Ga naar inhoud

Ongelijk : 23 augustus 2018 : Dr. Macare : Ziekenhuis Rivierenland


Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meid. Ik heb je topic even meegelezen. Ik heb ook zo'n 2 cupmaten verschil gehad vanwege een aangeboren spierafwijking. Een borst is nooit gaan groeien. Ik ben deels het vergoedingscircuit ingegaan, maar heb toch ervan afgezien om verder te porren. Ik had het geld op de spaarrekening en heb het zelf betaald. Maar! Tijdens mijn vergoedingszoektocht zei de pc van destijds (ben uiteindelijk door een ander geopereerd) dat als ze 1 implantaat vergoed gingen plaatsen, ik zelf enkel de 2e erbij hoefde te kopen. Iets van 800 euro. Operatiekosten werden al vergoed door verzekeraar. Misschien kan jij dit aan je pc navragen? Misschien wil je arts dit (indien enkel verwijdering wordt vergoed) ook voor 2 implantaten doen? De operatiekosten zijn namelijk het grootst op een bedrag van een borstvergroting. 

 

Sterkte met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het word een lift zonder implantaten bij mij dat was al besproken bij de plastische cirurg mocht de operatie doorgeen (destijds bij het eerste consult).
OOk is er toen gezegd dat ik enentueel ook tegen een x bedrag de lift gelihjk zou kunnen laten uivoeren aangezien de kosten dan lager zouden zijn aangezien ik toch al onder narcose zou zijn dus daar wil ik inderdaad nog even wat meer informatie over gaan opvragen en daqn kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ook wil ik het nog gaan proberen anmders aan te vragen want dat was ook een optie volgens de chirurg dus eerst maar eens contact opnemen met het ziekenhuis over hoe en wat nu.

Het enige waar ik me lichtelijk onzeker over voel is of ik mijn borsten na het verwijderen van het implantaat (maar aan 1 kant) en na beide borsten een lift te hebben gehad niet heel klein ga vinden aangezien ik altijd een beste borstpartij gehad heb en daar toch anzienlijk minder van achter zal blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎-‎6‎-‎2018 om 16:38 zei Ongelijk:

Nou daar zijn we dan weer...
Vandaag kreeg ik een niet zo'n leuk telefoontje van de verzekering ik had ook op mijn bezwaar een afwijzing te pakken.
De medewerkster was erg beleefd en begripvol.
Na nog maals mijn verhaal en frustratie geuit te hebben met de uitleg dat ik een apart geval ben en niet zomaar tussen ook maar 1 groep van mensen val wou de medewerkster toch nog een poging wagen om mij zoals ik wenste door een verzekeringsarts te laten beoordelen.
Helaas kon ze niks garanderen en drukte mij op het hart dat dit waarschijnlijk wienig verschil zou maken maar ging het toch proberen,dit kon wel even duren...
Na 20 minuten ging mijn telefoon opnieuw,de mederwerkster weer van de verzekering of ik nog even tijd had!
Ze had namelijk erg goed nieuws voor mij!

Ze had de door mij verstuurde foto's met mijn verhaal direct naar een verzekeringsarts gebracht en die had aan mijn foto's meer dan genoeg,ik hoef niet eens langs te komen.
U heeft een goedkeuring mevrouw sprak ze uit en ik ben in tranen uitgebarst.
De afwijzing werd omgezet naar een goedkeuring en ik krijg dit nog schriftelijk via de post door maar wat ben ik blij!

De goedkeuring is alleen voor het verwijderen van het implantaat en het eventuele kapsel.
De aangevraagde lift is nog steeds afgekeurd maar daar gaan we nog mee aan de gang met de plastische chirurg over hoe en wat dus ik heb goede hoop op een mooie afloop.

IK moest dit geweldige nieuws gewoon even met jullie delen!

Super!!
Ben blij dat je even doorgezet hebt en het op deze manier toch goed gekomen is :35:

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

Ben zelf ook heel blij en heb afgelopen week contact gehad met de pc.
Gisteren heb ik het besluit genomen om ervoor te gaan en het implnantaat te laten verwijderen en een lift te laten doen om eventueel resterend verschil op te heffen en het losse vel wat aanwezig is te verwijderen.

Ik vind het best spannend allemaal ook aangezien het best wel eens snel zou kunnen gaan aangezien de wachtijd maar 6 weken is.
Ik laat geen implantaten terug plaatsen en ben nu al zo ontzettend benieuwd naar hoe het gaat zijn.
Alleen de gedachte al van een normale bh aan te kunnen zonder dat hij voorgevormd is of ik een akelige upvuller/kipfiletje in mijn bh hoef te dragen lijkt me heerlijk!
Niet meer bang hoeven te zijn dat mensen zien hoe groot het verschil is en zorgeloos in badpak kunnen gaan... ik kijuk er zo naar uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ongelijk:

Dankje!

Ben zelf ook heel blij en heb afgelopen week contact gehad met de pc.
Gisteren heb ik het besluit genomen om ervoor te gaan en het implnantaat te laten verwijderen en een lift te laten doen om eventueel resterend verschil op te heffen en het losse vel wat aanwezig is te verwijderen.

Ik vind het best spannend allemaal ook aangezien het best wel eens snel zou kunnen gaan aangezien de wachtijd maar 6 weken is.
Ik laat geen implantaten terug plaatsen en ben nu al zo ontzettend benieuwd naar hoe het gaat zijn.
Alleen de gedachte al van een normale bh aan te kunnen zonder dat hij voorgevormd is of ik een akelige upvuller/kipfiletje in mijn bh hoef te dragen lijkt me heerlijk!
Niet meer bang hoeven te zijn dat mensen zien hoe groot het verschil is en zorgeloos in badpak kunnen gaan... ik kijuk er zo naar uit!

Dan wens ik jou een identieke tweeling. :35: Lekker aftellen naar de operatie nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx dames!

Ik ben echt super blij morgen ga ik bellen naar de pc dat alles door gaat.

In mijn hoofd ben ik al lijstjes aan het maken met wat er allemaal nodig is in de ziekenhuistas.

Ook ga ik aankomende week naar een lingerie winkel om te kijken welke maat ik nu ongeveer heb aan de kleinste borst zowel voor mezelf als voor een soort bh voor straks na de operatie.

Mocht iemand nog goede aanraders daarvoor hebben hoor ik het graag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug uit de stad en er zit 3 cupmaten verschil in ben ik achter gekomen.

Ik heb nu inclusief implantaat en los vel aan 1 kant F en aan de andere kant incl los vel een C

 

4 juli is het gesprek met de plastische chirurg en 6 juli met de anesthesist.

De wachttijd is 2 maanden ongeveer dus het zal eind augustus begin september worden dacht de telefoniste.

 

Alleen ben ik ontzettend onzeker nu.

Wil ik dit wel en wat als ik straks maar een a cupje overhoud?

Wat als er alsnog een verschil blijft?

Wat als... 

 

Mijn man helpt hier ook niet echt mee die is namelijk ook bang dat ik geen borsten over hou en dat er verschil zal blijven.

Die zegt nu ineens kun je beter wachten en sparen voor een paar nieuwe siliconen maar dat wil ik helemaal niet.

Ik ben klaar met siliconen...Denk ik...

Het resultaat van de vorige operatie (het plaatsen van 1 implantaat) zie ik als mislukt omdat deze is gaan draaien en nu weer een enorm verschil heeft

Beetje koudwatervrees en voor mij veelste veel onzekerheid , heb het gevoel geen andere keus te hebben en voel me daardoor niet echt fijn op dit moment.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ongelijk:

Ik ben net terug uit de stad en er zit 3 cupmaten verschil in ben ik achter gekomen.

Ik heb nu inclusief implantaat en los vel aan 1 kant F en aan de andere kant incl los vel een C

 

4 juli is het gesprek met de plastische chirurg en 6 juli met de anesthesist.

De wachttijd is 2 maanden ongeveer dus het zal eind augustus begin september worden dacht de telefoniste.

 

Alleen ben ik ontzettend onzeker nu.

Wil ik dit wel en wat als ik straks maar een a cupje overhoud?

Wat als er alsnog een verschil blijft?

Wat als... 

 

Mijn man helpt hier ook niet echt mee die is namelijk ook bang dat ik geen borsten over hou en dat er verschil zal blijven.

Die zegt nu ineens kun je beter wachten en sparen voor een paar nieuwe siliconen maar dat wil ik helemaal niet.

Ik ben klaar met siliconen...Denk ik...

Het resultaat van de vorige operatie (het plaatsen van 1 implantaat) zie ik als mislukt omdat deze is gaan draaien en nu weer een enorm verschil heeft

Beetje koudwatervrees en voor mij veelste veel onzekerheid , heb het gevoel geen andere keus te hebben en voel me daardoor niet echt fijn op dit moment.

 

Wat een moeilijke situatie @Ongelijk.

Ik wens je veel sterkte met de rest van je traject en ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen bij je beslissing. En de adviezen van mensen die dicht bij je staan maken het ook niet makkelijker.

Probeer misschien voor jezelf alle mogelijkheden nog eens op een rijtje te zetten.

Ik besefte in mijn eigen proces (weliswaar een BVK-tje) dat ik op een gegeven moment een beslissing moest nemen waar ik zelf volledig achter stond. Ik hoop dat jij die voor jezelf ook gaat maken.

:147:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje.
We hebben er gisteren nog lang over gepraat en mijn man gaat aankomende woensdag ook mee naar de afspraak met de chirurg.
Ook was voor hem een heleboel niet echt duidelijk en heb ik geprobeerd alles nog eens zo goed moeglijk uit te leggen over hoe en wat er gaat gebeuren maar ik ben natuurlijk ook geen expert daarin dus leek het ons beide goed om samen naar de chirurg te gaan.
Mijn man begreep namelijk niet hoe ze met een lift ook een resterend rest verschil nog konden weg werken.
HIj bedoelt het allemaal heel erg lief en wil absoluut niet dat ik straks de operatie voor niks zou laten doen want hij weet hoe enorm ik ermee zit en voor hem maakt mijn cup maat echt weinig uit,hij heeft mij ook zonder implantaat met het eerste verschil gekend en van hem hoefde de hele operatie toen ook niet.
Zolang ik zelf maar gelukkig ben,dat is het belangrijkste vind hij.
Door met zijn 2en te gaan krijgen we waarschijnlijk allebei een beter beeld van alles en hopelijk valt er dan een stuk onzekerheid bij beide weg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de afspraak bij de pc gehad.
Alles werd uitgetekend en er werd gesproken over het oude hele grote lelijke litteken van de eerdere vergroting ook direct mee te verwijderen als dat mogelijk maar dat zien we pas met de operatie zelf.
Tepels worden ook een stukje kleiner gemaakt en we hopen op een B cupje uit te komen maar ook dat is nog onduidelijk en zal pas duidelijk worden tijdens de operatie als het oude implantaat eruit is.
Mocht er dan nog een verschil in grote qua borsten inzitten word er een deel uit de grootste borst nog verkleind.
De borstplooi word aan de kant van het implantaat vast gezet omdat daar nu geen plooi aanwezig is en de pc bang is dat het anders niet mooi zal worden.
Aan de ene kant vind ik het mega eng maar aan de andere kant kan ik niet wachten!
Ook dit heb ik aangegeven en ook mijn angst dat ik straks helemaal zonder borsten wakker worden zou naar de operatie.
Het zal zeker even zijn dat ik eraan moet gaan wennen maar na goed overleg ben ik er een stuk meer gerust op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

Nee morgen moet ik naar de anesthesist en dan kunnen ze pas echt wat zeggen als ik ingepland ben.
Voor nu lijkt het de laatste week van augustus ofbegin september te worden met een beetje geluk (mijn pc gaat 3 weken met vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is net terug van vakantie als ik aan de beurt ben.

Vandaag gesprek met dr anesthesist gehad en die zag dat alles echt vol zat dus het word altijd na de vakantie van de pc.

Aan de andere kant kan ik nu lekker genieten van de vakantie met mijn gezin en voorbereiden op de periode van na de operatie en dat het gewone leven weer begint.

Ik heb al gelukkig genoeg mensen die mij willen helpen met de kinderen van school halen e.d. en mijn man is altijd halverwege de middag al thuis dus die gaat ook helpen waar het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 uur geleden zei Ongelijk:

Inmiddels weet ik de operatie datum.

23 augustus gaat het worden!

De eerste ok dag van de pc na haar vakantie 

Wat een verhaal meis ik hoop dat deze operatie in tevredenheid voor je wordt uitgevoerd :71:

Mag ik vragen bij welke PC je deze operatie laat doen

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi!

Super lief dat je aan me denkt!

 

Het gaat op zich wel goed.

Zenuwen heb ik wel maar eigenlijk heb ik steeds meer zin in de operatie.

De onzekerheid speelt wel de grootste rol in de zenuwen.

Zit er nu eigenlijk meer over in of ik alles wel goed geregeld heb ,als in genoeg eten in huis enzo :rolleyes:

 

Mijn tas staat bijna helemaal klaar , alleen de tandenborstel en haar borstel nog dus bijna ready to go!

Morgen mag ik bellen hoelaat ik verwacht word en ik hoop zo vroeg mogelijk dan is er ook minder tijd om zenuwen te krijgen en "honger" want dat vind ik best een dingetje.

Normaal eet ik vanwege een maagverkleining 6x per dag en doe ik dit niet kan ik echt naar worden.

Maar dat komt ook vast wel goed ga gewoon lekker relaxed proberen te doen.

 

Een operatie topic heb ik nog niet, daar heb ik eigenlijk ook niet echt bij stil gestaan maar dat komt wel straks na de operatie denk ik.

Eerst maar even kijken hoe het gaat en hoe ik me voel.

Voor mezelf hou ik alles bij in een boekje dus ik heb naslag werkt :3:

Morgen zal ik iig hier laten weten hoelaat ik ongeveer aan de beurt ben en daarna pas wanneer ik me daar goed genoeg voor voel hoe alles is gegaan.

We gaan gewoon even op de flow die het gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.