mag en dan is het zover en voelt dat kreng wel erg veilig ;) 
Heb hem ook tot zeker 3 maanden po in de nacht gedragen en daarna legde ik hem op mijn nachtkastje (met lichte dwang van mezelf :P ) om hem vervolgens (zeker in het begin) halverwege de nacht weer aan te trekken :45: 
Vond net als jij, dat het allemaal maar trekkerig en raar lag. Wist me ook geen raad met mijn bovenste arm, en volgens mij lag de onderste arm ook continu in de weg haha.. 
Heb heel lang toen met een kussen geslapen. Dus lepeltje lepeltje met een kussen, zodat ik wat steun had tegen mijn borsten. Pas na een dik jaar of zo, toen mijn borsten ook op hun zachtste punt kwamen, voelde het ook pas goed om zonder kussen te slapen.. (tenminste, zo herinner ik het me.. ben ondertussen natuurlijk al dik 5,5 jaar po...)

Voor extra ondersteuning is het niet nodig om hem te dragen, voor het gevoel is het soms lekker en fijn om het wel te doen. Ik zou zeggen, luister in dit geval naar je gevoel.

Dat wat jij zegt over borstkanker krijgen van bh's dragen in de nacht, dat heb ik ook ooit een keer gelezen, maar ik weet dat dat artikel toen ging over het dragen van beugelbh's. Zover ik me herinner was dat dan ook pas slecht wanneer je dat al langere tijd zou doen, dus ook niet van een paar weken of maanden. 

Mijn advies: draag hem als het lekker zit, en leg hem af en toe op je nachtkastje om een paar uurtjes af te kicken :P 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei best_boobie:

Dat wat jij zegt over borstkanker krijgen van bh's dragen in de nacht, dat heb ik ook ooit een keer gelezen, maar ik weet dat dat artikel toen ging over het dragen van beugelbh's. Zover ik me herinner was dat dan ook pas slecht wanneer je dat al langere tijd zou doen, dus ook niet van een paar weken of maanden

Dan hoop ik dat ik hem snel 's nachts uit mag. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie @best_boobie! Feest van herkenning haha! Ik trek de bh óf halverwege de nacht weer aan, óf juist uit als ik ben begonnen met dat stomme ding. En idd, zonder bh slaap ik ook mét kussen. Dat voelt echt prettiger. Fijn om van jou te horen, dat het voor de ondersteuning blijkbaar niet veel uitmaakt! Dat was mijn grootste twijfel. Vanavond maar weer lekker los (beginnen ;-)) Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei best_boobie:

Ik wist dat jij ging reageren :45:
Daarom had ik al geschreven van die weken en die maanden :P 

Weet trouwens niet of dat een wetenschappelijk onderbouwd artikel was ;) 

 

xxx

Ja, was idd te verwachten hè? :38:

Maar niet alleen vanwege de angst voor borstkanker hoor (ik geloof daar niet zo in eigenlijk), maar ook om hubbie weer eens te behagen. Hij begint te klagen dat hij de dames vanaf 8 december nooit meer naakt gezien heeft :45:.  En dan kunnen de bh's nog zo leuk, mooi of sexy zijn..... hij wil er ook wel weer eens iets mee :66: . Nu is het motto nog steeds: " Kijken, kijken en niet aankomen" :153:.

 

XXX Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei e.e.f.:

Hoi @noov

 

Ik kan je er niet echt advies in geven. Ik heb alleen maar een band gehad en nooit geen sport bh hoeven dragen. Ik denk dat je moet doen wat je zelf het prettigst vind. Ik heb heel lang op mijn rug geslapen. Van mezelf ben ik een zij slaper en dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat weer beetje bij beetje kon/durfde. Ik ben nu bijna anderhalf jaar po en slaap gewoon op mijn zij. Ik druk in het matras ff een kuiltje waar mijn borst dan in valt en als ik me dan omdraai doe ik hetzelfde  :4:...

Anders kan je @best_boobie misschien ff advies vragen!

 

succes ermee!

 

Lieve gr Eef...

 

 

Dank voor je reactie @e.e.f. en tag! Ik sliep al vrij snel weer op mn zij. Zonder bh is dat dus nog even wennen :rolleyes:! Ik zal vannacht een kuiltje graven....of droom jij dat je op het strand ligt :P?!? Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Jaydee:

Ja, was idd te verwachten hè? :38:

Maar niet alleen vanwege de angst voor borstkanker hoor (ik geloof daar niet zo in eigenlijk), maar ook om hubbie weer eens te behagen. Hij begint te klagen dat hij de dames vanaf 8 december nooit meer naakt gezien heeft :45:.  En dan kunnen de bh's nog zo leuk, mooi of sexy zijn..... hij wil er ook wel weer eens iets mee :66: . Nu is het motto nog steeds: " Kijken, kijken en niet aankomen" :153:.

 

XXX Jaydee 

Het antwoord?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.



Die griet krijgt ie er trouwens niet bij, maar dit zijn gewoon bh's.. zonder overbodige stof :45: 

Sorry @noov voor de aanranding van jouw topic

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei best_boobie:

Het antwoord?



Die griet krijgt ie er trouwens niet bij, maar dit zijn gewoon bh's.. zonder overbodige stof :45: 

Sorry @noov voor de aanranding van jouw topic

xxx

Wat fijn! Bedankt voor de tip, meis. :45:

Ennuh...... die griet hoeft ie er ook helemaal niet bij...... hij heeft zijn handen nu "vol" aan mij :153:.

 

XXX

 

Sorry @noov....... maar deze reactie op BB moest gewoon nog ff :38:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei Jaydee:

Lekker geslapen, noov?

Haha, ja hoor! Heerlijk gedroomd over witte stranden, gespierde mannen en cocktails :P. Hele nacht “los” geslapen. Kan ook door de Martini’s van gisteravond gelukt zijn :blush:....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaap sinds dag 8 po zonder bh. Na overleg kliniek begrepen dat de bh enkel en alleen ter ondersteuning is. Ik draag de bh gedurende de dag want dan ben ik in beweging en savonds laat gaat ie uit....mooi moment vd dag....freedom!!! Smorgens netjes meteen weer aan. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.