Ga naar inhoud

Ongelijk : 23 augustus 2018 : Dr. Macare : Ziekenhuis Rivierenland


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2,32 jaar oud en woon in gelderland.
Heel veel over mezelf wil ik niet delen ivm eventuele herkenning en toch wel schaamte.

Mijn borsten verhaal gaat namelijk al een grote tijd terug...
Mijn borsten zijn namelijk altijd al een probleem geweest voor mij.
Toen ik in de puberteit raakte begon het probleem.
Mijn ene borst groeide als kool!
Alleen de andere bleef achter en groeide bijna niet waardoor ik bijna 2 cupmaten verschil in mijn borsten had.
Na een lange periode van naar de huisarts en met de verzekering aan de haal gaan was het dan eindelijk zover dat ik de goedkeuring kreeg om mijn kleine borst te mogen laten vergroten.
Wat was ik blij!
Eindelijk na jaren ging het dan gebeuren en over een paar dagen heb ik mijn borstinplantaat 12 jaar!
Alles leek goed gegaan te zijn en van de operatie heb ik maar 1 dag pijn gehad waarna ik met goede moed en met trots eindelijk zonder voorgevulde bh's met kipfiletjes erin (je weet wel die plastic dingen die je in je bh kan leggen) de wereld te troseren.
Tot ongeveer een jaar geleden was ik ontzettend blij met mijn borsten.
Vanaf mijn puberteit was ik altijd al stevig en namate ik ouder werd kreeg ik morbide obesitas.
Ik besloot hierom een traject te starten voor een maagverkleining,waarvoor ik in aanmerking kwam.
Het feit dat je hierbij vel over kon houden hield ik in mijn achterhoofd en dat zou ik wel zien als dat ook gebeurde.
Maaaaaar mijn borsten,hoe zouden die reageren?
Mijn angst werd werkelijkheid en ondanks dat ik ontzettend blij ben met de keuze die ik heb gemaakt voor de maagverkleining zit ik dus nu weer met ontzettend ongelijke borsten.
Dit is weer 2 cupmaten verschil,misschien zelfs nog meer.
De borst met het implantaat is bol en aan de andere kant zit een "flubber" van bijna niks wat als borst door moet gaan.
Opzich ben ik niet ontevreden met hoe de kleine borst eruit ziet maar wel met het enorme verschil wat nu ontstaan is.
Ik moet weer met voorgevormde bh's lopen waar de ene borst in past en de andere opvullen met kipfiletjes waardoor je het minder ziet anders is zeer duidelijk zichtbaar.
Nu is het zelfs zo erg dat ik zelfs hiermee nog het niet meer redden kan om mijn kleine borst te verbergen.
Mijn man heeft de eerste operatie aan mijn borst ook meegemaakt en die vind mij mooi zoals ik ben ook vroeger,met of zonder implantaat en met of zonder ongelijke borsten.
Maar het maakt mijzelf erg ongelukkig.
Ik stoor mij erg aan mijn borsten en doe dus zelfs als wij (die enkele keer) dat wij gaan zwemmen mijn kipfiletje is om het verschil zo min mogelijk te maken.
De laatste tijd spookt het steeds meer door mijn hoofd om hiermee naar de huisarts te gaan maar ik ben ergens bang.
Bang dat ze gaan zeggen dat er niets aan te doen is en ik voor zowel de vergroting als voor de maagverkleining heb gekozen en dit maar zal moeten accepteren.
Zelf zou ik graag mijn kleine borst vergroot willen hebben tot het formaat van mijn andere al vergrote borst,omdat ik zelf denk dat dit het mooiste effect geeft en bang ben dat als ik het implantaat laat verwijderen en 2 hele kleine borsten overblijven die niet in verhouding met mijn lichaam staan zullen ontstaan.

Over borstvergrotingen, verkleiningen en correcties is er veel te vinden op internet maar over mijn probleem heb ik helaas niets kunnen vinden,tenminste niets wat een beetje weg heeft van mijn verhaal.
Ik hoop hier dan ook mensen te kunnen leren kennen die ook iets in deze trant hebben mee gemaakt of het zelfde probleem als ik misschien hebben.
Gewoon een beetje herkenning zou al fijn zijn want ik voel me hier verschrikkelijk door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo,

In het voorstel topic staat mijn verhaal ook wat uitgebreider.

In het kort:

Ik heb bijna 12 jaar geleden een borstvergroting gehad aan 1 borst.
Mijn borsten groeide ongelijk met als gevolg dat ik een groot verschil had tussen beide borsten.
Hierdoor kreeg ik een vergroting van mijn kleine borst.
Nu zijn we 12 jaar verder en na een maagverkleining zit ik opnieuw met een groot verschil tussen mijn borsten.
Mijn borst met protese is mooi gebleven maar mijn borst zonder protese is erg klein geworden waardoor ik 2 cupmaten verschil heb alleen nu dus aan de borst waaraan ik niet geopereerd ben.
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit hebben.
Zijn er meer met voor de 2de keer een groot verschil tussen beide borsten?
Destijds werd het onder de noemer borstreconstructie verholpen en dit heb ik ook volledig vergoed gekregen destijds.
Zijn er mensen die voor de 2de keer aan zoiets geopereerd zijn (zowel verkleinen als vergroten van de ongelijke borst?).
Zelf zou ik graag de kleine borst vergroot willen hebben omdat dit beter bij mijn lichaam zou passen.
Destijds is er voor een vergroting van de toen te kleine borst gekozen omdat dit het beste bij mijn lichaam paste.
Bij een verkleining zou ik (net als nu) praktisch geen borsten meer overhouden namelijk.

Voor de duidelijkheid mijn linker borst is dus 12 jaar geleden vergroot om het verschil op te heffen en nu zit ik met een rechter borst (de borst zonder implantaat) die na veel afvallen klein is geworden.
Ik ben net nieuw hier op het forum dus mocht er al een plekje zijn voor dit soort gevallen zou ik graag willen weten waar ik dat moet zoeken,zelf heb ik dit namelijk nog niet kunnen vinden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier hopelijk vind je de informatie waar je op hoopt en naar zoekt.

 

Je schrijft dat je inmiddels 12 jaar je implantaat hebt in je nu grote borst en dat je je kleine borst wilt laten vergroten om het verschil te minimaliseren. 

 

Je implantaat is nu 12 jaar oud en gaat misschien nog 3 jaar mee voor hij sowieso vervangen zou moeten worden. Dan kan je toch veel beter nu meteen voor 2 nieuwe protheses kiezen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

Mij is nooit verteld dat het implantaat vervangen zou moeten worden,dit had ik wel via internet gelezen.
Ook daarom zal ik binnenkort contact op gaan nemen met de poli pc om te vragen hoe en wat nu eigenlijk.
Dat heb ik toen ook gedaan met het hele PIP gebeuren om te kijken of die niet gebruikt zijn bij mij (was gelukkig niet het geval) maar welke ik heb weet ik eigenlijk ook helemaal niet.
Er is destijds erg slecht geinformeerd.
De pc die de operatie zou doen is kort voor mijn operatie ontslagen en ik ben een keer bij de arts geweest die geopereeerd heeft puur omdat de ontslagen chirurg niet eens genoteerd had wat de maat zou moeten worden.
Ik was 19 en wist eigenlijk ook maar weinig en stond er niet echt bij stil om zulke dingen te vragen als hoelang een protese mee gaat en hoeveel cc e.d. ik was allang blij dat het verholpen werd en dacht dat ze levenslang konden blijven zitten namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders zijn ook niet mee geweest.

Mijn vader wist er wel vanaf maar die vond het ongemakkelijk om erover te praten maar ze zijn na de operatie wel gelukkig gelijk langs geweest en hebben mij gebracht en weer opgehaald bij het ziekenhuis.

Heb het verder ook zelf gedaan en vond dat best een hele prestatie voor een meisje van mijn leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @Ongelijk

 

Jeetje, wat een verhaal. Je hebt al heel wat meegemaakt, voor je dus op dit punt beland bent.

Geen idee of je nu evt weer voor vergoeding in aanmerking zou komen, maar ik heb een vermoeden dat dat misschien niet zo zal zijn. Ik weet niet of jij hier al meer info over hebt?

 

Wat claudiat aangeeft, over het ook meteen laten vervangen van je huidige implantaat, lijkt me een heel goed plan.  De protheses kunnen dan gelijk geplaatst worden, en hebben weer een evenlange levens'garantie '.

Door de jaren heen kan er namelijk overmatig kapsel ontstaan, en dan zou je weer onder het mes moeten... Het is natuurlijk een keuze die je maakt...

 

Heb je een bepaalde voorkeur van regio? Of wil je in het regionale ziekenhuis? 

 

Er is hier ooit een vrouw geweest met een soortgelijk probleem, al was dat dan wel een primair probleem (dus plaatsen van prothese in een borst die kleiner gebleven was. Ik zou zo even niet weten of dat verhaal te vinden is.

 

Ik wil je in ieder geval veel wijsheid wensen met je zoektocht. Bedenk goed wat je wilt, en zoek een pc die met vertrouwen jouw probleem op wil lossen. 

 

Heb je vragen, stel ze dan gerust. Uiteraard zijn wij leken, maar misschien is er op sommige vragen wel degelijk een antwoord :)

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

 

Qua vergoeding heb ik geen idee nog.

Ik ga binnenkort naar de huisarts voor het probleem,die heeft mij destijds ook doorgestuurd.

 

Het liefste wil ik in het ziekenhuis hier in mijn stad maar vanwege de maagverkleining zou het misschien ook in het ziekenhuis in Arnhem kunnen.

Persoonlijk lijkt arnhem mij fijner aangezien het in het ziekenhuis hier toen niet zo goed is verlopen.

Kreeg namelijk veelste veel wondvocht en heb daardoor ook een groot en lelijk litteken aan overgehouden.

Later ben ik er zelf achter gekomen dat dat aan de pleister lag waarmee alles vast getaped was.

 

Ik ga deze week het ziekenhuis bellen om te vragen hoe en wat met mijn huidige implantaat en kijken wat die zeggen want als die toch vervangen moet worden dan natuurlijk alles het liefste in 1 x natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ongelijk, welkom!

 

Ook ik had bijna twee cupmaten verschil. 15 jaar geleden ook bij de verzekeraar geweest en ook ik kreeg een vergoeding om de kleine borst te laten vergroten. Gelukkig had ik toen een meedenkende chirurg, die uiteindelijk niet één maar twee implantaten heeft geplaatst. Hij vertelde dat of ik nu één of twee borsten liet opereren; ik moest tóch onder narcose en hij zou het 2e implantaat moeten weggooien. Dus qua kosten maakte het voor hem niet uit. Toentertijd heeft hij gewoon op de factuur voor de verzekeraar vermeld dat ik een vergroting heb gehad aan één kant, terwijl ook in de grote borst een (kleiner) implantaat is geplaatst. Wel zo prettig.

 

Ik herken dus deels je verhaal met 2 verschillende groottes. Echter, heb ik geen problemen met mijn gewicht en dus waren er ook niet dusdanige schommelingen in mijn borsten. Maar ook bij mij begon het wel weer iets te hangen. Vechten tegen de zwaartekracht en ouderdom ha ha! Na 15 jaar "veiligheidshalve" besloten mijn implantaten te laten vervangen. In maart 2017 is dat gebeurd met twee verschillende groottes prothese Motiva Ergonomix (40cc verschil). Echter het verschil tussen links en rechts was nog steeds duidelijk zichtbaar. Eigenlijk duidelijker dan voorheen (met "gewone" ronde protheses).

 

In november 2017 nogmaals onder het mes geweest. Ik was nl echt niet tevreden. Ditmaal met 2 dezelfde groottes én een tepellift én tepelhofverkleining. Er is behoorlijk wat vel bóven mijn tepel verwijderd waardoor de borst ineens veel kleiner leek (hij blijft nog altijd iets anders van vorm)! Dit was, in combinatie met ronde HP protheses van Mentor,  voor mij DE oplossing! Ze zijn nu biiijjjjjna hetzelfde en ben nog nooit zo tevreden geweest!

 

De wissel werd overigens, in tegenstelling tot 15 jaar geleden, niet vergoed bij mij.

Je zult inderdaad waarschijnlijk toch ooit moeten wisselen; dan maar ineens goed toch?!

Heb je al gebeld met het ziekenhuis? Succes met je keuze!

 

XN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist het ziekenhuis bebelt en ik ben eigenlijk niet veel wijzer geworden.
Op mijn vraag wanneer mijn protese gewisseld zou moeten worden konden ze geen antwoord op geven ,het merk e.d. stond ook niet in mijn dossier...
Opzoeken zou mischien kunnen maar daar had ik nu niets aan werd mij verteld.
Dit vind ik eigenlijk een beetje gek.
Wel weet ik welke arts mij destijds geopereerd heeft.
Er zit idd een houdbaarheidsdatum aan de proteses is mij zojuist verteld.
Ik moet via de huisarts een verwijzing gaan vragen en dan kan er in het ziekenhuis beoordeeld worden of de wissel nodig is en direct aanvraag gedaan worden bij de verzekering indien nodig.
De mevrouw kon mij wel vertellen dat het terug plaatsen van een protese eigenlijk nooit vergoed word.
Hier schrik ik toch wel even van want dan zit ik straks als de protese eruit zou moeten wel weer met een stel borsten die er niet uitzien omdat ze klein zijn en waarschijnlijk nog steeds verschil hebben.

Gelijk vraag ik mij dan af of ik als de protese eruit zou gaan niet ontzettend veel vel aan mijn borst over zou houden omdat hier al die tijd een implantaat in heeft gezeten.
Ondanks dat ik wel achter mijn beslissing sta hier iets aan te laten doen maakt het mij wel bang.
Of het eruit halen van de protese vergoed word is ook maar de vraag wist de mevrouw mij te melden.
Belachelijk eigenlijk toch!
Om heel eerlijk te zijn heb ik echt de middelen niet om zelf voor de operatie te kunnen betalen anders had ik dit allang gedaan natuurlijk dan zou ik ook niet zo bang zijn geweest.
Heb nu een beetje het gevoel dat ik oipnieuw in de rollercoaster van jaren geleden zit toen ik de eerste operatie aan ging vragen.

Ook in verband met mijn buik en daar een beste portie overhangend vel (waarvan de kans maar heel klein is dat ik een buikwands correctie vergoed zal krijgen) is echt mijn laatste optie om het implantaat te verwijderen.
Aan de andere kant zal ik als er weer een implantaat of implantaten geplaatst worden wel weer over een tijd opnieuw ervoor onder het mes moeten waarschijnlijk voor een wissel,dit is ook iets wat ik wel in mijn achterhoofd hou.

Over het verschil wat er nu tussen de borsten zit heb ik eigenlijk niet gepraat omdat ik weet dat dit door een pc beoordeeld zal moeten worden en ik daarvoor toch een verwijzing nodig zal hebben dus we gaan gelijk voor alles naar de huisarts toe binnenkort.
Ik had niet gedacht dat hetr mij nu al zoveel zou doen en dit mij verdrietig zou maken maar dit doet het toch wel.
Heb nu toch wel het gevoel weer terug bij af te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel.
Ik hoop echt dat ik een uitzondering ben op de regel maar ga er eigenlijk vanuit dat ik het niet vergoed ga krijgen,hoe dan ook ik ga ervoor vechten!
Ik hoop dat ik een fijne pc tref die mijn pobleem begrijpt en samen met mij er alles aan wil doen om dit te kunnen gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ongelijk, 

 

Mijn verzekering heeft het wel vergoed. Ik had kapselvorming en als dat bij jou ook het geval is, wordt het verwijderen van de implantaten en de operatie door de meeste verzekeringen wel vergoed. Mijn verzekering bleek ook de nieuwe implantaten te vergoeden, maar dat schijnt een uitzondering te zijn. Het ziekenhuis wist dit niet (en geloofde het ook niet, heel vervelend) en ik heb dus uiteindelijk een nieuwe aanvraag bij het ziekenhuis moeten vragen voor mijn verzekering. Hoop gedoe en administratieve rompslomp, maar goed het heeft wel wat opgeleverd. Het is dus de moeite waard om ook contact op te nemen met je eigen verzekering en goed door te vragen bij het ziekenhuis. Succes!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat jij het vergoed hebt gekregen ,dat geeft mij toch weer wat hoop!

Vrijdag maar eerst naar de huisarts en vind het best spannend eigenlijk nu.

 

Gisteren voelde ik ineens een bobbel in de borst en na uitvoerig alles af te hebben gevoeld lijkt de bobbel van het implantaat af te komen.

Zou hij gedraaid kunnen zijn?

kan mij niet herinneren dat het er al eerder zat of het moet komen door het vele afvallen misschien dus ga dat ook nog even laten checken bij de huisarts als we daar toch zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van de huisarts vandaan en heb de verwijzing in de pocket!
Het verschil tussen beide borsten vond ze ook erg groot.
Ook is er even gekeken naar de bobbel die ik voelde en dat was duidelijk de rand van het inplantaat dus dat is ook weer een zorg minder want toch blijft dat eng zo'n bobbeltje voelen.
Nu word het wachten op de oproep voor de afspraak bij de plastische chirurg voor het eerste gesprek en kijken wat er kan en wat die denkt dat er gebeuren moet.
Ondanks dat ik niet bang was dat ik geen verwijzing zou krijgen ben ik wel erg blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Ongelijk:

Ik kom net van de huisarts vandaan en heb de verwijzing in de pocket!
Het verschil tussen beide borsten vond ze ook erg groot.
Ook is er even gekeken naar de bobbel die ik voelde en dat was duidelijk de rand van het inplantaat dus dat is ook weer een zorg minder want toch blijft dat eng zo'n bobbeltje voelen.
Nu word het wachten op de oproep voor de afspraak bij de plastische chirurg voor het eerste gesprek en kijken wat er kan en wat die denkt dat er gebeuren moet.
Ondanks dat ik niet bang was dat ik geen verwijzing zou krijgen ben ik wel erg blij.

Wat een goed nieuws! Ik feliciteer je ermee!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

De volgende stap is inmiddels gezet of nouja stap...
Ik ben sinds gisteren gestopt met roken.
De zenuwen beginnen wel te komen voor het gesprek van 15 maart.
Ik ben gewoon zo klaar met mijn borsten ,heb het idee dat het nu alleen maar erger is geworden de afgelopen tijd omdat ik nu bezig ben met terug normale borsten te krijgen zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vanmiddag was de afspaak bij de plastische chirurg.
De spanning en onzekerheid zat er flink in.
De arts heeft mij wel aardig gerust gesteld en was naar mijn idee heel eerlijk en open naar mij toe over hoe het eruit zag en er voor staat.
Zowel de huisarts als de plastische chirurg zijn het er beide over eens dat er een onoverkomelijk verschil in de beide borsten zit van meerdere cup maten.
Er werd natuurlijk ook gevoeld en mijn zorgen om de harde randen /bobbel in de borst werden heel serieus genomen en hiermee werd mijn ansgt ook een beetje werkelijkheid.
De pc was het er namelijk mee eens dat dit niet normaal was en dacht te kunnen voelen dat het inplnataat 90 graden gedraaid was.
De onderkant zit dus boven en de bovenkant onder waardoor ik een niet natuurlijke bolling heb op mijn borst (waardoor het verschil dus nog duidelijker word).

Haar advies was dus ook om hoe dan ook het oude inplantaat te laten verwijderen aangezien deze niet goed zit en ook compleet niet meer bij mij past (te groot,te duidelijk aanwezig,klachten en een enorm verschil door het inplantaat).
Maar als ik alleen dat zou laten doen zou ik met nog steeds een onacceptabele borstvellen overblijven volgens haar en ook is er geen zekerheid dat daarmee het verschil in borsten verheven word dus eigenlijk vond de pc dit geen optie en gaf zelf al aan hier niet achter te staan zonder verdere behandeling.
Mijn eigen idee over een inplantaatwissel en een nieuw inplantaat te laten plaatsten in de nog natuurlijke borst is ook ter sprake gekomen maar helaas kon de pc mij al op een briefje mee geven dat dat geen kans van slagen had voor vergoeding van de ziekenfonds.
Ook vond de pc dit zelf niet perse nodig ondanks dat ik altijd een best grote cupmaat heb gehad zou de maat waar ik uiteindelijk op uit zou komen niet uit proportie zijn met de rest van mijn lichaam (helemaal als ik nog zou gaan voor een buikwand correctie over een tijd ivm mijn vetschort door veel afvallen).
De aanvraag voor het verwijderen van het inplantaat is gedaan en de kansen op een vergoeding daarvoor achte de pc zeer gunstig.
Om te voorkomen dat ik met verschil in borsten en vellen over zou blijven na verwijdering van het inplantaat advieseerde ze mij een lift van beide borsten.
Geen protese meer ,alles natuurlijk.
Dit spreekt mij best aan alleen vind ik het wel eng aangezien ik toch best aan mijn borstpartij ookal is die niet perfect gehecht ben.
Ik zal dus echt moeten gaan nadenken of een "verkleining" van de al geopereerde borst wenselijk is voor mij en of ik hiermee vrede kan hebben.
Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om heel eerlijk te zijn.
Zonder ondankbaar over te komen wil ik ook eigenlijk liever niet zonder borsten of met mini borstjes een operatie uitkomen.
VCerwijderen en liften zou gewoon in 1 operatie gaan en de aanvraag voor de lift van de borsten werd eigenlijk direct bij aanvraag al afgekeurd.
Dit was heel normaal verzekerde de pc miju en ik moet nu wachten op de afwijzingsbrief die ik thuis gestuurd krijg en daar een bezwaar op gaan maken.
De kans is groot dat ik fotos zal moeten gaan sturen en of bij een verzekeringsarts zal moeten komen.
Dat moest ik 12 jaar geleden ookal toen ik voor de inplantaat ging.
Ondanks dat de pc vertelde dat ze meerdere keren per jaar vrouwen opereerde met een verschil in de borst vertelde ze mij ook dat er eigenlijk maar heeeeeel weinig vrouwen waren waarbij het probleem terug keerde en ik daardoor wel een uniek geval was.
Mede daarom vind ze het ook meer dan noodzakelijk dat de verzekeraar hierin iets voor mij kan en zal gaan betekenen,ontzettend fijn dat ze zo achter mij staat!
Ze vond dit een mooie uitdaging en ging zeker ervoor vechten om mij te kunnen opereren.
Al met al een fijn gesprek en ik voelde mij ook op mijn gemak ondanks dat het spannend bleef om mijn probleem te laten zien.

Nu een paar uur later moet ik zeggen dat ik er best emotioneel van ben en echt even niet weet wat ik wil en wat verstandig is maar ik heb nog wel even om erover te denken en ga geen overhaaste beslissingen nemen.

Wat ook fijn was om te weten is dat ik nu wel weet welk inplantaat er destijds gebruikt is en nu in mijn borst zit namelijk de McGhan 27FX 360 gram inplantaat.

Sorry voor het hele verhaal maar ik moest het even kwijt en kan nog niet slapen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 5-2-2018 om 13:49 zei Ongelijk:

Hallo,

In het voorstel topic staat mijn verhaal ook wat uitgebreider.

In het kort:

Ik heb bijna 12 jaar geleden een borstvergroting gehad aan 1 borst.
Mijn borsten groeide ongelijk met als gevolg dat ik een groot verschil had tussen beide borsten.
Hierdoor kreeg ik een vergroting van mijn kleine borst.
Nu zijn we 12 jaar verder en na een maagverkleining zit ik opnieuw met een groot verschil tussen mijn borsten.
Mijn borst met protese is mooi gebleven maar mijn borst zonder protese is erg klein geworden waardoor ik 2 cupmaten verschil heb alleen nu dus aan de borst waaraan ik niet geopereerd ben.
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit hebben.
Zijn er meer met voor de 2de keer een groot verschil tussen beide borsten?
Destijds werd het onder de noemer borstreconstructie verholpen en dit heb ik ook volledig vergoed gekregen destijds.
Zijn er mensen die voor de 2de keer aan zoiets geopereerd zijn (zowel verkleinen als vergroten van de ongelijke borst?).
Zelf zou ik graag de kleine borst vergroot willen hebben omdat dit beter bij mijn lichaam zou passen.
Destijds is er voor een vergroting van de toen te kleine borst gekozen omdat dit het beste bij mijn lichaam paste.
Bij een verkleining zou ik (net als nu) praktisch geen borsten meer overhouden namelijk.

Voor de duidelijkheid mijn linker borst is dus 12 jaar geleden vergroot om het verschil op te heffen en nu zit ik met een rechter borst (de borst zonder implantaat) die na veel afvallen klein is geworden.
Ik ben net nieuw hier op het forum dus mocht er al een plekje zijn voor dit soort gevallen zou ik graag willen weten waar ik dat moet zoeken,zelf heb ik dit namelijk nog niet kunnen vinden.
 

Hoi,

Dit is nagenoeg mijn verhaal.

15 jaar geleden een prothese in mijn linkerborst gekregen, alles helemaal vergoed en nu was het verschil echt vreselijk na 2 zwangerschappen, afvallen en veel trainen.

Ik heb helaas niets vergoed gekregen, aangezien de prothese die er in zat niet lekte of teveel kapselvorming  had.

Ik heb toen besloten dat ik er echt wat aan wilde laten doen, nu ben ik  afgelopen dinsdag geopereerd.

 

Ben jij ondertussen geopereerd?

Ik heb de berichten niet verder gelezen want daar staat het misschien wel in, maar ik herken je verhaal zo dat ik meteen ben gaan reageren:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dankje @Wendje fijn eindelijk herkenning te vinden!

Ik heb de 1ste afwijzing gehad en ben druk bezig met bezwaar maken.

Mijn prothese is gaan draaien en ik hoop dat dit mijn geluk bij een ongeluk is.

Hoeveel verschil had jij? 

Wat hebben ze bij jou gedaan?

 

Mij is aangeraden de prothese te laten verwijderen en een lift te doen maar vind het nog best eng aangezien ik dan van altijd best grotere borsten naar een voor mij vrij kleine borst ga (cup F naar rond de cup B) mocht alles doorgaan uiteindelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou daar zijn we dan weer...
Vandaag kreeg ik een niet zo'n leuk telefoontje van de verzekering ik had ook op mijn bezwaar een afwijzing te pakken.
De medewerkster was erg beleefd en begripvol.
Na nog maals mijn verhaal en frustratie geuit te hebben met de uitleg dat ik een apart geval ben en niet zomaar tussen ook maar 1 groep van mensen val wou de medewerkster toch nog een poging wagen om mij zoals ik wenste door een verzekeringsarts te laten beoordelen.
Helaas kon ze niks garanderen en drukte mij op het hart dat dit waarschijnlijk wienig verschil zou maken maar ging het toch proberen,dit kon wel even duren...
Na 20 minuten ging mijn telefoon opnieuw,de mederwerkster weer van de verzekering of ik nog even tijd had!
Ze had namelijk erg goed nieuws voor mij!

Ze had de door mij verstuurde foto's met mijn verhaal direct naar een verzekeringsarts gebracht en die had aan mijn foto's meer dan genoeg,ik hoef niet eens langs te komen.
U heeft een goedkeuring mevrouw sprak ze uit en ik ben in tranen uitgebarst.
De afwijzing werd omgezet naar een goedkeuring en ik krijg dit nog schriftelijk via de post door maar wat ben ik blij!

De goedkeuring is alleen voor het verwijderen van het implantaat en het eventuele kapsel.
De aangevraagde lift is nog steeds afgekeurd maar daar gaan we nog mee aan de gang met de plastische chirurg over hoe en wat dus ik heb goede hoop op een mooie afloop.

IK moest dit geweldige nieuws gewoon even met jullie delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.