Ga naar inhoud

sporten na een borstvergroting


L.HR

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Mijn operatie staat gepland! Eindelijk, na heel wat getwijfel! Mijn operatie staat gepland op 5 april, dus al vrij snel!

Ik heb zo ongeveer al mijn twijfels achter mij kunnen laten en rust gevonden. Tuurlijk, als ik er dieper over na ga denken dan zal ik het heus wel weer spannend vinden en zullen er wel weer wat twijfels komen, maar ik moet ook gewoon dingen los laten. (zeker over complicaties gesproken, dat zie ik dan wel weer). 

 

Ik merk nu echt aan mijzelf dat ik in zo'n fase zit zat veel gesprekken met mijn vriend of familie gaan over de operatie of over de tijd daarna. Voor het stukje BH's kopen en dat ik deze zomer wel 3 bikini's wil haha! Wanneer de tijd zover is zal ik een optatieverslag schrijven:)

 

Nu mijn vraag voor de mensen onder ons die al een operatie hebben gehad. Ik ben namelijk een fanatieke korfballer en hardloopster. Mijn arts heeft gezegd dat ik na mijn operatie (niet gelijk natuurlijk) gewoon weer probleemloos kan sporten. Bij hardlopen geloof ik dit ook wel, moet alleen wel even kijken voor een goede ondersteunende sport BH. Maar wanneer ik nadenk over korfbal en de bewegingen maak ik mij daar iets meer zorgen om. Als het niet meer zou kunnen, dan kan het niet en dan is mijn operatie toch iets belangrijker. Maar ik korfbal nu al 15 jaar, dus ik zou het wel ontzettend lastig vinden om te moeten stoppen...

 

Ik korfbal al heel mijn leven, en ik merk dat ik het steeds leuker ga vinden. Het gaat namelijk ook steeds beter en ik word steeds beter. Uitgaande van wat mijn arts zegt, en ik dit heel graag wil geloven ga ik na de zomerstop gewoon weer verder. Dan heb ik 4,5 maand goed rust gehouden, en in die tijd wil ik wel gewoon gaan hardlopen. 

Nu is mijn vraag : wie van jullie beoefent er nu een fysiek 'zware' sport? en hoe gaat dit? 

 

Bij korfbal moet je veel met de bal gooien, vangen springen, armen uitstrekken en noem het maar op. Ik vroeg mij af of hier iemand is die en borstvergroting heeft gehad en nu gewoon lekker sport. 

 

Ik hoor het graag:)

 

liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehmm ja ik doe paaldansen, dus jezelf ondersteboven trekken (lichaamsgewicht dragen) doen we tijdens de lessen wel heel vaak. Daarnaast ga ik 3x per week naar de sportschool voor krachttraining.

Mijn pc heeft me geadviseerd om het bovenlichaam zeker 12 weken niet te trainen, dus niet paaldansen of krachttraining aan het bovenlichaam. 

Ben wel iets langer gestopt geweest maar ben vanaf 16 weken rustig aan weer begonnen, in het begin is het vooral onwennig en heb je gigantische spierpijn. Kracht zal wel iets afgenomen zijn, maar je bouwt het redelijk snel weer op. 

Hardlopen zou ik ook 12 weken mee wachten, omdat je boobies toch flink door elkaar gegooid worden tijdens het hardlopen. En als je weer begint met hardlopen zorgen dat je een sportbh aan hebt die je boobies vastplakt haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het betreft krachttraining? Ik deed voor mijn operatie actief aan krachttraining: squatten, lunges, buikspieren etc. Vanaf wanneer mag je dat weer oppakken? Dingen als armen trainen en opdrukken ben ik in elk geval nog niet van plan de komende maanden te doen, maar de andere onderdelen van het lichaam zou ik graag weer willen trainen.

 

Ben nu 3 weken PO.

 

Super trouwens dat je je twijfels aan de kant hebt kunnen zetten en je een operatiedatum hebt @L.HR ! Nu kun je echt gaan aftellen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pnllg044 Vanaf 6 weken werd mij gezegd. Squatten en lunges mits het zonder gewicht/barbell was. Alternatief is dan om zo'n resistance band om je bovenbenen te doen, geloof je je billen en bovenbenen staan in de fik.
Opdrukken en armen trainen zou inderdaad vanaf 12 weken rustig opgebouwd kunnen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen maken hoor! Ik heb ook dual plane. Het enige wat nu nog gek is, na ruim 3 maanden, zijn echte borstspier oefeningen. Met al het andere merk ik niet eens dat ik een borstvergroting heb gehad. En met raar bedoel ik dat je voelt dat je spier anders zit nu. Dus het doet geen pijn ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties!

@best_boobie, dan zal ik daar eens op zoeken voor meer onderzoek! 

 

@Rocker, thanks voor het delen van je verhaal! Paaldansen is inderdaad een hefitge sport waarbij je veel kracht moet uitoefenen! Ik word 5 april geopereerd en het seizoen begint weer eind aug/ september dus dat moet wel goed komen! Hoe zit het met zwemmen weten jullie dat, gezien de zomer haha? Ach niet dat je in de zomer intensief gaan zwemmen. Wel kan het zijn dat ik na een aantal weken wil zwemmen voor mijn conditie maar dat zal ook wel het beste zijn na 12 weken dan. 

 

@pnllg044, ja ben super blij dat er nu een datum staat! Jeetje wat lucht dat op zeg, haha! Het blijft nog even een vraag welke maat ik zal kiezen... die keus blijft moeilijk!!! Gaat het met jou herstel goed?

 

@ellen001! Dankje! Echte borstspieroefeningen doe ik nu ook niet echt haha. Als ik wat oefeningen doe is het meestal buikspieren, core en squat haha! Ben erg benieuwd naar de herstelperiode, ook wel spannend! 

 

Dank jullie wel allemaal!

Ben benieuwd! Heb trouwens ook foto's geplaats van mn 3D haha, dat helpt toch wel zulke 3D's. Ookal weet ik dat het niet alles hoeft te zeggen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR Geen idee, ik ben zelf gewoon uitgegaan van 12 weken met m'n bovenlichaam op basis van wat de chirurg zei maar ook van wat ik hier heb gelezen. 

Normaal zwemmen mag na 6 weken weer, mits je litteken goed dicht is en alle korstjes eraf zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.