Ga naar inhoud

Prothese wissel


Meboobie

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Blij dat ik hier jullie ervaringen mag lezen en ik ze kan delen. Heb 13 jaar geleden een BV ondergaan (eurosiliconen) en 4 dagen geleden de prothese wissel. Dit keer op advies van dr. Visser voor monobloc gekozen, gezien dit minder risico's met zich meebrengt en natuurlijker zou aanvoelen. Operatie is 100% meegevallen en nagegoeg geen pijn gehad. Resultaat is mooi, en ben ik zeer tevreden. Echter hoor en voel ik lucht? Met bepaalde bewegingen hoor ik ook echt een "klotsend" geluid. Dit herken ik niet van de 1e keer. Wel had ik toen drains en nu niet. Dr. Visser zei dat dit normaal was en weg zou trekken..maar het voelt ook heel raar en soms akelig aan. Heb het aan de zijkant en onderin..moelijk te omschrijven..rimpelig, bobbelig? Je ziet het niet..herkent iemand dit? En trekt dit nog weg? Moet dinsdag op controle. 

Hoop dat ik bericht goed heb geplaatst, kwam er niet helemaal wijs uit. Sorry 

Grtjs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Meboobie

 

Ik heb ook de monobloc hydrogel protheses 320cc voor de spier. Dat rimpelige en bobbelige kan komen, doordat deze protheses wat meer rimpelen dan sommige siliconen protheses (ligt er ook aan wat voor cohesieve en welk merk etc) en je minder kapsel aanmaakt. Hierdoor heb je meer kans rimpels te voelen en te zien bij weinig eigen borstweefsel/vet en een dunne huid. Heb je ze dual plane of voor de spier? 

 

Ikzelf heb geen klotsend geluid gehad. Misschien zit er veel vocht in je borsten? Ik had wel wat luchtbelletjes (soort bruisen in de borst).

 

Die bobbels en rimpels zijn waarschijnlijk de protheses. Ik voel ook wel een beetje de protheses, met name aan de onderkant en als ik ga liggen een beetje aan de zijkant. Ik moet dan overigens wel naar die plekken zoeken en met twee vingers erin prikken, wil ik het voelen. Maar je ziet ze gelukkig niet. Ik ben nu bijna 10 maanden po en heel blij met mijn borsten :) 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BOObies.. thanks voor je reactie. 

Heb ze deels achter de spier geplaatst, niet geheel, zo werd mij na Ok verteld.

Voel het ook alleen aan mijn linker borst, het is echt goed te voelen. Het klotsend geluid is ook alleen aan mijn linker borst, bij het maken van bepaalde bewegingen met mijn arm hoor ik het geluid. Heb de monobloc hydrogel CMC 400cc. Linker borst is daarin tegen niet meer gezwollen als de rechter. Ik hoop maar dat het nog weg gaat, het is namelijk echt goed te voelen.

Dinsdag worden hechtingen verwijderd, eens kijken wat ze ervan zeggen..

 

Nogmaals dank voor je reactie,

Groetjes

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.