Ga naar inhoud

Crossfitters en krachttraining fanaten gezocht


Gast Fna88

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Silvers:

Dankjewel voor je reactie. Werd echt even gek vandaag.. kan er zo slecht tegen, voel me echt dik :( Heb je alleen maar gezond gegeten? Of ook gecheat in die 14 dagen? @RosaE

Meid maak je niet druk. en maak het vooral geen obsessie.. Je wordt echt niet plotseling dik omdat je paar dagen/ weken niet sport en wat slechter eet. Je bent eergisteren geholpen??  En dan maak je je hier druk om? Sorry ik snap het gewoon niet helemaal als vrouwen zich daar zo druk over maken vlak na de operatie :(.. Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste Reactie
1 uur geleden zei Silvers:

Dankjewel voor je reactie. Werd echt even gek vandaag.. kan er zo slecht tegen, voel me echt dik :( Heb je alleen maar gezond gegeten? Of ook gecheat in die 14 dagen? @RosaE

 

Ik snap het, maar komt helemaal goed. Ik heb gewoon gegeten zoals normaal (80% gezond, 20% chocola :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Desi3:

Meid maak je niet druk. en maak het vooral geen obsessie.. Je wordt echt niet plotseling dik omdat je paar dagen/ weken niet sport en wat slechter eet. Je bent eergisteren geholpen??  En dan maak je je hier druk om? Sorry ik snap het gewoon niet helemaal als vrouwen zich daar zo druk over maken vlak na de operatie :(.. Xx 

Hey.. je hebt gelijk hoor maar zo voelt het wel even. Maak me idd veelste druk maar zo'n opgezette buik.... en dan vooruitzicht op 6wk niets doen terwijl het er nu al zo uitziet. Schrok ik wel even van. Ben niet bang dat ik dik word hoor, alleen  zo voelt het nu wel even; moet zeggen dat ik me ook wel heb volgepropt gister, helpt ook niet mee ;pp. Ik begrijp waar je vandaan komt hoor! Ik moet me niet zo aanstellen, was alleen blij te horen dat ik niet de enige was met zo'n vochtbuik. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een erg opgezette buik na mijn 2e operatie, at lekker waar ik zin in had en ik train nu nog steeds maar weinig vergeleken met voor de operatie. (die was 13.10.17) en ik ben NIETS aan spiermassa verloren en nog even net 2% droger als voor de operatie.  

 

Mijn prioriteit ligt vooral bij gezondheid, en het is nu eenmaal even iets waar je van moet herstellen. En ik moet zeggen, mijn borsten voelen deze keer zoveel beter (lijkt alsof ze al helemaal genezen zijn, ook al staat er een jaar voor) dan bij mijn 1e bv toen ik niet kon wachten om weer te gaan trainen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik vond het ook vreselijk dat ik niet kon sporten,voor ok 5-7 keer per week krachttraining.

was echt een beetje depressief ,terwijl ik echt blij was met mijn bv.

was na een dag ook al 6 kilo zwaarder.

na vier weken weer voorzichtig begonnen cardio en benen .

Nu 4 mnd po kan ik nog steeds geen bench press ,pull up  doen,wie herkent dat?

zat trouwens met twee weken wel weer op mijn oude niveau,qua kracht,alleen die kilo’s willen er niet af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@Leeuw Ik doe ook nog steeds niet alles, ik ben vandaag 5 mnd p/o. Ik heb geaccepteerd dat sommige oefenningen gewoon niet meer kunnen, voor mij is dat OK. Borst doe ik gewoon niet meer, alleen secundair wanneer ik triceps train. Bepaalde overhead oefeningen kunnen ook nog niet maar ach... er zijn zoveel oefeningen die wel gewoon kunnen, daar focus ik op. De kilo's na de operatie gaan ook bij mij wat moeilijker, hou echt meer vocht vast, maar heeeee I got boobies! Volhouden meis, komt vanzelf weer goed... succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh helemaal niet leuk om te lezen. Ik ga morgen voor het laatst sporten, woensdag is mijn operatie.. ik ben ook bang voor het nutteloze-luie gevoel. Ik ga gewoon veel proberen te wandelen.. das toch nog iets. Enne, nieuwe borsten brengt ook extra gewicht met zich mee natuurlijk! niet te streng zijn voor jezelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sportte voor mijn bv ook 4 a 5 dagen in de week. En wou eigenlijk me borstspieren extra gaan trainen zodat ze "sterker" zouden zijn voor na de operatie. Maar bij het eerste concur met me pc werd dit me sterk afgeraden. Dus meteen gestopt. Aangesien ik krap 2 maanden na me consult me bv had. 

Ben nu 2 weken p.o en sporten begint wel weer te kriebelen. Nog even 4 weken wachten en dan rustig beginnen met benen te trainen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

Borstspieren voor de operatie zeker niet meer trainen, de mijne waren echt heel sterk dus er moest flink gewerkt worden om de implantaten er onder te krijgen. Mijn linkerborst is ook nog niet ingedaald, die borstspier ontspant nog niet. Dus meiden... volg dat advies ajb op. 6 weken op een mensenleven is niks. Pak je rust, full focus boobs en herstel, de rest komt later 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mijn operatie sportte ik 2x per dag, doe wedstrijden en ben fitnessmodel. Nu 3wk po en mis het trainen zooooo erg. Ik heb wel het idee dat mijn lichaam het goed aankan. Vochtbuik is weg, vreet me een ongeluk maar gaat direct op mn heupen zitten. Buik valt mee.. geen 6 keiharde blokken meer, maar ook niet vreselijk ofzo.. kan niet wachten om weer te beginnen. Dit gaat dan ook de droogste "cut" ever worden. Ik denk dat ik mijn figuur in 3wk wel terug kan hebben.. moet wel want wil eind Mei weer op stage staan.

 

 :139:maar god oh god wat is t moeilijk om zo stil te zitten. 

misschien een tip voor de stilzittende meiden: draag een waisttrainer tijdens je herstel (vraag het wel even na bij je PC, ik mocht de mijne na 2wk weer om) dit zorgt ervoor dat je buik in combi met voeding mooi slank wordt. (en blijft) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981
1 uur geleden zei Jenny89:

Bij mij werd ook gezegd dat ik flinke borstspieren had en ze willen nu inderdaad ook maar niet dalen. Ik ben nu 3 weken po en ze zitten nog steeds heel hoog. Hadden jullie dat ook? Kan je het dalen nog iets versnellen ofzo?

Ik ben 5 maanden p/o en links is nog steeds niet los, geduld, geduld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@Jenny89 de tijd zal het leren, maar ik blijf daar positief in. De borsten zijn echt pas na een jaar helemaal ‘daar’. Ik wacht het dus maar af, laatste controle (3 mnd) was het goed en gaf de pc ook aan dat je geduld moet houden. Wel wil hij me over 6 mnd nog een keer zien. Ik masseer de borst en draag s nachts de sport bh en de borstband weer (lekker stevig en veilig). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30-3-2018 at 9:57 PM, Jenny89 said:

Bij mij werd ook gezegd dat ik flinke borstspieren had en ze willen nu inderdaad ook maar niet dalen. Ik ben nu 3 weken po en ze zitten nog steeds heel hoog. Hadden jullie dat ook? Kan je het dalen nog iets versnellen ofzo?

 

Haha 3 weken PO is nog maar net joh, die borstspieren ontspannen zich over het algemeen tussen de 8 a 12 weken, maar kan ook langer duren. Dalen kan je niet versnellen. Vooral geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een erkenning allemaal hier.

 

Ik ben nog helemaal in het begin stadium van het krijgen van een bv, oriënteren e.d.

Maar sport op dit moment 5a6 x per week, crossfit hoofdzakelijk.

 

Heb inderdaad begrepen dat ná een bv je de eerste maanden dus niet mag trainen en zeker geen crossfit.

Het is echt mijn uitlaatklep dus moet hier nog iets op verzinnen.. 

BV zal in de wintermaanden plaats gaan vinden, misschien dan toch maar een jaar dat wintervrachtje creëren ;-).

 

Trainen er dames wel na 3 weken al de benen e.d. ; Zo ja, is dat te doen? Want lees ook vrij veel dat een boodschappen tas tillen al pijn doet :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2018 om 22:48 zei Silvers:

voor mijn operatie sportte ik 2x per dag, doe wedstrijden en ben fitnessmodel. Nu 3wk po en mis het trainen zooooo erg. Ik heb wel het idee dat mijn lichaam het goed aankan. Vochtbuik is weg, vreet me een ongeluk maar gaat direct op mn heupen zitten. Buik valt mee.. geen 6 keiharde blokken meer, maar ook niet vreselijk ofzo.. kan niet wachten om weer te beginnen. Dit gaat dan ook de droogste "cut" ever worden. Ik denk dat ik mijn figuur in 3wk wel terug kan hebben.. moet wel want wil eind Mei weer op stage staan.

 

 :139:maar god oh god wat is t moeilijk om zo stil te zitten. 

misschien een tip voor de stilzittende meiden: draag een waisttrainer tijdens je herstel (vraag het wel even na bij je PC, ik mocht de mijne na 2wk weer om) dit zorgt ervoor dat je buik in combi met voeding mooi slank wordt. (en blijft) 

Ik herken mezelf hierin. Voor operatie sporte ik ook 2x per dag. Mijn uiteindelijk doel is om volgend jaar wedtrijd mee te doen. Nu, ik heb indd nog tijd genoeg maar het niet trainen valt me mentaal vooral zwaar. Ben nu 9dagen po. Na de 5de dag ben ik trug begonnen met rustige fasted cardio te doen maar helaad blijft die vochtbuik aanwezig. Voeding staat op punt want heb aangepast schema gekregen van mn coaches. 

Welke wedstrijd is dat eind mei? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Cientje:

Ik herken mezelf hierin. Voor operatie sporte ik ook 2x per dag. Mijn uiteindelijk doel is om volgend jaar wedtrijd mee te doen. Nu, ik heb indd nog tijd genoeg maar het niet trainen valt me mentaal vooral zwaar. Ben nu 9dagen po. Na de 5de dag ben ik trug begonnen met rustige fasted cardio te doen maar helaad blijft die vochtbuik aanwezig. Voeding staat op punt want heb aangepast schema gekregen van mn coaches. 

Welke wedstrijd is dat eind mei? 

Wat leuk... Ik heb ook wedstrijdambities! Ik ga je volgen....

 

De planning v mij was dus JBC Hahah maar toen kwam het tietenproject dus ja even niet.... nog maar ff goed herstellen hiervan. 

 

Nu heb ik al paar maanden te kampen met een schouderblessure dus deed al iets rustiger aan qua schouderoefeningen. Maar toch speelt de pijn steeds weer op zodra ik iets te enthousiast ben geweest. Ik bekijk het in mijn situatie maar even van de positieve kant.... nu kan die schouder tenminste ook echt goed tot rust komen en herstellen.... <_<

 

Met 3 weken zou licht cardio weer mogen. En dan met 6 weken benen en buik.... pas na 3 mnd bovenlichaam. Dat wordt denk ik wel de langste 3 maanden ever! :huh:

 

maar goed mn voeding is on point. Ik heb me supplementen en extra vitamines die ik inneem. Ik heb goede hoop.... B) en ik weet dat ik daarna zo weer in shape ben. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@Denca misschien dat er dames zijn die het doen maar het is ongelofelijk dom om te doen. Het gaat om de bloedpomp die je je lichaam in jaagt tijdens het sporten, niet wenselijk voor je herstel. Ik ben ook fanatiek (5 keer per week fasted cardio en 5 keer krachttraining) daarnaast heb ik vrij heftig lyfoedeem waardoor het sporten voor mij bijna een must is maar wat niet gaat, dat gaat niet. Gun jezelf nou die rust, je krijgt maar 1 keer de kans om goed te herstellen. En hoe voorzichtig je ook doet, je krijgt post operatie toch een berg vocht (vooral in je buik), dus 'let it go'. Hou je voeding onder controle (dat is in any case 85% van je resultaat) en ga lekker wandelen (rustig tempo) en wees lief voor jezelf. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deevoted1981 Bedankt voor je reactie! Ik ben het 100% met je eens hoor. Ik sta nog helemaal in het begin stadium. Lees zoveel verschillende verhalen mbt het wel/ niet van te voren actief borstspier trainen. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe ik mij zal voelen. Daarom laat ik mijn bv ook expres in de winter uitvoeren, zodat ik niet per se die summerbody wil/hoef te hebben. 

 

Ik ben nog niet heel erg slim met dit forum. Ik heb op jouw profiel gekeken en zocht eigenlijk naar jouw ervaring met de bv. Hoe kan ik deze snel vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deevoted1981

@Denca ik snap je echt heel goed, hoop niet dat ik 'belerend' over kom maar ik probeer te voorkomen dat je dezelfde foutjes maakt als ik. Mij is sterk afgeraden om de borstspier nog te trainen dus dat heb ik gestaakt na mijn eerste consult. Tijdens de operatie is er veel werk nodig geweest om die spier los te krijgen en dat blijkt wel want nu, 5 maanden post operatie is mijn linkerborst nog steeds niet gezakt omdat die spier niet ontspant. Ik was net begonnen met een nieuwe coach en had al goede resultaten geboekt dus ik had helemaal geen zin om het sporten te staken en dacht na 3 weken 'ik ga mooi ff benen trainen' mij is dat zwaar tegen gevallen en toen ik het later besprak met met mijn coach kreeg ik er flink van langs - en terecht. Ik onderschatte de operatie en het herstel flink, pas na 3 maanden was ik weer in mijn normale doen. Ik ben in de 2de week p/o begonnen met wandelen en ben na 6 weken weer rustig gaan trainen, eerst een beetje fietsen en wat later rustig met wat gewichten. Jij hebt dezelfde logica, ik had mijn operatie ook in de herfst/winter gepland zodat ik me even wat minder druk zou hoeven maken om een bikini, achteraf gezien zeker een verstandige keuze, want ik hield behoorlijk vocht was... maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Ik heb je toegevpoegd aan mijn album zodat je even kunt kijken, ik stuur je zo wel een linkje van mijn operatieverslag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.